Re: US Chief-Commander: Some call me awful things and I will always defend their right to do so - Var: 2012 uge 39 (news samlet)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Wednesday, September 26, 2012, CET 09:53, GMT 07:53
Subject: US Chief-Commander: Some call me awful things and
14695 news:5062b48b$0$290$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IJYGnff-oxw/9RHrYNQyk5gJ

> DR S141 ons 26 sep 08:53:39
> 26.september dr.dk/nyheder 02:47
>
> PRISNOMINERING GØR RUSLAND RASENDE
[ ... ]
> Obamas FN-tale afvises af muslimske ledere
>
> 26. september 2012
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/479854:Udland--Obamas-FN-tale-afvises-af-muslimske-ledere
>
> -
>
> Egyptisk avis svarer på satire med tegninger
>
> 26. september 2012
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/479857:Udland--Egyptisk-avis-svarer-paa-satire-med-tegninger
>
> Et verdsligt blad i Egypten reagerer med satire på franske
> satiretegninger af profeten Muhammed
[ ... ]
> [...]
>
> I know there are some who ask why we don't just ban such
> a video. And the answer is enshrined in our laws: Our
> Constitution protects the right to practice free speech.
>
> Here in the United States, countless publications provoke
> offense. Like me, the majority of Americans are
> Christian, and yet we do not ban blasphemy against our
> most sacred beliefs. As President of our country and
> Commander-in-Chief of our military, I accept that people
> are going to call me awful things every day -- (laughter) --
> and I will always defend their right to do so. (Applause.)

Den klogeste måde at håndtere det her på, er ved at ... (input memory
from) ...

Sent: Thursday, September 22, 2005 2:44 PM
Subject: Re: Blasfemisk højesteretskendelse vedr. reinkarnation i Folkekirken
04459 news:fIxYe.68604$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/8be8ed96e762b58a

and ...

Sent: Saturday, January 10, 2004, CET 18:04, GMT 17:04
Subject: Re: Min nye hjemmeside - Bibelforståelse og bibelstudium
01188 news:hhWLb.70036$jf4.4...@news000.worldonline.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/0bf07b3a4e2047e5

> Hvorfor samle på en masse falske "pengesedler" ?
>
> Ville det ikke være lettere at lære den ægte "pengeseddel" at kende, for så
> kan man jo til enhver tid afsløre de falske, idet de mangler "vandmærke"
> osv. ?

Altså:

Du vil ALDRIG kunne komme "rajgræs" til livs ved at overbeskytte!

Der vil jo altid være et-eller-andet, der provokerer, og ved at forbyde alt, du ikke
bryder dig om, opnår du jo blot noget autoritært formynderi, som ender med at
være værre end den oprindelige provokation!

Den ægte vare må ku' tåle at blive testet i hoved, ende og r... osv. (akkurat som en
pengeseddel)!

For ellers melder spørgsmålet sig jo automatisk: Mon den overhoved er ægte ?

I Bibelen tales der om - godt nok på et helt andet niveau - om en parallel hertil:

Da skal I fryde jer, selv om I nu
først en liden stund, om så skal være,
bedrøves i mange slags prøvelser,

for at jeres prøvede tro - som er
langt mere værd end det forgængelige
guld, der dog prøves ved ild - må
vise sig at ... (være ægte) ...

(1.Pet. 1,6-7)

Og det er ligesom - for mig at se - at det er dette trin, I muslimer gerne
vil springe over (ved at overbeskytte Jeres religion og dermed forfordele
den, måske endog på andres bekostning, fx. ateisters)!

Men - i så fald - en falsk pengeseddel bliver jo ikke mere ægte af at
forbyde alle de andre, herunder den ægte pengeseddel!

(Det kan selv en åndsbolle fatte, vist nok)

Last OUTPUT: 14658 news:50556b5a$0$283$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 14796