Ekspansions skum, som udvider sig meget.

@worldonline.dk jørgen.anderesen

En lille kvajer? Måske.

Jeg ved godt, at dette skum fortrins bruges til vinduer, der ikke slutter
tæt til rammen altså til hus reparationer.
Jeg har en lille halv overdækket båd, den havde en kammerat lavet et par
huller i bagpå. Vi havde mistanke om, at der var kommet vand ind i to
lukkede rum i bunden ( den lå skævt i vandet) vi lod så båden ligge skråt
opad så det vand, der eventuelt var kommet ind nu kunne løbe ud.
Og det har hjulpet må tiden vise, jeg har altså brugt dette skum og sprøjtet
det ind i hullerne, nu skal jeg bare smøre moget på så hullerne bliver hårde
skummet forbliver jo blødt. Jeg ved godt, at jeg skulle have brugt måtte og
væske og lavet det på den måde, det gjorde jeg også da jeg rep. kølen sidste
år, men disse par små huller syntes jeg var for lidt til trådmåtte og kemisk
væske og rulle. det sviner jo lidt og skal normalt bruges til lidt støre
reparationer.
Det skal siges, at jeg ikke havde mere af disse rep. ting så nyt skulle
købes, og det købes jo ikke i små partier.
Derfor findes der en lak eller lign. jeg kan smøre på hullerne, så det
sammen med malingen gør dem hårde? Og også vandtætte.