2019 uge 42 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=47) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40047

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 41 (news samlet)
Date: Mon, 7 Oct 2019 09:02:34 +0200, GMT 07:02
21832 news:5d9ae31a$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8q4ETl2aRlY/ANW3O7WHCgAJ

-

I dag Mandag den 14. oktober 2019 (dag 287 i året) er der 6026
dage til (16 år + 182 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2301
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6 1/3 år, around 2026-01-31)

......... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2432 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21845

Medie: Russiske fly bombede fire syriske hospitaler

USA's forsvarsminister: Tyrkiet kan have begået krigsforbrydelser

2301 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

Mandag 14/10-19, CET 09:37, GMT 07:37

"Jeg kender dine behov, Mit barn, og Jeg ELSKER dig, fordi
du er Min skabning. Jeg skabte dig, og Jeg frydede mig
derover.

Bliv i Mig"

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+24&version=BPH

Lukas 24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus genopstår

[ ... ]

Jesus viser sig for to disciple på vej til Emmaus

[ ... ]

Jesus viser sig for inderkredsen af disciple

[ ... ]

Jesus tages op til Himlen

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+20.17-28&version=BPH

Matthæus 20:17-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tiden nærmer sig, hvor Messias skal lide og dø

[ ... ]

Lederskab i Guds rige

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+5&version=BPH

Zakarias 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den flyvende bogrulle

[ ... ]

Kvinden i tønden

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-14

Forstå din himmelske fader (1)

"De forstod ikke, at han talte til dem om Faderen ..."
Joh 8,27

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-14

Glæden vil vende tilbage

"... om aftenen slår gråden sig ned, om morgenen er der
jubel."
Sl 30,5

Det er tungt at gå på arbejde hele dagen for så at vende hjem
til et tomt hus, gå i seng alene og knuge sin hovedpude, mens
man ønsker, at der var en at holde om. Ingen makeup kan
skjule den form for ensomhed. Det kan være smertefuldt at
have så meget at dele og ingen at dele det med. Men Gud kender
dine behov ...

Own-break 14/10-19, CET 09:25
.
Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
09:25
- "Stop her!"
.
09:27
- "Go online"
.
09:27
- "med budskabet!"
-
Yes, Sir!
.
[...]
END of own-break

... Men Gud kender dine behov, og han er ikke ligeglad. Det
var derfor, han skabte Eva til Adam, fandt Boas til Ruh og
Rebekka til Isak. Det er derfor, Hans Ord beskæftiger sig med
virkelige spørgsmål som selsuel frustration, ensomhed, fiasko
og mangel på selvværd.

Der findes naturlige tomrum og en indre tørst i os alle, og
vores evne til at overleve og finde lykke og tilfredsstillelse
afhænger af, hvordan vi udfylder dem. Hvis du kæmper for at
klare udfordringerne i livet, skal du vide, at du ikke er
alene! "Al trøts Gud" er med dig. (2. Kor 1,3) Ingen er så
fuld af forståelse som Jesus. Hans familie vendte ham ryggen,
hans disciple forlod ham, og verden korsfæstede ham. Derfor
siger Bibelen, at han "kan have medfølelse med vores
skrøbeligheder" og "er blevet fristet i alle ting ligesom vi
..." (Hebr 4,15).

Han ved, hvornår du føler, at intet af det, du gør,
nogensinde er godt nok. Han ved, at du, selvom du er far eller
mor, også er en selvstændig personlighed. Han ved det, han
forstår det - og han inviterer dig til at komme til ham.

Den periode, du er i lige nu, vil ikke vare for evigt. Der
kommer en ny tid, med ny energi, med nye relationer, nye
oplevelser og ny glæde. Husk indtil da, "om aftenen slår
gråden sig ned, om morgenen er der jubel." Din glæde vil
komme tilbage!

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-14
Daily Reading for Monday October 14, 2019

Reading 1, Romans 1:1-7
Responsorial Psalm, Psalms 98:1, 2-3, 3-4
Gospel, Luke 11:29-32
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=32x_pQePuRY

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-10-13, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

You will open the eyes of the blind. You will free the
captives from prison, releasing those who sit in dark
dungeons.
Isaiah 42:7

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 42 (news samlet)
Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
21845 news:5da429d8$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/2WQfuiVi22A/HcFZdBsADAAJ
> [...]

Medie: Russiske fly bombede fire syriske hospitaler

USA's forsvarsminister: Tyrkiet kan have begået krigsforbrydelser

DR S110 man 14 okt 10:35:11
DR NYHEDER dr.dk/nyheder

128 Bornholmske fiskere skal hjælpes
127 Flere anmelder knallertbøller
126 Separatister idømmes fængsselsstraf
125 Eksplosion kobles til konflikt

124 Politiet efterforsker sprængning
123 Svært at fjerne skadelig krebs
122 Assads hær vil konfrontere Tyrkiet
121 Syrien: 1000 USA-soldater evakueres

120 Arendt valgt som ny KD-formand
119 IS-familier flygter fra syrisk lejr
118 Hver anden over 65 skipper vaccine
117 DMI: Risiko for voldsomt vejr

116 Styr på skovbrand i Californien
115 Japansk by får en meter regn
114 Tyfon koster mindst ti livet
177 Stadig langt fra brexitaftale

-

USA's forsvarsminister: Tyrkiet kan have begået krigsforbrydelser
kl. 02:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-forsvarsminister-tyrkiet-kan-have-begaet-krigsforbrydelser

-

Medie: Russiske fly bombede fire syriske hospitaler
kl. 02:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/medie-russiske-fly-bombede-fire-syriske-hospitaler

Gennem detaljerede beretninger mener avis at kunne bevise, at
Rusland specifikt gik efter civile mål i Syrien.

Russiske fly bombede tidligere i år i løbet af 12 timer fire
hospitaler i Syrien.

Det skriver den amerikanske avis The New York Times.

-

VIDEO 130.000 drevet på flugt i Syrien efter tyrkiske angreb
kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-130000-drevet-paa-flugt-i-syrien-efter-tyrkiske-angreb

Russiske fly bombede fire syriske hospitaler, skriver The New York Times
14. okt. 2019, 10:38 ...
Skattegælden vokser med flere milliarder for fjerde år i træk
14. okt. 2019, 10:43 ...

-

104 SVT Text Måndag 14 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkiets offensiv i Syrien
* Syriska styrkor hjälper kurderna...130
Kvarvarande USA-soldater evakueras 131
Linde: Läget blir snabbt värre.....132

* Franska styrkor i Syrien säkras....133

* Fängelse för katalanska ledare.....134
* Puigdemont: En skandal.............135

* Fem gripna efter dådet i Paris.....136

* Ecuador återinför subventioner.....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 14 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Polen: Regeringsparti vann valet...138

* Nya skyfall hotar Japan............139

Hunter Biden kliver av Kinauppdrag 140

Oppositionen mot seger i Budapest..141

Kais Saied valvinnare i Tunisien...142

Kalifornien stoppar pälsprodukter..143

-

133 SVT Text Måndag 14 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 OKTOBER

Franska styrkor i Syrien säkras

Frankrike vidtar åtgärder för att se
till att landets militära styrkor och
civil personal i nordöstra Syrien är
i säkerhet.

Det uppger president Emmanuel Macrons
kansli.

Exakt vad man ska göra för att
säkerställa detta framgår inte.

Frankrike har deltagit i den USA-ledda
koalitionen mot terrorrörelsen IS och
har tidigare uppgett att USA:s reträtt
från Syrien kan tvinga även Frankrike
att lämna landet.

-

NRK:
13. oktober 2019 kl. 09:32 - 14. oktober 2019 kl. 07:02, error

14. oktober 2019 kl. 10:14

Et spørgsmål om personlig udvikling
(oprettelsen af en terapi-gruppe) -

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-847
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-847
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/double-brain/21-847

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-847

2300 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

29
Den følgende dag kom Jesus gående hen mod Johannes, der
var omgivet af en gruppe af sine disciple. „Se dér!”
sagde Johannes, „dér kommer Guds Lam! Det er ham, der skal
tage hele verdens synd på sig.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+1&version=BPH

Johannes 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias som Ordet fra Gud

[ ... ]

Johannes Døber

[ ... ]

Johannes Døber udpeger Jesus som Guds offerlam

[...]

Jesus møder sine første disciple

[ ... ]

Jesus inviterer flere til at blive hans disciple

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+20.29-34&version=BPH

Matthæus 20:29-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

To blinde bliver helbredt og slutter sig til Jesus

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+6&version=BPH

Zakarias 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De fire vogne

[ ... ]

Josvas krone

-

[...]

Ordet for 2019-10-15

Forstå din himmelske fader (2)

"Som en far er barmhjertig mod sine børn, er Herren
barmhjertig..."
Sl 103,13

[...]

"... sandheden tro i kærlighed skal vi i ét og alt vokse
op til ham, som er hovedet, Kristus."
Ef 4,15

Før du konfronterer et andet menneske, skal du lige stoppe op
og undersøge dine egne motiver. Er dit mål at hjælpe eller at
ydmyge dem?

=== citat slut ===

Kommentar:

I går eftermiddags deltog jeg på et møde, hvor jeg fremlagde
et forslag om oprettelsen af en terapi-gruppe. Forslaget
skulle herefter fremlægges for bestyrelsen.

Og siden da har jeg tænkt lidt over i ny og næ, HVAD jeg
skulle sige.

Dagens overskrift fra 'Et Ord til dagen' rammer plet:

Et spørgsmål om personlig udvikling

:-)

Dernæst er sætningen ...

"Før du konfronterer et andet menneske, skal du lige stoppe op
og undersøge dine egne motiver. Er dit mål at hjælpe eller at
ydmyge dem?"

... OGSÅ MEGET rammende, fordi ...

HVAD var/er *formålet* med en terapi-gruppe?

Er det for at hævde sig (på andres bekostning) ?

Eller ...

Er det et oprigtigt ønske om at gøre gavn (og derigennem
forhåbentlig kunne glæde og hjælpe andre mennesker)?

Svar herpå:

Idéen var/er at *supplere* den eksisterende
psykologi/psykiatri-indsats og evt. forhåbentlig også
samle op, der hvor folk "tabes" på gulvet.

Baggrund:

(Et konkret eksempel:)

Jeg deltog i torsdags (10/10-19) i et offentlig møde, hvor
emnet var: "Forebyggelse af selvmord".
Der var mødt mange mennesker op (fra alle samfundslag,
havde jeg nær sagt).

Og under dette møde kom det frem i form af, at en af talerne
åbent berettede om sine problemer mht. akut hjælp i
forbindelse med selvmordstanker.
Vedkommende følte sig ikke (så vidt jeg ku' fatte) forstået
godt nok. Vedkommende ønskede sådan set blot at komme af med
sine *frustrationer* (ved at sætte ord på tankerne).
Jeg ku' derfor ikke undgå at fatte mistanke om, at denne
person brugte den ubevidste forsvarsmekanisme, som vi i
psykologiens verden kalder for det rationelle ubevidste
forsvar.

Men se:

Her kommer vi nu allerede ind i problemet, fordi ...

På en webside om emnet står der følgende:

http://neft.dk/forsvarsmekanismer.htm

Flemming Ravns hjemmeside
om
psykologiske
forsvarsmekanismer

[ ... ]

Rationalisering: Man efterrationaliserer begivenheder
eller følelse af skam og skyld, så de tilsyneladende får
fornuftig forklaring. En tvangsneurotiker (OCD-person)
kan rationalisere, at han/hun vasker hænderne, fordi de
ikke er ordentligt rene, men hvis det drejer sig om 100.
gang inden for en time, bliver det klart, at der er tale
om en ufrivillig tvangshandling. Måske siger
alkoholikeren: "Jeg drikker, fordi det er den bedste måde
at slappe af" - eller hash- misbrugeren: "Jeg ryger hash,
fordi så falder jeg i søvn på en afslappet måde". Det er
en måde at benægte / bortforklare adfærd ved at bruge
tilsyneladende rationelle argumenter. Husk, dette er
ubevidst for personen selv. Engelsk: Rationalization.

Problemet, der er opstået, er, at ...

For mig at se dækker det ubevidste rationelle forsvar over
MERE end blot det ovenfor skrevne.

Og se:

Det er dét, som denne terapi-gruppe KUNNE ta' op; altså hvor
deltagerne KUNNE give deres bidrag med (hvis de har lyst).

Jeg KUNNE fx. lufte (i denne terapi-gruppe) en hypotese om,
at det rationelle ubevidste forsvar MULIGVIS er sprogcentrets
(og det vil sige venstre hjernehalvdel bevidsthed)
ønske/behov om at komme i kontakt med højre hjernehalvdels
bevidsthed og herigennem højre hjernehalvdels underbevidsthed
(mhp. at *berolige* denne, da det MULIGVIS er denne,
der har udskilt angststofferne i blodet, som så sprogcentret
OGSÅ er TVUNGET til at *indordne* sig under, endskønt
sprogcentret ved, at man nu er fanget IGEN for 117 gang (af
denne "neanderthal"-tumpe) og blot ønsker at komme videre!
Talestrømmens formål KUNNE altså være - ifølge denne
hypotese - at få højre hjernehalvs bevidsthed til at
*samarbejde* mhp. at få højre hjernehalvdels underbevidsthed
til ... tja, HVAD skal vi kalde det? - Ordene "personlig
udvikling" forekommer mig nu nærliggende ... :-)

Hypotesen KUNNE måske udforskes/efterprøves vha. forskellige
metoder, heriblandt billedtale, da det jo er højre
hjernehalvdels "sprog" (ligesom musik).

Bevares!

Det kan meget vel tænkes, at denne hypotese er forkert.

Men det kan i sig selv så være et godt svar
(fx. for en skizofren, der ikke helt kan hitte rede i,
hvad der er virkelighed og hvad der er fiktion),
apropos udelukkelsesmetoden.

Idéen er altså bl.a. med terapi-gruppen, at give deltagerne
- om muligt - en *værktøjskasse* (faglig (selv)-indsigt), så
man IKKE står afmægtig og føler sig magtesløs og dermed
handlingslammet overfor livets vanskeligheder!

Mere om al dette forhåbentlig senere. Please hang on ... :-)

-

GårDagens Ord fra ...

[...]

(2019-10-14, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

"I - yes, I alone - will blot out your sins for my own sake
and will never think of them again."
Isaiah 43:25

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Dansk-kurdere: Verden svigter os

EU vil stoppe våbensalg til Tyrkiet

Bombe sprængt nær politi i Hongkong

-

Med aftale satser kurderne på, at Tyrkiet frygter Rusland
kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/med-aftale-satser-kurderne-paa-tyrkiet-frygter-rusland

-

Regeringen vil hastebehandle lov, der fjerner statsborgerskab for
fremmedkrigere
kl. 13:45
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-hastebehandle-lov-der-fjerner-statsborgerskab-fremmedkrigere

-

DR S133 man 14 okt 19:48:56
14.oktober dr.dk/nyheder 15:29

DANSK-KURDERE: VERDEN SVIGTER OS
- Vi har ingen andre venner end
bjergene, lyder et gammelt kurdisk
ordsprog.

Nu har det igen vist sig at være sandt,
når Tyrkiet angriber kurdiske områder i
det nordlige Syrien. Det mener flere af
de danske kurdere, som DR Nyheder har
talt med.

Blandt dem er frisøren Mahmoud Mussa,
som mistede et familiemedlem, da
Tyrkiet indledte et luftangreb onsdag
aften.

- Han var på vej hjem fra arbejde
omkring klokken 20. Så kom der en
raket, fortæller Mahmoud Mussa.

Mahmoud demonstrerer mod tyrkiske angreb: 'Min fætter blev dræbt på vej
hjem fra arbejde'
kl. 15:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mahmoud-demonstrerer-mod-tyrkiske-angreb-min-faetter-blev-draebt-paa-vej-hjem-fra

-

DR S136 man 14 okt 19:48:56
14.oktober dr.dk/nyheder 15:43

EU VIL STOPPE VÅBENSALG TIL TYRKIET
EU-landene fordømmer enstemmigt den
tyrkiske offensiv i det nordlige del af
Syrien. Samtidig mener de, at al
våbeneksport til Tyrkiet skal stoppes,
hvis der er en klar risiko for, at
våbnene kan blive brugt i den
igangværende konflikt.

Samtidig forpligter medlemslandene sig
på "stærke nationale holdninger, hvad
angår deres våbeneksport til Tyrkiet".

- Den tekst, vi i dag har vedtaget,
opfordrer EU-landene til at følge op
på, hvad vi har gjort i Danmark, og det
er jeg meget tilfreds med. Det var
heller ikke givet, at der ville komme
en så hård og restriktiv linje, siger
udenrigsminister Jeppe Kofod (S).

EU opfordrer til stop af våbensalg til Tyrkiet
kl. 15:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-opfordrer-til-stop-af-vaabensalg-til-tyrkiet

-

DR S137 man 14 okt 19:48:22
14.oktober dr.dk/nyheder 17:11

BOMBE SPRÆNGT NÆR POLITI I HONGKONG
Konflikten i Hongkong er spidset til,
da en bombe i går gik af tæt ved tolv
politibiler.

- Den hjemmelavede anordning havde
nogle kraftige eksplosiver og var
fjernstyret ved hjælp af en
mobiltelefon, fortalte
kriminalkommissær Suryanto Chin-chiu
fra Hongkongs
ammunitionsrydningsafdeling på et
pressemøde tidligere i dag.

Umiddelbart kom ingen til skade, da
bomben blev udløst under en busk i Mong
Kok.

- Bomben skulle have ramt betjente,
vurderer vicekommissær Tang Ping-keung.

Optrapning i Hongkong: Bombe sprængt nær politifolk
kl. 17:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/optrapning-i-hongkong-bombe-spraengt-naer-politifolk

Rusland kan blive den store vinder med ny alliance i Syrien, vurderer
korrespondent
14. okt. 2019, 12:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-14-rusland-kan-blive-den-store-vinder-med-ny-alliance-i-syrien-vurderer-korrespondent

-

Regeringen om børn i Syrien: Deres forældre har vendt os ryggen og er
ikke længere danske
14. okt. 2019, 13:22
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-10-14-regeringen-om-boern-i-syrien-deres-foraeldre-har-vendt-os-ryggen-og-er-ikke

-

Nyfødt pige reddet fra at blive levende begravet
14. okt. 2019, 16:35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-14-nyfodt-pige-reddet-fra-at-blive-levende-begravet

Indien har set store fald i antallet af fødte piger. Illegale
aborter af pigefostre fortsætter i stort omfang.

-

Kænguruunge fundet død efter dens flok blev lukket ud af fremmede
14. okt. 2019, 18:59 ...
To millioner danskere skal skifte væk fra Skoleintra - her adskiller
afløseren sig
14. okt. 2019, 19:32 ...

-

NRK:
14. oktober 2019 kl. 10:14

Donald Trump vil straffe Tyrkiet

Sanktioner ryster ikke Erdogan
Hvis du bærer på ar efter en barndom med afvisning eller
misbrug, er det måske ikke så nemt at se Gud som en kærlig
Fader. Måske led du under mange uopfyldte behov, mens du
voksede op: Hengivenhed, sikkerhed, tillid, trøst, materielle
fornødenheder osv., og din mangel på disse ting gør det svært
at tro, at Gud vil sørge for dine behov nu. Hvad kan man gøre?

Anerkend, at dit 'faderbillede' er skadet og fejlagtigt og på
ingen måde ligner din himmelske Fader. Selv den bedste
jordiske far er ude at stand til at måle sig med ham. Han
ønsker, at du skal komme til ham og se ham som en omsorgsfuld,
følsom, generøs, trofast og kærlig fader. Det er grunden til,
at Jesus lærte os at kalde ham "Vor Far", og ikke blot
"Almægtige Gud og Herre". Som en god far forstår Gud vores
behov og giver os alt det, vi trænger til. (Se Matt 6,25-34)
Ligesom gode forældre kender og ser de unikke egenskaber ved
hvert af deres børn, så kender Han din karakteristiske
personlighed, dine evner, tanker og følelser. "Som en far er
barmhjertig mod sine børn, er Herren barmhjertig mod dem, der
frygter ham." (Salme 103,13-14)

Guds omsorg er skræddersyet til dine specifikke evner - og
svagheder. Og som en kærlig far accepterer og opfylder han
sit ansvar for at sørge for dig. Hvad er så din rolle i
forholdet? At handle som et barn af en troværdig, generøs og
altid kærlig Fader. Forvent, sé efter og tag imod hans
kærlighed!

[...]

Jesus opløftede og genoprettede folk, og du bør gøre det
samme. Spørg dig selv, om du ville gribe tingene an på en
anden måde, hvis du ikke var så personligt involveret?
Konfronterer du denne person for at få dig selv til at se
bedre ud? At nedgøre et andet menneske for at hævde sig selv
er den laveste form for tilfredsstillelse af eget ego.

Poet Kahlil Gibran sagde: "Den, der nedgør andre, må selv
være lille." Hold dig fra den slags! Det er et tegn på
usikkerhed.

Husker du Nehemias' svar til dem, der forsøgte at
afskrække ham fra at genopbygge Jerusalems mure? "Det er et
stort arbejde, jeg er i gang med, så jeg kan ikke tage derned.
Arbejdet ville ellers gå i stå, hvis jeg forsømte det og tog
ned til jer." (Neh 6,3) Lad ikke dine kritikere tage modet
fra dig. Giv ikke mere opmærksomhed til en kritikers
udtalelser, end du giver en vens opmuntrende ord.

Før du sætter en andens liv under mikroskop, skal du stoppe
op og undersøge dit eget. Kæmper du med samme type problem
eller med noget, dere er lige så slemt? Har du haft oplevet at
lykkes på det område, hvor du beskylder andre for at fejle?

Med andre ord: Har du fortjent retten til at blive hørt?

Paulus skriver: "... sandheden tro ... skal vi vokse op ..."
Kan det tænkes, at den situation, du står i lige nu, er en
mulighed for, at du kan måle din egen modenhed - og derved
gøre det til en åndelig-vækst oplevelse?

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-15
Daily Reading for Tuesday October 15, 2019

Reading 1, Romans 1:16-25
Responsorial Psalm, Psalms 19:2-3, 4-5
Gospel, Luke 11:37-41
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=mAZSYCBQiY4
(2019-10-15, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

"Only I can tell you the future before it even happens.
Everything I plan will come to pass, for I do whatever I
wish."
Isaiah 46:10

Kommentar:

Compare with ...

News:dk.videnskab.psykologi
Subject: Et spørgsmål om personlig udvikling
(oprettelsen af en terapi-gruppe) -
Re: 2019 uge 42 (news samlet)
Date: Tue, 15 Oct 2019 10:22:46 +0200, GMT 08:22
21847 news:5da581e6$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/2WQfuiVi22A/GW7PbDZQDAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/90au6MoKbC4/cL_QGAssCwAJ

> [...]
> skulle sige.
>
> Dagens overskrift fra 'Et Ord til dagen' rammer plet:

(Når Gud er med-os, hvem kan da være imod-os?) ... :-)

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S142 tir 15 okt 12:09:40
14.oktober dr.dk/nyheder 22:01

DONALD TRUMP VIL STRAFFE TYRKIET
USA's præsident, Donald Trump, skriver
her til aften på Twitter, at han snart
vil underskrive et dekret, der betyder
sanktioner mod Tyrkiet, herunder højere
toldsatser på blandt andet stål.

Det sker efter Tyrkiets militære
offensiv i det nordlige Syrien.

- Jeg vil om kort tid udstede et dekret
om indførelse af sanktioner mod
siddende og tidligere tyrkiske
repræsentanter, skriver Trump på
Twitter.

Han siger samtidig, at toldafgifterne
på stål fra Tyrkiet igen vil blive
hævet til 50 procent.

Trump vil indføre sanktioner og højere told mod Tyrkiet
14. Okt. 2019 kl. 22:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-vil-indfoere-sanktioner-og-hoejere-told-mod-tyrkiet

-

DR S147 tir 15 okt 12:09:41
15.oktober dr.dk/nyheder 08:15

SANKTIONER RYSTER IKKE ERDOGAN
Truslerne mod Tyrkiets økonomi er ikke
ligefrem noget, der får landets
præsident, Recep Tayyip Erdogan, til at
ryste på hånden i forhold til angrebene
i det nordlige Syrien. USA indførte i
går en række sanktioner mod ministre og
ministerier på grund af angrebene.

Men det får ikke nødvendigvis den store
betydning i Tyrkiet, forklarer DR's
mellemøstkorrespondent, Michael S.
Lund.

- Det er nogle forholdsvist milde
sanktioner for tyrkerne, og det er ikke
noget, som kommer til at vælte
økonomien, siger han. Men sanktionerne
har dog fremkaldt vrede og forvirring
hos tyrkerne.

USA's sanktioner får næppe Erdogan til at ryste på hånden
kl. 08:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-sanktioner-faar-naeppe-erdogan-til-ryste-paa-haanden

-

Tyrkiske og syriske tropper står snart ansigt til ansigt
kl. 15:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tyrkiske-og-syriske-tropper-staar-snart-ansigt-til-ansigt

-

DR S160 tir 15 okt 19:05:49
15.oktober dr.dk/nyheder 18:00

LÆGER UDEN GRÆNSER EVAKUERER
Læger uden Grænser standser de fleste
aktiviteter i det nordøstlige Syrien og
evakuerer ansatte. Organisationen
kalder det en svær beslutning, men
forklarer stoppet med den ekstremt
ustabile situation og en manglende
sikkerhedsgaranti.

Læger uden Grænser fortsætter dog alle
sine aktiviteter i det nordvestlige
Syrien ved at støtte sundhedsklinikker
og drive mobile klinikker.
Siden onsdag i sidste uge, hvor Tyrkiet
gennemførte luftangreb og
bombardementer langs den tyrkisk-
syriske grænse, har der været en
ekstremt ustabil situation i det
nordøstlige Syrien, skriver
organisationen.

Læger uden Grænser evakuerer ansatte i Syrien og standser aktiviteter
kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/laeger-uden-graenser-evakuerer-ansatte-i-syrien-og-standser-aktiviteter

Video viser tyrkisk-støttede tropper henrette syrisk oppositionspolitiker
14. okt. 2019, 21:34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-14-video-viser-tyrkisk-stoettede-tropper-henrette-syrisk-oppositionspolitiker

Flere civile og en prominent oppositionspolitiker er blevet
henrettet af tyrkisk-støttede tropper fra oprørsgruppen FSA.

Hervin Khalaf, den 35-årige civile, kvindelige generalsekretær
i et syrisk oppositionsparti, blev angrebet i et baghold af
medlemmer af Den Frie Syriske Hær (FSA), en oprørsgruppe som
Tyrkiet aktivt støtter, og som hjælper tyrkerne med deres
offensiv i Syrien. Det bekræfter det syriske observatorium
for menneskerrettigheder, skriver The Guardian.

Kommentar:

Dette ér *krigsforbrydelser* (fordi personerne er *civile*)!

-

Trump lægger afstand til kurderne: Lad Rusland, Kina eller Napoleon
beskytte dem
14. okt. 2019, 22:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-14-trump-laegger-afstand-til-kurderne-lad-rusland-kina-eller-napoleon-beskytte-dem

-

Trump indfører sanktioner mod Tyrkiet
14. okt. 2019, 22:02 Opd. 15. okt. 2019, 07:43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-14-trump-indfoerer-sanktioner-mod-tyrkiet

-

21-årig stukket ned i træningscenter
15. okt. 2019, 19:06 ...
Fyns politi: Derfor er vi endnu ikke gået ind i sag om millionsvindel
fra Operation X
15. okt. 2019, 19:34 ...

-

104 SVT Text Tisdag 15 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkiets offensiv i Syrien
* USA-sanktioner mot Turkiet införda 130
EU fördömer offensiven.............131
Kurdledare: Smärtsam kompromiss....132

Ryska kontakter med Turkiet........133

* Fem dömda för terrorplaner i Paris 134

* Krav att klimatprotester stoppas...135

* FN: Miljontals barn underviktiga...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 15 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Bränslesubvention åter i Ecuador...137

* Ex-premiärminister ska gripas......138

Litet bakslag för Polens regering..139

Protester stoppar Barcelona-flyg...140
Spanien vill att Puigdemont grips..141

-

NRK:
14. oktober 2019 kl. 10:14 - 15. oktober 2019 kl. 11:58, error

15. oktober 2019 kl. 13:00

Heaven-break

File 21.849 ...
Prophecy ( Profeti )
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-849

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-849

2299 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jeg hørte en røst fra Himlen sig nu her til formiddag:
(2019-10-16, Wednesday, day no 289, CET 09:31, GMT 07:31)

-"Jeg vil udføre et mirakel ... iblandt jer, Mit folk."

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+2&version=BPH

Johannes 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus udfører sit første mirakuløse tegn

[ ... ]

Den første tempeludrensning

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.1-11&version=BPH

Matthæus 21:1-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias’ indtog i Jerusalem

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+7&version=BPH

Zakarias 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Opfordring til at vise retfærdighed og barmhjertighed

-

[...]

Ordet for 2019-10-16

Ikke hvem, du er, men hvis, du er

"Hvem er jeg, at jeg skulle gå ..."
2.Mos 3,11

[ ... ]

... Gud bruger os ikke på grund af os, men på trods af os. ...

=== citat slut ===

Jeg talte lige med en ny god veninde om at ta' ind til et Hans
Berntsen møde, fordi hun har behov for at blive helbredt. Og
hun forstod STRAKS, at det IKKE er Hans, der helbreder, men at
det er *Gud*, som BRUGER Hans.
)

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-16

Tak Gud for dit arbejde

"... de flittige får sulten stillet."
Ordsp 13,4

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-16
Daily Reading for Wednesday October 16, 2019

Reading 1, Romans 2:1-11
Responsorial Psalm, Psalms 62:2-3, 6-7, 9
Gospel, Luke 11:42-46
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=kxEzlc1DRas

-

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Mens store dele af verden fordømmer tyrkisk offensiv, er en gruppe
syriske flygtninge glade
15. okt. 2019, 19:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-15-mens-store-dele-af-verden-fordoemmer-tyrkisk-offensiv-er-en-gruppe-syriske

Flygtede både fra regimet, IS og YPG

Men de arabiske syrere i grænselandet tror, de snart kan
komme hjem.

-

Rusland overtager for amerikanske tropper i Syrien
15. okt. 2019, 20:06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-15-rusland-overtager-for-amerikanske-tropper-i-syrien

-

Trumps beslutning i Syrien skaber voldsomt skift i magtbalancen: Gavner
både Assad, Iran og Rusland
15. okt. 2019, 21:26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-15-trumps-beslutning-i-syrien-skaber-voldsomt-skift-i-magtbalancen-gavner-baade-assad

Kommentar:

Man kan nok ikke andet end få det indtryk, at Trump skylder
Putin en tjeneste; altså at Putin har et-eller-andet han kan
*afpresse* Trump med!

-

Regeringen vil sende flere direkte i fængsel for vold
15. okt. 2019, 22:18
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-10-15-regeringen-vil-sende-flere-direkte-i-faengsel-for-vold

Kommentar.

God ide!

-

Prominent EP-medlem sår tvivl om Tyrkiets NATO-medlemskab
15. okt. 2019, 22:43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-15-prominent-ep-medlem-saar-tvivl-om-tyrkiets-nato-medlemskab

Kommentar:

Altså!

HVIS Tyrkiet kommer i direkte krig med Rusland (fx. startende
i Syrien), da kan NATO blive inddraget pga. artikkel 5, og en
sådan krig KAN blive atomar, apropos ...

Counter now around ...
2300 days to Nuclearwar (± unknown)

Så ...

Der *gambles* "måske" lidt for højt i disse dage i
Konstantinopel ... Øh, Ankara!

-

Gasudslip i Nykøbing Mors sender folk indenfor - 122 evakueret, én på
sygehuset
15. okt. 2019, 22:10 Opd. 15. okt. 2019, 22:54 ...
70 personer er kommet til skade under uro i Catalonien
15. okt. 2019, 23:08 ...

-

NRK:
15. oktober 2019 kl. 13:00

Demokrater og republikanere går sammen om fordømmelse af Trump pga. Syrien
Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21845

Demokrater og republikanere går sammen om fordømmelse af Trump pga. Syrien

Er du pårørende til en psykisk syg? Her er 8 råd til at passe på dig selv
kl. 06:28
https://www.dr.dk/nyheder/indland/er-du-paaroerende-til-en-psykisk-syg-her-er-8-raad-til-passe-paa-dig-selv

Hver 10. dansker har en psykisk sygdom.

Når psykiske lidelser rammer, er det langt fra kun den syge,
som bliver påvirket.

Du er ikke alene

Der findes ingen lette svar

Du er den vigtigste

Lær udfordringerne at kende

Tag din rolle alvorligt

Bed om hjælp

Tal med andre

Tal med din nærtstående

Date: Tue, 15 Oct 2019 10:22:46 +0200, GMT 08:22
> Og under dette møde kom det frem i form af, at en af talerne
> åbent berettede om sine problemer mht. akut hjælp i
> forbindelse med selvmordstanker.
> Vedkommende ...
[ ... ]
> Mere om al dette forhåbentlig senere. Please hang on ... :-)

Jeg havde i går en MEGET interessant samtale med vedkommende,
som gav MANGE GODE råd med på vejen.

Men samtalen var *fortrolig* (ind til videre), så I må vente
med flere oplysninger. Please hang on ... :-)

Ovenfor stående tekst fra DR med gode råd kan og bør indgå i
"eksperimentet".

Midlertidig notat:

Hmm ... (memory on from) ...

Maslows behovspyramide
https://da.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide

(Behov for at høre til i en gruppe)

=>

Sådan set foregår der ALLEREDE en terapeutisk effekt ved vores
blotte sammenkomster (med venskabelige samtaler osv., men jeg
vil gerne *invitere* andre med indenfor i vores fællesskab;
mennesker, der er sky og bange, og som derfor DESVÆRRE er
blevet isoleret fra flokken, hvilket KAN forværre deres
sygdom!

Når man ligefrem har fået en *invitation* (i form af
terapi-gruppens oprettelse, hvor *alle* kan deltage), da kan
man møde op UDEN følelsen af at fx. være forkastet/vraget
eller ligefrem left-behind!

Det er i hvert fald idéen med gruppens oprettelse.

-

Erdogan: Tyrkiet kommer aldrig til at indgå en våbenhvile i Syrien
kl. 06:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-tyrkiet-kommer-aldrig-til-indga-en-vabenhvile-i-syrien

-

Hongkongs leder afbryder samling efter tilråb
kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hongkongs-leder-afbryder-samling-efter-tilrab

Parlamentsmedlemmer buhede, da Hongkongs leder indledte sin
tale ved en samling i parlamentet i Hongkong.

Demokrater og republikanere går sammen om fordømmelse af Trump
16. okt. 2019, 06:42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-16-demokrater-og-republikanere-gar-sammen-om-fordommelse-af-trump

Trumps beslutning om at trække amerikanske styrker væk fra det
nordlige Syrien er blevet stærkt kritiseret både ude og
hjemme.

-

Erdogan afviser våbenhvile i Syrien - men han har et problem, siger
Rasmus Tantholdt
16. okt. 2019, 08:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-16-erdogan-afviser-vaabenhvile-i-syrien-men-han-har-et-problem-siger-rasmus-tantholdt

-

Oprør over kantine hos fragt-gigant: - Det er uegnet og uhumsk
16. okt. 2019, 08:52 ...
Meld og Feld-sag overdrages til Bagmandspolitiet
16. okt. 2019, 09:40Opd. 16. okt. 2019, 09:44 ...

-

104 SVT Text Onsdag 16 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Elskrot säljs olagligt till Afrika 130

* Kaos i parlamentet i Hongkong......131

* Warren i debattens skottglugg......132

* Sexbarnsfamilj gömd på gård........133

Turkiets offensiv i Syrien
* Kanada: Inga vapen till Turkiet....134
Krigsmateriel till Turkiet stoppas 135
* Läkare utan gränser lämnar Syrien..136

Ryssar patrullerar vid gränsen.....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 16 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkiets offensiv i Syrien
FN granskar avrättningar av kurder 138

Vägar blockeras i Katalonien.......139

* Notiser: Sjävlmordsdåd vid skola...148

-

137 SVT Text Onsdag 16 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 OKTOBER

Ryssar patrullerar vid gränsen

Rysk militärpolis patrullerar utefter
gränsen mellan syriska och turkiska
styrkor i norra Syrien, uppger landets
försvarsdepartement.

Rysk militärpolis patrullerar mellan
syriska och turkiska styrkor vid
staden Manbij.

Rysslands Syriensändebud Alexander
Lavrentjev kallar offensiven
oacceptabel och säger att den inte
förankrats hos Ryssland i förväg.

Han bekräftar att Ryssland mäklat fram
en överenskommelse mellan den syriska
regeringen och de kurdiska styrkorna.
Mer om konflikten på nästa sida

-

138 SVT Text Onsdag 16 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 OKTOBER

FN granskar avrättningar av kurder

FN:s människorättsorgan (OHCHR)
granskar inspelade avrättningar av
civila i norra Syrien och varnar för
att Turkiet kan komma att hållas
ansvarigt för möjliga krigsbrott.

Enligt den kurdiskledda SDF-alliansen
avrättades nio civila under helgen,
inom ramen för det turkiska anfallet.
Ett offer namnges som en 35-årig
kvinna som var ledare för ett
politiskt parti. Enligt SDF drogs
hon ut ur sin bil och dödades.

Ett filmklipp som granskas tycks visa
hur tre tillfångatagna kurder, varav
en i militär uniform, avrättas.
Mer om konflikten på nästa sida

Kommentar:

*Krigsforbrydelser* SKAL bringes for domstolen i Haag!

-

NRK:
15. oktober 2019 kl. 13:00 - 16. oktober 2019 kl. 08:06, error

16. oktober 2019 kl. 09:56

-

Diplomatisk kamp mellem Israel og Rusland efter hård fængselsdom
Af Anders Hjorth Vindum 15. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/diplomatisk-kamp-mellem-israel-og-rusland-efter-haard-faengselsdom

26-årig israeler bliver muligvis brugt som gidsel i en kamp
om udlevering af russisk hacker

-

Danmark er blandt de mest muslim-venlige lande i Vesteuropa
15. oktober 2019, kl. 21:00
Af Thomas Kellermann Hansen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/danmark-topper-listen-over-landes-accept-af-muslimer

Danskerne er mere åbne end de fleste europæere, når det gælder
at have muslimske naboer og familiemedlemmer. Det viser en
amerikansk undersøgelse

-

U.S. carried out secret cyber strike on Iran in wake of Saudi oil attack
- report

The officials, who spoke on condition of anonymity, said the
operation took place in late September and took aim at
Tehran's ability to spread "propaganda."

By REUTERS
October 16, 2019 08:12
https://www.jpost.com/Middle-East/US-carried-out-secret-cyber-strike-on-Iran-in-wake-of-Saudi-oil-attack-report-604778

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack

2019-09-05, CET 12:59, GMT 10:59, delta = 167min * 600/360 = 278,3...
(Number known!)
2019-09-29, CET 07:35, GMT 05:35
2019-10-01, CET 20:59, GMT 18:59

Hovedmistænke FORTSAT Psykopatus-Putin and his men!

Men Iran, Cannibalistan og Nordkorea så absolut OGSÅ en mulighed!

Go for *target*, ET!
(så de lærer at respektere dig/Jer og fremover IKKE forsøger
at spænde ben for dig/Jer herunder "brohoveder" on Earth)!

Heaven-break

File 21.851 ...
Prophecy ( Profeti )
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-851

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-851

2298 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Røsten fra Himlen:)

(2019-10-17, Torsdag, CET 06:58, GMT 04:58)

- "Jeg lader min Ånd ta' bolig i Jer, Mine børn,
hvis I vil gi' Mig lov. Og I vil blive født på ny."

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+3&version=BPH

Johannes 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De, der bliver genfødt ved Guds Ånd, får evigt liv

1
En aften efter mørkets frembrud kom en af de jødiske
ledere, en farisæer ved navn Nikodemus, for at tale med
Jesus.

2
„Mester,” sagde han, „vi er klar over, at Gud har sendt
dig, for ingen kunne gøre de mirakler, du gør, hvis ikke
Gud var med ham.”

3
Da sagde Jesus: „Det siger jeg dig: Det er kun, hvis et
menneske bliver født igen,[a] at det kan komme ind i Guds
rige.”

4
„Hvad mener du?” udbrød Nikodemus. „Et voksent menneske
kan da umuligt komme ind i sin mors mave igen og blive
født endnu en gang?”

5
Jesus svarede: „Det siger jeg dig: Det er kun, hvis et
menneske bliver født af både vand[b] og ånd, at det kan
komme ind i Guds rige.

6
Et menneske føder et menneskebarn, men Guds Ånd føder et
åndeligt barn.

7
Du skal ikke være så forundret over, at jeg sagde, at I
skal fødes igen.

8
Tænk på vinden.[c] Den blæser, hvorhen den vil. Du kan
ikke se, hvor den kommer fra, eller hvor den skal hen,
men du kan høre dens susen. Sådan er det også, når Guds
Ånd giver et menneske åndeligt liv.”

[ ... ]

Johannes Døbers opgave er ved at være slut

[ ... ]

Tro fører til liv — ulydighed fører til dom

[ ... ]

Footnotes:

3,3 Eller: „født på ny” eller „født en gang til”. Der er
tale om en helt ny begyndelse og et helt nyt liv, som Gud
skaber ved sin Ånd. Det græske ord kan også betyde
„ovenfra”, men det passer ikke i denne sammenhæng.

3,5 Den græske tekst her siger egentlig „ud af vand”. Det
er sandsynligvis en henvisning til fostervandet og dermed
til den almindelige, fysiske fødsel i modsætning til den
åndelige fødsel. Nikodemus havde misforstået Jesus, fordi
han tænkte på en fysisk fødsel, mens Jesus talte om en
åndelig fødsel. Forskellen mellem de to slags fødsler
forklares nærmere i næste sætning.

3,8 Det græske ord, der bruges her, betyder egentlig ånd
og kun sjældent vind, men Jesus bruger vinden som
illustration på en sandhed om Åndens virke. Det
tilsvarende hebraiske ord betyder både vind og ånd. I
bibelsk sprogbrug er det Gud, som styrer vinden og bruger
den som sit redskab, jf. Hebr. 1,7.

Kommentar:

Min omvendelse har været noget special (lidt ud over det
sædvanlige), fordi ...

Jeg kan huske, at jeg oplevede Guds Ånd som en kraft, der med
sin varme forplantede sig i mit legeme, da jeg var henved
17-år.
Det var som at ta' et behagelig varmt brusebad. Og jeg fik
også en følelse af at blive vugget frem og tilbage, som et
lille barn i sin moders favn. Det beroligede mig meget.
Biokemisk set har min hjerne nok udskilt MANGE endofiner
(hjernens egen smertestillende stof). Og det havde jeg
åbenbart brug for!
Med tiden opdagede jeg, at denne kraft (Guds Ånd) kendte
mit sind og mit legeme BEDRE end jeg selv, og det var nok det,
der gav startskudet til min trosvandring, hvor jeg til sidst
havnede ved Kristi kors og der "kapitulerede" (altså overgav
mig til Jesus, så *Han°* blev Herre i mit liv, fremfor mig
selv, for jeg havde indset, at som menneske var jeg blevet en
fiasko og havnet i kløerne på den onde; altså djævelen).

Jeg har ALDRIG fortrudt dette mit valg ... :-)

Jeg var godt nok som en VILD hest, der skulle tæmmes. Ofte
smed jeg Rytteren° af og løb mine egne veje. Men som årene
gik, fik Han° tæmmet mig, så i dag kan Han° forhåbentlig bare
med det mindste lille vink (ELLER PRIK PÅ SKULDEREN) sige:
"Kom! Det er vejen til højre, du skal følge" eller "Pas på! Denne vej
fører til afgrunden. Vend om!"

Og jeg tror, at det er Guds ønske, at du må få et ligeså
personligt forhold til din Skaber°!

Amen?

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-10-17, Torsdag, CET 06:58, GMT 04:58)
- "Jeg lader min Ånd ta' bolig i Jer"

58
- "mine børn,"

59
- "hvis I vil gi' mig lov."

07:01
- "Og I vil blive født på ny."

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.12-17&version=BPH

Matthæus 21:12-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den sidste tempeludrensning

-

GårDagens Ord fra ...

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]

16. okt. 2019, 08:52 ...
Meld og Feld-sag overdrages til Bagmandspolitiet
16. okt. 2019, 09:40Opd. 16. okt. 2019, 09:44 ...

Heaven-break (irt. Syria und so weiter)

File 21.851b ...
(hjernens eget smertestillende stof). Og det havde jeg
åbenbart brug for!

I Bibelen står der noget, der minder om dette:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+131&version=BPH

Hvilen i Gud

1
Herre, ...

2
jeg har fundet hvile og ro i dig.
Som et lille barn er trygt hos sin mor,
har min sjæl fundet hvile hos dig.

Med tiden opdagede jeg, at denne kraft (Guds Ånd) kendte mit
sind og mit legeme BEDRE end jeg selv, og det var nok dét,
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+8&version=BPH

Zakarias 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren lover at velsigne Jerusalem

23
Til den tid vil ti mennesker fra alverdens nationer
flokkes om en enkelt jøde, tage ham i ærmet og sige:
‚Lad os få lov at tage med dig, for vi har hørt, at Gud
er med jer!’ ”

-

[...]

Ordet for 2019-10-17

Står dit navn i Bogen?

"... men kun de..., der står indskrevet i livets bog,
Lammets bog."
Åb 21,27

En nat i 1912, stødte Titanic på et isbjerg og sank i
Atlanterhavet - det var den gang verdens største passagerskib,
og mange mente, at det umuligt kunne synke. Mange mennesker
omkom. Efter ulykken stimlede passagerernes venner og familie
sammen i sorg og ængstelse udenfor White Star Lines kontor i
Liverpool. På begge sider af hovedindgangen, blev der opslået
meddelelser. En med overskriften: "Med vished REDDET" - en
anden med: "Med vished OMKOMMET".

Indimellem kom en medarbejder ud med et stykke papir, hvorpå
der stod navnet på en passager. Hver gang han trådte frem,
bredte der sig en uhyggelig stilhed, mens de savnedes
efterladte ventede på at se på hvilken side, han ville skrive
navnet.

Den dag, Jesus blev korsfæstet, så Gud ned fra Himlen, skrev
"Med vished FRELST" på korset, og begyndte at skrive navne
ind i Lammet Bog. Og meddelelsen fra korset er ikke ændret.
Du behøver ikke en fin uddannelse for at kunne forstå den.
Faktisk er det sådan, at de mennesker, der kommer til Kristus,
ikke ved særligt meget om Biblen. De ved bare, at de har brug
for en Frelser, og at Gud elsker dem. Alt, hvad du skal gøre
for at opnå evigt liv, er at omvende dig fra din synd og
stole på Jesus. I samme øjeblik, du gør det, indskriver Gud
dig i Lammets Bog, og så bliver du medlem af Guds familie og
er garanteret en plads i Himlen. Det kan ske for dig i dag!

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-17

Når du tilbeder, trænger Guds ord dybt ind

"... tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige
sange ...,"
Ef 5,19

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-17
Daily Reading for Thursday October 17, 2019

Reading 1, Romans 3:21-29
Responsorial Psalm, Psalms 130:1-2, 3-4, 5-6
Gospel, Luke 11:47-54
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=Kfep6NR4txI

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+3.21-29&version=BPH

Romerne 3:21-29 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvordan bliver man accepteret af Gud?

24
... (Own: Frelsen) ... er en gave til os. Gaven består i,
at Jesus Kristus påtog sig den straf, vi skulle have haft.

[ ... ]

Footnotes:

3,25-26 „Synd” betyder manglende tillid til Guds godhed
og kærlighed med deraf følgende oprør imod ham.
(2019-10-16, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

See, I have written your name on the palms of my hands.
Always in my mind is a picture of Jerusalem's walls in ruins.
Isaiah 49:16

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Trump: PKK er farligere end IS

Trump i brev til Erdogan: Lad være med at gøre noget dumt

-

DR S171 tor 17 okt 06:46:55
16.oktober dr.dk/nyheder 07:07

HONGKONGS LEDER AFBRYDER SAMLING
Hongkongs leder, Carrie Lam, afbryder
en samling i storbyens regionale
parlament onsdag morgen.

Det sker, efter at flere af
parlamentsmedlemmerne buhede, da Lam
indledte sin tale, skriver
nyhedsbureauet Reuters.

Lam, der har trodset politiske krav om
at trække sig fra sin post, havde
planlagt at fremlægge planer inden for
boligområdet for at genvinde tillid
efter flere måneders voldelige
protester i Hongkongs gader.

Hongkongs leder afbryder samling efter tilråb
kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hongkongs-leder-afbryder-samling-efter-tilrab

-

DR S172 tor 17 okt 06:46:55
16.oktober dr.dk/nyheder 06:34

ERDOGAN: VI INDGÅR IKKE VÅBENHVILE
Den tyrkiske præsident, Recep Tayyip
Erdogan, afviser et amerikansk forslag
om at indgå en våbenhvile i Syrien.

- De (USA, red.) beder os om at indgå
en våbenhvile. Vi kan aldrig indgå en
våbenhvile, siger Erdogan til
journalister sent tirsdag aften dansk
tid.

Samtidig anklager han den syriske
regeringshær for at stå bag et angreb i
Manbij tirsdag, hvor en tyrkisk soldat
blev dræbt.

Manbij er en nøgleby i det nordlige
Syrien, som har været kontrolleret af
kurdiske YPG-styrker med støtte fra
USA.

[...]

Korrespondent: USA kan næppe bøje Erdogans vilje
16. Okt. 2019 kl. 10:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-usa-kan-naeppe-boeje-erdogans-vilje

Kommentar:

Narcissistisk *forstyrrede* mennesker (altså folk med et
alt for stort ego, apropos *synden* egenkærlighed) som
Erdogan har MEGET svært ved at ta' hensyn til andre (men dog
bedre end psykopater, der slet ikke kan ta' hensyn til andre)!

-

Giftig luft var i 2016 skyld i 400.000 dødsfald i Europa
16. Okt. 2019 kl. 11:35
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/giftig-luft-var-i-2016-skyld-i-400000-dodsfald-i-europa

-

Ulykker på elcykler involverer oftere flere trafikanter
16. Okt. 2019 kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ulykker-paa-elcykler-involverer-oftere-flere-trafikanter

-

GRAFIK Her er kamphanerne i det nordlige Syrien
16. Okt. 2019 kl. 14:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/grafik-her-er-kamphanerne-i-det-nordlige-syrien

-

Arkæologer har fundet 20 trækister i Egypten: 'Et stort og vigtigt fund'
16. Okt. 2019 kl. 15:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/arkaeologer-har-fundet-20-traekister-i-egypten-et-stort-og-vigtigt-fund

De farverige og velbevarede sarkofager blev fundet i den
egyptiske by Luxor.

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-827

> Mexico-crater-187-Syndfloden(Ararats-bjerg)
> Nazca-linie-187-Egypt-Luxor
>

> Midlertidig *konklussion*:
>
> Nazca-linierne må være "inficeret"; idet de jo har KENDSKAB
> til The-ET-Bible-code (herunder opmålingssystemet
> 2*Pi*radius=600)

Vi bør derfor nok holde et ekstra vågent øje med Luxor,
skønner jeg, fordi ...

HVORFOR har de valgt denne placering (fremfor andre)?

Hmm ...

Midlertid DATA-output (for interesserede "Skatte"-jægere):

Sol-markøren:
Psa 19
Psa 104

=>

104-150-19

delta:
169
-104
=
65

Compare with ...

Markpointer 65 (Markør 65):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/65

> [...]
> meteornedslaget i Chicxulub på Yucatán-halvøen i Mexico.[4]
> På Stevns Klint markerer fiskeleret tydeligst i hele verden
> denne masseudryddelse.
>
> Chicxulub-krateret
> https://da.wikipedia.org/wiki/Chicxulub-krateret
>
> ... Undersøgelser har vist, at begivenheden fandt sted i
> den sidste del af kridttiden for ca. 65,5 millioner år
> siden og var så voldsomt at det medførte en massedød af
> liv på Jorden
>
> [ ... ]
>
> Nedslaget og dets følger
>
> Asteroiden anslås til at have været omtrent 10 km i

Og det vil sige, at der er fundet en *skjult* sammenhæng
mellem Salme 19 og 104; en sammenhæng, der muligvis dækker
over kendskabet til asteroide-nedslaget for 65 millioner år
siden.

Forhåbentlig mere om dette senere ... :-)

Please hang on!

-

Statsmedie udgiver billeder af Kim Jong-un til hest inden 'storslået
operation'
16. Okt. 2019 kl. 15:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/statsmedie-udgiver-billeder-af-kim-jong-un-til-hest-inden-storslaaet-operation

-

DR S117 tor 17 okt 06:46:52
16.oktober dr.dk/nyheder 16:10

ELCYKLERS VÆGT SKYLD I ULYKKER
Når cyklister på elcykel bliver dræbt
eller kommer alvorligt til skade,
skyldes det ikke høj hastighed. I
stedet er det cyklistens alder
kombineret med især cyklens vægt, der
er afgørende.

Det viser en ny dybdeanalyse af 20
alvorlige ulykker på elcykel lavet af
Havarikommissionen for
Vejtrafikulykker.

- Elcyklens vægt og acceleration kan
forstærke problemerne med balance og
ved start og standsning, siger Mette
Fynbo, der er formand for
Havarikommissionen for
Vejtrafikulykker.

Ny rapport: Ulykker med elcykler skyldtes vægt og ikke hastighed
16. Okt. 2019 kl. 16:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-rapport-ulykker-med-elcykler-skyldtes-vaegt-og-ikke-hastighed

-

Arkæologer gør 'unikt og sensationelt' fund i kroatisk gravhøj
16. Okt. 2019 kl. 18:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/arkaeologer-goer-unikt-og-sensationelt-fund-i-kroatisk-gravhoej

Arkæologer har fundet 20 trækister i Egypten: 'Et stort og vigtigt fund'

Øh ...

Denne BØR måske også medtages, fordi *afstanden* fra
Tempelbjerget (eller også var det afstanden fra Ararats
bjerg) VIST NOK er på omkrig 2*18 (Se evt. markør 18.
Baggrundsviden: Afstanden fra Ararats bjerg til Templet i
Jerusalem er på 18 enheder)!

-

STIL SPØRGSMÅL Hvordan undgår du at blive involveret i en ulykke med en
elcykel?
16. Okt. 2019 kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stil-spoergsmaal-hvordan-undgaar-du-blive-involveret-i-en-ulykke-med-en-elcykel

Kommentar:

Svar:
Bliv hjemme i din seng! ... :-)

-

Derfor har Rusland helt afgørende rolle i Syrien - og her bliver Putin
udfordret
16. Okt. 2019 kl. 19:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/derfor-har-rusland-helt-afgoerende-rolle-i-syrien-og-her-bliver-putin-udfordret

-

DR S124 tor 17 okt 06:46:53
16.oktober dr.dk/nyheder 21:59

TRUMP: PKK ER FARLIGERE END IS
Kurdiske PKK i Tyrkiet kan være 'en
større terrortrussel end Islamisk
Stat', mener USA's præsident, Donald
Trump.

Trump er beskyldt for en pludselig
kovending i Syrien, hvor han skulle
have givet udtryk for accept af, at
Tyrkiets præsident Erdogan, indledte en
militæraktion i Syrien.

Det afviser Trump, men han forsvarer
sin omstridte tilbagetrækning af
soldater fra landet.

Rusland, Iran, Syrien og måske også
Tyrkiet hader alle Islamisk Stat lige
så meget som vi gør. Og det er deres
del af verden, siger Trump.

Trump: Kurdiske PKK i Tyrkiet er farligere end IS
16. Okt. 2019 kl. 21:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-kurdiske-pkk-i-tyrkiet-er-farligere-end

-

Trump i brev til Erdogan: Lad være med at gøre noget dumt
kl. 06:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-i-brev-til-erdogan-lad-vaere-med-gore-noget-dumt

Fire dage gammel baby fundet begravet levende i Indien
16. okt. 2019, 10:57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-16-fire-dage-gammel-baby-fundet-begravet-levende-i-indien

-

Erdogan med klar udmelding: Ingen kan stoppe os
16. okt. 2019, 12:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-16-erdogan-med-klar-udmelding-ingen-kan-stoppe-os

-

Nye billeder af Kim Jong-un på mytisk bjerg kan være signal til omverdenen
16. okt. 2019, 13:30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-16-nye-billeder-af-kim-jong-un-paa-mytisk-bjerg-kan-vaere-signal-til-omverdenen

> [...]
> "Kom! Det er vejen til højre, du skal følge" eller "Pas på!
> Denne vej fører til afgrunden. Vend om!"

Det er i hvert fald den *forkerte* rytter, der sidder på
hesten! ... :-)

-

Kan Assad pludselig blive en frelser? Forstå konflikten i Syrien
16. okt. 2019, 14:49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-15-kan-assad-pludselig-blive-en-frelser-forstaa-konflikten-i-syrien

Kommentar:

Bare rolig!

Alle de her *psykopater* falder før eller sidenhen! Det er
KUN et spørgsmål om tid, men ...

Bevares!

MANGE mennesker kan dø i mellemtiden, og derfor vil jeg blive
ved med at "plage" ET med "Så hav diog en smule *medfølelse"!

Men af en-eller-anden grund hører vi INTET fra dem (endskønt
vi efterhånden indirekte har fået indsamlet nok bevismateriale
til at kunne bevise deres eksistens i vort solsystem)!

Forklaringen KUNNE være, at de IKKE har følelser (underforstået
at de er kunstige; altså robotter)!

Men vi ved det ikke med sikkerhed endnu!

Nå, men ...

I mellemtiden må vi blive ved og ved og ved med at "plage"
dem, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+18.1-8&version=BPH

Lukas 18:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tab ikke modet

1
Jesus fortalte derefter disciplene en historie om
nødvendigheden af altid at bede og ikke miste modet:

2
„Der var engang en dommer, som ikke frygtede Gud og ikke
tog hensyn til folks rettigheder.

3
I byen boede også en enke, som blev ved med at opsøge ham.
‚Den, som har forbrudt sig imod mig, skal dømmes og
straffes,’ forlangte hun.

4
Længe afviste han at foretage sig noget, men til sidst
sagde han til sig selv: ‚Selv om jeg er ligeglad med Gud
og mennesker,

5
så må jeg nok hellere afsige en dom, siden hun bliver ved
med at besvære mig. Ellers ender det vel med, at hun
overfalder mig.’ ”

6
Og Jesus fortsatte: „Når den korrupte dommer siger sådan,

7
tror I så ikke den barmhjertige Gud vil lytte til sine
udvalgte, der råber til ham dag og nat, og dømme dem, der
mishandler dem?

8
Jo, han vil straffe de skyldige, og det vil ske i hast. Men hvor
mange vil holde fast ved troen, indtil Menneskesønnen kommer tilbage?”

Og igen hørte jeg en røst fra Himlen sige:

CET 08:24, GMT 06:24
- "Amen."

Nå da da!

Er vi ved at bryde igennem (så *retfærdighedens* HARME fra
Himlen kommer helt ned på jorden vor) ?...

26
- "Yep:"

26
- "I warned you."

Means:
Jeg advarede dig!...

26
- "jer,"

26
- "og nu kommer jeg og straffer!"

-

NRK:
16. oktober 2019 kl. 09:56

-

21851b

Profet-oplæring + Heaven-break (kaldelse til profet med mere)

File 21.852 ...
Prophet training (profet oplæring)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-852
Temple source (Tempel-kilden)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/temple-source/21-852

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-852

2297 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Læg ikke ondskabsfulde planer imod hinanden og sværg ikke
falsk, for den slags hader jeg, siger Herren.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+4&version=BPH

Johannes 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus og den samaritanske kvinde

[ ... ]

Den åndelige, samaritanske „mark” er klar til at blive
høstet

[ ... ]

Mange samaritanere kommer til tro på Jesus

[ ... ]

Jesus helbreder en embedsmands søn

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.18-22&version=BPH

Matthæus 21:18-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Figentræet uden frugt

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+8.9-17&version=BPH

Zakarias 8:9-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren lover at velsigne Jerusalem

16
Men I skal tale sandhed og lade retfærdigheden råde i
jeres retssager, så der bliver fred.

17
[...]

Ordet for 2019-10-18

Stol på Gud og træd ud i tro (1)

"... jeg vil betro dig meget. Gå ind til din herres glæde!"
Matt 25,21

Nicole Unice, leder af kvindernes tjenester i Hope Church,
siger: "Der er nogle tanker og ideer, som jeg ved ville være
gavnlige, men jeg tøver med at tale for meget om dem eller
drømme for stort. Hvad hvis de ikke virker? Eller folk ikke
kan lide dem? Hvad hvis de folk, der står over mig, begynder
at tvivle på, om det var en god ide at ansætte mig?

En dag skrev jeg på min kontorvæg: Hvad hvis det mislykkes?

Spørgsmål: Hvad har du lyst til at prøve, som du ikke gør,
fordi du er bange for, at du vil mislykkes med det? Hvilke
programmer holder du kørende, selv når de ikke tjener deres
formål? Hvilken teknologi undgår du? Hvilken undervisning
undgår du, fordi du føler dig gammel og slidt? Hvis du ikke
har planer om noget, der måske kunne mislykkes, så fejler du
faktisk som leder. Medmindre du presser på med innovation og
kreativitet, vil du fortsat tiltrække de samme mennesker. Når
du påbegynder opgaver, som Gud har tildelt dig, må du skubbe
til grænserne og prøve ting, der muligvis kan mislykkes."

John Mason skriver: "Vær ikke bange for at mislykkes ... hvis
du ikke længere laver fejl, vokser du heller ikke." Når
succesfulde mennesker holder op med at udvikle sig og lære, er
det fordi, de bliver mindre risikovillige. Fejl må ses som en
forsinkelse, ikke som nederlag. En midlertidig omvej, ikke en
blindgyde!

Alle laver fejl - især de mennesker, der foretager sig noget.
Som Paulus siger: "Men Gud ske tak, som giver os sejren ved
vor Herre Jesus Kristus!" (1.Kor 15,57) Fejltrin er ofte det
første skridt mod succes. Medmindre du er villig til at løbe
en risiko, får du ikke chancen for succes. Stol på Gud og træd
ud i tro!

=== citat slut ===

Jeg plejer at bekæmpe vantroens mur ved - billedlig talt - at
afbrænde alle broer, der kan føre tilbage til fangenskabet i
Faraos fængsel (altså dér, hvor vi blot er en skygge af os
selv, og langfra vandrer i forudberedte gerninger, som Guds
ellers har lagt til rette for os).

Eksempelvis mht. det at modtage profetiske ord (om ikke blot
er givet til en selv men som skal *opbygge* andre i troen):

FØREND vantroens mure siger fx ..."Hvad hvis de ikke virker?
Eller folk ikke kan lide dem?

FØREND dette angreb sætter ind, poster jeg ordene (som jeg
modtog) online (på nyhedsgrupper, hvor man bagefter IKKE kan
ændre så meget som et komma), og derved er det nu for SENT for
vantroens mure at så tvivl!

Og jeg har ALDRIG fortrudt det!

Og jeg vil derfor *anbefale* det til dig, HVIS du går og
tumler med sådanne "angreb":

Blæs på hvad fjenden siger. Det plejer som oftest at være
bluf (som udelukkende har til formål at *begrænse* din
livskvalitet med Herren, så du blot lever som en skygge af dig
selv og måske aldrig når frem til målet og meningen med dit
liv).

En illustration herpå KUNNE være Tempelkilden (altså Gud
Helligånd) fra Ezikiels Bog 47 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eze+47.1-12&version=BPH

Desto længere du tør gå ud i Tempelkildens flod, desto
KRAFTIGERE bliver strømmen. Til sidst *mister* du helt
kontrollen, og Tempelkilden (altså Gud Helligånd) fører dig nu
derhen, hvor Han° vil.

Og det er muligvis dét, Gud ønsker med dit liv, at du tør
betro Ham° ALT, at du ikke længere lader dig begrænse af fx.
vantro!

Amen?

Og netop da hørte jeg Guds røst fra Himlen:
(2019-10-18, Friday, CET 08:59, GMT 06:59)
- "jeg vil"

59
- "oplære"

59
- "dig"

59
- "som tjener"

59
- "i Mit Hus,"

59
- "Kirken° på jord."

09:00
- "Vil du"

00
- "lade Mig"

00
- "gøre"

00
- "Mit Ord"

00
- "*LEVENDE*"

00
- "i dit sind,"

01
- "dine tanker"

01
- "og i dit hjerte?"

01
- "Så vil Jeg"

01
- "bruge dig"

01
- "som et redskab"

01
- "i Min hånd."

02
- "Citat slut."
)

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-18

Forsøg at lære noget hver dag

"... visdom fylder dit hjerte, og kundskab gør dig godt."
Ordsp 2,10

=== citat slut ===

-

GårDagens Ord fra ...

[...]

(2019-10-17, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

Never stop praying.
1 Thessalonians 5:17

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Amerikansk soldat står frem: - Trump lader en allieret i stikken

-

DR S132 tor 17 okt 13:57:48
17.oktober dr.dk/nyheder 10:36

TRUMP SKÆNDES MED PELOSI
Et møde mellem ledere fra Kongressen og
præsidenten blev afbrudt, da der udbrød
skænderi mellem parterne.

Det er sjældent, at offentligheden får
et indblik i, hvad der foregår i Det
Ovale Kontor i Det Hvide Hus, men med
Trump har USA fået en præsident, der
rundhåndet deler ud af sine tanker.

I flere opslag på Twitter udstiller
præsidenten Demokraternes ledelse.

- Nervøse Nancys sindssyge sammenbrud,
skriver Donald Trump til et billede af
Nancy Pelosi.

Et billede går verden rundt: 'Nervøse Pelosi' og en præsident i
'nedsmeltning'
kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/et-billede-gaar-verden-rundt-nervoese-pelosi-og-en-praesident-i-nedsmeltning

-

DR S138 tor 17 okt 18:53:35
17.oktober dr.dk/nyheder 14:21

POPULISTISK DIPLOMATI PÅ VEJ FREM
USA's præsident, Donald Trump, har
sendt et brev til Tyrkiets præsident,
Recep Tayyip Erdogan, hvori han med
trusler og hårde ord prøver at få
Tyrkiet til at indgå en aftale, så
tusinder af kurdiske civile ikke skal
dø i Tyrkiets militære operation i
Syrien.

Og den slags sprogbrug skal verden
vænne sig til at se mere af, når det
gælder diplomati på højeste niveau. Det
siger professor i statskundskab, Martin
Marcussen.

- Der er kommet flere populistiske
statsledere, og de har et sprogbrug,
som den jævne mand på gaden forstår,
siger han.

Ekspert om Trump-brev: Vi skal vænne os til en ny type diplomati
kl. 14:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-trump-brev-vi-skal-vaenne-os-til-en-ny-type-diplomati

I brevet opfordrer Trump Erdogan til at lave en aftale, så
situationen ikke går ud over tusindvis af civile.

Amerikansk soldat står frem: - Trump lader en allieret i stikken
16. okt. 2019, 22:51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-16-amerikansk-soldat-staar-frem-trump-lader-en-allieret-i-stikken

-

Trump i brev til Erdogan: - Lad være med at være et fjols
17. okt. 2019, 07:31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-17-trump-i-brev-til-erdogan-lad-vaere-med-at-vaere-et-fjols

-

EU og Storbritannien enige om Brexit-aftale
17. okt. 2019, 11:39 Opd. 17. okt. 2019, 11:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-17-eu-og-storbritannien-enige-om-brexit-aftale

-

Demokrat med rolle i mulig rigsretssag mod Trump er død
17. okt. 2019, 12:11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-17-demokrat-med-rolle-i-mulig-rigsretssag-mod-trump-er-dod

Cummings døde torsdag på Johns Hopkins Hospital i Baltimore
efter "længerevarende helbredsmæssige udfordringer", skriver
hans kontor.

-

Børnedrab er uforklarlige – men der er visse faresignaler
17. okt. 2019, 19:03 ...
Derfor deler danske politikere skolebilleder
17. okt. 2019, 19:06 ...

-

104 SVT Text Torsdag 17 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Brexit
EU och Johnson överens om avtal....130
* Gränsfrågan löst i nya avtalet.....131
* Flera hinder kvar för Johnson......132

* Corbyn: Avtalet sämre än Mays......133

Grekland tar krafttag mot plasten..134

Polis: Familj hölls inte fången....135

Katalansk ledare: Det måste sluta..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 17 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

* Pelosi: Trump har fått härdsmälta..137
Trumps Syrienbeslut döms ut........138

* En halv miljon flyr i Burkina Faso 139

Flera döda i protester i Guinea....140

Fyra döda i skalv i Filippinerna...141

-

NRK:
16. oktober 2019 kl. 09:56 - 17. oktober 2019 kl. 14:09

17. oktober 2019 kl. 11:46

-

Sjælden fodboldlandskamp på Vestbredden: Saudisk udehold beskyldes for
»normalisering«
Af Anders Hjorth Vindum 16. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/sjaelden-fodboldlandskamp-paa-vestbredden-saudisk-udehold-beskyldes-for-normalisering

Interessen for gårsdagens målløse kamp mellem Palæstina og
Saudi-Arabien var kæmpestor. Men der er delte meninger om, at
den blev spillet på Vestbredden.

-

Fire grunde til, at Likud støtter Netanyahu
Af Anders Hjorth Vindum 17. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/fire-grunde-til-at-likud-ikke-har-skilt-sig-af-med-netanyahu

Israels mægtigste mand hænger i med det yderste af neglene.
Hans loyale partifæller er lige nu det fundament, der holder
hans politiske karriere i live.

-

Kritik: Populær rockgruppe misbruger kristent symbol
17. oktober 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 10:52
Jens Valbjørn Stavnsbjerg
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/kritik-musikere-misbruger-kristne-symbol

Fire musikere kan ses hængende på kors i København i disse
dage. ”Når man står på scenen, kan man godt tro, man er mere
værd, end man er. Så der er Jesus på korset et godt billede
på den idoldyrkelse, der foregår hos os selv, og det er en
sjov ting at lege med,” siger forsanger Jesper Binzer som
plakaten, der her ses på Kongens Nytorv.

Katolsk biskop stiller sig skeptisk over for brugen af
korsfæstelse i markedsføring af rockmusik. Men man skal kunne
udfordre den kristne majoritet, siger Jesper Binzer fra
rockgruppen D.A.D, som ses korsfæstet i aktuel reklame

-

India Catholic nun 'denied justice' by Vatican

1 hour ago, (Time now CET 14:55)
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-50079286

An Indian Catholic nun expelled after she spoke out against a
bishop accused of rape says she has been "denied justice" by
the Vatican.

-

Iran said planning to limit international inspector access to its
nuclear sites

Tehran says measure aimed at pressuring European powers to
find way around crippling US sanctions imposed after Trump
pulled out of nuke deal

By TOI staff and Agencies Today, 3:08 am
https://www.timesofisrael.com/iran-said-planning-to-limit-international-inspector-access-to-nuclear-sites/

Jesus udsender dig (Jesus sends You out)

File 21.853 ...
Jesus Sends Out (Udsendelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-sends-out/21-853
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/21-853

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-sends-out/21-853

2297 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Jeg hørte Guds røst fra Himlen sige:
(2019-10-18, Friday, CET 08:59, GMT 06:59)

"Jeg vil oplære dig som tjener i Mit Hus, Kirken° på
jord.

Vil du lade Mig gøre Mit Ord *LEVENDE* i dit sind, dine
tanker og i dit hjerte?

Så vil Jeg bruge dig som et redskab i Min hånd."
[...]

https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-18
Daily Reading for Friday October 18, 2019

Reading 1, Second Timothy 4:9-17
Responsorial Psalm, Psalms 145:10-11, 12-13, 17-18
Gospel, Luke 10:1-9
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=njLsX5bmW6s

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+145.10-13%2C+17-18&version=BPH

Salme 145:10-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovprisning af Herrens godhed

13
Når alt andet forgår, vil dit rige bestå.
Du skal regere i evighed.
Ord fra dig kan man stole på,
dine handlinger viser din nåde imod os.[a]

Footnotes:

145,13 Sidste del af verset er ved et uheld faldet ud af
nogle hebraiske håndskrifter, men findes i andre
håndskrifter og i Dødehavsrullerne.

Sjovt at Dødehavsrullerne (som kildehenvisning) her er med til
at *dokumentere* ægtheden af (i dette tilfælde) Salmernes
Bog ... :-)
)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+10.1-9&version=BPH

Lukas 10:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus udsender 70 disciple

1
Jesus udvalgte nu 70[a] andre disciple, ...

2
Han gav dem følgende instrukser: „Høsten er stor, men
arbejderne er få. Bed derfor høstens herre sende flere
arbejdere ud til sin høst.

3
Tag af sted nu. Jeg sender jer som lam blandt ulve.

4
... Spild ikke tiden ved at falde i snak med dem, I møder
undervejs.

Kommentar:

Own:
Spild ikke tiden med ligegyldig snak, som blot "måske" (af
fjenden) har til formål at *berøve* den KOSTBARE tid, der
skulle bruges til at høste! See ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ti+2.4&version=BPH

Og netop i det samme hørte jeg IGEN en røst fra Himlen sige:
CET 09:55, GMT 07:55
- "Den skal med! (file 21.852-citat)."

Subject: Profet-oplæring + Heaven-break (kaldelse til profet med mere) -
Re: 2019 uge 42 (news samlet)
Date: Fri, 18 Oct 2019 09:07:38 +0200, GMT 07:07
21852 news:5da964cb$0$692$1472...@news.sunsite.dk
Spiritual gifts (Åndelige gaver, Nådegaver)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/spiritual-gifts/21-852
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/4mgU6F3G3mc/MY-yiHCKCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/2WQfuiVi22A/Et-hf4g0DQAJ
> Eksempelvis mht. det at modtage profetiske ord ([som] ikke blot
Udsendelse...

09:57
- "Jeg sender jer"

57
- "ud"

57
- "på marken"

57
- "for at høste"

58
- "*Min* frugt;"

58
- "IKKE Jeres!"

58
- "Gør således"

58
- "Jeres arbejde"

58
- "til en sag,"

58
- "der er Mig værdig!"

59
- "*Jeg* er *Godsejeren°*;"

59
- "I er forvaltere"

59
- "af Mit gods!"

59
- "Se derfor til"

59 (just before 10:00)
- "at ikke noget går fortabt!"

00
- "For det vil Jeg ikke."

00
- "Jeg ønsker"

01
- "*Frelse*;"

01
- "at se folk"

01
- "blive forvandlet"

01
- "af Mit Ord."

01
- "Amen?"

10:09
- "Du må IKKE lave om på Mit Ord"

09
- "som det står skrevet"

10
- "i Bibelen."

10
- "Amen?"

10
- "Er vi enige?"

Og i det samme kom jeg til at huske i mit sind på en parallel
hertil, ang. Guddommelig ledelse:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+15.1-35&version=BPH

Apostelenes gerninger 15:1-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Apostelmødet i Jerusalem

28
Helligånden og vi har besluttet, at ...

Gud Helligånd ønskede at benytte denne illustration (i
undervisningen Hans°) ... :-)

- "Du må IKKE lave om på Mit Ord"

09
- "som det står skrevet"

10
- "i Bibelen."

10
- "Amen?"

10
- "Er vi enige?"

Jesus udsender dig (Jesus sends You out)...

CET 10:19
- "med mandat"

19
- "til"

19
- "at uddrive onde ånder"

20
- "fra mennesker!"

20
- "Kraften°"

20
- "er i Mit navn!"

20
- "Så spekuler ikke på"

21
- "HVORDAN"

21
- "og så videre."

21
- "Det sker bare ... :-) ... "

22
- "Fordi Jeg vil det."

21
- "Amen?"

-

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]

Børnedrab er uforklarlige – men der er visse faresignaler
17. okt. 2019, 19:03 ...
Derfor deler danske politikere skolebilleder

Narko-karteller - BOW DOWN!

Tyrkiet siger ja til våbenhvile
Kurdisk styrke godtager våbenhvile

USA's vicepræsident: Der er indgået en våbenhvile i det nordlige Syrien

AI: Tyrkiet begår krigsforbrydelser

Skud i grænseby trods våbenhvile

Korrespondent: Trumps Tyrkiet-aftale ses som forsøg på at vaske en
skamplet væk
(2019-10-18, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

For just as the heavens are higher than the earth, so my ways
are higher than your ways and my thoughts higher than your
thoughts.
Isaiah 55:9

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]

AI: Tyrkiet begår krigsforbrydelser

Skud i grænseby trods våbenhvile

Korrespondent: Trumps Tyrkiet-aftale ses som forsøg på at vaske en

Abortdrama i Marokko: Journalist benådet af marokkansk konge
17. Okt. 2019 kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/abortdrama-i-marokko-journalist-benaadet-af-marokkansk-konge

En dom mod en journalist om abort og sex udenfor ægteskabet
blev i går trukket tilbage.

-

DR S143 fre 18 okt 11:09:52
17.oktober dr.dk/nyheder 19:42

TYRKIET SIGER JA TIL VÅBENHVILE
USA har indgået en aftale med Tyrkiets
præsident Erdogan om en våbenhvile i
det nordøstlige Syrien. Det siger USA's
vicepræsident, Mike Pence, på en
pressekonference.

Aftalen indebærer, at Tyrkiet skal
indstille kampene i 120 timer, svarende
til fem døgn, mens de syriske kurdere
trækker sig ud af en såkaldt
sikkerhedszone.

Pence var sammen med USA's
udenrigsminister, Mike Pompeo, torsdag
på besøg hos Erdogan i Tyrkiet.

Pence tilføjer, at han har talt med den
amerikanske præsident, Donald Trump,
der glæder sig over våbenhvilen.

USA: Tyrkiet siger ja til våbenhvile i Syrien
17. Okt. 2019 kl. 19:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-tyrkiet-siger-ja-til-vaabenhvile-i-syrien

-

Neurolog efter endnu et dødsfald i bokseringen: 'Forbyd sporten'
17. Okt. 2019 kl. 20:03
https://www.dr.dk/sporten/neurolog-efter-endnu-et-doedsfald-i-bokseringen-forbyd-sporten

Kommentar:

Ja!

-

Korrespondent: Kurderne ser våbenhvile som et krav om overgivelse
17. Okt. 2019 kl. 23:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-kurderne-ser-vaabenhvile-som-et-krav-om-overgivelse

Kommentar:

Det var et *tilbud* om at overleve, skønner jeg, fordi ...

I krig dør man!

-

DR S146 fre 18 okt 11:09:52
18.oktober dr.dk/nyheder 04:25

AI: TYRKIET BEGÅR KRIGSFORBRYDELSER
Tyrkiske styrker og deres allierede har
ifølge Amnesty International begået
krigsforbrydelser under deres offensiv
mod kurdiske styrker i det nordøstlige
Syrien.

Amnestys anklage bygger på udsagn fra
øjenvidner, videooptagelser og
medicinske rapporter, oplyser
organisationen i en pressemeddelelse
natten til fredag.

De indsamlede oplysninger giver klare
beviser på vilkårlige angreb i
boligområder, inklusive angreb mod et
hus, et bageri og en skole, udført af
Tyrkiet og allierede syriske militser,
skriver Amnesty.

Amnesty: Tyrkiet begår krigsforbrydelser i Syrien
kl. 04:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amnesty-tyrkiet-begar-krigsforbrydelser-i-syrien

-

DR S147 fre 18 okt 11:09:52
18.oktober dr.dk/nyheder 06:30

FLERTAL: STOP EKSPORT TIL TYRKIET
EU-beslutningen om at stoppe fremtidige
tilladelser til eksport af våben til
Tyrkiet er for slap.

Det mener et flertal af Folketingets
partier, der vil have stoppet eksporten
og annulleret de allerede givne
tilladelser.

Rigspolitiet har gravet i tilladelserne
og er nået frem til, at der fortsat er
én gyldig tilladelse til eksport af
våben- eller militærisenkram til
Tyrkiet af de 19 tilladelser, der blev
givet i perioden fra 2013 til 2017.
Derudover har Rigspolitiet godkendt
yderligere tre ansøgninger siden 2018.

Dansk våbeneksport til Tyrkiet: Flertal kræver hasteredegørelse fra
regeringen
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/politik/dansk-vaabeneksport-til-tyrkiet-flertal-kraever-hasteredegoerelse-fra-regeringen

-

Trumps stabschef trækker Ukraine-indrømmelse tilbage
kl. 07:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-stabschef-traekker-ukraine-indrommelse-tilbage

-

DR S149 fre 18 okt 11:09:52
18.oktober dr.dk/nyheder 08:47

SKUD I GRÆNSEBY TRODS VÅBENHVILE
Dagen efter at Tyrkiet indgik en aftale
om våbenhvile og lovede at indstille
kampene i det nordøstlige Syrien i fem
døgn, er der meldinger om skud i den
syriske grænseby Ras al-Ain.

Det oplyser en journalist fra
nyhedsbureauet Reuters. Vedkommende
befinder sig i den tyrkiske by
Ceylanpina, der ligger lige ved
grænsen.

Journalisten melder, at der skulle være
tale om skud fra maskingeværer.

Også Det Syriske Observatorie for
Menneskerettigheder (Sohr) oplyser, at
der er opstået "sporadiske" kampe i Ras
al-Ain.

Skud i syrisk grænseby trods en ny aftale mellem USA og Tyrket
kl. 08:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/skud-i-syrisk-graenseby-trods-en-ny-aftale-mellem-usa-og-tyrket

-

Korrespondent: Trumps Tyrkiet-aftale ses som forsøg på at vaske en
skamplet væk
kl. 09:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-trumps-tyrkiet-aftale-ses-som-forsoeg-paa-vaske-en-skamplet-vaek

USA's vicepræsident: Der er indgået en våbenhvile i det nordlige Syrien
17. okt. 2019, 19:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-17-usas-vicepraesident-der-er-indgaaet-en-vaabenhvile-i-det-nordlige-syrien

-

Venezuela får plads i FN's Menneskerettighedsråd trods kritik
17. okt. 2019, 21:27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-17-venezuela-far-plads-i-fns-menneskerettighedsrad-trods-kritik

-

Kurdisk styrke godtager våbenhvile
17. okt. 2019, 22:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-17-kurdisk-styrke-godtager-vabenhvile

-

Tantholdt efter våbenhvile: Kurderne har tabt det hele
17. okt. 2019, 23:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-17-tantholdt-efter-vaabenhvile-kurderne-har-tabt-det-hele

-

Amnesty: Tyrkiet begår krigsforbrydelser i Syrien
18. okt. 2019, 05:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-18-amnesty-tyrkiet-begar-krigsforbrydelser-i-syrien

-

Frankrig bremser EU-optagelsesproces af Balkan-lande
18. okt. 2019, 05:34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-18-frankrig-bremser-eu-optagelsesproces-af-balkan-lande

-

Norske nyhedsmedier hacket - statsminister beskyldt for pædofili
18. okt. 2019, 07:35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-18-norske-nyhedsmedier-hacket-statsminister-beskyldt-for-paedofili

-

Åben krig mellem karteller og militæret: El Chapos søn løsladt af frygt
for oprør
18. okt. 2019, 06:46 Opd. 18. okt. 2019, 08:14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-18-aben-krig-mellem-karteller-og-militaeret-el-chapos-son-losladt-af-frygt-for-opror

Kommentar:

Åh, Jesus!

Her be'r vi også om, at al dette onde må vige, så mennesker
kommer ud af djævelens klør!

Narko er og bliver noget lort!

Sæt folk fri fra denne afhængighed!

Og sæt også bandemedlemmer fri fra the BAD deal with the devil!

Sig blot: Jesus! Frels mig!

Og så vil al djævlens fangegarn smuldre!

Men du må SELV anråbe Ham° om hjælp!

Det er heri "medicin"-kuren virker!

Sig derfor:
Vi *forsager* djævelen og alle hans gerninger og al hans væsen!

Amen?

CET 12:46, GMT 10:46

Amen?

-

104 SVT Text Fredag 18 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkiet/Syrien-konflikten
* Ny beskjutning trots eldupphör.....130
* Amnesty: Krigsbrott i Syrien.......131
* USA och Turkiet eniga om eldupphör 132

Kurdiskt ja till eldupphör.........133
Turkiet: Ska avväpna kurderna......134

* Fransk polis avstyrde terrordåd....135

* Dags för Meirs rymdpromenad........136

* Knarkstrid på öppen gata i Mexiko..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 18 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trumps energiminister avgår........138

EU-ledare: Ja till brexitavtal.....139

* Venezuela i FN:s människorättsråd..140

-

140 SVT Text Fredag 18 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 OKTOBER

Venezuela i FN:s människorättsråd

Venezuela får en plats i FN:s råd för
mänskliga rättigheter.

President Nicolas Maduros regering,
som anklagas för en mängd människo-
rättsbrott, beskriver det som en
"historisk seger" och säger att man
kommer att verka för fred.

I samband med att tilldelningen
tillkännagavs meddelade Venezuela att
24 oppositionella venezuelaner som
fängslats kommer att släppas. Valet av
Venezuela är "ett slag i ansiktet på
landets otaliga offer, som torterats
och mördats av regeringsstyrkor,
kommenterar Human Rights Watch.

-

NRK:
17. oktober 2019 kl. 11:46 - 18. oktober 2019 kl. 09:10, error

18. oktober 2019 kl. 11:13

Den 18-10-2019 kl. 13:08 skrev Kall, Mogens:
> BREAKING NEWS:  HEALING RAIN is falling down ...
> https://www.youtube.com/watch?v=88mCdRq0ZdI&list=RDGMEMMib4QpREwENw3_jAc0YgNw&start_radio=1

Læg hånden på det syge sted, og lad Gud helbrede dig, mens du hører på
musikken.

Udskrif fra "logbog":

Fra: Mogens Kall <...
Date: lør. 19. okt. 2019 kl. CET 07.12, GMT 05:12
Subject: Re: Bøn
To: ... (Classified , Alias-name: Anonymus nr 2189)

=== citat start ===

[ ... cut 07:16 ... ]

..., mens jeg læser min morgenandagt og bagefter bøn.

Og det er så her, at der under bønnen også er forbøn for
mennesker, heriblandt dig og dine børn ... :-)

Bagefter, og det er så nu (i mit program for i dag lørdag) har
jeg tændt for TV'et og hører halvt efter TV2-nyheder, mens jeg
læser på internettet andre nyheder, startende med de nyheder,
der er tikket ind på min mail-konto.

Og - som noget nyt - er der en ... (classified) ..., som ofte
skriver til mig, og det er så dig, Anonymus nr 2189 ... .-)

Det sjove er, at du *inspirerer* mig, så fx. dagen i går blev
til MERE end bare en kedelig rapport om nyheder + kommentarer!

*DU* fik mig til at håbe på og satse på, at Gud NU (netop i
det øjeblik vi talte sammen i går) ville lade Sin helbredende
Kraft strømme ud og ned på jorden.

Date: Fri, 18 Oct 2019 13:08:26 +0200
=== citat start ===
=== citat slut ===

+

Date: Fri, 18 Oct 2019 13:16:46 +0200
=== citat start ===

Læg hånden på det syge sted, og lad Gud helbrede dig, mens du
hører på musikken.

=== citat slut ===

Sjovt ikk' ?

Og det MERE spøjse ved det hele er, at det er som om, at Gud
lytter med (på vor samtale), fordi ... (input dagens Ord fra
andagt til lørdag den 19. oktober 2019, som har være planlagt
i FLERE ÅR) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+5&version=BPH

Johannes 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Flere mirakler i Jerusalem

1
Senere tog Jesus igen til Jerusalem for at deltage i en
af jødernes højtider.

2
Inde i byen, i nærheden af Fåreporten, var der en dam,
som var omgivet af fem søjlegange. Den hed Betesda på
hebraisk.

3
Dér lå der en mængde syge, blinde, lamme og forkrøblede
mennesker. De lå og ventede på, at vandet skulle komme i
bevægelse.[a]

4
En Herrens engel kom nemlig nu og da ned og satte vandet i
bevægelse, og den, som derefter først steg ned i det, blev
helbredt, lige meget hvad han fejlede.

5
En af dem, der lå ved dammen, havde været lam i 38 år.

6
Da Jesus så ham og var klar over, at han havde været syg
længe, spurgte han: „Vil du være rask?”

7
Den syge mand svarede: „Mester, jeg har ingen til at
hjælpe mig ned i dammen, når vandet kommer i bevægelse.
Når jeg prøver at slæbe mig derhen, er der altid en anden,
der kommer først.”

8
Jesus sagde til ham: „Rejs dig op, rul din sovemåtte
sammen og gå på dine ben!”

9
Straks blev manden helbredt. Han rullede måtten sammen og
begyndte at gå omkring.

Kan du *genkende* noget her?

Du (og andre) er på en måde lidt som denne mand, der har været
syg i lang tid.

Du (og andre) håber, at om ikke ligefrem en engel dukker op og
skaber mirakler, så du kan blive helbredt, ...

Så håber du på, at Gud vil helbrede dig!

Og MÅSKE er det som om, at Gud (gennem denne andagtstekst,
som har været planlagt i mange år forud) siger - talt DIREKTE
ind i din (og andres) situation:

Da Jesus så ham og var klar over, at han havde været syg
længe, spurgte han: „Vil du være rask?”

Vil du være rask?

Og se:

HVIS Gud på denne måde blander sig, så vi mennesker ligefrem
kan få øje på, at Han° er til, skønt vi ikke direkte kan se
Ham° ansigt til ansigt, da kan ALT ske: [Både] tegn, undere
og mirakler!

Så fat mod:

Lyt til musikken igen ...
https://www.youtube.com/watch?v=88mCdRq0ZdI&list=RDGMEMMib4QpREwENw3_jAc0YgNw&start_radio=1
... og læg hånden på det syge sted og overlad til Gud resten,
mens du nyder den fred, som er så karakteristisk, når Gud har
nærkontakt med os, Hans° skabninger

OM du ikke er god nok?
OM du ikke har fortjent Guds mirakel i dit liv?

Disse tanker hørte jeg et menneske tænke, og hvem det var,
ved jeg ikke, men mange mennesker lytter med, Anonymus nr 2189!

Og derfor er mit svar følgende (til dig/Jer, der fik disse
tanker):

Gud giver, fordi Han°er god og ELSKER sin skabning, så det
afhænger slet ikke af din fortjeneste.

Lyt derfor til mit råd:

Gør som Brigitte (forhåbentlig gør):
Lyt til musikken igen ...
[...]

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21857

We are online now!

Tag imod Guds *godhed*.

Lad dig forvandle og blive den skabning...

Og netop da hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2019-10-19, Saturday, CET 07:25, GMT 05:25)
- "Jeg"

25
-"skabte"

25
- "i edens have."

26
- "Jeg ér"

26
- "den gode hyrde,"

26
- "som giver,"

26
- "fordi Jeg elsker"

26
- "jer,"

26
- "Mine skabninger."

Re: BREAKING NEWS: HEALING RAIN is falling down -

File 21.858 ...
The *word* of God (Ordet, Hebr. 4,12)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/21-858
Healing (Helbredelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/healing/21-858
Divine Healing (Guddommelig helbredelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/divine-healing/21-858
Revival (Awakening, Vækkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-858

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-858

-

Subject: Re: BREAKING NEWS: HEALING RAIN is falling down -
Re: 2019 uge 42 (news samlet)
Date: Sat, 19 Oct 2019 07:28:36 +0200, GMT 05:28
21857b news:5daa9f15$0$699$1472...@news.sunsite.dk
[...]
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Q7JOr0S1Q1M/UhoXZ53TCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/2WQfuiVi22A/XHo6WLV9DQAJ
Og videre blev der sagt:

Fra: Mogens Kall <...
Date: lør. 19. okt. 2019 kl. CET 08.47, GMT 06:47
To: ... (classified, Alias-name: Anonymus nr 2189)

=== citat start ===

Den lør. 19. okt. 2019 kl. 08.24 skrev [Anonymus nr 2189]:

:-) Lyder sørme godt :-)

:-) Hvad laver du idag? :-)

[Mig, svar:]
I dag har jeg ... [ ... cut CET 09:05 ... ]

[Anonymus nr 2189]
:-) Noget spændende? :-)

[Mig, svar:]

Dagen i dag HAR ALLEREDE VÆRET spændende, fordi ...

Da jeg gik online med budskabet (en stump af vores private
samtale), da kom Guds Ord til mig!

Ordene var:

[ file 21.857b]
=== citat start ===

[...]

Det er dét, som gør, at jeg bliver glad, når jeg føler samvær
med min Skaber; at Han ikke blot er en-eller-anden 2000 år
gammel kærlig hilsen.

Jeg har brug for - ligesom med en ægtefælle - at være *SAMMEN*
med vedkommende.

Faktisk oplever jeg det lidt, som om vi er til en art
fodboldkamp, og Han er med på *VORES* hold. Og vi spiller
sammen som et stort TEAM.

Og se:

Det, der så er kunsten for alle kristne, er, at løbe bort med
bolden i et stor narcissistisk egotrip!

NEJ! Det passer ikke!

Idéen var jo netop, at vi skulle *samarbejde* og spille
bolden videre til en på samme hold.

Og ...

Det spændende er nu højdepunktet: at *SCORE* mål !!!

Men ...

Det er en særlig fodboldkamp, vi deltager i.

Det er *MIRAKLERNES* fodboldkamp; altså hvor det
*GUDDOMMELIGE* kommer på banen.

Og her må jeg jo så "tilstå", at jeg IKKE kan score mål, fordi
jeg er jo IKKE en Gud, vel?

(Og alle andre kristne kan forhåbentlig nikke *genkendende*
til dette: Vi er IKKE guder!)

Fidusen for mig som kristen (og måske også dig) er at spille
bolden til Ham°, der kan SCORE!

Og det er her, at det spændende kommer ind i billedet:

NOGENGANGE "leger" Gud med os som Hans° børn og faktisk
*SCORER MÅL*. Og dét er sjov ... :-)

At være i selskab med Gud får mig til at grine; nogengange så
jeg ligefrem SKRIGER af grin!

(
Og tak for det, Jesus! ... :-)
)

Og her må jeg IGEN præsentere dig for et *mysterium*, fordi ...

Andagtsteksten fra ...

[...]

Ordet for 2019-10-19

Stol på Gud og træd ud i tro (2)

"Se dig ikke tilbage ..."
1.Mos 19,17

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-19

Stressfrakturer

"Han giver den udmattede kraft ..."
Es 40,29

[ ... ]

Du har brug for at komme ud og have det lidt sjovt. Ja, du
har også brug for at more dig! ...

=== citat slut ===

Det er som om Gud taler ind i vores aktuelle situation
(gennem andagtsteksten), endskønt denne tekst er nedskrevet
og trykt i hæftet for 1½ måned siden!

HVEM ellers vidste for 1½ måned siden, at dagen i dag lørdag
blev fuld af morskab på "fodboldbanen"?

Kun Gud (for mig at se)!

=== citat slut ===

Open the doors into Heaven and let it rain, DADDY ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=klIkZFAbsls&list=RDGMEMMib4QpREwENw3_jAc0YgNw&index=2

- "I heal you."

Og det skete i de dage, at ...

2296 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

... Gud, der giver nyt liv til det, som er dødt, og
omtaler det, der endnu ikke findes, som om det allerede
fandtes.

-

Dagens Ord:
Den første konfrontation med de jødiske ledere

[ ... ]

Sønnens fuldmagt til at give evigt liv eller dømme de onde

[ ... ]

Forskellige vidneudsagn om Jesus som Guds Søn

[ ... ]

Footnotes:

5,3 En del håndskrifter mangler den sidste sætning i
vers 3, mens andre mangler hele vers 4.

Kommentar:

Og det skete i de dage, at ...

Andagtsteksten skulle bruges!

Se evt. ...

Subject: Open the doors into Heaven and let it rain, DADDY - Re: BREAKING
NEWS: HEALING RAIN is falling down - Re: 2019 uge 42 (news samlet)
Date: Sat, 19 Oct 2019 09:10:56 +0200, GMT 07:10
21858 news:5daab711$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/Q7JOr0S1Q1M/sSBeBDPZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/2WQfuiVi22A/LnQn90qDDQAJ

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+21.23-27&version=BPH

Matthæus 21:23-27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De jødiske lederes uærlighed

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+117&version=BPH

Salme 117, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens godhed og trofasthed

-

Date: Sat, 19 Oct 2019 09:10:56 +0200, GMT 07:10
[...]

https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-19
Daily Reading for Saturday October 19, 2019

Reading 1, Romans 4:13, 16-18
Responsorial Psalm, Psalms 105:6-7, 8-9, 42-43
Gospel, Luke 12:8-12
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=Tx8V4_t5LXA

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+4.13%2C+16-18&version=BPH

Romerne 4:13, 16-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

17

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Tyrkiet uskadeliggør 750 fra milits

-

DR S153 fre 18 okt 17:32:14
18.oktober dr.dk/nyheder 11:28

DANMARK SEJLER I REGN
Rekorden for årsnedbør er i sigte.
Efter weekenden når vi omkring 720 mm
nedbør i dette år. Hvis bare resten af
året får normal mængde nedbør rammer vi
omkring 870 mm nedbør.
Dermed nærmer vi os rekorden fra 1999,
som er på 905 mm.

I forhold til den gamle klimanormal fra
1961-1990 er det meget vådere end
normalt. Den klimanormal bød på 712 mm
nedbør om året i Danmark.

Siden perioden 1961-90 er nedbøren i
Danmark steget med knap 10 %, og
temperaturen er steget hurtigt, med
lidt over 1 grad i samme periode. Begge
dele tilskrives menneskeskabte
klimaforandringer.

Danmark sejler i regn: Rekorden for årsnedbør er i sigte
kl. 11:28
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/danmark-sejler-i-regn-rekorden-aarsnedboer-er-i-sigte

-

Mette Frederiksen efter ny EU-fordømmelse: Vigtigt, at vi fortsat kan
tale med Erdogan
kl. 12:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mette-frederiksen-efter-ny-eu-fordoemmelse-vigtigt-vi-fortsat-kan-tale-med-erdogan

Kommentar:

*RETTELSE*:
Vigtigt, at vi fortsat kan tale med Tyrkiet

-

Bombe dræber mindst 62 under fredagsbøn i afghansk moské
kl. 14:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bombe-draeber-mindst-62-under-fredagsboen-i-afghansk-moske

Grupperne Islamisk Stat og Taliban er begge aktive i
Nangarhar-provinsen.

Kommentar:

En religion, der legitimerer vold, er og bliver *falsk*!

Og hvis Jesus havde gjort det, da var jeg skredet!

Men nu har Jesus - gudskelov - ALDRIG legimiteret vold!

(Hvad kristne evt. har fundet på igennem århundreder - fx.
korstogene i Middelalderen - det står for EGEN regning!)

Vold er og bliver *ondt*!

Amen?

-

DR S160 fre 18 okt 17:32:15
18.oktober dr.dk/nyheder 17:30

TYRKIET USKADELIGGØR 750 FRA MILITS
Tyrkisk militær har ifølge Tyrkiets
præsident, Recep Tayyip Erdogan,
'neutraliseret' 750 medlemmer af den
syrisk-kurdiske militis i det nordlige
Syrien.

Det sagde han ifølge nyhedsbureauet
Reuters i dag på et pressemøde.

- Hvis USA holder deres løfte om at
tilbagetrække de kurdiske styrker, er
problemet om sikkerhedszonen løst. Hvis
ikke, vil vi fortsætte, hvor vi slap -
endnu stærkere end før, sagde han
ifølge Reuters.

I sikkerhedszonen vil Tyrkiet, ifølge
Erdogan, etablere 12
observationsposter.

Erdogan: Vi har 'neutraliseret' 750 medlemmer af den syrisk-kurdiske milits
kl. 17:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-vi-har-neutraliseret-750-medlemmer-af-den-syrisk-kurdiske-milits

-

Puk Damsgård: Kun et spørgsmål om tid før kurdernes drøm om en lomme
midt i krigstragedien ville briste
kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-kun-et-spoergsmaal-om-tid-foer-kurdernes-droem-om-en-lomme-midt-i

90 borgere har fået erstatning i Tibetsag
18. okt. 2019, 11:21
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10-18-90-borgere-har-faet-erstatning-i-tibetsag

Kommentar:

ALLE de penge, virksomheder har tjent på dette *sliskeri* for
Cannibalistan, SKAL ubeskåret gå til Tibets exil-regering i
UDN/India, pengegriske *svin*!

-

Hjernen bag bin Laden-drabet: USA er under angreb fra Trump
18. okt. 2019, 13:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-18-hjernen-bag-bin-laden-drabet-usa-er-under-angreb-fra-trump

William McRaven var arkitekten bag den mission, der dræbte
Osama bin Laden. Han har kritiseret Præsident Trump for
udtalelser om pressen som 'folkets fjende'.

-

Tyrkiet beskyldes for at bryde våbenhvile - Erdogan afviser
18. okt. 2019, 16:33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-18-tyrkiet-beskyldes-for-at-bryde-vaabenhvile-erdogan-afviser

-

Musiktjeneste censurer kvinder væk
18. okt. 2019, 22:00 ...
Macron afviser Brexit-forlængelse, men Merkel er helt uenig
18. okt. 2019, 22:13 ...

-

NRK:
18. oktober 2019 kl. 11:13

-

https://www.youtube.com/watch?v=zSOjaBf_rpU&list=RDGMEMMib4QpREwENw3_jAc0YgNw&index=9

Det kristne koalitionsparti trækker sig i Libanon

2295 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jesus siger:)

...‚Du skal elske din næste som dig selv.’

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+6&version=BPH

Johannes 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bespisningen af de 5000

[ ... ]

Jesus kommer gående på vandet

[ ... ]

Jesus som det virkelige, livgivende brød

[ ... ]

Nogle falder fra, andre holder fast

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+22.34-46&version=BPH

Matthæus 22:34-46, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Det vigtigste bud i Toraen

34
Da farisæerne fik at vide, hvordan Jesus havde lukket
munden på saddukæerne, udtænkte de et nyt spørgsmål.

35
De fik en af de skriftlærde til at spørge:

36
„Mester, hvilket bud er det vigtigste i Toraen?”

37
Jesus svarede: „Du skal elske Herren, din Gud, af hele dit
hjerte, med liv og sjæl og med alle dine tanker.[a]

38
Det er det største og fornemmeste bud.

39
Der er også et andet bud, som er lige så vigtigt: ‚Du skal
elske din næste som dig selv.’[b]

40
Det er det, Toraen og profeterne drejer sig om.”

Messias som Davids søn

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

[...]

Ordet for 2019-10-20

Lad Gud bruge det, du har

"'Hvad er det, du har i hånden?' ..."
2.Mos 4,2

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-10-20

Sunde og tilfredsstillende relationer

"... en ven kan være mere trofast end en bror."
Ordsp 18,24

For at fuldføre Guds plan med dit liv, er du nødt til at have
relationer til de rette mennesker - den slags, som står ved
din side uanset, hvad der måtte komme.

Husker du Jonathan, der elskede David - selv på bekostning
af sit eget liv? Og Ruth, der elskede sin svigermor Naomi og
gav hende grund til at leve videre? Gud kan introducere dig
til folk og hjælpe dig med at opbygge en relation til dem.

Tænk over det: "Gud Herren sagde: 'Det er ikke godt, at
mennesket er alene ...'" (1.Mos 2,18) Skulle han så bede dig
om at leve isoleret? Nogle gange er du, når du er alene, i det
værst tænkelige selskab!

Men du har måske brug for indre lægedom, før du kan opbygge
sunde relationer og træffe sunde valg. Det indebærer, at du
lærer at skelne mellem 'brugbare relationer' og 'hjertebånd'.
Blodets bånd bærer ikke så godt som hjertebånd.

Lad Gud arbejde i dig, og når du er klar, vil han sørge for
den nødvendige ledelse. I mellemtiden skal du lære ham bedre
at kende, for Han er kilden til sandt selvværd. Hvis du har
oplevet et forhold, der rippede dig for dit selvværdd og
drænede dig åndeligt, så brug tiden på at komme på fode igen.
Du får måske aldrig bedre mulighed!

Begynd at elske, som Gud elsker. Han ser vores
ufuldkommenheder, håndterer vores afvisning, og elsker os
alligevel. At vide det, vil hjælpe dig med ikke at vrage et
godt menneske, fordi han/hun gjorde noget dumt. Ville du
kassere din bil på grund af en lille defekt del? Hvis Gud
tilgav dig på sammen måde, som du tilgiver andre, kunne du så
bestå? (Se Sl 130,3)

Bed ham i dag om at vise dig, hvordan man opbygger sunde,
tilfredsstillende forhold. Han vil gøre det!

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-10-20
Daily Reading for Sunday October 20, 2019

Reading 1, Exodus 17:8-13
Responsorial Psalm, Psalms 121:1-2, 3-4, 5-6, 7-8
Gospel, Luke 18:1-8
Reading 2, Second Timothy 3:14--4:2
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=1tPq-_Z8uag
(2019-10-19, CET 11:3x-4x, GMT 09:3x-4x:)

"Then your salvation will come like the dawn, and your wounds
will quickly heal. Your godliness will lead you forward, and
the glory of the LORD will protect you from behind."
Isaiah 58:8

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 14 Oct 2019 09:54:48 +0200, GMT 08:54
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21845

Det kristne koalitionsparti trækker sig i Libanon

Robot lærer sig selv at løse professor-terningen – med én hånd
kl. 15:06
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/robot-laerer-sig-selv-loese-professor-terningen-med-en-haand

Det særlige er ikke, at robot-hånden kan løse
professor-terningen, men at den har lært sig selv at gøre det

-

DR S175 søn 20 okt 03:13:24
20.oktober dr.dk/nyheder 01:28

UDGANGSFORBUD I CHILES HOVEDSTAD
Den chilenske general Javier Iturriaga
del Campo annoncerer et udgangsforbud i
urolige dele af landets hovedstad,
Santiago.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters
natten til søndag dansk tid.

Santiago har de seneste dage været
plaget af voldsomme protester mod
højere billetpriser på offentlig
transport.

Meddelelsen om udgangsforbuddet kommer,
kort efter at Chiles præsident,
Sebastian Pinera, har sagt, at der ikke
vil komme højere billetpriser på
offentlig transport alligevel.

General indfører udgangsforbud i Chiles hovedstad under uro
kl. 01:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/general-indforer-udgangsforbud-i-chiles-hovedstad-under-uro

-

Tilbagetrukne amerikanske soldater bliver sendt fra Syrien til Irak
kl. 06:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tilbagetrukne-amerikanske-soldater-bliver-sendt-fra-syrien-til-irak

-

DR S114 søn 20 okt 08:04:11
20.oktober dr.dk/nyheder 06:55

PARTI TRÆKKER SIG I LIBANON
Det kristne koalitionsparti De
Libanesiske Styrker har natten til
søndag trukket sig ud af den
libanesiske regering.

Det sker, efter at titusinder af
demonstranter på tredje dag har
protesteret i storbyerne Beirut og
Tripoli mod korruption og
skattestigninger.

- Vi er blevet overbevist om, at
regeringen ikke evner at tage de
nødvendige skridt for at redde
situationen, siger leder for De
Libanesiske Styrker Samir Geagea ifølge
nyhedsbureauet AFP.

Koalitionsparti trækker sig efter protester i Libanon
kl. 06:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/koalitionsparti-traekker-sig-efter-protester-i-libanon

Blodet flød efter forsøg på at anholde narkobarons søn: - Det var
forhastet planlagt
19. okt. 2019, 07:28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-19-blodet-floed-efter-forsoeg-paa-at-anholde-narkobarons-soen-det-var-forhastet

-

Dæmning bryder sammen i Sibirien - 13 dræbt i guldmine
19. okt. 2019, 11:29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-10-19-daemning-bryder-sammen-i-sibirien-13-draebt-i-guldmine

-

Britta Nielsen fik ministeren til at smile falsk - måtte holde sagen
hemmelig i 15 dage
20. okt. 2019, 07:11 Opd. 20. okt. 2019, 07:13 ...
Liberal Alliances tidligere gruppeformand forlader partiet
20. okt. 2019, 08:14 ...

-

104 SVT Text Lördag 19 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Fortsatt oro i Katalonien..........130

* Omröstning om brexitavtal i dag....131

* Undantagstillstånd i Santiago......132

* Minst 13 döda i rysk gruvolycka....133

Problem med Boeing togs upp 2016...134

Första helkvinnliga rymdpromenaden 135

Turkiet/Syrien-konflikten
* Uppgift: Gränsen till Irak stängd..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 19 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Turkiet/Syrien-konflikten
FN letar bevis för kemvapen........137

* Minst 62 döda i bombdåd mot moské..138

* Massiva protester i Libanon........139

-

133 SVT Text Lördag 19 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 OKTOBER

Minst 13 döda i rysk gruvolycka

Minst 13 personer har omkommit i en
olycka i ett gruvarbetarläger i ryska
Sibirien sedan en damm brustit.
14 personer har förts till sjukhus
medan tio fortfarande saknas.

Det var tidigt på lördagsmorgonen som
vattenmassor svepte in över lägret
omkring 16 mil söder om Krasnojarsk
sedan dammen i en närliggande flod
brustit.

Omkring 80 personer ska ha bott i
lägret vid guldgruvan. Närmare 300
personer deltar i räddningsinsatsen,
enligt Rysslands katastrofdepartement.

-

137 SVT Text Lördag 19 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 OKTOBER

FN letar bevis för kemvapen mot kurder

Turkiet anklagas för att ha använt
kemvapen mot kurderna under offensiven
in i nordöstra Syrien. Turkiska styr-
kor ska ha använt sig av vit fosfor
och bland annat barn ska ha skadats i
attacken, skriver the Guardian.

Nu utreder FN:s kemvapeninspektion och
andra organisationer händelsen.
Turkiet avfärdat anklagelserna.

Vit fosfor används för att skapa rök-
ridåer dagtid eller lysa upp områden
på natten. Men att använda vit fosfor
mot civila är ett krigsbrott.

-

139 SVT Text Lördag 19 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 18 OKTOBER

Massiva protester i Libanon

Tusentals människor har samlats i den
största demonstrationen på flera år i
Libanon. De protesterar mot regeringen
efter den ekonomiska kris som drabbat
landet.

Protesterna började på torsdagen efter
ett förslag om höjda skatter, bland
annat för samtal via appen Whatsapp.
Natten till fredag var stökig och en
del av demonstranterna drabbade samman
med polis som svarade med tårgas.

Under fredagen har vägar blockerats i
Beirut, liksom i Bekaadalen och på
andra håll i landet, enligt statliga
nyhetsbyrån NNA.

-

104 SVT Text Söndag 20 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 24 Nyhetsrullen 188

"Inget visar på svensk IS-rymning" 130

Johnson skickar motstridiga brev...131
Brexitomröstning senareläggs.......132
Brexitprotest i London.............133

Gripanden i azerisk protestvåg.....134

Nigeria: 147 räddade från tortyr...135

* Inga skattehöjningar i Libanon.....136

Kritik mot val i Mocambique........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 20 okt 2019

SVT Text

* = efter kl 24 Nyhetsrullen 188

Militärer dödades i Burkina Faso...138

Zhao Ziyang begravd efter 15 år....139

* Undantagstillstånd i Santiago......140

Minst 15 döda i rysk gruvolycka....141
Brand i Ryssland - fem barn döda...142

Världen runt
Tretusenåriga kistor i Luxor.......149

-

134 SVT Text Söndag 20 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 OKTOBER

Gripanden i azerisk protestvåg

Polisen i Azerbajdzjan grep flera
demonstranter, däribland ledaren för
ett oppositionsparti, när en
manifestation i huvudstaden Baku
skulle inledas på lördagen.

Protesterna rör låga löner, korruption
och brist på demokrati i den oljerika
före detta Sovjetrepubliken.

Ledaren Ali Kerimli för oppositionella
Populära fronten sade inför avmarschen
att 50 personer hade gripits under
föreberedelser inför protesten.

Demonstrationen hade inte
sanktionerats av myndigheter.

-
136 SVT Text Söndag 20 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 OKTOBER

Libanon viker sig för demonstranter

De planerade skattehöjningarna har
orsakat en våldsam protestvåg i
Libanon de senaste dagarna. Men nu
meddelar regeringen att statsbudgeten
inte kommer att innehålla några höjda
skatter eller avgifter.

Också på lördagen hade tusentals
demonstranter samlats i huvudstaden
Beirut för att protestera.

Libanon har de senaste åren försökt
genomföra ekonomiska reformer för att
få ett lån på 11,6 miljarder dollar
från internationella långivare.
Pengarna har inte betalats ut eftersom
reformerna inte genomförts.

-

137 SVT Text Söndag 20 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 OKTOBER

Vill ogiltigförklara val i Mocambique

Mocambiques största oppositionsparti
Renamo vill att valet som hölls i
tisdags ogiltigförklaras på grund av
att det styrande partiet Frelimo ska
ha använt våld, skrämseltaktik och
andra oegentligheter.

Frelimo har styrt Mocambique sedan
självständigheten 1975. Enligt
officiella resultat från de röster som
hunnit räknas från tisdagens val går
president Filipe Nyusi och hans parti
mot en klar seger.

Renamo och organisationer från civil-
samhället säger att flera kandidater
greps och pekar på valfusk.

-

138 SVT Text Söndag 20 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 OKTOBER

Attacker mot militären i Burkina Faso

Fem soldater har dödats och elva
skadats vid två attacker i norra
Burkina Faso, enligt landets väpnade
styrkor.

"Militära enheter i Bahn och Yense
blev måltavlor för terroristattacker
som utfördes nästan samtidigt", står
det i ett uttalande.

En rad attacker mot civila har på
mindre än en månad också skördat ett
50-tal dödsoffer och tvingat en halv
miljon på flykt i Burkina Faso.

Våldsvågen tros hänga ihop med konf-
likter i grannländerna Mali och Niger.

-

142 SVT Text Söndag 20 okt 2019
UTRIKES PUBLICERAD 19 OKTOBER

Brand i Ryssland - fem barn döda

Fem små barn och två vuxna har
omkommit i en brand som härjade i ett
bostadshus i den ryska staden Rostov.

Enligt en talesperson för räddnings-
tjänsten var det yngsta barnet 15
månader gammalt och det äldsta sex år.

Ytterligare tre personer får sjukhus-
vård för olika typer av skador, säger
Sergej Sjokin, chef för administra-
tionen i distriktet där branden
inträffade.

Det finns ännu inga uppgifter om
brandorsaken, men en förundersökning
om brott har inletts.

-

NRK:
18. oktober 2019 kl. 11:13 - 19. oktober 2019 kl. 08:59, error

19. oktober 2019 kl. 11:12 - 20. oktober 2019 kl. 02:03, error

20. oktober 2019 kl. 03:49

-

Iran arrests head of anti-regime Telegram channel

At the time of his arrest, Zam was based in France, but the
IRGC claimed in a statement that he was “guided into” Iran.

By Rachel Wolf
October 19, 2019 10:45
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-arrests-head-of-anti-regime-Telegram-channel-605116

-

Lebanon shaken by third day of protests with some denouncing Hezbollah

The leader of the terrorist group threatened that his
supporters would go out into the protests if necessary.

By Tzvi Joffre
October 20, 2019 02:13
https://www.jpost.com/Middle-East/Lebanon-shaken-by-third-day-of-protests-with-some-denouncing-Hezbollah-605167