Hjælp! Hvad skal man gøre, når religiøs fanatisme ta'r over? - Re: Danmark lukke ned. Bliv hjemme (Stay at home) - Re: 2020 uge 11 (news samlet)

Den 11-03-2020 kl. 21:44 skrev Kall, Mogens:
> Danmark lukke ned. Bliv hjemme (Stay at home)
>
> "Pjæk" fra skole !!!
>
> Betragt det som en katastrofeopbremsning (for at *UNDGÅ*
> fare)
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.

Jeg har en veninde, som for nylig desværre mistede sin ex-mand,
og derfor er lidt følelsesmæssig belastet for tiden.

I mandags bliver hun syg og frygter, at hun er blevet smittet
med corona-virusset og muligvis kan dø, hvorfor hun sender sine
sidste opsparede penge til sine 2 børn.

Hun skriver så til mig i dag bl.a. ...

Fra: ... (classified) ...
Date: fre. 15. maj 2020 kl. CET 10.28, GMT 08:28
Subject: Re: Forslag vedr. indkøb
To: Mogens Kall <...
=== citat start ===

Kære Monner, tak for din mail. Da Rene Celinder bad for mig i
mandags blev jeg rask. Tirsdag var jeg mørbanket og meget træt.
Onsdag var der nogle forkølelsessymptomer. Onsdag aften kørte
jeg med bilen, den må ikke stå for længe. I går torsdag var jeg
rask og gik en tur. Om aftenen mellem kl 18,30 og 19 var jeg i
Brugsen. I dag fredag var jeg i Aldi kl ca 9,30 og har købt det
jeg manglede. Jeg siger tusind tak for din villighed til at
hjælpe. ...

=== citat slut ===

Men inden jeg når at læse dette, ringer hun mig op og fortæller,
om det.

Jeg bliver nødt til at gå i rette med hende, fordi hun jo IKKE
overholder de retningslinjer, som det Offentlige har udstukket
mht. at undgå smittespredning.

Og så smed hun røret på!

Jeg kontakter derefter STRAKS Corona Hotline, men her vurderer
politiet så, at man ikke kan tvinge hende til at blive testet
(samt evt. forbud mod at sprede sygdommen)!

Jeg ringer derefter til Rene Celinder i håbet om, at han måske
vil tale hende til fornuft, men det vil han ikke!!!

Jeg får også skrevet en mail til hende med ordlyden:

Fra: Mogens Kall <...
Date: fre. 15. maj 2020 kl. 10.50
To: ... (classified) ...
=== citat start ===

Kære ... (classified) ...,

Jesus siger (til 10 spedalske):

    "... Gå hen og lad jer syne af præsterne!"
[ Lukas 17,14 ]
+

Formaninger til lydighed mod øvrigheden, Rom 13,1-7

Og det betyder på dansk, at du skal gå hen og lade dig syne hos
en læge, så man med sikkerhed kan fastslå, at du er helbredt og
ikke længere smitter andre med spedalskhed (eller corona-virus)!

Dette er Guds Ord

Kh
Monner
=== citat slut ===

Og nu skriver hun så følgende tilbage til mig:

Fra: ... (classified) ...
Date: fre. 15. maj 2020 kl. CET 13.24, GMT 11:24
To: Mogens Kall <...
=== citat start ===

Ja, men du spotter Gud, når du ligesom slangen i Edens Have ,
siger “mon Gud.....”

Når Gud helbreder, gør han det helt, ikke halvt.

Du har aldrig rigtig hørt efter, når jeg har forsøgt at
fortælle dig noget om Gud.

Jeg har prøvet at fortælle dig om den tid, vi lever i nu. Der
er en jordomspændende klub af mennesker, der ønsker
befolkningsreduktion; derfor denne pandemi, som i øvrigt ikke
har været så omfattende og heller ikke så dødelig som kræft,
kol og alle de andre dødelige sygdomme. Men nu passede det
mange landes myndigheder at skabe stor blæst om denne virus,
som betød at mennesker blev bange og ikke turde andet end at
krybe i total skjul. Og grundloven blev med et sat ud af kraft.
Man kan godt kalde det statskup. Det bevirkede, at der var for
få sygdomstilfælde, for få der døde. Derfor lukker
myndighederne pludselig op for en hel masse og afstand må gerne
være mindre. Fra nu af er denne virus farligere. Men lever vi
tæt ved Gud og gør hans vilje, hører han vore bønner. Det var
også pga ønske om udryddelse af gamle og svage, at besøg blev
forbudt på sygehuse og plejehjem. Det blev også sagt, at dem
over 70 år, skulle man ikke hjælpe med respirator. ...
(classified. Ex-manden) ... blev den sidste tid ikke passet,
ikke hjulpet som han havde behov, han fik ikke nok mad og
drikke. Plejepersonalet derimod, de gik ind og ud ad dørene,
hjem til familien og hen til købmanden; og de brugte ikke
værnemidler. Det var ikke de gamle og syge, man ville beskytte.
Det drejede sig om, at sundhedspersonalet ikke blev
overbebyrdet af syge og døende. Pårørende var vel ikke i større
risiko for at være smittebærere end personalet.

Da du også har misbrugt min tillid og ringet til Rene, ikke for
at blive bedt for, men for at beklage dig, så slutter vort
venskab her.

Det er ikke nogen tilfældighed, at kirkerne stadig er lukkede,
mens man gerne må gå på café med 1 meters afstand til andre.

Guds dom går ud over verden og han skiller fårene fra bukkene.
Det er nødvendigt at stole på Gud og have et godt faderforhold.
Stoler vi på Gud og gør Hans vilje, er vi dækket under lammets
blod.

... (classified) ...

=== citat slut ===

Hvorpå jeg svarede (INDEN jeg havde læst hendes meddelelse):

Fra: Mogens Kall <...
Date: fre. 15. maj 2020 kl. 13.36
To: ... (classified) ...
=== citat start ===

Kære ... (classified) ...,

Brug nu din sunde fornuft:

Bør man elske sine medmennesker ved at udsætte dem for
unødvendig fare?

Nej, vel!

Kh
Monner
=== citat slut ===

Min vurdering er, at ...

Det er *forrykt*, at nogle få religiøse fanatikere skal ha' lov
til at sætte det hele over styr!

Hvad synes I?

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22317

Et er, når/hvis man bringer sit eget liv i unødvendig fare!

Men at *gamble* med ANDRES liv; ...

HVAD HAR DET MED KÆRLIGHED AT GØRE...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
2020-05-15, Friday, day no 136, CET 14:59, GMT 12:59
- "Spørger Jeg."

Apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Joh+4.8&version=BPH

Men de, der ikke har kærlighed, kender ikke Gud,
for Gud er kærlighed.

Amen ?

(Videnskabsgruppen bedes venligst se bort fra den *subjektive*
information CET 14:59.)

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22318

You Are Holy (Live at the Tower of David, Jerusalem) Joshua Aaron //
Messianic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=Q8mcHKURgC8&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk&index=53

:-)

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22319

Den 15-05-2020 kl. 14:27 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab
Subject: Hjælp! Hvad skal man gøre, når religiøs fanatisme ta'r over? -
Re: Danmark lukke ned. Bliv hjemme (Stay at home) -
Date: Fri, 15 May 2020 14:27:33 +0200
22317 news:5ebe8ad4$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/fanatisme/22-317
https://sites.google.com/site/kallscie/home/spread-of-infection/22-317
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/mNorbKucSAM/jVdDAhjnCQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/hKzvtusrZCQ/FuD3jNPVAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/0Bja_Rj1xpY/ciuv4FbZAAAJ
> [...]
> Date: fre. 15. maj 2020 kl. 13.36
> Subject: Re: Forslag vedr. indkøb
> To: ... (classified) ...
> === citat start ===
>
> Kære ... (classified) ...,
>
> Brug nu din sunde fornuft:
>
> Bør man elske sine medmennesker ved at udsætte dem for
> unødvendig fare?
>
> Nej, vel!
>
> Kh
> Monner
> === citat slut ===
>

> Min vurdering er, at ...
>
> Det er *forrykt*, at nogle få religiøse fanatikere skal ha' lov

Jeg blev herefter "fristet" over evne og videresendte ovenfor
stående ord til en ateistisk ven (med følgende tilføjelser til
teksten):

Fra: Mogens Kall <...
Date: lør. 16. maj 2020 kl. CET 07.30, GMT 05:30
Subject: Er det okay, at nogle mennesker *gambler* med fx.
dit liv (mht. Corona-smitte) ?
To: ... (classified) ...
=== citat start ===

Hej ... (classified) ...,

Som du ved, har jeg en kristen veninde.

For nylig mistede hun sin ex-mand, og er derfor lidt
følelsesmæssig belastet for tiden.

I mandags bliver hun syg og ...

[ ... cut 08:20, se ovenforstående tekst i fil 22.319 ... ]

Min vurdering er, at ...

Det er *forrykt*, at nogle få religiøse fanatikere skal ha' lov
til at sætte det hele over styr!

Hvad synes du ?

Er det okay, at hun *gambler* med fx. dit liv ?

(Du lider jo af bl.a. astma og diabetes og er derfor i
højrisikogruppen, hvad angår dødelighed, hvis du bliver
smittet.)

Dit svar kunne jo godt tænke mig at konfrontere hende med,
i håbet om at hun vil lytte til dig og INDSE, hvor *hensynsløst*,
hun opfører sig (og ændre adfærd til det bedre, hvorved måske
MANGE menneskeliv reddes)!

De bedste hilsner
Monner
=== citat slut ===

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22320

Interrupt from ...

Sent: Wednesday, April 20, 2005, CET 16:19
Subject: Re: Sharon forudser kaos
03995 news:8yt9e.113616$Vf.41...@news000.worldonline.dk
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/03-995
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/3c7c2af1ab08621c

> Og al-Qaeda - du er et *miljø-svin* med alle dine sabotager af
> olie-installationer i Irak ...
>
> Længe leve affaldskongen - hip, hip, hurra !
>
> Mig osse ødelægge naturen ...

News from Gak-gak-istan

Halleluja!
Mig er blevet helbredt
Mig derfor osse ud og smitte alle de andre

And then I heard a voice from Heaven saying:
2020-05-16, Saturday, day no 137, CET 08:38, GMT 06:38
- "Det skal du (oversæt til bl.a. Russisk)."

Okay:

Google-auto-translation:

الحمد لله!
شفي لي
فلماذا لا تخرج وتصيب الآخرين

哈利路亚!
我已经he愈了
因此,让我出去感染所有其他人

Hallelujah!
Me has been healed
Therefore, let me go out and infect all the others

Alléluia!
Moi, j'ai été guéri
Par conséquent, laissez-moi sortir et infecter tous les autres

Halleluja!
Ich wurde geheilt
Lassen Sie mich deshalb rausgehen und alle anderen infizieren

हलिलुय!
मुझे ठीक कर दिया गया है
इसलिए, मुझे बाहर जाने दें और अन्य सभी को संक्रमित करें

Аллилуйя!
Меня исцелил
Поэтому позвольте мне выйти и заразить всех остальных

¡Aleluya!
Me ha curado
Entonces, ¿por qué no salir e infectar a todos los demás?

With kind regards
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22321

Jørgen Hansen

fredag den 15. maj 2020 kl. 14.27.38 UTC+2 skrev Mogens Kall:
> Hjælp! Hvad skal man gøre, når religiøs fanatisme ta'r over ? -

Hun skulle have ladet sig teste hvis hun havde mistake om smitte, da det kan være fatalt at smitte andre, især ældre. Som du selv er inde på, så er det intet i vejen for at 'lade sig syne' og tjekke en evt. helbredelse. Jeg tror iøvrigt Gud ville foretrække det. Trist at hun ikke forstod dit buskab ikke var personligt rettet mod hende, men et udtryk for social omtanke.

Mvh. Jørgen.

Date: Sat, 16 May 2020 07:16:47 -0700 (PDT), CET 16:16, GMT 14:16
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/mNorbKucSAM/mNrXsqE7CgAJ
Hej Jørgen,

Dejligt at høre fra dig, og tak for dit svar ... :-)

Godt råd du kommer med, og tak for det Jørgen.

Jeg tror, at jeg vil videresende dit *kristne* råd til hende
i håbet om, at hun vil lade sig vejlede af andre kristne.

Så endnu engang: Tak for dit bidrag, Jørgen ... :-)

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22322

Den 17-05-2020 kl. 08:23 skrev Kall, Mogens:

file 22.322

> [...]

> i håbet om, at hun vil lade sig vejlede af andre kristne.
>
> Så endnu engang: Tak for dit bidrag, Jørgen ... :-)

Og det har jeg så nu hermed gjort ... :-)

Med til debatten hører også følgende:

(
Jeg havde gået i rette med hende med bl.a. ordene:

News:dk.videnskab
Subject: [ Heaven-Break - ]
Re: Hjælp! Hvad skal man gøre, når religiøs fanatisme ta'r over? -
Re: Danmark lukke ned. Bliv hjemme (Stay at home) -
Date: Fri, 15 May 2020 15:05:35 +0200
22318 news:5ebe93bf$0$695$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/fanatisme/22-318
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/mNorbKucSAM/nXo_tCvpCQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/hKzvtusrZCQ/IX9REufXAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/0Bja_Rj1xpY/XDvpemrbAAAJ

> [...]
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Joh+4.8&version=BPH
>
> Men de, der ikke har kærlighed, kender ikke Gud,

Og det må åbenbart ha' sat et-eller-andet i gang i hendes sind,
fordi så skriver hun tilbage følgende:
)

Fra: ... (classified) ...
Date: fre. 15. maj 2020 kl. CET 17.50
To: Mogens Kall <...
=== citat start ===

Du er psykisk syg. Jeg har haft en grov forkølelse som varede
3 dage.  Jeg er ikke mere smittebærer end dig og alle andre.
Da du spotter Gud - du stoler ikke på Guds almagtskræfter - så
hører du ikke mere fra mig. ... (classified) ...

=== citat slut ===

Men det er nu ikke helt korrekt (at der blot er tale om en
forkølelse), fordi tidligere havde hun jo skrevet bl.a.
følgende til mig:

Fra: ... (classified) ...
Date: man. 11. maj 2020 kl. CET 17.12
Subject: Re: Forbøn vedr. forstyrret person
To: Mogens Kall <...
=== citat start ===

Hej Monner, næh, det er influenza, men jeg ved på nuværende
tidspunkt ikke, hvordan det udarter. Så jeg har overført lidt
penge til børnene, jeg har talt med rene celinder, som har
stor gave til at bede for mennesker, og han har bedt for mig.
... [ ... ] ... Kærlig hilsen, ... (classified) ...

=== citat slut ===

Nå, men ...

Jeg skriver så tilbage følgende:

Fra: Mogens Kall >...
Date: fre. 15. maj 2020 kl. CET 18.27
To: ... (classified) ...
=== citat start ===

Hvor ved du det fra (at det blot var en forkølelse) ?

Enhver med *respekt* for andres liv, ville lade sig teste (bare
for en sikkerhedsskyld)! I bil kan man således blive testet
UDEN væsentlig risiko for selv at blive smittet!

Og alle med *respekt* for andres liv, ville bare for en
sikkerhedsskyld også holde sig isoleret i karantæne i min. 14
dage. fordi INGEN jo tager skade af det, modsat det andet!

Det er fint, at Gud helbreder en - og tak for det, Jesus, når
Du gør det - men INGEN steder i Bibelen står det så skrevet,
at man absolut SKAL ud og afprøve dette på andre mennesker
(med dertil hørende risici for dem; TVÆRTIMOD, skønner jeg).

Bliv derfor i karantæne, kære søster i Herren (af *respekt*
for andre menneskers liv)! Det er det bedste vidnesbyrd, du
kan give dem, skønner jeg!

Kh
Monner

=== citat slut ===

Tænk, ...

Jeg er stadigvæk DYBT forarget over, at hun kan opføre sig så
hensynsløst/skødesløst!

Jeg har således skrevet et notat, som lyder således:

Du kan ikke være det bekendt, ... (classified) ...! Det er
jo også mine venners liv, du *gambler* med! INGEN tager jo
skade af at blive hjemme i isolation, også selvom man er
blevet helbredt guddommeligt!

-

Og - politisk set - er der jo også en praktisk side af sagen:

Skal en psykisk skrøbelig person med tendens til lidt mani
ha' lov til at sætte hele landets økonomi over styr ?

Det har jo allerede kostet os en hulens masse penge at
lukke samfundet ned! Jeg skønner, at beløbet (samlet set)
alene her i Danmark løber op over 100 milliarder kroner!

I så fald:

Det ér sg_ da regulær *vanvid*!

Og jeg håber derfor, at I politikere laver loven om, så
fremover sådanne folk kan TVINGES til en test!

Fordi ...

Desværre tyder noget på, at corona-virusset er kommet for
at blive, ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/who-coronavirus-forsvinder-maske-aldrig
... og at vi derfor må indrette vores samfund derefter!

Og der kan desværre også opstå en mutation, hvor andre vira
(fx. ebola) får corona-virussets formidable smitteegenskaber,
så der dannes en endnu farligere dødelig cocktail. Og så har
vi helvede på jord!

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/gak-gak-istan/22-321

> News from Gak-gak-istan
>
> Halleluja!
> Mig er blevet helbredt
> Mig derfor osse ud og smitte alle de andre

Did I heard a bell rang ?

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22323

Mens vi er ved emnet, der kommer lidt ind på psykiatri,
bør jeg måske nok lige nævne en sag fra Norge:

En mand med jagttilladelse bliver indlagt på psykiatrisk
hospital pga. et-eller-andet.

Af *praktiske* grunde inddrages hans våbentilladelse, så
han IKKE kan gøre andre fortræd med dette farlige våben.

Han bliver raskmeldt men får IKKE våbentilladelsen tilbage!

Og dét kan han forstå, så han protesterer ved at campere
udenfor psykiatrisk afdeling.

Og efter noget tid får han så diagnosen: kværulant

(
NB!
Denne psykiatriske diagnoses findes ikke på dansk.
)

Dét, manden ikke kan indse, er, at ...

Sæt nu han fik et tilbage fald.

Ville det da være smart, at han er i våbenbesiddelse ?

Nej, vel!

Og det, min kære veninde desværre åbenbart heller ikke
kan indse, er, at ...

Sæt hun hun har taget fejl.

Det er jo menneskeligt at fejle! Jeg begår således MANGE
fejl og har lært at træffe mine modforholdsregler.

Jeg har fx. valgt IKKE at køre bil, fordi jeg kan falde
i staver og altså være lidt åndsfraværende. Og i den
situation kan det jo så blive KATASTROFALT, dersom fx.
et lille barn løber ud på vejen efter en bold.

På tilsvarende vis bør man IKKE *gamble* med andre liv,
skønner jeg!

INGEN tager jo - som sagt - skade af at holde sig isoleret
efter en corona-lignende sygdom!

Så STOP nu al den *galskab*!

ELSK din næste ved IKKE at udsætte for unødvendig fare!

Amen?

Last OUTPUT: 22300 news:5e989f19$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/OasB9-6uAQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22324

Dagens Ord (*Profetisk* ?)

File 22.325 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/22-xxx/22-325
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/fanatisme/22-325
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/gak-gak-istan/22-325
https://sites.google.com/site/kallscie/home/spread-of-infection/22-325

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/22-xxx/22-325

-

Subject: [ Jørgen break - ]
Date: Sun, 17 May 2020 08:23:09 +0200
22322 news:5ec0d86c$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/fanatisme/22-324
https://sites.google.com/site/kallscie/home/spread-of-infection/22-324
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/mNorbKucSAM/b1OfX15wCgAJ

> [...]
> i håbet om, at hun vil lade sig vejlede af andre kristne.
>
> Så endnu engang: Tak for dit bidrag, Jørgen ... :-)

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

(
NB! Andagtsteksten nedskrevet i andagtshæfte FØR april 2020,
apropos det *profetiske* element, at Gud kan tale ind i en
situation gennem et af Hans redskaber fx. en kristen; i dette
tilfælde altså dem, der har lavet andagtsteksten.

Mandag 18. maj (2020)

2 Thess 2,13-3,5

(
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+thes+2.13-3.5&version=BPH

2 Thessalonikerne 2:13-3:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
)

Brødrekærlighed

[ ... ]

... Og hvordan tager du imod formaning fra andre kristne, som
kan se, at der er noget i dit liv, som ikke er sundt?

=== citat slut ===

Jeg sendte Jørgens ord til hende i går formiddags, men hun
reagerede desværre negativt (givetvis pga. psykisk *blokering*)
og gik i selvforsvarsmode og trusler om bål og brand! ... :-(

Jeg ville ønske, at jeg kunne gå i rette med hende også med
dette, men hun kan ikke tåle mere konfrontation, fordi
konflikter (og det psykiske pres, det úundgåelig skaber) gør
hende stresset (og dette fremmer noget manisk i hendes sind).
Hun havde således allerede været nødt til at ta' noget
beroligende medicin for at slå en mani ned pga. ex-mandens
sygdom og død. Muligvis havde hun levet nogle scener ude på
plejehjemmet (og var kommet i konflikt med personalet)!

Men ...

Spørgsmålet melder sig:

Skal vi som samfund tage MERE hensyn til psykisk sårbare
mennesker (og kristne) end smittespredningen (og den død,
det eventuelt kan medføre) for udsatte mennesker ?

(
Er der personanseelse hos Gud (apropos Jak 2,1) ?

Har kristne ret til at køre over for rødt lys ?

Nej, vel!
)

Så ... (memory on from) ...

... (Du skal elske din næste som dig selv) ...

Jeg har besluttet IKKE at kontakte hende mere (da det blot
fremmer noget ustabilitet i hendes sind) ved mindre min
ateistiske ven helt af sig selv har et belærende ord med på
vejen til hende (fx. om at udvise hensyn til ham og andre
corona-sårbare).

Amen ?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22325