Usunde og ukristelige skænderier i et uendeligt loop

Jørgen

Gruppen startede tilbage i 1998 på mit initiativ - det initiativ
fortryder jeg bittert. "Debatterne" har udviklet sig til skænderier,
anklager, selvhævdelse, gensidige beskyldninger, samt fornærmelser der
ikke levner værtshusmanerer noget tilbage.

Er det sundt rent psykisk at filtre sig ind i?
Er det et udtryk for Guds vilje - et velduftende vidnesbyrd om hvad en
kristen indeholder? Et resultat af Åndens frugt?

Svaret på begge spørgsmål er selvfølgelig et klart nej. Gruppen bruges
af nogen til at få afløb for indestængt vrede der retter sig mod stort
set alle og ikke behøver nogen udløsende årsag.

For mit eget vedkommende læser jeg ikke andre indlæg end mine egne fra
nu af, for jeg ved hvilke svar man får. Dette medfølger selvfølgelig
også at jeg heller ikke kommenterer andres. Jeg poster måske lidt
endnu, med jævne mellemrum, eller jeg dropper gruppen helt.

Hver må stå inde for hvad man selv skriver - og i sidste ende også stå
til regnskab overfor Gud for det man har skrevet og de mennesker man
har såret og trådt på. Man kan IKKE undskylde med at andre sagde det
og det.

Guds fred.

mvh jørgen.

Andreas Falck

Den 31-10-2013 23:12, Jørgen skrev:
> [...]
> anklager, selvhævdelse, gensidige beskyldninger, samt fornærmelser der
> ikke levner værtshusmanerer noget tilbage.

Betyder det så at du fra nu af vil stoppe dine ubegrundede og grundløse
evindelige angreb og anklager mod bl.a. mig, som du har stået som
eksponent for gennem de sidste ca. 10 år?
Andreas Falck
http://bibeltro.dk/

"Jørgen" <j...@postkasse.net> skrev ...

Sent: Thursday, October 31, 2013, CET 23:12, GMT 22:12
Subject: Usunde og ukristelige skænderier i et uendeligt loop

> [...]
> anklager, selvhævdelse, gensidige beskyldninger, samt fornærmelser der
> ikke levner værtshusmanerer noget tilbage.

Hej Jørgen,

Interrupt RETURN from ...

Sent: Friday, November 01, 2013, CET 10:03, GMT 09:03
Subject: Psykologer går ned med stress og mørke tanker -
Re: 2013 uge 44 (news samlet)
15950 news:52736e33$0$301$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lGb7_19ijq0/azwKl7A3X8QJ

> -
>
> Psykologer går ned med stress og mørke tanker
> Af Ritzau
> 01. november 2013, 04:45
> http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2013-11-01-psykologer-g%C3%A5r-ned-med-stress-og-m%C3%B8rke-tanker

> Åndelig bedømmelse er også en ganske god udrustning at have
> med på jobbet, så du kan skelne mellem bl.a. "omvejene" og
> "blindgyderne" og navnlig "fængslerne" patienterne
> (selvvalgt eller bedraget ?) sidder i (så du bl.a.
> ***undgår*** smitte. Smitten kan godt komme til udtryk i
> form af følelsen af magtesløshed og depression) ...

Der er OGSÅ en ***åndelig*** side af sagen:

Der er en, der ønsker at ødelægge det, fordi Jesu fred for
alt i verden IKKE må viderebringes, da det giver fangerne
sjælefred, hvorved slaveribåndet brydes, apropos Matt 12,29 ...
http://www.biblegateway.com/passage/?search=mat%2012:29&version=ERV-AR

> [...]
> af nogen til at få afløb for indestængt vrede der retter sig mod stort
> set alle og ikke behøver nogen udløsende årsag.

Der er som oftest nu altid en årsag (også bag det såkaldte endogene),
men årsagen kan være så personlig, at andre ikke har en jordisk chance
for at forstå den.

Vi kristne skal her slå koldt vand i blodet, fordi ...

Jesus tålte en så stor modsigelse, hån og spottelse, at Han blev anbragt
på et kors mhp. tortur-indtil-døden-indtræder.

Vel er det ikke rart, at folk flipper ud, men det behøver ikke nødvendigvis
at være endestationen. For Gud er jo ingenting umuligt, og Han vil frelse,
endog det fortabte! ... :-)

Det er heri kristendommen har sin fordel fremfor alle andre såkaldte
religioner: Det er en Gud, der ***elsker*** os syndere, OGSÅ selvom
vi netop i dette øjeblik er ved at KORSFÆSTE Ham°.

Så ...

Hold ud kære medarbejder i Guds rige. Gud elsker dig og ønsker
at bruge dig; thi hertil er du kaldet (på jorden).

Føler du dig udbrændt, da nups et bad (i Gud Helligånd, Ez. 47,1-12 ...
http://www.biblegateway.com/passage/?search=ez%2047:1-12&version=DN1933

Tillad Gud at ta' over kontrollen (altså der i Helligåndens flod, hvor
du slet ikke kan bunde) og lad Ham føre dig derhen, hvor Han vil.

Berus dig i Ånden, apropso Højs. 1,2 ...
http://www.biblegateway.com/passage/?search=H%C3%B8jsangen%201:2&version=DN1933
... for det giver nye kræfter og et klart overblik,
så du kan koncentrere dig om vor opgave,; nemlig den - om mulig -
at hive får op af brønden INDEN de drukner.

> For mit eget vedkommende læser jeg ikke andre indlæg end mine egne fra
> nu af, ...

Fornuftig løsning.

Du er kaldet til at påvirke verden (og ikke til at verden skal påvirke
dig i negativ retning)

Så tal blot frimodigt Guds Ord
(thi Ordet er levende og vender derfor aldrig tomt tilbage)

> [...]
> til regnskab overfor Gud for det man har skrevet og de mennesker man
> har såret og trådt på. Man kan IKKE undskylde med at andre sagde det

Gud fred

Last OUTPUT: 15750 news:5209cdda$0$303$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 15951

Edvard

Den 31-10-2013 23:12, Jørgen skrev:
Enig!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er vist også på vej ud af gruppen! Fyldt med anklager og ukristelig
diskussion som den er - også fra såkaldt "kristne".

GoodBye!

Edvard

Ole Madsen

Den 31-10-2013 23:12, Jørgen skrev:
tag en ferie Jørgen, det gør jeg også, og tag dine forbehold som du har
sagt, beskyt dig selv

Guds fred

Ole

Henrik Eriksen

Den 01-11-2013 07:53, Andreas Falck skrev:

> Betyder det s� at du fra nu af vil stoppe dine ubegrundede og grundl�se
> evindelige angreb og anklager mod bl.a. mig, som du har st�et som
> eksponent for gennem de sidste ca. 10 �r?

Dig og dine "angreb" din person.

Jeg skrev tidligere til dig om Jesus' udtalelse om at vende den anden
kind til.

Desv�rre fik jeg �benbart formuleret mig for vagt, for det fik du lige
drejet rundt til ateisternes forf�rdelige opf�rsel.
Med andre ord, sprang bj�lken i eget �je ikke tydeligt frem.

Nu skal jeg s� pr�ve at r�de bod p� den sag:
Hvis du altid svarede sobert og seri�st uden at tr�kke modpartens
forf�rdelige egenskaber frem, herunder hvad du forst�r som angreb p� din
person, s� ville opn� uendeligt meget mere respekt end du g�r nu.
Rado er et fremragende eksempel!

Som du er nu, ved man aldrig hvorn�r man f�r en verbal knytn�ve lige i
synet!

Det er derfor jeg henviser til dit kristne fundament.

Det b�rer kun ved til ateisternes b�l, at pr�dikanter ikke handler p�
egen overbevisning; N�r man siger at Jesus gjorde det helt rigtigt, men
samtidig selv g�r stort set det stik modsatte, s� virker man ikke ret
overbevisende.

Andreas Falck

Den 03-11-2013 09:39, Henrik Eriksen skrev:

> Hvis du altid svarede sobert og seri�st

De der deltager sobert og seri�st f�r altid et sobert og seri�st svar.

Fjolserne der kun vil lave st�j, f�r den st�j de vil have.

N�r fjolser uden kendskab til kristendommen og Bibelen vil til at bel�re
kristne om kristendommen og Bibelen, er der ikke noget som helst forkert
i at p�tale over for dem at de mangler foruds�tninger for at kunne
bel�re om dette.

De er jo helt tydeligt at der lige for tiden er et par fjolser der mener
at de netop kan bel�re, selv om de slet ikke har kendskab til det de vil
bel�re om.

Henrik Eriksen

Den 03-11-2013 09:54, Andreas Falck skrev:

> De der deltager sobert og seriøst får altid et sobert og seriøst svar.
>
> Fjolserne der kun vil lave støj, får den støj de vil have.

Hvis du støjer når/fordi andre støjer, så lade du *dem* bestemme *dit*
niveau.

> Når fjolser uden kendskab til kristendommen og Bibelen vil til at belære
> kristne om kristendommen og Bibelen, er der ikke noget som helst forkert
> i at påtale over for dem at de mangler forudsætninger for at kunne
> belære om dette.
>
> De er jo helt tydeligt at der lige for tiden er et par fjolser der mener
> at de netop kan belære, selv om de slet ikke har kendskab til det de vil
> belære om.

Det er ingen kunst at diskutere seriøst med folk som diskuterer seriøst.

Kunsten består i at vedblive at være seriøs, selv om andre ikke er det.

Lyrik

Den 03/11/13 14.21, Henrik Eriksen skrev:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Som jeg ser det er gruppen tørret ud. Indlæggene bliver færre og færre.
Vi har et ørkenland med et par psykisk syge der ligger og vrider sig på
sandet som fisk i ørkensolen.
Som ind imellem raser og fråder for i næste øjeblik at vælte sig i den
tårepøl de selv skaber med gråden fra deres selvpåtagne elendighed.
Så truer de af Gud, så flytter de til ensomhed og så klager de over
manglende socialt samvær.
Derudover folk i deres elfenbensstårn som kalder til bøn, men som aldrig
lukker nogen ind!
Det er særlinge som i deres utilnærmelighed uopholdelig fortæller alle
at: "Jeg er den eneste frelste på jord!" Mens resten er fortabte.

De fortæller at den Gud der elskede verden og ville frelse den, er en
tosse med forkerte hensigter!

For særlingen i elfenbenstårnet kender Bibelen bedre end Gud!
Ja særlingen i elfenbenstårnet er blevet sin egen Gud og han lærer hvad
Bibelen siger, selv om Bibelen aldrig siger noget!

Men hvad med de tavse som ikke skriver mere?
De sidder og venter. Venter på at der går ild i elfenbenstårnet og
muesinens råb bliver til velsignet tavshed.
Så vi kan lukke og slukke for dette ikke-kristne-aldrig-kristne-galehus!

MvH
Jens
R.I.P.

Vidal

Den 09-11-2013 13:07, Lyrik skrev:

> Så truer de af Gud,

Jeg vil dumdristigt og frit for en gang
skyld sige. Ingen er i dette liv Gud
nærmere en den, der hader og skumler over
Gud. Og der findes ingen børn, der er ham
mere velbehageligere og kærere.

(Luther)

Jesus på korset råbte: Min Gud, min Gud,
hvorfor har du forladt mig. Sådan råber man,
når smerten går ind og meningen går ud.

Jørgen Farum Jensen

Den 09-11-2013 13:28, Vidal skrev:

> Jeg vil dumdristigt og frit for en gang
> skyld sige. Ingen er i dette liv Gud
> nærmere en den, der hader og skumler over
> Gud. Og der findes ingen børn, der er ham
> mere velbehageligere og kærere.

Og pudsigt nok har man også konstateret
at ateister gennemgående ved ret meget mere
om religion end troende.

Og det er vel ret logisk. Hvis man ikke har brug
for den kristne gud, kigger man nok lidt på
hvad der i øvrigt er af tilbud.

--

Jørgen Farum Jensen
"Den rationelle person ved uden at være sikker.

Vidal

Den 09-11-2013 14:01, Jørgen Farum Jensen skrev:
> Og pudsigt nok har man også konstateret
> at ateister gennemgående ved ret meget mere
> om religion end troende.

Luther var ikke ateist.

Lyrik

Den 09/11/13 13.28, Vidal skrev:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Altså man får guddommelig sandhedsret når man er en historisk person?;-)

Hvor ved Luther fra, at Gud især elsker dem der hader ham og skumler
over ham?
Hvorfor skulle han ikke elske dem højere der elsker ham?

Vi er skabt i hans billede. Elsker vi især dem der hader os?

Jeg tolker Jesus udtalelse, som sagt i det samme øjeblik da Helligånden,
og dermed Gud, forlod ham. For at han kunne dø som sandt menneske.

KH
Jens

tkruse

med bøn kan du omvende din ånd til noget bedre og bedre
det kristne handler mest om det
depression til glæde
vand til vin
sig i Jesus navn og mærk ånden kommer og udfylder dit tomrum
det er jo det ikke troende skal opdage
alle tror de bliver beruset af vin
men har de prøvet at sige i Jesus navn og blive beruset på en usigeligt smuk måde

Vidal

Den 09-11-2013 16:09, Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Altså man får guddommelig sandhedsret når man er en historisk person?;-)

Selvfølgeligt ikke. Men for mig har Luther en sjælden
indsigt i kristendommen og jeg mener følgeligt, hans
ord må tages i betragtning.

> Hvor ved Luther fra, at Gud især elsker dem der hader ham og skumler
> over ham?
> Hvorfor skulle han ikke elske dem højere der elsker ham?

Jeg tror det er mere kompliceret end som sådan. Guds
kærlighed er, modsat menneskets, ikke begrænset af noget.

> Vi er skabt i hans billede. Elsker vi især dem der hader os?

Nej, men det er vel faktisk det Jesus siger,
forlanges af os for at være sande troende.

> Jeg tolker Jesus udtalelse, som sagt i det samme øjeblik da Helligånden,
> og dermed Gud, forlod ham. For at han kunne dø som sandt menneske.

Tjah, så må vel omvendt se på Johannes dåb af Jesus, som
det øjeblik Helligånden træder ind hos Jesus? Og kolliderer
det ikke med de fromme historier om Jesus fødsel og igen
Johannes forkyndelse af Jesus status hos Gud, helt tilbage
fra skabelsen.