Det er for simpelt sat op (at drage paralleller mellem kristendom og islam)!

Jeg skrev en kommentar til en underskriftindsamling med overskriften:
FORBYD KRISTENDOM I DANMARK

http://www.skrivunder.net/forum/145200#1

Monner
#1 Det er for simpelt sat op (at drage paralleller mellem kristendom og islam)!
2015-10-10, CET 08:25, GMT 06:25

=== citat start ===

I islam hedder det fx. "dræb dem, hvor end de er"
(altså jøder og kristne).

Noget tilsvarende har Jesus ALDRIG sagt, og hvis Han havde
gjort det, da ville jeg ØJEBLIKKELIG afskrive Ham som min
personlige Frelser!

Vous comprenez?

Se evt. også:
Andre underskrift-indsamlinger ...
https://sites.google.com/site/skrivunder/

=== citat slut ===

Nu bli'r det så spændende at se, OM min kommentar bliver
slettet af underskriftindsamleren (in the name of
"troværdighedens" guddom)! ... :-)

Last OUTPUT: 18634 news:mtb2nt$5a6$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18688

Ole Madsen

Den 10-10-2015 kl. 09:29 skrev Kall, Mogens:
> [...]
>
> === citat slut ===
>

> Nu bli'r det så spændende at se, OM min kommentar bliver
> slettet af underskriftindsamleren (in the name of

det jeg har fået forklaret er, at der er to dele i koranen, de moderate
følger den første, de ekstreme følger den anden del

"Ole Madsen" <o-ma...@privat.dk> skrev ...

Sent: Saturday, October 10, 2015, CET 09:33, GMT 07:33
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/ug069c4cTVI/_9ubBGPdCgAJ

> [...]

se evt. ...
http://www.skrivunder.net/forbyd_kristendom_i_danmark

Og kom gerne med en (kristen) kommentar!

(Jeg tror, de har godt af et SUND ikke-hadefyldt-racistisk modspil!)

Computeren hos skrivunder.net udprinter tiden uden at ta' hensyn til sommertid
(det var jeg ikke opmærksom på), så der sku' ha' stået:
2015-10-10, CET 09:25, GMT 07:25

> det jeg har fået forklaret er, at der er to dele i koranen, de moderate følger den første, de ekstreme følger den anden del

Ja, og det er jo at ***BEDRAGE*** folk, synes jeg, apropos Paulus ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Korinterne+11:14&version=DN1933

2 Korinterne 11:14, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

14 Og det er intet Under; thi Satan selv påtager sig
Skikkelse af en Lysets Engel.

Men lad os nu - hypotetisk set - forestille os, at vi var muslimer. Ville vi kunne
gennemskue dette bedrag ? - Eller vil vi være partiske (og holde med vores
religion ligesom man holder med sin mor og far) ?

Det var derfor, at jeg blev "fristet" over evne til at komme med min kommentar
i håbet om, at underskriftindsamleren (og meget gerne også andre) vil åbne
deres sind op for nye tanker (og derigennem også forstå sin modparts argumenter
og-måske-begrundede-frygt lidt bedre) ... :-)

Hvorfor ?

At tale ud om tingene og bortrydde misforståelser, er den bedste måde at modvirke
frygt (og eventuel deraf afledt vold med mere)!

Og er du en af dem (hvor frygten for de fremmede muslimer har taget overhånd),
kære læser, da UDFORDRER jeg også dig; idet Jesus har sagt:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Johannes+14:27&version=DN1933

Johannes 14:27, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

27 Fred efterlader jeg eder, min Fred giver jeg eder;
jeg giver eder ikke, som Verden giver. Eders Hjerte
forfærdes ikke og forsage ikke!

Og apostlen Johannes skriver:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Johannes+4:18&version=DN1933

1 Johannes 4:18, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

18 Frygt er ikke i Kærligheden, men den fuldkomne Kærlighed
driver Frygten ud; thi Frygt bringer Straf; men den, som
frygter, er ikke fuldkommet i Kærligheden.

Så "kanske" der er noget du mangler i dit liv!

Last OUTPUT: 18634 news:mtb2nt$5a6$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18689

Jørgen Farum Jensen

Akkurat som moderate kristne følger det nye testamente
og de ekstreme kristne det gamle testamente?

--

Jørgen Farum Jensen
"Science has proof without any certainty.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lige nu er der 0-underskrifter! Du kan nå det endnu Jørgen.

Jens

Terje Henriksen

Har ikke Jesus sagt noe om at de som forlater ham, skal brennes på
bålet? Muslimene skal visst ha et skriftsted som sier at de som forlater
Allah, skal dø. Forskjellen er at kristne overlater dette til Gud, mens
muslimer lar feilbarlige mennesker dømme i slike saker, og henretter
gjerne uskyldige.

Muslimer tror nemlig at de som konverterer fra islam til kristendommen,
forlater Gud; det gjør de ikke, de kommer til Gud fordi muslimer ikke er
hos Gud siden de ikke tror på Jesus som Guds sønn.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Bjarne Østergård

Det er der jo heller ikke mange der kalder sig selv for kristne der tror, de har ladet sig bilde ind at Jesus er gud.

Så de er såmænd lige så kristne som muslimerne.
Men heldigvis ikke så krigsgale.

Terje Henriksen

Jesus er gud, evt. Gud, men ikke Gud selv. Det er forskjell på å ha Guds
egenskaper og evner, og å være Gud selv. Som kjent var Moses Gud for
jødene. Det står skrevet i Bibelen. Han var altså fungerende Gud i
perioder, med de samme arbeidsoppgaver som Gud har.

--
Terje Henriksen
Kirkenes