2019 uge 07 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Mon, 4 Feb 2019 09:42:15 +0100, GMT 08:42
21228 news:5c57faf4$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/tCzeajSgGQAJ

-

I dag Mandag den 11. februar 2019 (dag 42 i året) er der 6271
dage til (17 år + 61 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2546
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. små 7 år)

.... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter * brændbælter *, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2187 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Syrien: Sidste slag mod IS i gang

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+7&version=BPH

Jeremias 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Folket anklages for falsk gudsdyrkelse

Tro ikke, at I kan fortsætte med at ... begå
ægteskabsbrud, ...

10
og så komme frem for mig i mit tempel og tro, at alt er
vel, og derefter gå tilbage og fortsætte med jeres ækle,
syndige liv.

11
Regner I da mit tempel for et tilholdssted for røvere?
Tror I ikke, jeg kan se, hvad der foregår? siger Herren.

Subject: Profeti til Guds folk 2019-02-10 -
Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Sun, 10 Feb 2019 08:28:28 +0100, GMT 07:28
21239 news:5c5fd2a5$0$680$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-239
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-239
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/2uPhEXYKPyg/aS00Z5ZjAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/lO0TfkqSGQAJ

> ... (opgør med hor og utugt) ...

Sammenlign med:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+13.8&version=BPH

Hebræerne 13:8 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus Kristus er den samme i går og i dag, ja til evig
tid.

Så når Gud i GT væmmedes over vor synd, da kan du rolig regne
med, at det gør Han også i dag! Der er ingen forskel, for det
er den samme Gud!

Lyt derfor til mit råd:

Kvit synden (herunder hor og utugt), HVIS du vil i Paradiset,
for du kommer ikke ind uden dette opgør med synden! Præsterne
(og kristne journalister) *lyver*, når de siger noget andet!
Tro dem ikke!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+6.1-10&version=BPH

1 Timoteus 6:1-10 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om forholdet mellem slaver og deres herrer

Advarsler mod en forkert undervisning om falske værdier

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-02-10, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"All the nations will be gathered in his presence, and he
will separate the people as a shepherd separates the sheep
from the goats."
Matthew 25:32

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE med on-line
teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
21241 news:5c612c05$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/d95ot7biGQAJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S169 søn 10 feb 18:06:39
10.februar dr.dk/nyheder 14:44

SYRIEN: SIDSTE SLAG MOD IS I GANG
Der foregår netop nu hårde kampe om et
område på få kvadratkilometer i det
østlige syrien.

Nær grænsen til Irak ligger det sidste
lille landområde, som stadig
kontrolleres af Islamisk Stat (IS).

Syriske kurdere og arabere fra Syriens
Demokratiske Styrker (SDF) har med
støtte fra den USA-ledede koalition
indledt det, de kalder "det sidste slag
for at knuse IS" i Syrien.

Men de tilbageværende IS-krigere yder
hårdere modstand end forventet. En
talsmand for SDF siger, at det er "de
mest erfarne" IS-krigere, som er
tilbage.

Islamisk Stat yder hård modstand i sidste enklave
kl. 14:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/islamisk-stat-yder-haard-modstand-i-sidste-enklave

-

Chimpanser bruger knækket gren til at flygte fra bur i nordirsk zoo
10. Feb. 2019 kl. 19:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/chimpanser-bruger-knaekket-gren-til-flygte-fra-bur-i-nordirsk-zoo

-

Efter tyrkisk kritik af Kina: 'Død' musiker genopstår i video
10. Feb. 2019 kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-tyrkisk-kritik-af-kina-doed-musiker-genopstaar-i-video

Tidligere Jehovas Vidne skulle overvåge andre: - Som om jeg var en del
af politiet
10. feb. 2019, 15:01
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-23-tidligere-jehovas-vidne-skulle-overvaage-andre-som-om-jeg-var-en-del-af-politiet

-

Vi får det varmere og varmere, og om 20-25 år kan vi få hvidhajer i
Danmark, siger WWF
10. feb. 2019, 18:08
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-10-vi-faar-det-varmere-og-varmere-og-om-20-25-aar-kan-vi-faa-hvidhajer-i-danmark

-

Livechat: Ann Celina blev udstødt for at have en kæreste
10. feb. 2019, 18:51
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-10-livechat-ann-celina-blev-udstoedt-for-at-have-en-kaereste

Ann Celina blev i 2017 udstødt af Jehovas Vidner, fordi hun
havde fået en kæreste - det strider imod reglerne
i trossamfundet.

-

IS kæmper til det sidste i Syrien - men er langt fra udslettet endnu,
siger korrespondent
10. feb. 2019, 13:20 Opd. 10. feb. 2019, 20:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-10-is-kaemper-til-det-sidste-i-syrien-men-er-langt-fra-udslettet-endnu-siger

-

Nu kan dit dankort blive lænset, mens det ligger i din lomme
10. feb. 2019, 21:58
http://nyheder.tv2.dk/tech/2019-02-10-nu-kan-dit-dankort-blive-laenset-mens-det-ligger-i-din-lomme

-

Hemmelig Jehova-bog: Religiøse råd skal dømme i sager om druk og sex før
ægteskab
11. feb. 2019, 05:34
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-23-hemmelig-jehova-bog-religioese-raad-skal-doemme-i-sager-om-druk-og-sex-foer

-

Saudi Arabien benægter rolle i sag om læk af intime billeder af verdens
rigeste mand
11. feb. 2019, 09:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-11-saudi-arabien-benaegter-rolle-i-sag-om-laek-af-intime-billeder-af-verdens-rigeste

-

104 SVT Text Måndag 11 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flera döda i protester i Haiti.....130

* Evakuerade på Nya Zeeland hem igen 131

Ungern: Ingen skatt vid fyra barn..132

Airbnb kan krävas på 132 milj kr...133

Tusentals i spansk protest.........134

IMF redo att hjälpa Pakistan.......135

-

NRK:
10. februar 2019 kl. 09:30 - 11. februar 2019 kl. 06:24, error

11. februar 2019 kl. 09:05

-

Mossad, MI6 smuggled Iranian nuclear scientist to the UK - Report

The Iranian scientist was allegedly involved in the 2012
assassination of Mostafa Ahmadi Roshan in Tehran and was able
to enter the UK using the migrant crises as a cover, reports
the Daily Mail.

By Hagay Hacohen
February 10, 2019 18:00
https://www.jpost.com/Israel-News/Mossad-MI6-smuggled-Iranian-nuclear-scientist-to-the-UK-Report-580237

-

Iran to boost nuclear activities, uranium enrichment

Iran already warned in July 2018 that uranium production
would increase following the construction of an advanced
factory, which would be ready in 10 months.

By Seth J. Frantzman
February 11, 2019 04:15
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-to-boost-nuclear-activities-uranium-enrichment-580287

Ny stor rapport: Insekter udryddes med voldsom hast - det truer naturens
overlevelse

USA: Enighed om grænseaftale

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+8&version=BPH

Jeremias 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Falske ledere har forført Guds folk

Jeremias sørger over Judas synder

Derefter bad Herren mig sige følgende til folket: „Hør,
hvad Herren siger: ... Og når man er gået i den forkerte
retning, vender man så ikke straks om, når man opdager
det?

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+6.11-16&version=BPH

1 Timoteus 6:11-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Advarsler mod en forkert undervisning om falske værdier,
fortsat)
2019-02-11, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"You will always have the poor among you, but you will not
always have me."
Matthew 26:11

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21241

Ny stor rapport: Insekter udryddes med voldsom hast - det truer naturens

Islamistisk terror i Europa er halveret siden 2017
kl. 11:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/islamistisk-terror-i-europa-er-halveret-siden-2017

-

DR S123 man 11 feb 18:07:00
11.februar dr.dk/nyheder 16:49

NY RAPPORT: INSEKTERNE UDRYDDES
En stor rapport viser, at verdens
økosystemer står overfor et
katastrofalt kollaps fordi Jordens
insekterne udryddes med rekordfart.

Ifølge Rasmus Ejrnæs, seniorforsker i
biodiversitet ved Aarhus Universitet,
skyder rapporten dog måske ved siden af
målet.

- Man kan ikke konkludere, at fordi der
er mange arter der er ved at forsvinde,
er naturen ved at forsvinde. Det er
lidt det de kommer til at gøre i det
her studie, siger han.

- Men vi er ved at fjerne alt andet liv
(end os) her på Jorden, og det er da
vildt sørgeligt.

Ny stor rapport: Insekter udryddes med voldsom hast - det truer naturens
overlevelse
kl. 16:49
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-stor-rapport-insekter-udryddes-med-voldsom-hast-det-truer-naturens

-

Ukrainsk embedsmand tiltalt for syredrab på aktivist
kl. 20:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainsk-embedsmand-tiltalt-syredrab-paa-aktivist

-

40 år efter Irans revolution: 'Alle havde regnet med, det ville føre til
demokrati'
kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/40-aar-efter-irans-revolution-alle-havde-regnet-med-det-ville-foere-til-demokrati

-

DR S131 tir 12 feb 07:18:58
12.februar dr.dk/nyheder 05:47

USA: ENIGHED OM GRÆNSEAFTALE
Demokraterne og Republikanerne er
'enige om rammerne' for en aftale om
grænsesikkerhed i USA.

Det siger den republikanske senator
Richard Shelby, der har deltaget i
forhandlingerne, uden at give flere
detaljer om indholdet, oplyser Reuters.

Nyhedsbureauet AP skriver, at
forhandlere fra begge partier er enige
om en aftale, der sikrer finansieringen
af den offentlige sektor.

Derefter vil aftalen kræve en
underskrift fra USA's præsident, Donald
Trump. Richard Shelby siger, at han
'tror' og 'håber', at Det Hvide Hus vil
støtte aftalen.

Gennembrud i forhandlinger om amerikansk grænseaftale
kl. 05:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/gennembrud-i-forhandlinger-om-amerikansk-graenseaftale

Forskere slår alarm: Insekter kan være udryddet om 100 år
11. feb. 2019, 12:05
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-11-forskere-slaar-alarm-insekter-kan-vaere-udryddet-om-100-aar

-

Forladt af sine børn - de tror, Gud vil dræbe hende i en stor krig
11. feb. 2019, 12:36
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-23-forladt-af-sine-boern-de-tror-gud-vil-draebe-hende-i-en-stor-krig

Hun opdrog sine børn til at forkaste frafaldne. Nu er hun
selv frafalden og kæmper for, at børnene accepterer hendes
valg.

[ ... ]

... Jehovas Vidner ...

-

'Parallelt retssamfund' i Jehovas Vidner på kant med religionsfrihed,
mener ekspert
11. feb. 2019, 14:33
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-10-parallelt-retssamfund-i-jehovas-vidner-paa-kant-med-religionsfrihed-mener-ekspert

-

Ministre kaldes i samråd efter Jehova-afsløringer
11. feb. 2019, 16:32
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-11-ministre-kaldes-i-samraad-efter-jehova-afsloeringer

-

Ayatollahens revolution knuste styret og ændrede Mellemøsten for altid
11. feb. 2019, 20:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-11-ayatollahens-revolution-knuste-styret-og-aendrede-mellemoesten-for-altid

-

USA's udenrigsminister advarer mod Huaweis indflydelse i Europa
11. feb. 2019, 23:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-11-usas-udenrigsminister-advarer-mod-huaweis-indflydelse-i-europa

-

Ældste i Jehovas Vidner kendte til mistanke om overgreb på barn - gik
ikke til politiet
12. feb. 2019, 05:44
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-23-aeldste-i-jehovas-vidner-kendte-til-mistanke-om-overgreb-paa-barn-gik-ikke-til

-

Overlæge med skarp kritik af politiet: - Der hersker en bandeagtig
mentalitet
12. feb. 2019, 06:21
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-12-overlaege-med-skarp-kritik-af-politiet-der-hersker-en-bandeagtig-mentalitet

- Der hersker en bandeagtig mentalitet. Hvis man ikke følger
et bestemt kodeks og gør, hvad der bliver sagt, risikerer man
at blive groft chikaneret. Hvis man rejser problemstillinger,
der ikke ønskes rejst, bliver man forfulgt, indtil man er ude.
Det er en kultur, man ellers ser i bandekulturer, siger Jane
Frølund Thomsen til Avisen.dk.

Kommentar:

Noget af det, der gør os stærke (som nation og demokrati), er
ellers netop *selvstændig* konstruktiv kritisk tænkning! Du
får vanskeligt ved at lokke en dansk soldat på afveje mht.
loyalitet overfor Grundloven, vores Forfatning.

Og BURDE det ikke også gælde politiet?

Så ...

Min opfordring til Jer er, at alle lærer disse principper at
kende, for det er dét, der gør os stærke (og dermed
forhåbentlig også uovervindelige)! Danmark har faktisk været
skånet for krig og anarki i mange årtier. Og det er pga.
dette, skønner jeg.

Hyld derfor at vi opfatter og forholder os til tingene
forskelligt som individualister!

Tænk hvis alle blomsterne på marken var røde (apropos
kommunisme). Ville det ikke være kedeligt?

-

Enighed om grænseaftale i USA: Trump får ikke sin mur, men han får et hegn
12. feb. 2019, 05:16 Opd. 12. feb. 2019, 07:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-12-enighed-om-graenseaftale-i-usa-trump-far-ikke-sin-mur-men-han-far-et-hegn

-

Tyrkiet kræver 1112 personer anholdt for Gülen-forbindelser
12. feb. 2019, 07:34 Opd. 12. feb. 2019, 09:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-12-tyrkiet-kraever-1112-personer-anholdt-for-gulen-forbindelser

Arrestordren er fortrinsvis rettet mod personer, der befinder
sig i hovedstaden Ankara, men ifølge CNN Türk dækker de over
76 tyrkiske provinser.

Kommentar:

Læg mærke til, at her er der netop IKKE plads til at have en
anden mening (end flertallet)! Og det er ALTID et *faresignal*
om, at demokratiet er ved at blive tilsidesat! ... :-(

Det SKAL være plads til os alle i det verdslige samfund. Her
må der IKKE gøres forskel på folk (pga. seksuel orientering
or You-name-it, så længe det IKKE gør andre skade)!

Anderledes kan det eventuelt forholde sig i private selskaber,
såsom fx. en trosretning. Kirken for nu at ta' et eksempel
(som jo er ejet af hovedet, dvs. Kristus ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+4.15&version=BPH
og således IKKE ejet af statsmagten eller nogen anden, skønt
nogen kunne påstå dette) har ret til at distancere sig fra fx.
reinkarnationslæren (som man fx. har i den hinduistiske tro),
fordi dette IKKE er foreneligt med den kristne tro, under
henvisning til fx. Hebr. 9,27 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+9.27&version=BPH
Og på tilsvarende vis mht. seksuel løsagtighed und so weiter!
Her har Kirken OGSÅ ret til at udøve kirketugt (bortvisning),
således at det rådne IKKE smitter det sunde, raske og normale!

Mine børn skal fx. IKKE læres op i seksuelle perversiteter!
Børn har krav på at blive *beskyttet* mod det onde und so
weiter! Først når de bliver myndige (som 18-årige) kan de
selv vurdere og skønne, hvad for et liv de vil leve. Alene den
*kendsgerning*, at jeg låser min hoveddør, er jo et udtryk for
bl.a. min omsorgsfulde kærlighed til dem, at børnene bliver
*beskyttet* mod udefra komne overgreb, tyveri und so weiter!

Frihed? - Ja, men frihed UNDER *ansvar*!

Amen?

-

104 SVT Text Tisdag 12 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 17 döda i indisk hotellbrand 130

* Fem döda i våld inför Nigeria-val..131

* USA ett steg närmare gränsbudget...132

Mexikaner fritagna i Kanada........133

Norge: Ny kontakt med kidnappare...134
Kidnappad gift med miljardär.......176

Krav på nytt presidentval i Kongo..135

Dramatisk minskning av insekter....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 12 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Fakta om världens insekter.........175

Helikopter störtade i Istanbul.....137

-

136 SVT Text Tisdag 12 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 FEBRUARI

Dramatisk minskning av insekter

Världens insekter har minskat drama-
tiskt i antal de senaste decennierna,
enligt en rapport som publiceras i
tidskriften Biological Conservation.

Insekternas biomassa minskar nu med
2,5 procent per år och i värsta fall
kan 40 procent av alla arter dö ut
det här århundradet, enligt rapporten.

Värst ser det ut för fjärilarna, vissa
typer av steklar, bin och getingar,
dyngbaggarna, samt trollsländor, bäck-
sländor, nattsländor och dagsländor.
De viktigaste orsakerna till tillbaka-
gången är förlust av livsmiljöer pga
bl.a. gifter och klimatförändringar.
Fakta om insekter 175

-

175 SVT Text Tisdag 12 feb 2019
BAKGRUND PUBLICERAD 11 FEBRUARI

Fakta om världens insekter

Insekterna (Insecta) utgör en
överklass bland leddjuren.

Antalet kända och beskrivna arter
uppgår i dagsläget till nästan en
miljon, men det verkliga antalet är
med säkerhet långt större, sannolikt
drygt fem miljoner. De artrikaste
grupperna är skalbaggar, steklar och
så kallade tvåvingar.

Cirka 70 procent av jordens arter är
insekter, och de har en enorm
betydelse för merparten av alla
existerande ekosystem.

Källa: NE och TT

-

NRK:
11. februar 2019 kl. 09:05 - 12. februar 2019 kl. 06:50, error

12. februar 2019 kl. 10:00

-

19-årig pige dræbt syd for Jerusalem
Af Anders Hjorth Vindum 11. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/19-aarig-pige-draebt-syd-for-jerusalem

En palæstinensisk mand fra Hebron dræbte torsdag den blot
19-årige Ori Ansbacher i det, efterretningstjenesten kalder
et nationalistisk motiveret terrorangreb

-

Liberman: Want Jewish children and grandchildren? Move to Israel

"A wave of antisemitism is sweeping the world and gaining
momentum," Liberman said.

By Sara Rubenstein
February 12, 2019 11:28
https://www.jpost.com/Diaspora/Antisemitism/Liberman-Want-Jewish-children-and-grandchildren-Move-to-Israel-580417

Kommentar:

HVIS jeg var - biologisk set - jøde, da ville jeg rejse
*tilbage* til mit fædreland Israel i Mellemøsten.

Men ...

Ville det så ikke være fair, at en rejste den anden vej?

Der bor jo en hel masse i mit fædreland Israel, som er
efterkommere af erobere, der IKKE havde noget at gøre der i
mit fædreland!

Nå, men ...

Jeg er altså slet ikke biologisk jøde, så jeg bliver, hvor
jeg er.

Men tænk lidt over, hvad jeg siger:

BURDE fx. Danmark ikke ta' imod en fremmed fra det jødiske
land, når en biologisk jøde i Danmark rejser hjem til sit
fædreland Israel i Mellemøsten?

Jo!

Det er bare ærgeligt for den fremmede, men sådan er livets
*realiteter*. Man kan IKKE *forlange* andres hjemland, bare
fordi man selv mangler et, vel?

Hvorfor ikke?

Fordi der jo så er tale om (identitets)-*tyveri*!

Erstatningsteologi kaldes det, når man således fratager
jøderne deres land, tro osv. (UANSET hvilken religion det er).
Både Kirken og den Muslimske tro (i hvert fald i praksis som
nu tilfældet er i Iran, hvor man råber død over Israel) har
således udøvet erstatningsteologi, men det bygger - som sagt -
på en *løgn*, og stammer derfor muligvis fra djævelen)!

-

Ex-Mossad chief: There are many reasons to smuggle a scientist out of Iran

Moreover, the report said that after smuggling the defector
out of Iran and into Europe, he traveled with the migrants on
an inflatable boat across the channel from France to England.

By Yonah Jeremy Bob
February 11, 2019 19:39
https://www.jpost.com/Middle-East/Ex-Mossad-chief-There-are-many-reasons-to-smuggle-a-scientist-out-of-Iran-580353

-

Report confirms Finnish soldiers took part in Jewish massacres during
Holocaust

1,408 Finns volunteered with the Nazi Waffen-SS units

By Ilanit Chernick
February 10, 2019 21:11
https://www.jpost.com/Diaspora/Report-confirms-Finnish-soldiers-took-part-in-Jewish-massacres-during-Holocaust-580256

Efter EU-aftale om gasledning: - Jeg tror, Putin har fået kaffen galt i
halsen

Trump fordømmer vold mod medier efter overfald

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+9&version=BPH

Jeremias 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jeremias sørger over Judas synder)

Alle bedrager hinanden, og folk er blevet så vant til at
lyve, at de ikke kan se noget galt i det.

5
De føjer ondt til ondt og løgn til løgn, og de vil ikke
kendes ved mig.”

6
Derfor sagde Herren, den Almægtige: „Hvad skal jeg dog
stille op med mit syndige folk? Der er kun én ting at
gøre: Hælde dem i lidelsens smeltedigel for at se, om det
kan rense dem.

Der kommer en dag, siger Herren, hvor jeg vil straffe
både de uomskårne og dem, som nok er blevet omskåret rent
fysisk, men som ikke lever i pagt med mig.

Date: Sun, 10 Feb 2019 08:28:28 +0100, GMT 07:28
> [...]
>
> 6
> ... straf, ...
>
> [ ... ]
>
> 8 Lyt til min advarsel, Jerusalem! Ellers vender jeg
> ryggen til dig og udsletter dig totalt.
>
> [ ... ]
>
> 13
> ... Selv ... præsterne lyver.
>
> 14
> De ser stort på folkets synd. ‚Det er helt i orden!’
> forsikrer de, selvom det aldeles ikke er i orden.
>
> Kommentar:
>
> Ordene forekommer mig en "anelse" bekendte (at selv præsterne
[ ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]

> Tænk at det kan gå så galt, at selv Guds folk ligefrem kan få
> en sidste advarsel!
>
> Så er det altså *alvor*!
>
> Om der vil blive givet flere tegn, førend straffens eksekveres?
>
> Det ved jeg ikke. Alt, hvad jeg ved, er, at tiden er ved at
> rinde ud (at Gud er ved at blive træt af vores *løgne*)!...

Subject: Syrien: Sidste slag mod IS i gang -
Re: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Mon, 11 Feb 2019 09:33:48 +0100, GMT 08:33
21242 news:5c61336d$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/lIzGEnDkGQAJ

> [...]
> for du kommer ikke ind uden dette opgør med synden! Præsterne
> (og kristne journalister) *lyver*, når de siger noget andet!

Her ser vi altså Herrens "medicinkur": *Lidelsens* smeltedigel!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+6.17-21&version=BPH

1 Timoteus 6:17-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Advarsler mod en forkert undervisning om falske værdier,
fortsat)

Afsluttende formaning og hilsen
2019-02-12, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Then he came to the disciples and said, "Go ahead and sleep.
Have your rest. But look — the time has come. The Son of Man
is betrayed into the hands of sinners."
Matthew 26:45

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]

halsen

Trump fordømmer vold mod medier efter overfald

Tre generationer af familien Christmann stammer: 'Vi føler os skyldige
over at tage folks tid'
Anton Lind
12. feb. 2019 kl. 07.00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/tre-generationer-af-familien-christmann-stammer-vi-foeler-os-skyldige-over

Stammen kan ramme alle uanset alder, køn og livsstil, men det
er ofte arveligt betinget og nedarves især mellem mænd.

Kommentar:

'Vi føler os skyldige over at tage folks tid', siger I, men
det skal I ikke gøre. Sygdom kan man ikke gøre for!

-

Person med mæslinger kan have smittet andre i venteværelse i Nordsjælland
kl. 10:27
https://www.dr.dk/nyheder/indland/person-med-maeslinger-kan-have-smittet-andre-i-ventevaerelse-i-nordsjaelland

Kommentar:

"Genialt"!

-

Lenette blev bortført fra sit hjem og voldtaget: Venter stadig på
erstatning et år efter
kl. 10:28
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/lenette-blev-bortfoert-fra-sit-hjem-og-voldtaget-venter-stadig-paa

Det ved 30-årige Lenette Andersen alt om.

Hun gennemlevede for et år siden sit værste mareridt, da det
bankede på døren. Hun åbnede døren og blev bortført af en
mand, som i fem dage voldtog hende og udsatte hende for
forskellige former for grov vold, der resulterede i, at hun
blandt andet brækkede ryggen tre steder.

Gerningsmanden fik tre års fængsel, og Lenette Andersen blev
tilkendt en erstatning på 87.400 kroner for svie, smerte og
tort. Men pengene har hun ti måneder senere stadig ikke set
skyggen af.

Kommentar:

Derfra hvor jeg kommer, er der *dødsstraf* i sådanne sager,
fordi hvis først gerningsmanden slipper godt fra det, så
bliver det hverdagsforteelser!

Men ...

Tillad mig at komme med et *præventivt* råd:

https://sites.google.com/site/snufo000/home/arb-loes-proj/stop-indbrud/b

Anskaf Jer metaldøre, der *forhindrer* gerningsmanden i at
trænge ind!

(Desværre har jeg ikke nogen til salg lige nu og her af disse
metaldøre, og desværre får jeg heller ej tid fremover. Men
prøv at spørg en anden. "Kanske" det offentlige kunne
beskæftige arbejdsløse med sådanne projekter, og så oven i
købet spare nogle penge på overførselsindkomst.)

-

Ruslandsekspert: Danmark har ikke brug for russisk gas
kl. 14:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslandsekspert-danmark-har-ikke-brug-russisk-gas

-

Nord- og Sydkorea drømmer om fælles OL: 'Urealistisk uden nordkoreanske
indrømmelser'
kl. 14:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nord-og-sydkorea-droemmer-om-faelles-ol-urealistisk-uden-nordkoreanske-indroemmelser

-

Populær popsang er 'skrig fra sjælen': Ukrainske kvinder vil bryde voldstabu
12. Feb. 2019 kl. 17:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/populaer-popsang-er-skrig-fra-sjaelen-ukrainske-kvinder-vil-bryde-voldstabu

-

Eksperter om russisk gasledning: Putin og EU kan ikke klare sig ud uden
hinanden
12. Feb. 2019 kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-om-russisk-gasledning-putin-og-eu-kan-ikke-klare-sig-ud-uden-hinanden

-

DR S154 ons 13 feb 08:43:25
12.februar dr.dk/nyheder 18:58

BANDEMENTALITET RAMMER BETJENTE
Et hård miljø blandt kollegaerne har
været hverdagskost for flere
politibetjente i Københavns Politis
hundesektion gennem flere år.

Det skriver Avisen.dk på baggrund af
blandt andet indsigt i tidligere sager
behandlet ved Arbejdstilsynet og Den
Uafhængige Politiklageymyndighed.

I 2016 fik Københavns Politi ifølge
Avisen.dk et påbud fra Arbejdstilsynet
om at få styr på arbejdsmiljøet i
hundesektionen. De er dog langt fra
løst, mener en overlæge, der har
arbejdet med flere betjente.

/ritzau/

Overlæge: Bandementalitet i politienhed nedbryder betjente
12. Feb. 2019 kl. 18:58
https://www.dr.dk/nyheder/indland/overlaege-bandementalitet-i-politienhed-nedbryder-betjente

Kommentar:

Se evt. kommentar i gårdagens indlæg

-

DR S159 ons 13 feb 08:43:26
12.februar dr.dk/nyheder 20:27

AMERIKANSK GÆLD ER PÅ 89.447 MIA.
Amerikanernes gæld stiger.
Husholdningernes samlede gæld er langt
over niveauet fra før finanskrisen og
er steget igen i de seneste tre måneder
af 2018. Dog i et lavere tempo.

Specielt udlån til bilkøb, kreditkort
og uddannelse stiger. Det viser en
rapport fra Federal Reserve Bank of New
York, der udtrykker bekymring for
specielt mængden af billån.

- Billån, der er steget stødt siden
2011, steg med ni milliarder dollar
(59,5 milliarder kroner red.) hjulpet
af en historisk stor mængde nye lån.

Amerikanernes gæld stiger til 89.447 milliarder kroner
12. Feb. 2019 kl. 20:27
https://www.dr.dk/nyheder/penge/amerikanernes-gaeld-stiger-til-89447-milliarder-kroner

-

Ruslands højesteret: Jehovas Vidner-domme har intet at gøre med religion
12. Feb. 2019 kl. 21:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslands-hoejesteret-jehovas-vidner-domme-har-intet-goere-med-religion

-

BBC-fotograf overfaldet af Trump-tilhænger under vælgermøde
12. Feb. 2019 kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bbc-fotograf-overfaldet-af-trump-tilhaenger-under-vaelgermoede

-

Italiens premierminister: 'Der er et problem med hykleri i Europa'
12. Feb. 2019 kl. 21:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/italiens-premierminister-der-er-et-problem-med-hykleri-i-europa

-

Forskere: Europæernes indtog udryddede så mange indianere, at det bidrog
til en lille istid
kl. 05:56
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskere-europaeernes-indtog-udryddede-saa-mange-indianere-det-bidrog-til-en

-

DR S167 ons 13 feb 08:43:26
13.februar dr.dk/nyheder 07:45

TRUMP FORDØMMER VOLD MOD MEDIER
USA's præsident, Donald Trump,
fordømmer nu fysisk vold mod medier,
efter en BBC-fotograf i forgårs blev
overfaldet af en tilskuer til et
vælgermøde med præsidenten. Det siger
Trumps pressetalskvinde i en erklæring.

I erklæringen lyder det ifølge BBC, at
Trump "fordømmer alle former for vold
begået mod enkeltpersoner eller grupper
af mennesker - inklusiv medlemmer af
pressen".

Under vælgermødet i El Paso blev BBC-
fotografen Ron Skeans overfaldet med
voldsomme skub og skældsord af en mand
iført en af præsident Trumps
karakteristiske kasketter med teksten
'Make America Great Again'.

Trump fordømmer vold mod medier efter overfald
kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-fordoemmer-vold-mod-medier-efter-overfald

Frivillige kortlægger insekters tilbagegang med net på biler
12. feb. 2019, 12:33
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-12-frivillige-kortlaegger-insekters-tilbagegang-med-net-pa-biler

-

Nu kæmper Islamisk Stat på én kvadratkilometer
12. feb. 2019, 16:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-12-nu-kaemper-islamisk-stat-paa-en-kvadratkilometer

-

Anklager mod Jehovas Vidner i flere lande for ikke at anmelde sexmisbrug
af børn
12. feb. 2019, 18:50
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-12-anklager-mod-jehovas-vidner-i-flere-lande-for-ikke-at-anmelde-sexmisbrug-af-boern

-

Vrede venezuelanere forlanger at få adgang til blokeret nødhjælp
12. feb. 2019, 21:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-12-vrede-venezuelanere-forlanger-at-fa-adgang-til-blokeret-nodhjaelp

Kommentar:

Som sagt: Det ér at ta' befolkningen som gidsler! ... :-(

Og det hedder *magtmisbrug* på dansk!

-

Kloden bliver grønnere - men ikke af den grund, forskerne troede
12. feb. 2019, 23:41
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-12-kloden-bliver-groennere-men-ikke-af-den-grund-forskerne-troede

-

Efter EU-aftale om gasledning: - Jeg tror, Putin har fået kaffen galt i
halsen
13. feb. 2019, 09:23
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-13-efter-eu-aftale-om-gasledning-jeg-tror-putin-har-faaet-kaffen-galt-i-halsen

EU er blevet enige om at gøre fælles front mod Rusland i
forhold til Europas gasforsyning.

[ ... ]

Glæden fra den radikale politiker stråler, fordi Europa nu
kommer til at gøre fælles front mod Rusland, når man skal
forhandle med russerne om gas til Europa.

-

Instagrammer afslører sandheden bag polerede billeder - feriefoto var
fra en børnepool
13. feb. 2019, 09:36
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-12-instagrammer-afsloerer-sandheden-bag-polerede-billeder-feriefoto-var-fra-en

-

104 SVT Text Onsdag 13 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stor ökning av antisemitism........130
* Australien återöppnar öanläggning..131

* 78 fångar på rymmen i Haiti........132
Flera dödade vid valmöte i Nigeria 133

Nordmakedoniens namnbyte är klart..134
Nya massgripanden i Turkiet........135

Katalaner inför rätta för uppror...136
USA: Knarkkungen "El Chapo" dömd...137

Thailand stänger tv-kanal..........138
Bödlar sökes i annons i Sri Lanka..139

-

130 SVT Text Onsdag 13 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 FEBRUARI

Frankrike: Stor ökning av antisemitism

Antisemitiska handlingar i Frankrike
ökade med 74 procent under 2018.

Totalt rapporterades det in 541
antisemitiska incidenter i fjol,
meddelar den franska regeringen,
skriver Euronews.

-Alla som gör ett religiöst val, vad
det än må vara, ska skyddas, säger
inrikesminister Christophe Castaner.

I måndags besökte Castaner Paris-
förorten Sainte-Genevieve-des-Bois
där ett träd som planterats till minne
av en ung judisk man som torterades
till döds 2006, hade huggits ned.

-

NRK:
12. februar 2019 kl. 10:00 - 13. februar 2019 kl. 08:24, error

13. februar 2019 kl. 09:42

-

Nye antisemitiske tilfælde i Frankrig: Tallene giver grund til bekymring
Af Anders Hjorth Vindum 12. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/nye-antisemitiske-tilfaelde-i-frankrig-tallene-giver-grund-til-bekymring

Fældning af træ til minde om jødisk mordoffer samt
antisemitisk hærværk er de seneste eksempler på det, der får
mange franske jøder til at forlade landet.

-

Forsker: Sag om Jehovas Vidner handler ikke kun om tro
13. februar 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:39
Johan de Mylius
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/forbudt-i-rusland-sag-om-jehovas-vidner-handler-ikke-kun-om-tro

Ruslands forbud mod organisationen Jehovas Vidner er næppe
bare religiøst begrundet, skriver Johan de Mylius, der er
forsker og dr.phil

-

Netanyahu confirms Israel attacked Iranian targets in Syria
February 12, 2019
https://worldisraelnews.com/netanyahu-confirms-last-israeli-strike-on-iranian-targets-in-syria/

By Associated Press

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu spoke to reporters
before departing for Poland on Tuesday, explaining that Israel
enjoys “very good relations” with every country in the region
“except Syria.”

He also confirmed Israel carried out a strike against Iran in
Syria a day before.

-

Syrian Army sends reinforcements to Golan Heights border - Report

This is the first time Syria has reinforced the border since
beginning their military operation in the Quneitra area.

By TZVI JOFFRE
February 13, 2019 01:34
https://www.jpost.com/Israel-News/Syrian-Army-sends-reinforcements-to-Golan-Heights-border-report-580480

-

Netanyahu says Israel's missiles can go very far in threat to Iran

Israel acts “constantly” to prevent Iran and its proxies from
entrenching themselves on Israel’s northern border and in the
region,” Netanyahu said. “We do whatever we need to do.”

By Herb Keinon
February 12, 2019 14:52
https://www.jpost.com/Breaking-News/Benjamin-Netanyahu-Our-missiles-can-go-very-far-580430

-

Dutch textbook says Jerusalem is holy to Muslims, Christians, not Jews

Likoed Nederland, a pro-Israel group, called the book a form
of “historical falsification."

By CNAAN LIPHSHIZ/JTA
February 13, 2019 06:11
https://www.jpost.com/Diaspora/Antisemitism/Dutch-textbook-says-Jerusalem-is-holy-to-Muslims-Christians-not-Jews-580503

Kommentar:

Erstatminsteologi kaldes det på dansk, når man stjæler en
andens identitet (som tilfældet er her)!

Iran could get nuclear weapon within two years, intel assessments find

Expected Time to nuclearwar: T-2544 days (2026-01-31)

Medlemmer af Revolutionsgarde dræbt

Få veteraner får ptsd anerkendt

Filippinerne: Journalist fængslet

USA kommer med spionage-anklager

-

[...]

2019-02-13, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Don't you realize that I could ask my Father for thousands
of angels to protect us, and he would send them instantly?"
Matthew 26:53

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]

Iran could get nuclear weapon within two years, intel assessments find

Expected Time to nuclearwar: T-2544 days (2026-01-31)

DR S121 ons 13 feb 22:33:30
13.februar dr.dk/nyheder 17:11

MEDLEMMER AF REVOLUTIONSGARDE DRÆBT
20 medlemmer af Irans Revolutionsgarde
er onsdag blevet dræbt af en
selvmordsbomber.

En terrororganisation har taget skylden
for angrebet.

Selvmordsangreb dræber 30 medlemmer af Irans Revolutionsgarde
kl. 17:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/selvmordsangreb-draeber-30-medlemmer-af-irans-revolutionsgarde

-

Rusland vil koble befolkningen fra internettet
kl. 17:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-vil-koble-befolkningen-fra-internettet

En ny lov vil gøre det muligt at undersøge, hvordan et
isoleret russisk internet kan fungere i praksis.

[ ... ]

Kritikere af lovforslaget kalder det censur, mens man i
regeringen holder fast i, at det udelukkende er for at øge
cybersikkerheden.

[ ... ]

Det langsigtede mål for de russiske myndigheder er at skabe et
webfiltreringssystem, der minder om Kinas omfattende
censursystem "The Great Firewall".

-

DR S122 ons 13 feb 22:33:30
13.februar dr.dk/nyheder 18:02

FÅ VETERANER FÅR PTSD ANERKENDT
Kun få veteraner har fået gavn af en ny
forsøgsordning, der fra januar 2018
skulle forbedre vilkårene for veteraner
med posttraumatisk stress.

Det skriver JydskeVestkysten.

Ordningen betyder, at veteraner, der
tidligere har fået deres ptsd-lidelse
afvist som værende en arbejdsskade, nu
kan få et ekstra sæt lægeøjne til at
vurdere deres sag.

Men ud af 64 veteraner med ptsd er det
på et år kun lykkedes for to at få
anerkendt sygdommen som arbejdsskade.

Få veteraner får anerkendt stresslidelse som arbejdsskade
kl. 18:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fa-veteraner-far-anerkendt-stresslidelse-som-arbejdsskade

-

DR S124 ons 13 feb 22:33:30
13.februar dr.dk/nyheder 19:11

FILIPPINERNE: JOURNALIST FÆNGSLET
I december sidste år blev hun udnævnt
som det anerkendte Time Magazines
"Person of the Year".

Nu sidder den filippinske journalist
Maria Ressa fængslet - anklaget for at
have brudt loven ved at publicere en
artikel i 2012 om en forretningsmands
formodede forbindelser til en tidligere
dommer i landets højesteret.

Ifølge en række internationale medier
blev Maria Ressa anholdt, mens hendes
kolleger fra nyhedstjenesten Rappler
filmede og skrev om det direkte på
Twitter.

Regeringskritisk stjernejournalist fængslet i Filippinerne
kl. 19:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/regeringskritisk-stjernejournalist-faengslet-i-filippinerne

-

Apple vil undersøge app: Saudiske mænd får sms, hvis konen forsøger at
flygte
kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/apple-vil-undersoege-app-saudiske-maend-faar-sms-hvis-konen-forsoeger-flygte

-

Endnu et kæmpe meteorkrater gemmer sig måske under Grønlands is
kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/endnu-et-kaempe-meteorkrater-gemmer-sig-maaske-under-groenlands

-

DR S130 ons 13 feb 22:33:30
13.februar dr.dk/nyheder 21:35

USA KOMMER MED SPIONAGE-ANKLAGER
USA-anklager tidligere agent for at
spionere for Iran. Det skriver
nyhedsbureauet AP.

Der er tale om den tidligere agent i
luftvåbnet Monica Elfriede Witt, der i
2013 deserterede til Iran, og som i
øjeblikket er på fri fod.

Monica Witt arbejdede i fire år med
kontraspionage i USA's luftvåben og har
ifølge amerikanske embedsmænd vendt sig
ideologisk imod sit hjemland.

Hun skal også have afsløret amerikanske
missioner mod styret i Iran.

USA anklager tidligere agent for at spionere for Iran
kl. 21:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-anklager-tidligere-agent-spionere-iran

NATO-chef: Vi forbereder os på en fremtid med flere russiske missiler
13. feb. 2019, 16:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-13-nato-chef-vi-forbereder-os-paa-en-fremtid-med-flere-russiske-missiler

-

Stærene leger allerede forår - se dem danse over Danmark
13. feb. 2019, 22:44 ...

-

NRK:
13. februar 2019 kl. 09:42

-

Iran could get nuclear weapon within two years, intel assessments find

Israeli intelligence assessment finds if Tehran leaves JCPOA
it would have enough fissionable material within a year.

By Anna Ahronheim, Tovah Lazaroff
February 13, 2019 16:59
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/Iran-could-get-nuclear-weapon-within-two-years-intel-assessments-find-580553

Kommentar:

https://sites.google.com/site/2009c03c02/Home

Expected Time to nuclearwar: T-2544 days
2026-01-31

ET-Bible: Found 18, 43, 61 at Luke 13,1-17

File 21.246 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-246

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-246

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+10&version=BPH

Jeremias 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Skabningens Herre

1
Israels folk, hør hvad Herren har at sige:

2
„I må ikke dyrke de fremmede folkeslags guder eller følge
deres skikke. Lad jer ikke skræmme af tegn i solen, månen
eller stjernerne, selv om andre folk frygter for den slags.

3
Deres overtro er nytteløs, og deres afguder er falske. ...

... De kan ikke tale, og de må bæres omkring, for de kan
ikke gå. Dem skal I ikke være bange for. ...

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Filemon+1.1-7&version=BPH

Filemon 1-7 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

[...]

Torsdag 14. feb. Luk 13,1-17

https://www.biblegateway.com/passage/?search=luk+13.1-17&version=BPH

Lukas 13:1-17 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tag afstand fra det onde

1
Så kom der nogle og fortalte Jesus, at Pilatus havde
nedslagtet nogle jøder fra Galilæa, netop som de bragte
deres offerdyr til slagtning i templet.

2
Da sagde Jesus: „Mener I, at de galilæere var værre end
andre mennesker, fordi det gik dem sådan?

3
Det var de ikke. Men I vil alle gå til grunde, hvis I ikke
ændrer jeres indstilling og tror på mig.

4
Og hvad med de 18, der blev slået ihjel, da tårnet ved
Shiloa-dammen væltede ned over dem? Tror I, at de var
værre end alle andre mennesker i Jerusalem?

18 (personer)

5
Nej, jeg siger jer: Jeres skæbne bliver lige så tragisk
som deres, hvis I ikke ændrer jeres indstilling og søger
Gud.”

De jødiske lederes mangel på åndelig frugt

6
Jesus fortalte derefter følgende historie: „En mand havde
en vinmark, hvor der også stod et figentræ.[a] Han kom fra
tid til anden for at se, om der var frugt på træet, men
hver gang blev han skuffet.

7
Til sidst sagde han til sin gartner: ‚Det er nu tredje år,
jeg forgæves har kigget efter frugt på det træ. Tag og
fæld det! Hvorfor skal det stå og tage kraften fra jorden,
når det ingen frugt giver?’

3 år

8
Men gartneren svarede: ‚Åh, herre, lad det stå året ud, så
vil jeg grave omkring det og give det ekstra gødning.

9
Hvis træet derefter bærer frugt, er det fint. Hvis ikke,
er du i din gode ret til at hugge det om.’?”

Kommentar:

Tredje år, året ud, hvis det så derefter bærer frugt => 3½
(apropos de 3½ tider, 1260 dage, 42 måneder)

Konfrontation mellem Jesus og en synagogeforstander

10
Mens Jesus en sabbatsdag sad og underviste i en synagoge,

en sabbatsdag (1 ud af 7 dage i ugen)

11
lagde han blandt de tilstedeværende mærke til en kvinde,
som på grund af en sygdomsånd havde været krumbøjet og ude
af stand til at rette sig op i 18 år.

18 år

12
Han kaldte hende frem og sagde: „Du er helbredt for din
sygdom.”

13
Derefter lagde han hænderne på hende, og straks rettede
hun sig op og lovpriste og takkede Gud.

14
Men forstanderen for synagogen blev forarget over, at
Jesus havde foretaget en helbredelse på en sabbat. „Der er
seks dage i ugen, hvor man kan arbejde,” sagde han til
menigheden. „På de dage kan I komme og blive helbredt, men
ikke på sabbatten!”

sabbat
6 dage
sabbat

15
„Hvor er I nogle hyklere!” sagde Jesus. „Hver sabbat løser
I uden skrupler jeres køer og æsler fra deres plads i
stalden og fører dem ned til vandet, så de kan få noget at
drikke.

16
Skulle jeg så ikke have lov til at løse denne ‚Abrahams
datter’[b] af Satans lænker, som hun har været bundet med
i 18 år, også selv om det er sabbat i dag?”

18 år

17
Det svar var ydmygende for Jesu modstandere, men alle de
andre glædede sig over de fantastiske ting, Jesus gjorde.

Footnotes:

13,6 Figentræet bærer normalt frugt to gange om året, dels om
foråret, dels om efteråret. Dette træ er her et symbol på Israels
religiøse ledere, jf. Mark. 11,13.

13,16 Udtrykkene „børn/sønner/døtre af Abraham” har en
dobbeltbetydning, som går tilbage til de to forskellige pagter, Gud
etablerede med Abraham. Den konkrete, fysiske betydning er „jøderne”,
idet Abraham betragtes som jødernes stamfar gennem Isak og Jakob. Den
åndelige betydning er „dem, der har samme tro som Abraham”, idet Abraham
betragtes som stamfar—troens far—til alle, der er kendetegnet ved den
samme tro og lydighed over for Gud, som Abraham havde, hvad enten de er
jøder eller ikke-jøder.

Kommentar:

Det er bemærkelsesværdigt, at denne tekstpassage nævner tallet
18 *flere gange*.

Compare with ...

Markør 18:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

18 (180, 1800, 18.000)

See also ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

43 and 61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Men man kunne også ***kryptere*** sit kendskab (til
tallene 61 og 43) ved at trække dem fra hinanden.

Og 61 - 43 giver tallet 18

Og det er derfor nok IKKE nogen tilfældighed!

De 2 tal (43 og 61) kan også "fremtrylles" udfra teksten ved
at ...

+18
+18
+7
=

+43
+18
=
61

Compare with ...

Markpointer 43
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Markør 43 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

=== citat start ===

A complete list of *all* known isotopes can be downloaded
from ...
En komplet liste over *alle* kendte isotoper kan downloades
fra ...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

From this table you can see, that ...
Fra denne tabel kan du se, at ...

1.
Proton-counter
Proton-tæller

Not all elements have stable isotopes at all.
Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.

The exceptions are the atomic numbers ...
Undtagelserne er atom-numrene ...

43, 61, 84-111
(Total of 30 pieces)
(i alt 30 stk.)

=== citat slut ===

Det *afslører* kendskab til moderne atomfysik!

At 18-tallen skal benyttes 3 gange KUNNE tilkendegives udfra
bible-searchstring:

Siloam
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=Siloam&qs_version=KJV

Found 3:

Luke 13:4
John 9:4
John 9:11

Meget tyder altså på, at forfatteren af Lukas-Evangeliet må ha'
haft kendskab til moderne atomfysik og i *krypteret* form
gengivet dette kendskab med henblik på, at nogen en dag ude i
fremtiden vil finde ud af denne hemmelighed og spørge sig selv:

HVORDAN kan dette lade sig gøre?

1.
Enten må personen have medbragt sin viden fra en anden
civilisation i verdensrummet ...

2
eller også må personen herigennem tilkendegive sit
*guddommelige* ophav!

Og så kan vi som læser selv vælge, hvad betydning vi vil give?

Nej!

Fordi ...

Indenfor videnskab er der et princip om, at den mest enkle og
ligetil forklaring (den naturlige) nok er den rigtige (fremfor
den mere komplicerede og måske ligefrem *grænseoverstridende*
hvad angår naturlovene).

Så ...

Vi har - med andre ord - fundet ENDNU et indicium på, at
Bibelen er "inficeret" ... :-)

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21241

Stærene leger allerede forår - se dem danse over Danmark

Pompeo: No peace in the Middle East without confronting Iran

40 britiske eksambassadører opfordrer May til at udsætte brexit

Nödrop från läkare i Venezuela
-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]

Pompeo: No peace in the Middle East without confronting Iran

40 britiske eksambassadører opfordrer May til at udsætte brexit

DR S134 tor 14 feb 09:49:16
14.februar dr.dk/nyheder 02:23

DOMMER: MANAFORT LØJ OM RUSLAND
En føderal dommer fastslår, at Donald
Trumps tidligere kampagnechef i tre
tilfælde bevidst har løjet for
efterforskere og en føderal storjury i
Rusland-undersøgelsen.

Paul Manafort står over for to
retssager med tråde til den særlige
efterforsker Robert Muellers Rusland-
undersøgelse. Han kan risikere op til
to års fængsel for at have løjet for
efterforskerne.
Der fældes dom i næste måned.

Ifølge distriktsdomstolen i Washington
DC er det blandt andet 69-årige
Manaforts kontakt til en russisk
samarbejdspartner, som han skal have
løjet om.

Dommer: Manafort løj over for efterforskerne om russiske forbindelser
kl. 02:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dommer-manafort-loj-over-efterforskerne-om-russiske-forbindelser

-

DR S136 tor 14 feb 09:49:16
14.februar dr.dk/nyheder 05:59

OPFORDRER TIL AT UDSÆTTE BREXIT
Flere end 40 tidligere britiske
ambassadører opfordrer premierminister
Theresa May til at udsætte
Storbritanniens skilsmisse med EU,
skriver den britiske avis The Times.

De opfordrer May til at forlænge
Storbritanniens medlemskab af unionen
for at få tid til at forhandle
vilkårene for det fremtidige forhold
mellem EU og Storbritannien på plads.

Medmindre May får godkendt en
skilsmisseaftale i det britiske
parlament inden den 29. marts, vil hun
skulle tage stilling til, hvorvidt
brexit skal udsættes, eller
Storbritannien skal forlade EU uden en
aftale.

40 britiske eksambassadører opfordrer May til at udsætte brexit
kl. 05:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/40-britiske-eksambassadorer-opfordrer-may-til-udsaette-brexit

Uge 7 eller 8 - derfor ligger danskernes vinterferie forskelligt
14. feb. 2019, 10:28 ...

-

104 SVT Text Torsdag 14 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

EU-uppgörelse om upphovsrätten.....130
* 60 års fängelse för barnpornografi 131

* Nödrop från läkare i Venezuela.....132
* Manafort kan få ett längre straff..133

* Nytt möte mellan USA och talibaner 134
* Samkönade par stämmer Japan........135

Brasilien-flod förorenad efter ras 136
Busskrasch i Nordmakedonien........137

27 döda i självmordsattack i Iran..138
* Notiser: Man dödad av krokodil.....148

-

132 SVT Text Torsdag 14 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 FEBRUARI

Nödrop från läkare i Venezuela

Desperata läkare och sjuksköterskor
kräver att president Nicolas Maduro
tillåter att humanitär hjälp släpps
in i Venezuela.

-Just nu är läget kritiskt, det är
hemskt för vi har ingenting: inga
handskar, inga bandage, inga
mediciner, säger Francis Duran,
sjuksköterska i staden Urena nära den
colombianska gränsen.

I Urenas grannstad Cucuta, på andra
sidan av den colombianska gränsen,
lagras sjukvårdsmaterial redo att
skickas till Venezuela.

-

134 SVT Text Torsdag 14 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 FEBRUARI

Nytt möte mellan USA och talibaner

Talibanska förhandlare ska nästa vecka
träffa sina amerikanska motparter
i fredsförhandlingarna om Afghanistan,
uppger talibanernas talesperson
Zabihullah Mujahid.

-Vi kommer inte att förhandla
offentligt, säger en talesperson för
USA:s utrikesdepartement, och
tillägger att man inte har fått någon
formell inbjudan.

Enligt talibanerna ska mötet hållas
i Islamabad, Pakistan, och även
inkludera den pakistanske
premiärministern Imran Khan.

-

138 SVT Text Torsdag 14 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 FEBRUARI

27 döda i självmordsattack i Iran

27 personer ur det iranska revolu-
tionsgardet har dödats i ett själv-
mordsdåd i sydöstra Iran, enligt den
statligt kontrollerade nyhetsbyrån
Fars, rapporterar TT-Reuters.

Attacken ägde rum i regionen Sistan
och Baluchistan, nära gränsen till
Pakistan, och riktades mot en buss
som tillhör revolutionsgardet.

Ytterligare tio personer från gardet
har skadats i attacken, enligt Fars.

Den väpnade sunnigruppen Jaish al-Adl
har tagit på sig ansvaret för själv-
mordsattacken, uppger Fars.

-

NRK:
13. februar 2019 kl. 09:42 - 14. februar 2019 kl. 07:57, error

14. februar 2019 kl. 10:43

-

Præster: Folkekirken mangler ritualer mod det okkulte
13. februar 2019, kl. 20:55, opdateret 14. februar, kl. 8:49
Af Mette Skov Hansen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/folkekirken-mangler-ritualer-mod-det-okkulte

Danskere søger præsters hjælp til at drive ånder ud af
hjemsøgte huse. Der er behov for, at folkekirken tager området
mere alvorligt, siger tidligere biskop

Sent: Tuesday, June 28, 2016, CET 20:31, GMT 18:31
Subject: ADVARSEL: Danmarks Østre landsret deltager aktivt i at åndelig
***voldtage***
Guds Hus, Folkekirken -
Re: 2016 uge 26 (news samlet)
19155 news:nkufp8$ik1$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/19-155
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/AMOsa_u2agQ/L12-9oMqAgAJ

http://www.dr.dk/nyheder/indland/landsret-homovielser-er-ikke-i-strid-med-grundloven

> [...]
> IKKE velsignes med mere! Hvad det ***verdslige*** samfund gør er en
> helt anden snak!)
>
> På dette punkt er Danmark kommet i uoverensstemmelse med The Good
> News!
>
> Og hvad det så kommet til at indebære, at man åndelig ***voldtager***
> Guds Hus, Kirken, tja ...
>
> Dét må vi få at se sidenhen.
>
> Men godt for mig og mit hus, at vi IKKE har deltaget i denne
> voldtægt- Jeres blod IKKE komme ind over vores liv - for at håne
> og spotte Gud (ved at **'fordreje*** Hans Ord, dét kommer der

+

"Melodi*: Du er ALTID velkommen i Guds Hus, men besmit ikke
Kirken med din *afgudsdyrkelse*!

Subject: Russisk journalist død efter mystisk fald fra balkon.
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 08:54:03 +0200, GMT 06:54
20538 news:5ad599b9$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-538
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/wMIMYNafAAAJ

> Mit råd til Jer er derfor:
>
> Invitér IKKE denne hordæmon indenfor (i menigheden)!
>
> (Kald derimod hellere synd, som hor jo er, ved dets rette
> navn, så du IKKE *undergraver* Guds autoritet!)
>
> Og ...
>
> Man kan sagtens som Kirkesamfund sige til folk, at mandatet
> hertil fra Gud mangler (at gengifte fraskilte), og at de
> fortsat ALTID er velkomne i kirken.

Gud er altså IKKE en slikautomat, hvor man bare kan få al det,
man peger på uanset hvad, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+19.13-16&version=BPH

Apostelenes gerninger 19:13-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

13
Nogle jødiske eksorcister, som rejste fra by til by,
brugte også Jesu navn, når de prøvede at uddrive onde
ånder. De sagde: „Jeg befaler jer at forsvinde i kraft af
den Jesus, som Paulus forkynder!”

14
Der var blandt andet syv sønner af den jødiske
ypperstepræst Skeuas, som prøvede det.

15
Men da de gjorde det, svarede den onde ånd: „Jesus kender
jeg, og jeg ved, hvem Paulus er, men I—hvem er I?”

16
Manden, der havde den onde ånd i sig, fór løs på dem og
mishandlede dem, så de til sidst måtte flygte ud af huset,
forslåede og med tøjet revet af.

Tror I virkelig, at Han er så dum, at Han ikke kan fatte, hvad
der foregår i Han Hus (Kirken på jord)?

Og skal det (oprør mod Ham og Hans Ord, så løgn bliver kaldt
for sandhed) nu ligefrem belønnes?

Er det ikke et helt forkert signal at sende?
(fordi så tror folk jo, at de er på vej til Paradiset,
endskønt Bibelen helt klart og tydeligt siger, at folk, der
lever i hor og utugt, IKKE har del i frelsen!)

(I så fald ville Herren vor Gud være en *vatnisse*, skønner
jeg!)

Sorry! Men der ér altså INGEN genvej til Paradis (udenom det
ubehageligt ord *omvendelse*)!

Men for at I (resten af verden) skal vide, at Jesus har magt
OGSÅ over djævelen, vil Han *vidne* om Sin frelse ved at give
nogle mennesker autoritet til at uddrive onde ånder (på Hans
vegne), fordi de er gode forvaltere/"ambassadører" (modsat
"visse" andre)!

-

Pompeo: No peace in the Middle East without confronting Iran

By Tovah Lazaroff
February 14, 2019 09:32
https://www.jpost.com/Breaking-News/Pompeo-Cannot-achieve-peace-in-the-Middle-East-without-confronting-Iran-580650

+

‘Confronting Iran’ key to peace in Middle East, Pompeo tells Netanyahu

Leaders meet at Warsaw conference, hailed by PM as a
‘historical turning point’ due to his participation alongside
many senior Arab officials

By Raphael Ahren Today, 11:02 am
https://www.timesofisrael.com/confronting-iran-key-to-peace-in-middle-east-pompeo-tells-netanyahu/

Subject: Iran could get nuclear weapon within two years.
Date: Wed, 13 Feb 2019 23:31:28 +0100, GMT 22:31
21245 news:5c649ac9$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/QHn26FB1AgAJ

> [...]

> Kommentar:
>
> https://sites.google.com/site/2009c03c02/Home
>
> Expected Time to nuclearwar: T-2544 days

Expected Time to nuclearwar: T-2543 days

-

White House accelerates secret program to sabotage Iran missiles - report

American military officials urged Congress to put more money
into "left of launch" programs, meaning programs which rely
on sabotaging launchers before they are fired.

By TZVI JOFFRE
February 13, 2019 21:23
https://www.jpost.com/Middle-East/White-House-accelerates-secret-program-to-sabotage-Iran-missiles-report-580601

-

Rouhani claims Israel, US behind deadly suicide bombing in Iran

Tehran vows revenge on ‘mercenaries’ behind Wednesday attack
that killed 27 Revolutionary Guards

By Agencies and TOI staff Today, 11:20 am
https://www.timesofisrael.com/rouhani-claims-israel-us-behind-deadly-suicide-bombing-in-iran/

Kommentar:

Nej! I har *selv* FREMAVLET denne *perverse* afvigende fra det
normale eller naturlige (på en frastødende eller nærmest
sygelig måde) måde at forholde sig på overfor sine
medmennesker, som selvmordsterror jo er!

Det er, hvad der kommer ud af at tilbede djævelen: I høster
sådan set blot, hvad I selv har sået: *Ondskab*!

Tillad mig at "foreslå": Quit the bad deal with the devil!

Og I kan få hjælp hos os i form af exorcister, hvis det er
dét, I har brug for! (Se notat ovenfor)

UK Mom Arrested for Calling Transgender Activist a Man

File 21.248 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sex/21-248
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-248

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sex/21-248
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-248

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+11&version=BPH

Jeremias 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israel har brudt Guds pagt

Jeremias i fare for at blive dræbt

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Filemon+1.8-25&version=BPH

Filemon 8-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
2019-02-14, CET 11:3x, GMT 10:3x:

When Judas, who had betrayed him, realized that Jesus had been
condemned to die, he was filled with remorse. So he took the
thirty pieces of silver back to the leading priests and the
elders.
Matthew 27:3

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21241

UK Mom Arrested for Calling Transgender Activist a Man

Overlæge om resistente bakterier: Vi er nødt til at forstå truslen
kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/overlaege-om-resistente-bakterier-vi-er-noedt-til-forstaa-truslen

Egyptens parlament støtter Sisi - kan sidde til 2034
14. feb. 2019, 14:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-14-egyptens-parlament-stotter-sisi-kan-sidde-til-2034

-

Muligt kæmpekrater fundet under isen på Grønland
14. feb. 2019, 16:01
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-14-muligt-kaempekrater-fundet-under-isen-paa-groenland

-

44 indiske soldater mister livet ved eksplosion i Kashmir
14. feb. 2019, 21:25
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-14-44-indiske-soldater-mister-livet-ved-eksplosion-i-kashmir

-

Hvert femte barn lever i krig - rapport udpeger de ti værste lande
15. feb. 2019, 05:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-15-hvert-femte-barn-lever-i-krig-rapport-udpeger-de-ti-vaerste-lande

-

Trump vil erklære nødsituation for at få grænsemur - anklages for 'groft
magtmisbrug'
15. feb. 2019, 06:04 Opd. 15. feb. 2019, 09:44 ...

-

104 SVT Text Fredag 15 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Haitis president bryter tystnaden..130
USA: Trump ska utlösa nödläge......131

Boko Haram-avhoppare återanpassas..132
Agent pekas ut efter Salisbury.....133

Över 40 befaras döda i båtolycka...134
23 befaras döda i gruvolycka.......135

Många döda av bilbomb i Indien.....136
FN: Situationen i Jemen allt värre 137

-

132 SVT Text Fredag 15 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 FEBRUARI

Boko Haram-avhoppare återvänder hem

Närmare 200 kamerunier, tidigare
medlemmar i nigerianska jihadist-
gruppen Boko Haram, har lämnat terror-
gruppen, återvänt till hemlandet och
överlämnat sig till myndigheterna.

Återvändarna deltar i ett program
för att återanpassas till samhället,
uppger regionala guvernören Midjiyawa
Bakari. Totalt deltar uppemot 1 000
före detta jihadister i programmet.

I närmare tio år har Boko Haram
härjat, främst i nordöstra Nigeria men
även i Kamerun och Niger. Över 27 000
människor har dödats och närmare två
miljoner har tvingats på flykt.

-

NRK:
14. februar 2019 kl. 10:43 - 15. februar 2019 kl. 06:16, error

15. februar 2019 kl. 08:21

-

Tyskland: 60 procent mere antisemitisk vold
Af Anders Hjorth Vindum 14. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/tyskland-60-procent-mere-antisemitisk-vold

Hadet til jøder i Tyskland kommer fra både den yderste
højrefløj og radikal islam. Den kedelige udvikling fortsætter
desværre.

-

UK Mom Arrested for Calling Transgender Activist a Man
02-11-2019
Emily Jones
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn/2019/february/uk-mom-arrested-for-calling-transgender-activist-a-man-nbsp

https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-159

> Tyskland indfører et tredje ”køn”
> 10. november, 45, 2017 Bodil Lanting
> https://udfordringen.dk/2017/11/tyskland-indfoerer-tredje-koen/
>
> Kommentar:
>
> *Misforstået* medlidenhed overfor personen (med kønsforvirringen)
>
> Bliver en anoreksi-patient rask af, at du "bekræfter" vedkommendes
> *vrangforestilling* om sig selv?
>
> Nej!
>
> Og på tilsvarende vis her, skønner jeg.

Altså:

Når vi har at gøre med et seksuelt *forstyrret* menneske, skal
vi da bekræfte denne i vedkommendes vildfarelse?

Tænk hvis vi gjorde det samme men anoreksi-patienter; altså
bekræftede dem i deres *vrangforestilling* om, at de er smæk
fede, skønt sandheder er, at de er ved at sulte sig ihjel!

Ordet *uansvarlig* og regulær *vanvid* "strejfer" mit sind!

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+1.26-&version=BPH

Romerne 1:26-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

32
De ved godt, hvad Gud ønsker, de skal gøre, ... Alligevel
lever de på den måde og bekræfter hinanden i deres
umoralske livsstil.

*Sandheden* er, at det er et *Endetidstegn* (når det *perverse*
ikke mindst hvad angår seksualitet på denne måde fremhæves på
bekostning af det normale)!

Vidste du - for øvrigt at når mange af de her seksuelt
forstyrrede mennesker kommer i psykoterapi og behandles for
helt andre ting; ja så hænder det ofte, at også de seksuelle
ting normaliseres helt af sig selv, UDEN psykologens medvirken!

De seksuelt forstyrrede ting KAN altså være et *symptom* på
noget dybereliggende, fx. en *moderbinding*, der holder sønnen
fast - følelsesmæssig set - i et USUNDT *afhængighedsforhold*,
så personens egen identitet hele tiden holdes nede (som et træ,
der ikke får det nødvendige lys, plads og næringsstoffer til at
vokse sig stor og stærk).

HVIS du kan nikke *genkendende* til lidt af dette, da er mit
råd til dig følgende:

Find din SANDE *identitet* (fremfor at leve i skyggen af
andres, fx. din moders eller faders)!

At finde sin sande identitet er IKKE det samme som at stå i
komplimentær (i forhold til din moder/fader), der jo mest af
alt minder om noget "lidt" i forlængelse af trodsalderen.

Frigørelsesprocessen skaber *nyt*, og det er her din sande
identitet kommer ind i billedet.

Tillad alle de *sunde* impulser fra underbevidstheden i at
komme til orde (fremfor at de fx. først skal vejes og måle af
moderens/faderens meninger und so weiter).

Alle mennesker har nemlig forudprogrammeret overlevelses- og
udviklingsinstinkter med sig i bagagen, SELVOM din opvækst
kan have været nok så traumatisk!

Jeg fandt fx. min sande seksuelle identitet som 17-årig: Jeg
opdagede en dag, at jeg ikke var alene (skønt jeg rent fysisk
var alene). Dette væsen elskede mig med en ufattelig kærlighed
(og det var dét, jeg havde brug for) og kendte mig BEDRE end
jeg selv (også hvad angår min seksualitet)!

Det blev begyndelsen til en lang rejse, hvor jeg som et
forkrøblet træ gradvist voksede sig sundt og stærkt, fordi det
fik det lys, plads og næring, som det havde behov for.

Og på tilsvarende vis - vil jeg vove at påstå - kan du finde
dig selv og opdage helt nye sider af din personlighed, som du
måske lige nu slet ikke aner eksisterer, fordi de er blevet
holdt nede af omstændighederne.

Så gå på opdagelse og find ud af, hvem du i grunden er.

Det er der ALDRIG nogen, der har taget skade af!

TVÆRTIMOD! ... :-)

Arabiske ledere i lækket video: Iran er større trussel end
Israel-Palæstina-konflikten

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+12&version=BPH

Jeremias 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud må straffe sit troløse folk

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Hos+1.1-2.3&version=BPH

Hoseas 1:1-2:3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israels utroskab samt et løfte om genoprettelse
2019-02-15, CET 11:3x, GMT 10:3x:

At about three o'clock, Jesus called out with a loud voice,
"Eli, Eli, lema sabachthani?" which means "My God, my God, why
have you abandoned me?"
Matthew 27:46

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21241

Arabiske ledere i lækket video: Iran er større trussel end

Fabrikken, der eksploderede: Din antibiotikakur hænger i en tynd,
kinesisk tråd
kl. 10:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/fabrikken-der-eksploderede-din-antibiotikakur-haenger-i-en-tynd-kinesisk-traad

-

Tyskland: Nye EU-regler kan ændre betingelser for russisk gasledning
kl. 14:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-nye-eu-regler-kan-aendre-betingelser-russisk-gasledning

-

DR S118 lør 16 feb 07:00:23
16.februar dr.dk/nyheder 04:14

NIGERIA UDSKYDER PRÆSIDENTVALG
Få timer før valgstederne efter planen
skulle åbne i Nigeria, er lørdagens
præsident- og parlamentsvalg i det
vestafrikanske land blevet udskudt i en
uge til den 23. februar.

Det oplyser Mahmood Yakubu, der er
formand for landets valgkommission,
natten til lørdag dansk tid. Han siger,
det er nødvendigt for at sikre et frit
og retfærdigt valg.

Kort før midnat oplyste kilder i
regeringen, at der var opstået
problemer med at transportere
"valgmateriale" ud til visse områder af
det store land. Om der var tale om
stemmesedler eller andet, blev ikke
oplyst.

Nigeria udskyder præsidentvalg med en uge
kl. 04:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nigeria-udskyder-praesidentvalg-med-en-uge

Hash i ungdommen kan give depression som voksen
16. feb. 2019, 06:09
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-16-hash-i-ungdommen-kan-give-depression-som-voksen

-

Tusindvis af piger og kvinder rejste for at blive gift med hellige
krigere – kun få procent er vendt tilbage
16. feb. 2019, 06:43 ...
Retssager på vej mod Trump - og særligt én sætning kan give ham problemer
16. feb. 2019, 08:14 ...

-

104 SVT Text Lördag 16 feb 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Minst sex döda i USA-skjutning.....130
* Mueller yrkar på 24 års fängelse...131
* Valet i Nigeria skjuts upp.........132

Elever i Europa klimatstrejkade....133
60 befaras döda i Zimbabwegruvor...134
Åtta gripna efter dammkollaps......135

USAs sändebud inbjuds av Venezuela 136
Trump bekräftar: Utlyser nödläge...137
Fransk ambassadör åter till Rom....138

Francos familj pressas om grav.....139
Notiser: Döda funna i Nigeria......148

-

136 SVT Text Lördag 16 feb 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 FEBRUARI

USAs sändebud inbjuds av Venezuela

Venezuelas regering har bjudit in
USA:s sändebud Elliott Abrams till
landet. Det ska ha skett under två
hemliga möten med Trumpadministratio-
nen i New York, uppger nyhetsbyrån AP.

-Det visar på hans (president Nicolas
Maduros) ökade förståelse för att det
venezuelanska folket avvisar honom,
sade USA:s nationelle säkerhetsrådgiv-
are John Bolton i dag, enligt Reuters.

Bolton uppgav tidigare att 25 länder
utlovat motsvarande 900 miljoner kr
i humanitär nödhjälp till Venezuela.
Maduro har tidigare kallat hjälpen
ett "politiskt spektakel".

-

NRK:
15. februar 2019 kl. 08:21 - 16. februar 2019 kl. 01:57, error

16. februar 2019 kl. 08:20

-

Arabiske ledere i lækket video: Iran er større trussel end
Israel-Palæstina-konflikten
Af Anders Hjorth Vindum 15. February 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/arabiske-ledere-i-laekket-video-iran-er-stoerre-trussel-end-israel-palaestina-konflikten

Arabiske ledere mener, at Iran er den største trussel for
stabilitet i Mellemøsten, og at "Israel har ret til at
forsvare sig".

-

Leder
Flere slags social kontrol
15. februar 2019, kl. 21:00
Af Jeppe Duvå, Redaktionschef
Dette er en leder. Lederen er udtryk for Kristeligt Dagblads
holdning og skrives på skift af avisens redaktører.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/leder/flere-slags-social-kontrol-religionsfrihed-maa-ogsaa-omfatte-afstumpethed-i-jehovas-vidner

Religionsfrihed må omfatte afstumpethed i Jehovas Vidner

Kommentar:

Ja, religiondfrihed så længe det IKKE skader andre!
Medlemmerne underkaster sig jo *frivilligt* JVs lovtrældom!

Anderledes er det med foreninger, der truer andre med vold og
mord! Her kan man IKKE påberåbe sig religionsfrihed!

-

In clip leaked by PMO, Arab ministers seen defending Israel, attacking Iran

At Warsaw Mideast summit, Bahraini FM says confronting Tehran
more urgent than solving Palestinian issue; UAE top diplomat
says Israel has right to attack Iranian targets in Syria

By Raphael Ahren 14 February 2019, 10:39 pm
https://www.timesofisrael.com/in-clip-leaked-by-pmo-arab-ministers-seen-defending-israel-attacking-iran/

-

Pence urges EU to pull out of nuclear deal, says Iran planning ‘new
Holocaust’

At Warsaw conference, US vice president calls Tehran the
‘greatest threat’ to peace and stability in Middle East

By Agencies and TOI staff 14 February 2019, 2:44 pm
https://www.timesofisrael.com/pence-urges-eu-to-pull-out-of-nuclear-deal-says-iran-planning-new-holocaust/

-

Iran confirms second failed satellite launch

Foreign Minister Zarif tells NBC the ‘same gang’ who pushed
for Iraq War ‘at it again’ by encouraging Trump administration
to confront Tehran

By TOI staff Today, 6:58 am
https://www.timesofisrael.com/iran-confirms-second-failed-satellite-launch/

-

Archaeologists May Have Found the Old Testament City of Ai

Amanda Casanova | Religion Today Contributing Writer |
Friday, February 15, 2019
https://www.christianheadlines.com/blog/archaeologists-may-have-found-the-old-testament-city-of-ai.html

Sexanklaget ekskardinal smidt ud + Heaven-Break

File 21.250 ...
Cancel the celibacy requirement (Ophæv cølibat kravet):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-250
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/vatican/21-250
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/cancel-celibacy/21-250
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/vatican/21-250

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/cancel-celibacy/21-250

-

[...]

2019-02-16, CET 11:3x, GMT 10:3x:

So set yourselves apart to be holy, for I am the LORD your God.
Leviticus 20:7

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21241

Sexanklaget ekskardinal smidt ud + Heaven-Break

Rødvin, syge bakterier og håndsæbe: Det kan redde dig, når antibiotika
ikke længere virker
kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/roedvin-syge-bakterier-og-haandsaebe-det-kan-redde-dig-naar-antibiotika-ikke

-

DR S124 lør 16 feb 12:19:23
16.februar dr.dk/nyheder 10:45

SEXANKLAGET EKSKARDINAL SMIDT UD
Den tidligere amerikanske kardinal
Theodore McCarrick har fået frataget
sit præsteskab som følge af anklager
mod ham.

Det oplyser Vatikanet, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

Sidste år mistede McCarrick sin
kardinaltitel i kølvandet på
beskyldninger imod ham om blandt andet
seksuelt misbrug af mindreårige, som
skulle have fundet sted for 50 år
siden.

Den usædvanlige handling kommer bare få
dage før, at kirken for første gang
afholder et kirkeligt verdenstopmøde
for at diskutere de mange sager.

Vatikanet smider ekskardinal ud efter anklager om misbrug af mindreårige
kl. 10:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vatikanet-smider-ekskardinal-ud-efter-anklager-om-misbrug-af-mindrearige

Kommentar:

Dét, der bare er så ærgerligt ved det, er, at man slet ikke
har forståelse for, at man "måske" selv er medskyldig i
forbrydelserne, fordi man har sat al, al for store krav til
præster, hvad angår selsuel afholdenhed (cølibat). Og at dette
krav slet IKKE er noget, Gud forlanger, men noget som de selv
har fundet på, fordi det forekommer dem så engle-dengse-artigt!
Men realiteterne er stik modsat: Det flyder med lig i lasten!
Og det SKAL I gøre op med nu, for tro IKKE, at Gud kan blive
ved med at se igennem fingre med dette, fordi der jo - reelt
set - er tale om *afgudsdyrkelse*. Du har jo sat dine egne
regler op i Guds Hus, men du er jo IKKE Gud, så hva' bilder du
dig i grunden ind...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette *specifikke* tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-02-16, Saturday, day no 47, CET 12:44, GMT 11:44)
- "Spørger Jeg."

Nå da da!

Det er "muligvis" noget, som ligger Gud Herren på sinde det
her!

Så ...

Denne meddelelse vil blive sendt til følgende nyhedsmedier:

To:
CBN, The Christian Broadcasting Network
Kristeligt Dagblad
Morning Star News
TBN, Trinity Broadcasting Network
The Christian Post
Tom Wehner, National Catholic Register
Udfordringen, Redaktionen
Vatican New

+

Vaticanet

-

DR S126 lør 16 feb 12:19:23
16.februar dr.dk/nyheder 12:18

USA-INVESTOR UNDER SVINDELANKLAGE
En af de største amerikanske investorer
i Rusland og grundlægger af
investerings-firmaet Baring Vostok
Capital er blevet anholdt i Moskva,
anklaget for svindel.

Den 51-årige Michael Calvey skal i dag
for en domstol.

Siden 1994 har han investeret flere
milliarder dollars i Rusland, og i
finansmiljøet både i og uden for landet
har forsvaret ham og understreget, at
han er kendt for at drive en ordentlig
og legitim forretning.

Flere frygter, hvad det kan vække
bekymring hos andre udenlandske
investorer.

Amerikansk rigmand anklaget for svindel i Moskva: 'En pr-katastrofe for
Rusland'
kl. 12:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikansk-rigmand-anklaget-svindel-i-moskva-en-pr-katastrofe-rusland

Skuespilleren Bruno Ganz er død
16. feb. 2019, 11:47 Opd. 16. feb. 2019, 12:33 ...

-

NRK:
16. februar 2019 kl. 08:20

Psykopater *pissificerer* ALT, Russia!

File 21.252 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-252
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/psychopathy/21-252
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatry/diagnosis/psychopathy/21-252

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatry/diagnosis/psychopathy/21-252

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+13&version=BPH

Jeremias 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den kommende straf over Jerusalem og Judas folk

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+20.1-16&version=BPH

Matthæus 20:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Historien om arbejderne i vingården

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Psykopater *pissificerer* ALT, Russia! + Heaven-break

-

DR S130 lør 16 feb 19:47:17
16.februar dr.dk/nyheder 16:47

NYE EU-SANKTIONER MOD RUSLAND
Det er uacceptabelt, at 24 ukrainske
sømænd på snart tredje måned fortsat
sidder fængslet i Rusland.

Derfor vil EU nu indføre en række nye
sanktioner mod otte russere, der alle
har været involveret i anholdelsen og
fængslingen af de ukrainere, som var
ombord på de tre skibe, den russiske
flåde beslaglagde i Kertj-strædet i
slutningen af november sidste år.

Det bekræfter udenrigsminister, Anders
Samuelsen (LA), til DR Nyheder.

Han kalder det et markant skridt fra
EU's side, at man er nået til enighed
om nye sanktioner.

EU indfører nye sanktioner mod Rusland efter konflikt i Kertj-strædet
kl. 16:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-indfoerer-nye-sanktioner-mod-rusland-efter-konflikt-i-kertj-straedet

-

Russisk senator advarer mod nyt atomkapløb: USA's logik er den samme som
i 50'erne
kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-senator-advarer-mod-nyt-atomkaploeb-usas-logik-er-den-samme-som-i-50erne

Kommentar:

Nej! Problemet er, at I har lavet *angrebskrig* på Georgien og
nu også Ukraine!

Det er muligt, at I synes, at det er normalt, men - objektivt
set - er der tale om psykopati (herunder *hensynløs* adfærd
overfor andre)!

Og dét er en trussel mod *verdensfreden*!

Fordi ...

HVIS alle gør dette, da ender det med global atomkrig, fordi
modparten finder sig nok IKKE i at blive berøvet (af
"uforklaringe" grunde"). Og HVIS man har atomvåben til at
forsvare sig med, så bruger man dem (af "uforklarlige" grunde)!

Kun en idiot tillader, at andre gasser dem (igen i Holocaust)!

Længere er historien altså desværre bare ikke! ... :-(

HVIS I vil overleve, da skal I foretage en kursændring (bort
fra al det dersens *psykopati*)!

Interrupt RETURN from ...

Subject: Vækkelse + Guddommelig helbredelse -
Re: 2019 uge 06 (news samlet)
Date: Sun, 17 Feb 2019 07:44:06 +0100, GMT 06:44
21251 news:5c6902c2$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-251
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/rAg2silAFWU/8HAD_Pe2AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/yx0QKAxkC6c/iPRvIfF7AwAJ

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3mFIfHdXI8s/Hj4yHedfEgAJ

> [...]
> givetvis kræft. I så fald: Tak Jesus! ... :-)
>
> Det skete nu her til morgen (dansk tid) klokken:
> 2019-02-17, Sunday, day no 48, CET around 06:(46)-48-(50)
> 2019-02-17, Sunday, day no 48, GMT around 05:(46)-48-(50)
>
> Mekka-time:
> https://www.timeanddate.com/worldclock/saudi-arabia/makkah
> 2019-02-17, Sunday, day no 48, GMT around 08:(46)-48-(50)
>
> Tehran-time:
> https://www.timeanddate.com/worldclock/iran/tehran
> 2019-02-17, Sunday, day no 48, GMT around 09:(16)-18-(20)
>
> Han a nice day and may God *bless* You all ... :-)

Nå!

Jeg blev IKKE helt færdig med emnet, fordi ...

Jeg har i den forløbne uge fået en ordentlig belæring om
*psykopati*!

Jeg har nemlig skulle passe en *psykopat*, eller rettere sagt:

*Psykiatrisk set* er psykopati sådan set blot, at et menneske
opfører sig som et rovdyr, der af natur blot gør det, der skal
til for at overleve: Den slår byttedyr ihjel (for at spise
dem).

Men fordi byttedyrene af "uforklarlige" grunde IKKE vil dræbes
og ædes, så løber de deres vej!

Derfor er psykopaten hele tiden nødt til at være en
opportunist:

Den er TVUNGET til hele tiden at forsøge at *manipulere* med
byttedyrenes opfattelse af grænsen for, HVORNÅR psykopaten
kommer for tæt på!

Fordi ...

Fudisen er for psykopaten at gøre denne grænse så lille som
overhovedet mulig, for så kan den måske nå at indhente
byttedyret under dets flugt!

Nå, men ...

Jeg *elsker* denne psykopat, fordi det er en farlig løve i
mindre udgave: Min brors elskede kat!

Den er blevet gammel, MEGET gammel, og kan derfor IKKE længere
holde på vandet, selvom kattebakken står nærmest lige ved
siden af den!

Når jeg så irettesætter den (ved fysisk at sætte den over i
kattebakken), så bliver den sur og brokker sig, som om den
siger: "Mig har behov for at udleve denne min adfærd at tisse
der, hvor *jeg* bestemmer (modsat dig)!"

Og KUN fordi jeg elsker den, har jeg måttet tørre op efter den
i tide og navnlig også i utide!

For ellers bliver hjemmet totalt gennem-pissificeret, så det
*STINKER* overalt!

Alternativet er at katten må *aflives* (og det ønsker vi jo
ikke, da vi *elsker* den MEGET højt)!

Forstår du, hvad det her er, jeg taler om?

Jeg taler om, at I har gjort Rusland til et gennem-pissificeret
samfund, så det *STINKER* af dæmonisk aktivitet her og der og
alle vegne!

Godt jeg IKKE bor dér hos Jer, FOR JEG KAN IKKE UDHOLDE STANKEN
AF PIS (og urene ånder)!

Og jeg tror faktisk heller ikke, at den enkelte russer elsker
stanken af pis!

Duften af fx. roser er nu engang bedre! ... :-)
(apropos Sarons Rose)

Ikke sandt?

Nå, sorry: Time out! ... :-(

Åh ...

Gid jeg dog ku' tale Jer til fornuft.

De fleste af Jer er jo IKKE rendyrkede psykopater som Putin,
menn "blot" medløbere, der måske ikke tør sejle op mod vinden
(af frygt for repressalier). Psykopater ér jo *mordere*!

Godt jeg - som sagt - ikke bor i denne STANK af død!

Og tak Jesus, at der findes duftende roser ... :-)

Åh ...

Gid hele Jorden vor Planet blev til en duftende rose, der som
en brud blev gjortr rede til sin bryllupsdag...

[...]
der sagde:
(2019-02-17, Sunday, day no 48, CET 08:37, GMT 07:37)
- "Jeg vil"

38
- "lade"

38
- "Min"

38
- "brud"

38
- "blive"

38
- "ren,"

38
- "så hun"

38
- "kan møde"

38
- "sin brudgom."

39
- "Vil du"

39
- "blive ren,"

40
- "Min ven,"

40
- "så"

40
- "følg"

40
- "Mig,"

40
- "fremfor"

40
- "de andre"

43
- "svin!"

Nå da da! Så Putin bliver kaldt for et svin ... :-)

Jeg errindrer et skriftsted fra Bibelen, som lyder:

Kast IKKE perler for svin!

Hmm ...

Det minder mig - for resten - om svinestien; altså helt derude,
hvor der INGEN glæder længere er ved at leve! *ALT* er blevet
tomhed...

08:46
- "Ikke sandt?"

Herren taler fortsat til Jer (primært i Rusland)!

46
- "Længere er den ikke."

Hmm ...

Den besked må vi "vist nok" hellere lige sende til Pressen og
Rusland (så de er informeret om, hvordan landet ligger!)

EU er klar til ny stramning af sanktioner mod Rusland
16. feb. 2019, 19:20 Opd. 16. feb. 2019, 20:08
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-16-eu-er-klar-til-ny-stramning-af-sanktioner-mod-rusland

-

NRK:
16. februar 2019 kl. 08:20

Subject: Psykopater *pissificerer* ALT, Russia! -
Re: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Sun, 17 Feb 2019 08:47:54 +0100, GMT 07:47
21252 news:5c6911b5$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/VVUtJ2x_AwAJ
CET 09:00
- "Jeg gør landet til mørke!"

01
- "så ingen kan se."

21252b

Britisk teenagepige stak af til Islamisk Stat: 'Jeg anede ikke, hvad jeg
gik ind til', men, men, men ...

Amerikansk fly sender nødhjælp mod Venezuela

-

[...]

2019-02-17, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Teach these new disciples to obey all the commands I have
given you. And be sure of this: I am with you always, even to
the end of the age."
Matthew 28:20

-

Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]

Amerikansk fly sender nødhjælp mod Venezuela

-

Amerikansk fly sender nødhjælp mod Venezuela
16. Feb. 2019 kl. 22:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikansk-fly-sender-nodhjaelp-mod-venezuela

-

DR S143 søn 17 feb 21:03:45
17.februar dr.dk/nyheder 10:32

PET UNDERSØGER TYRKISKE SPIONER
I næsten et år har PET forsøgt at
undersøge tre sager om strafbar hjælp
til den tyrkiske efterretningstjeneste
på dansk jord.
Nu rejser de sigtelse i tre sager efter
den såkaldt milde spionageparagraf i
straffeloven.

Mistanken handler om personer, der skal
have indsamlet oplysninger om
mennesker, som skulle være knyttet til
GÜlen-bevægelsen.
Den mistænkes af Recep Erdogans styre
for at have iværksat et kupforsøg i
Tyrkiet i juli 2016.
Efterfølgende skal flere herboende
tyrkere være blevet anmeldt til de
tyrkiske myndigheder.

PET har efterforsket tyrkiske spionagesager i et år
kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/indland/pet-har-efterforsket-tyrkiske-spionagesager-i-et-ar

-

Efter holocaust-strid: Polens premierminister aflyser tur til Israel
kl. 16:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-holocaust-strid-polens-premierminister-aflyser-tur-til-israel

-

VIDEO Gule veste overfuser jødisk filosof på gaden
17. Feb. 2019 kl. 17:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-gule-veste-overfuser-joedisk-filosof-paa-gaden

-

Det bar' hud: Dommer i shorts får iransk tv til at droppe fodboldkamp
17. Feb. 2019 kl. 17:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/det-bar-hud-dommer-i-shorts-faar-iransk-tv-til-droppe-fodboldkamp

Kommentar:

Suk!

-

Den katolske kirke i USA ramt af skandalesager: Phil var 11 år, da han
blev misbrugt af sin præst
17. Feb. 2019 kl. 19:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-katolske-kirke-i-usa-ramt-af-skandalesager-phil-var-11-aar-da-han-blev-misbrugt

-

Vold og antisemitiske slagord: Franskmændene er kørt træt i De gule veste
17. Feb. 2019 kl. 20:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vold-og-antisemitiske-slagord-franskmaendene-er-koert-traet-i-de-gule-veste

-

Britisk teenagepige stak af til Islamisk Stat: 'Jeg anede ikke, hvad jeg
gik ind til'
17. Feb. 2019 kl. 22:42
https://www.dr.dk/nyheder/indland/britisk-teenagepige-stak-af-til-islamisk-stat-jeg-anede-ikke-hvad-jeg-gik-ind-til

Kommentar:

Det er *dit* problem; IKKE vores!

Hmm ...

"Prøv" (også alle Jer andre) at ta' ved lære af livets
realiteter (gennem et eksempel):

I dag skulle jeg hjælpe en handikappet overvægtig kvinde i
kørestol efter Kirkegang ned på gaden ca. 5-6 trappestrin
nedenfor via 2 ramper, et til hvert hjul. Ramperne ligger
løst, så - hypotetisk set - kan kørestolen vælte, hvis nogen
kører kørestolen ud over kantet!

Undervejs går der panik i kvinden, og hun forsøger at redde
sig selv ud af situationen ved at gribe fat i gelænderet,
hvorved netop kørestolen ÆNDRER KURS, og dermed udsætter hun
ikke blot sig selv for fare MEN OGSÅ JEG: Jeg KUNNE faktisk
falde bagover (da hun - som sagt - vejer "temmelig" meget) og
hamre hovedet ned i fortovet og bagefter få kørestolen og
hende ned over mig og kanske brække ryggen eller halsen!
Faktisk er jeg selv allerede også "lidt" invalid, da jeg har
en MEGET dårlig ryg (Scheuermanns syndrom)! Men hvad gør man
ikke for sine medmennesker? ("KANSKE" jeg også her har noget
at lære!)

(Og jeg må også indrømme, at ordet *utaknemmelig* "strejfede"
mit sind, da vi bagefter drøftede hændelsen og "måske" BURDE
ha' takket Jesus for, at ingen kom til skade ud over
forskrækkelsen!)

Dét, hun lavede, er omtrent det samme som, når en passager i
en bil griber fat i chaufførens rat og forsøger at styre bilen!
OG DET ER FORBUDT IFØLGE FÆRDSELSLOVEN, fordi ...

Det er hul-i-hovedet!

Og dét, du har lavet, er ligeledes hul-i-hovedet!

Du har udsat os alle for *unødvendig* livsfare!

Og hvis jeg IKKE var kristen, da ville jeg nok sige, at der
BURDES indføres *dødsstraf* for den slags *forrræderi*, fordi
et samfund har ret til at forsvare sin egen eksistens, HVIS
altså dette samfundssystem er eksistensberettiget, hvilket et
demokrati er (modsat et diktatur)!

Så ...

Jeg kan godt *tilgi'* den handikappede kvinde, men jeg bliver
nød til at trække en grænse for, hvad der er acceptabelt: Hun
må selv fremover klare sine problemer. Jeg er *fritaget*! Det
er *hendes* problem; IKKE mit (længere)!

Og dét, du har lavet, er så groft, at det KUN er *dit* problem;
IKKE vores!

Vælger man i Irak og Syrien at afstraffe dig (og andre i
tilsvarende situation) med døden, da er det - som sagt - *dit*
problem, IKKE vores!

Du valgte at vende vores demokrati ryggen, og nu må du ta'
konsekvensen!

Dette er - som sagt - livets *realiteter* (både for teenagere
og alle os andre)!

Har du sagt A, da må du også sige B.

Her i Danmark valgte vi - vist nok - umiddelbart efter
2. Verdenskrig at afstraffe landsforrædere m.fl. med døden!

Længere er historien desværre nok ikke:

Tag ved lære af livets realiteter (uanset om du er teenager
eller ej), fremfor at brokke dig over ... (You-name-it) ... !

[...]

Islamisk Stat bruger 1000 civile som skjolde, mens de klynger sig til
den sidste bastion.
Verdens næst-dårligste reklame for Allah, skønner jeg + Heaven-break

File 21.254 ...
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/islamic-state/21-254

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/islamic-state/21-254
Date: Mon, 11 Feb 2019 09:02:11 +0100, GMT 08:02
> [...]

den sidste bastion.
Verdens næst-dårligste reklame for Allah, skønner jeg + Heaven-break

Trump beder europæiske lande hente IS-krigere hjem - Samuelsen siger nej tak
17. feb. 2019, 07:17
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-17-trump-beder-europaeiske-lande-hente-is-krigere-hjem-samuelsen-siger-nej-tak

Kommentar:

Se evt. notat fil fil 21.253 ...
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/islamic-state/21-253

-

Mand sprøjtet i ansigtet med peberspray af indbrudstyve
17. feb. 2019, 09:48
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2019-02-17-mand-sproejtet-i-ansigtet-med-peberspray-af-indbrudstyve

-

Islamisk Stat bruger 1000 civile som skjolde, mens de klynger sig til
den sidste bastion
17. feb. 2019, 11:03 Opd. 17. feb. 2019, 14:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-02-17-islamisk-stat-bruger-1000-civile-som-skjolde-mens-de-klynger-sig-til-den-sidste

Kommentar:

Verdens næst-dårligste reklame for Allah, skønner jeg!

For hvem gider tilbe' en guddom, hvis denne er så *hensynsløst*
et svin...

[...]
der sagde:
(2019-02-18, Monday, day no 49, CET 02:08, GMT 01:08)
- "Spørger jeg."

Da vel KUN en tåbe (eller en *uansvarlig* og oprørsk teenager)!

-

NRK:
16. februar 2019 kl. 08:20