Sex og kærlighed

Kender I til at have haft sex UDEN rigtig at være blevet tilfredsstillet ?

Årsag (antager jeg):
Mennesket er *mere* end blot en primitiv robot, der virker pr. automatik.

Her nogle gode råd i kærlighedslivet fra www.ucb.dk :

=== citat start ===

Mandag 7. maj (2007, red.)

Berig dit ægteskab

Det er sagt, at forskellen på et frieri og et ægteskab er som forskellen på
billederne i et frøkatalog og det, der kommer op af jorden! Men det behøver
ikke at være sådan.

Her kommer nogle gode råd fra Steve Stephens: "Begynd hver dag med et kys
... bær altid din vielsesring (den blev sat på din finger for at afskære dig
fra nye eventyr) ... tag regelmæssigt til stævnemøde med din ægtefælle ...
accepter jeres forskelligheder ... vær høflige ... vær venlige ... giv små
gaver ... smil ofte ... berør ... tal om dine drømme ... udvælg en sang til
at være "jeres sang" ... giv rygmassage ... le sammen ... send små kort uden
særlig grund ... opfyld din partners ønsker, før de bliver udtalt ... lær at
lytte efter det, der ikke bliver sagt ... tal opmuntrende til hinanden ...
gør det på hendes eller hans måde ... giv hinanden komplimenter hver dag ...
ring op i løbet af dagen ... vær rolig ... hold i hånd ... kæl ... spørg
efter din bedste vens mening ... vis respekt ... byd altid din ægtefælle
velkommen hjem efter en lang arbejdsdag ... gør dig umange for altid at se
godt ud ... vink til hinanden ... husk at fejre jeres mærkedage ... sig
undskyld ... tilgiv hurtigt ... arranger en romantisk udflugt en gang
imellem ... spørg: 'Hvordan kan jeg få dig til at føle dig rigtig lykkelig?'
... vær positiv ... vær rar ... vær til rådighed ... opfyld hurtigt din
elskedes ønsker ... tal om jeres kærlighed ... tal om jeres dejligste
stunder ... optræd høfligt overfor hinandens venner og familie ... send
blomster ved mærkedage ... indrøm det, når du har uret ... vær kærligt
opmærksom overfor din ægtefælles seksuelle behov ... se solnedgange sammen
... sig ofte 'jeg elsker dig' ... gå aldrig vred i seng ... slut hver dag
med et kram ... på professionel hjælp, hvis det bliver nødvendigt ... og
frem for alt, bed hver dag for og med hinanden."

=== citat slut ====

Læs evt. også ...

Jesus-loves-you skrev i IPl0i.133$AY5...@news.get2net.dk:

> Kender I til at have haft sex UDEN rigtig at være blevet
> tilfredsstillet ?

Hold dine sexproblemer uden for dk.livssyn.kristendom

FUT dk.snak.seksualitet

Bæ nni

hej andresen - velkommen i lummergruppen

er du på jagt efter noget der er mere saft og kraft i end oblater og sur
sherry.....

LOL - tag en spillr og bli gla

--

Benny

cool

jørgen

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Årsag (antager jeg):
> Mennesket er *mere* end blot en primitiv robot, der virker pr. automatik.

Hej Mogens.
Mange fine råd hvis man er gift.
Det er jeg dog ikke og bliver det heller ikke hvilket jeg i en alder af 43
har affundet mig godt med. Dog har jeg i tiden sendt mange bønner op til Gud
om en hustru men Han ved bedst og kan hjælpe den som skal leve alene til
det.

Og så vil jeg lige tilføje mht. Andreas kommentar : Jeg kan ikke se at
indlægget er off-topic, men hører under kategorien kristenliv hvilket dermed
betyder at det også passer fint i denne gruppe som oplæg til debat/samtale.

mvh jørgen.

Bo M. Mogensen

On Wed, 9 May 2007 21:30:50 +0200, "Andreas Falck"
<bse3...@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Hold dine sexproblemer uden for dk.livssyn.kristendom

har den fysiske kærlighed ingen plads i kirstendomen ?
MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Bæ nni

Hr. Jensen wrote:
> On Wed, 09 May 2007 22:53:27 +0200 Bo M. Mogensen <usn...@gmail.com>
> sent the following smoke signals:

> Hvad skal Kirsten Domen nu indblandes for?

ja - der er viost noget med at de har fået nok af kirsten i dlk - men at
hun hed domen vidste jeg ikke - det må de så vide i kolding

--

Benny

cool

rusc

On 9 Maj, 17:31, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven> wrote:
> Kender I til at have haft sex UDEN rigtig at være blevet tilfredsstillet ?
>
> Årsag (antager jeg):
> Mennesket er *mere* end blot en primitiv robot, der virker pr. automatik.

Ok, men så skal du nok undgå at reducere kærlighed til fempunktsplaner
og ritualiserede vaner og cheesy one-liners, sådan som du gør.

"Bæ nni" skrev

> ja - man sku jo nødig nyde livet!

:-)

Memory on:

"Tag ikke, smag ikke, rør ikke!" -

ting, der alle er bestemt til at bruges
op og forgå - alt efter menneskebud
og menneskelære ?

Thi alt sådant har vel med sin selv-
gjorte gudsdyrkelse og "ydmyghed"
og skånselsløshed mod legemet ry
for visdom, men der er ikke nogen
ære ved det; det tjener kun til til-
fredsstillelse af den syndige menne-
skenatur!

(Kol.2,21-23)

Does this *remind* You about "something" ?

Following up to ...

-

Last file-OUTPUT:
6488 news:hbC0i.17$Qf...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 6489

"Bo M. Mogensen" skrev

> har den fysiske kærlighed ingen plads i kirstendomen ?
> MvH Bo M Mogensen

Interrupt from ...
(Ang. *Vranglære*)
6489 news:4cC0i.18$iq4...@news.get2net.dk

... apropos Højsangen.

Jo, så sandelig, Bo. Ellers ville det jo også være ret trist og kedeligt
det hele ... :-)

-

Last file-OUTPUT:
[...]

File-number: 6490

"jørgen" skrev

[ ... ]

> [...]
> har affundet mig godt med. Dog har jeg i tiden sendt mange bønner op til
> Gud om en hustru men Han ved bedst og kan hjælpe den som skal leve alene

Jørgen, jeg har haft det på samme måde ... :-)

Og fordi mit primære kærlighedssprog er fysisk berøring, har det jo på en
særlig måde være et afsavn for mig gennem årene.

Men i dag ser jeg noget anderledes på det, bl.a. fordi et af mine søskendes
børn, en datter, er blevet teenager og - mildelst talt - meget, meget
trættende pga. evindelig plageri, tarveligt úhøfligt sprog osv.

Jeg kom i den forbindelse til at tænke på:
Sæt nu hun som voksen udelukkende blot plager om penge. Det vil da være
úudholdeligt som forældre. Og i mit stille sind kom jeg til at tænkte: "Nej
tak, Jesus. En sådan datter ønsker jeg ikke!"

Gudskelov har jeg vedr. min søsters datter "fået et løfte fra Herren om, at
det IKKE vil gå sådan med hende", og heri har jeg fundet indre fred i sindet
(apropos vejledning fra Gud Helligånd, John.14,27) ... :-)

Øh ... Jeg nævner dette, fordi på tilsvarende vis forholder det sig mht. en
ægtefælle. Eksempelvis står der i ...

Hellere bo i en krog på taget end fæl-
les hus med trættekær kvinde.
(Ordsp.21,9; 25,24)

Hellere bo i et ørkenland end hos
en trættekær, arrig kvinde.
(Ordsp.21,19)

Ihukom også Jobs kone (Job 2,9)

Og jeg må give ham ret!

Kærlighed er en kunst, der skal læres (og holdes ved lige), akkurat som
planterne i en have, så de ikke kvæles af ukrudt osv.

> [...]
> indlægget er off-topic, men hører under kategorien kristenliv hvilket
> dermed betyder at det også passer fint i denne gruppe som oplæg til

Memory on (ang. *Vranglære*):
6489 news:4cC0i.18$iq4...@news.get2net.dk

Clever guy ... :-)

-

Last file-OUTPUT:
6490 news:fdC0i.19$GL...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 6491

"rusc" skrev

[ ... ]

> Ok, men så skal du nok undgå at reducere kærlighed til fempunktsplaner
> og ritualiserede vaner og cheesy one-liners, sådan som du gør.

Det er - vist nok - et *faktum*, at mange kvinder ikke frit kan nyde sex,
dersom manden fx. har såret hende. Og manden kan have problemer med
rejsningen fx. pga. kastrerings-angst, fordi kvinden har "ædt ham med hud og
hår".

Der er altså ikke tale om en art 5 punktsplan, men derimod om nogle
grundlæggende kærlighedssprog mhp. en større *forståelse* af, HVORDAN vi
mennesker er indrettet psykisk.

Generelt set nytter det eksempelvis ikke noget, dersom jeg taler til en
kvinde med MIT kærlighedssprog, dersom hendes har et helt andet, fordi hun
*følelsesmæssigt* IKKE kan forstå mit budskab. Mit budskab må nødvendigvis
tales i hendes sprog, selvom dette jo så kræver lidt mere af mig. Men hva'
gør man ikke for kærlighed ... :-)

-

Last file-OUTPUT:
6292 news:QlC0i.21$bU4...@news.get2net.dk
6491 news:hfC0i.20$qP4...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 6493

Bæ nni

jaja - hver ting til sin tid, men hvis nu vorherre har udstyret
kvinderne med nogle lækre røve, så sku da faen stå io ikke at gramse på
dem hvis man kan få lov

at så nogen ikke tør den slags p g a vorherre, er sku da mest synd for
dem og slet ikke en synd! og sog, for er det ikke syndigt ikke at leve?

--

Benny

cool

"Bæ nni" skrev

[ ... file 6489 ... ]

> [...]

[ ... ]

> [...]

> at så nogen ikke tør den slags p g a vorherre, er sku da mest synd for
> dem og slet ikke en synd! og sog, for er det ikke syndigt ikke at leve?

(Arh ... Du misforstod mit indlæg, og jeg var på en måde årsagen i kraft af
en dårlig formulering.)

Meningen var, at sex er tilladt (ifølge Bibelen) og skal *nydes* i fulde
drag, jævnfør fx. Ordsprogenes Bog, hvor der står:

" ... hendes elskov fryde dig stedse,
berus dig altid i hendes kærlighed!"
(Ordsp.5,19)

(Dette Skriftsted gælder i princippet selvfølgelig også kvinder, at ... hans
elskov fryde dig ... osv.)

Sætningen ...

Does this *remind* You about "something" ?

... var sådan set IKKE tiltænkt dig, Bæ9, men derimod de kristne, som har
indtaget en (for mig at se) fejlagtig victoriansk kristendomsudlægning, hvor
sex er noget fy-ha, skamme: "Tag ikke, smag ikke, rør ikke", og frem for alt
"nyd ikke."

Denne "nyd-ikke"; er det - i så fald - en vranglære (apropos falsk askese) ?

-

Last file-OUTPUT:
6297 news:fYJ0i.60$4I3...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 6498

Bo M. Mogensen

On Thu, 10 May 2007 12:11:14 +0200, "Jesus-loves-you"
<John...@1.John4.8.Heaven> wrote:

>Jo, så sandelig, Bo. Ellers ville det jo også være ret trist og kedeligt
>det hele ... :-)

Øhh jo jo :)
det er fint med dine henvisninger men det ville nu være rart hvis du
citerede det relevante af havd du henviser til - tiden går og det er
tid der ikke kommer tilbage så jeg er ikke lige til at at side og slå
div messg id op med mindre det er MEGET relevant

"Jesus-loves-you" skrev
6481 news:IPl0i.133$AY5...@news.get2net.dk

[ ... ]

> Subject: Har du problemer i ægteskabet eller med børnene ? (0602)
> 0602 news:wuhta.50803$y3.34...@news010.worldonline.dk

> [ ... ]

Her er nogle flere gode råd:

(Og de er også *nyttige* for Jer, muslimer.)

Input andagtstekst fra www.ucb.dk :

(NB! Afsnit i teksterne ændret.)

=== citat start ===

Lørdag 12. maj (2007, CET, red.)

Led dem i den rigtige retning (1)

"Tilskynd drengen til at følge den vej, han skal gå, ... "
Ordsp. 22:6

Som forældre kan vi enten fremme vore børns velsignelser eller bremse dem.
De vil gennem deres tilværelse bruge megen tid på enten at drage fordel af
vores indflydelse eller forsøge at slette følgerne af den.

"Tilskynd drengen til at følge den vej, han skal gå, selv når han bliver
gammel, vil han ikke vige fra den." Ordsp 22:6

Det betyder ikke, at hvis vi sporer vore børn ind på en bestemt vej, vil de
aldrig vige fra den. Nej, frelsen er Guds værk. Se 1.Kor.3:6

Hvad skal vi så lære af det vers ? At se vore børn som en bog - ikke én, vi
skal skrive, men én, vi skal læse.

The Amplified Bible (en amerikansk, udvidet udgave af Biblen) siger: "Oplær
dit barn i at vælge den rette vej og i at bevare sine individuelle gaver
eller evner, så følger han vejen resten af livet."

Læg mærke til ordet "evner." Du holder buen, dit barn er pilen. Sigt for
barnet på den vej, han skal gå. Gud har på forhånd udrustet dit barn. Han
har forud programmeret din lille tumlings styrke. Han har afstukket din
teenagers bane. Gud gav dig et research-arbejde af 18 års varighed. Spørg
dig selv: "Hvad gør dette barn til noget særligt ?"

Barndommen viser de voksnes muligheder. Læs dem, opdrag dem, bekræft dem og
giv dem opmuntring.

Betragt Josef. Da han var 17 år, så han i drømme sig selv som leder. Se
1.Mos. 37:2-10 Som voksen tydede han Faraos drømme og stod i spidsen for
hele nationen. Se 1.Mos. 40-41

David viste som dreng to styrkeområder: Kamp og musik. Han dræbte en løve og
en bjørn, Se 1.Sam. 17:34-37 og han spillede vidunderligt på citer. Se
1.Sam. 16:16-18 Læg mærke til, hvad der dominerede hans voksenliv - kamp og
musik!

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

Søndag 13. maj (2007, CET, red.)

Led dem i den rigtige retning (2)

"Tilskynd drengen til at følge den vej, han skal gå, ... "
Ordsp. 22:6

For at opdrage et barn til at vælge den vej, det skal gå, må man være
opmærksom på:

1) Styrke
To år gammel spillede Van Cliburn en sang på klaveret; det var et
resultat af, at den lille havde hørt megen musik fra et nærliggende værelse.
Hans moder lagde mærke til det og gav ham undervisning. Den dreng fra en
lille by i Texas vandt senere den første internationale Tchaikovsky
klaverkonkurrence i Moskva.

2) Evner
John Ruskin sagde: "Fortæl mig, hvad du kan lide, så skal jeg fortælle
dig, hvem du er." Hvad kan dit barn lide ? Tal ? Farver ? Bevægelse ?
Studér dine børn! Den største gave, du kan give dem, er ikke din rigdom,
men at du viser dem deres egenart.

3) Gode forhold
En kaktus trives under andre forhold, end en rosenbusk. Hvilken grobund
har dit barn brug for ? Nogle børn holder af at blive bemærket. Andre vil
helst gemme sig i mængden. Nogle børn lader sig ikke gå på af prøver i
skolen, mens andre har tilegnet sig emnerne og går alligevel i baglås ved
eksaminer. Winston Churchill dumpede gentagne gange ved prøver i skolen.
Vore optimale forhold er ikke ens. Hvordan er dit barns optimale forhold ?

4) Relationer
Hvilket af følgende udtryk beskriver bedst dit barn ? "Følg mig alle
sammen ... Jeg skal nok sige til, hvis jeg har brug for hjælp ... Kan vi
gøre det her sammen ... Sig, hvad jeg skal gøre, og jeg gør det." Hvad
tilfredsstiller dit barn ? Hvad får dem til at suge "YES!" Elsker de
opdagelsesrejser ? Kan de bedst lide, at alt foregår på en enkelt måde, og
at de filtrede tråde bliver redet ud ? Hvad der begejstrer den ene,
bekymrer den anden. Forældre! Modstå fristelsen til at pace jeres barn
frem, før I har studeret det. Forstå, hvorved jeres barn er enestående!

=== citat slut ====

Bekræft barnets unikke værdi ved at tale *dets* kærlighedssprog, fremfor
at tæve det sønder og sammen!

Og til de af Jer, som af "úforklarlige" grunde har et behov for at slette
følgerne af Jeres forældres såkaldte "vidunderlige" opdragelse:
Berus Jer i Guds Ånd for heri er der *lægedom* også til sindet
(se Hebr.12,10 + Salme 131 + John.14,27 + Matt.11,28-30).

-

Last file-OUTPUT:
6522 news:xYA1i.17$km...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk