Hvorfor jeg ikke vil fornye mit abonnement på ugeavisen 'Udfordringen.'

Jørgen Hansen

I klummen 'Greta Thunberg - en falsk profet?' bragt i udfordringen Søndag 29 September, skriver Iben Thranholm følgende om den 16 årige miljøaktivist, Greta Thunberg:"Greta Thunberg bliver af mange opfattet som en profet, der kan frelse verden ved at gå foran i klimakampen. Spørgsmålet er, hvorfor en ung pige, der er diagnosticeret med Aspergers syndrom, kan få verdenslederne til at bøje sig i støvet for hende."

Jeg stille spørgsmålstegn ved om kronikøren tænker før hun skriver, når hun så bramfrit tillader sig at bruge Greta Thunberg's eventuelle psykiatriske diagnose(som iøvrigt ikke kommer andre ved) som et argument for at folk ikke skulle lytte til hende.

Jeg vil ikke abonnere på en avis der tillader diskriminering på basis af psykiatriske diagnoser og som iøvrigt ser stort på den omsiggribende underlødige debat tone i samfundet. Svaret på Iben Thranholm's spørgsmål er måske den simple, at Greta Thunberg har nogle gode argumenter og forstår at tale til folk's hjerter, og at hun er passioneret for det hun kæmper for. Jeg tvivler på at Kristeligt Dagblad ville have accepteret Iben Thranholm's indlæg.

Jørgen Hansen.

Den 05-10-2019 kl. 14:20 skrev Jørgen Hansen:
> Jeg vil ikke abonnere på en avis der tillader diskriminering på basis af psykiatriske diagnoser og som iøvrigt ser stort på den omsiggribende underlødige debat tone i samfundet. Svaret på Iben Thranholm's spørgsmål er måske den simple, at Greta Thunberg har nogle gode argumenter og forstår at tale til folk's hjerter, og at hun er passioneret for det hun kæmper for. Jeg tvivler på at Kristeligt Dagblad ville have accepteret Iben Thranholm's indlæg.

> [...]

:-)

Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21827b