Liv-2 hypotesen i relation til åbenbaringsdyret

"a servant of Isa, Yeshua" skrev
2224A news:BbPrc.1549$Vf.4...@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> A ønsker at camouflere sin sande identitet. Hvorfor ? - Det må vi finde ud
> af sidenhen!
>
> A forbyder derfor, at B tegner billeder af A.
>
> A vil dog gerne samtidig afsløre sin identitet, når B er blevet "voksen".
>
> A *krypterer* derfor sit budskabet på en sådan måde, at B som barn IKKE er
> i stand til at gennemskue A.
>
> -
>
> Mit spørgsmål til dig er:
>
> Hvor vil A muligvis gemme sin sande identitet ?
>
> Der hvor vi *mindst* eller *sidst* forventer det ?

> [...]

Kommer man udefra og rejser ind i vort solsystem passerer man nogle
planeter. Disse er ...

1. Den tiende planet, afstand (fra solen) ? (>40 AE)
See news:42eb9412$0$21532$edfa...@dread16.news.tele.dk
(and its links)

2. Pluto, afstand 39,44 AE
3. Neptun, afstand 30,06 AE
4. Uranus, afstand 19,18 AE
5. Saturn, afstand 9,54 AE

Input the Bible:

1:

"De fem er allerede faldet, ..."
(Åb. 17,10a)

6. Jupiter, afstand 5,203 AE

Input the Bible:

2:

"... den ene er der, ...
(Åb. 17,10b)

"Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):
4645 news:ccI3f.70759$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4660 news:43579c47$0$176$edfa...@dread11.news.tele.dk
4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk
4658 news:435655bc$0$194$edfa...@dread16.news.tele.dk

> Sammenligner vi med vort solsystem, så befinder Jupiter sig ca. i 5,2 AU.

8-tallet (see file 4645) peger således frem på planet nr. 8 (Jorden) ... :-)

7. Mars, afstand 1,524 AE

Input the Bible:

3:

"... den anden er endnu ikke kommet,
og når han kommer, skal han kun blive en kort tid ... "
(Åb. 17,10c)

Ordene *kort-tid* passer ligeledes mht. AE-afstandene.

8. Jorden, afstand 1 AE

Input the Bible:

4:

"Og dyret, som har været og ikke er
mere, er selv den ottende og er dog
af de syv og går sin undergang i
møde."
(Åb. 17,11)

Astronomisk set er Jorden af samme beskaffenhed, som de andre 7 planeter. At
Jorden en dag vil gå sin undergang i møde er ligeledes et astronomisk
faktum; idet Solen jo om ca. 5 milliarder år er udbrændt og i den
forbindelse vil svulme op og absorbere planeterne Merkur, Venus og Jorden.

Lidt gådefuldt er sætningen "og dyret, som har været og ikke er mere" dog,
ved mindre man tænker lidt moderne. Tag nu for eksempel denne version:

3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk

> [...]
> det er det eneste sted i Bibelen, hvor det tydeligt fremgår, at *alle*
> arter medtages for at redde dem fra en eksistenstrussel.
>
> I Liv-2 hypotesen er der en parallel til dette, idet en hypotetisk
> civilisation, der er *TVUNGET* til at forlade dets modersolsystemet,
> dersom
> den lokale stjernesol er ved at eksplodere, jo selvfølgelig vil medtage -
> teoretisk set - et passende udvalg af alle livsformerne i "sammenklappet"
> tilstand (på cellulært plan eller i form af en DNA-bank eller noget

ET's moder-planet kunne således - teoretisk set - *allerede* være ødelagt,
og derfor IKKE er mere.

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4689

** andreas **

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

--- snip ---
Mon jeg er den eneste der ikke kender liv2-hypotesen?
Kan du ikke linke til nogle sider omkring den? Har prøvet google, men synes
ikke der kommer andet end dine postings i forskellige grupper.

- A

"** andreas **" skrev

[ ... file 4689 ... ]

> Mon jeg er den eneste der ikke kender liv2-hypotesen?
> Kan du ikke linke til nogle sider omkring den? Har prøvet google, men
> synes ikke der kommer andet end dine postings i forskellige grupper.

Øh ... da jeg ikke kan svare på andres vegne, skal jeg ikke kunne udtale mig
om, hvad folk i tidens løb har offentliggjort.

Mht. mine egne indlæg må jeg desværre "tilstå", at det er et kæmpe rod, som
jeg ikke på nuværende tidspunkt har tid til at rydde op i ... :-(

*Hvad* præcist ønsker du at vide ?

1.
Konkrete *indicier* ?

Læs da min informationsfil (som er angivet nederst i alle indlæg) ...
Engelsk version:
4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

DK-versionen er noget forældet:
4382 news:WBSWe.68045$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(heri henvises der til andre fil-indlæg som uddyber, forklarer og debatterer
emnet)

2.
Bibel-ET-søgestrengen (The Bible-ET-searchstring) ?

(dette emne omfatter hypotesen om, at ET har efterladt sig et budskab i
Bibelen)

Læs da fx. (og dets links) ...
3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk

Filtrer evt. irrelevante indlæg (fra mig og andre) fra ved at benytte
nyhedsgruppen news:dk.videnskab.teologi

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4697

AF

Jesus-loves-you skrev i news:m338f.72075$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> "** andreas **" skrev

> *Hvad* præcist ønsker du at vide ?

Han ønsker vist ikke at vide noget. Han er tilsyneladende ikke andet end en
troll, der vil deltage i jammerkoret for at få den sidste rest af seriøsitet
i denne gruppe ødelagt.

"AF" skrev

> Han ønsker vist ikke at vide noget. Han er tilsyneladende ikke andet end
> en troll, der vil deltage i jammerkoret for at få den sidste rest af
> seriøsitet i denne gruppe ødelagt.

Muligvis.

-

Har du kontakt med Jørgen (Jeg her ikke hørt noget fra ham siden 2005-10-21
22:36) ?

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4704

"Jesus-loves-you" skrev
4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
> 4658 news:435655bc$0$194$edfa...@dread16.news.tele.dk

> 8-tallet (see file 4645) peger således frem på planet nr. 8

Der er - teologisk set - bred enighed om, at åbenbaringsdyret fra Åb.13,1 er
det samme som i Daniels Bog kap. 7, men denne er dog noget forskellig.

Og hvorfor nu det ?

Lad os prøve at se på det:

Begge dyrene har 10 horn (Åb.13,1 og Dan.7,7.), hvilket kunne indikere de 10
planeter.

Åbenbaringsdyret har 8 hoveder ...

> 8. Jorden, afstand 1 AE

> [...]

Dyret fra Daniels bog har kun 4.

Hvorfor denne forskel ?

Der er selvfølgelig en religiøs teologisk forståelse af af dette (den
såkaldte traditionelle version).

Men derudover melder der sig et *praktisk* spørgsmål i forbindelse med
Liv-2 hypotesen:

Antydes der noget (en såkaldt skjult meddelse) ?

Det antager jeg faktisk i min hypotese:

(det er "lidt" kompliceret, hav venligst tålmodighed)

Astronomisk set behøver en jordlignende planet i økosfæren IKKE nødvendigvis
at befinde sig i en afstand fra den lokale stjernesol på præcis 1 AE (ca.
150 millioner km's afstand, svarende til ca. 8 1/3 lysminutter).

Såfremt stjernesolen lyser mindre, vil økosfæren - det bælte hvori planetens
vand er flydende - befinde sig tættere på stjernesolen. Og på tilsvarende
vis vil en kraftigere lysende stjernesol bevirke, at økosfæren ligger
længere væk fra stjernesolen.

Jo mindre en stjernesol er, desto mindre er dets tyngdefelt, hvorfor den
IKKE i nær så høj grad tiltrækker en planet. Denne behøver derfor IKKE en
nær så stor fart gennem rummet for at opretholde en omløbsbane. På
tilsvarende vis kræver en stor stjernesol en højere hastighed for planeten,
hvorved dens omløbstid bliver tilsvarende mindre.

Ændrer vi fx. vor Sol - hypotetisk set - til at være meget stor, da bliver
Jordens omløbstid tilsvarende mindre, foruden at vanden i havene måske ville
begynde af koge.

Men så kunne vi jo flytte planeten Jorden - hypotetisk set - længere ud i
solsystemet ... :-)

"Indtaster" vi nu 8 år (apropos Åb.17,11) i omløbstiden for Jorden i den
matematiske og videnskablige formlen, se evt. 4662
samtidig med at vi ønsker at bibeholde økosfæren omtrent på samme niveau
som før (ca. 1350 Watt/m^2 ved ækvator), da får vi - sjovt nok - en
omløbsbane på ca. 5,3 AE, altså omtrent svarende til *Jupiters* bane !!!

Hmm ... Jupiter blev jo i Åb. 17,10b defineret som *nutid*:

> "... den ene er der, ...
> (Åb. 17,10b)
>
> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

Om Jupiters bane ved vi, at den tager ca. 12 år.

Den nye (hypotetiske) omløbsbane tager ca. 8 år.

Differencen er altså på ca. 4 år (12-8 = 4).

Herved fremkommer de 4 hoveder i Daniels Bog kap 7 ... :-)

Vi har - med andre ord - endnu et *indicium* !

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4706

Andreas Jensen

> Han ønsker vist ikke at vide noget. Han er tilsyneladende ikke andet end
> en troll, der vil deltage i jammerkoret for at få den sidste rest af
> seriøsitet i denne gruppe ødelagt.

Hvordan når du frem til det, baseret på ét indlæg fra denne person?

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

AF

Andreas Jensen skrev i news:43612b10$0$78280$157c...@dreader1.cybercity.dk

> Hvordan når du frem til det, baseret på ét indlæg fra denne person?

Du mener det ene indlæg der af en person er sendt under dette nick? Der er
en del sammenfald mellem headerne i nick'ets indlæg og en anden person, der
tilsyneladende er den samme.

Men den debat er off-topic her

FUT dk.snak.off-topic

"Jesus-loves-you" skrev
4706 news:ff98f.72396$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

The Mire-code:

[ ... ]

> Dyret fra Daniels bog har kun 4.

[ ... ]
> "Indtaster" vi nu 8 år (apropos Åb.17,11) ...

Nå ... nu skal vi til det mere komplicerede:

(the entry number)

Som bemærket blev tallet 8 benyttet - astronomist set - for at sammenkæde
Åb.17,10b med Dan.7 i Liv-2 hypotesen:

Læser vi nu Dan.7, kan vi derfor tillade os at *korrigere* de 4 hovedet
til 8 (Åb.17,11):

... fjerde dyr ... havde ti horn.

Jeg lagde nøje mærke til hornene,
os se, et andet horn, som var lille,
skød frem imellem dem, og tre af
de tidligere horn oprykkedes, for at
skaffe det plades ...
(Dan 7,7b-8)

Herved fremkommer altså 8 hoveder og 8 horn (10+1-3= 8).

Idet de 8 horn er knyttet til det sidste hoved, *kunne* udsagnet også
forståes som værende tallet 8,8...

Og hvad skal vi så bruge det tal til ?

Input memory:

3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk

> I nærhenden af Noa-punktet befinder stjernen Mira sig. Mira er ikke blot
> en
> tilfældig variabel stjerne; idet astronomer faktisk inddeler variable
> stjerner efter, om de er af Mira-typen, da denne er meget regelmæssig.
> Hver periode tager i gennemsnit 331.96 (days)

Dette tal (332) har det IKKE været muligt for mig at finde i Bibelen,
men ...

Såfremt vi *ændrer* Jordtidsåret fra at være på 1 år (365,26 dage) til at
være på 8 år, da får vi følgende resultat:

0,11360...

eller (hvis vi vender brøken om):

8,80250...

Herved *genkender* vi de 8 hoveder og de 8 horn (tallet 8,8) ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4710

Benny Bomstærk

Andreas Jensen wrote:

> Hvordan når du frem til det, baseret på ét indlæg fra denne person?

nemlig andresen - en troll fordrer mere nd et indlæg!!

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

"Jesus-loves-you" skrev
4710 news:Uta8f.72410$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Checkpoint.

[ ... ]

> Såfremt vi *ændrer* Jordtidsåret fra at være på 1 år (365,26 dage) til at
> være på 8 år, da får vi følgende resultat:
>
> 0,11360...

Øh ... som den gæve læser nok har bemærket, så ligger de to tal forbavsende
tæt op af hinanden ...

Input memory:
4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

De er næsten *identiske* (0,1136 og 0,116).

Der er nogen tvivl mht. beregningsmodellen ...

4663 news:4359350f$0$38687$edfa...@dread12.news.tele.dk

> Okay.

... så lad os derfor prøve at regne *baglæns* mhp. - om muligt - at finde de
original-benyttede tau- og eta-værdier, og sammenligne disse med
Daniel-koderne 3½, 1150 (3,19), 1260 (3,5), 1290 (3,58) og 1335 (3,71).

1.
Vi kender allerede Jupiters afstand fra Solen, og da det er denne værdi ET
menes at have benyttet som udgangspunkt i den *krypterede* meddelse (under
henvisning til Åb. 17,10b) ...

Internal-Break on:

"Hacker"-program on ?

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-10-28, CET 13:31)
- "Det må du gerne."

Thank You, Sir ... :-)

... kan vi således *nøjagtig* beregne, hvor kraftig stjernesolen skal være:

Global message OUTPUT:

Anybody at home today (with a brain) ?

Interrupt from ...
4726 news:ytn8f.72486$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

"USS Nimitz - verschollen ist"-Break:
(2005-10-28, CET 13:35)
- "... (OUTPUT this message)."

13:36
- "Now!"

Yes, Sir!

RETURN-address:
(2005-10-26, CET 11:46 and 11:50)
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

-

Internal:

Memory:
3917 news:UjN7e.112760$Vf.41...@news000.worldonline.dk

This file 4727 could not be output'ted at ...

1. 2005-10-28, CET 13:40

Oh, shit ... You *again* Mr. Lawbreaker (§77) ... :-(
4692 news:pyV7f.71989$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

What's Your problem ?

Don't You like the Truth° ?

Oh ... I see: Have You been listning to some *assholes* again ... ?
4702 news:fR68f.72375$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Just a kiid ... :-(

Let me tell You óne thing:

1.
Først kom de efter jøderne for at myrde dem. Men du protesterede IKKE ...
:-(

2.
Så kom de efter de sorte for at myrde dem. Men du protesterede stadigvæk
IKKE ... :-(

3.
Og så kom de efter alle de andre for at myrde dem. Men heller ej her
protesterede du ... :-(

4.
Til sidst kom de efter dig og du skreg om hjælp, men da var det for sent,
for der var ikke længere nogen levende, der kunne komme dig til undsætning.

Og ved du havd man kalder sådan en:

En *fej* egocentreret kujon ... :-(

Hvis du har problemer mht. terror, så *har* jeg allerede fortalt dig, hvad
du skal gøre.
4313 news:lCcze.58735$Fe7.1...@news000.worldonline.dk

Men du gider jo heller ej høre efter længere ... :-(

Lyt til mit råd:

(Jeg forstår jer jo så udemærket godt)

Såfremt jeg har ret, da kommer denne "hest" til at vinde kapløbet, og de
andre kommer til at tabe (inklusiv den iranske hest)!

Du må gerne ride med på hesten, hvis du overholder UDN-Forfatningen
(herunder Loven° om ret til ytringsgrihed, use perhaps the local Danish
version §77)

Men overholder du IKKE Loven, da bliver *du* smidt af hesten (og vil blive
krævet til regnskab for disse overtrædelser, under henvisning til bl.a.
Matt.24,48-51).

Tag dig i agt for, at du IKKE (gennem denne din adfærd, du for tiden
udviser) er ved at begå en *alvorlig* bommert (Read yesterday keyword from
www.ucb.dk ).

Sats derfor 100% på *vinderhesten*; ellers ryger du med i faldet.

With kind regards,

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4727

"Jesus-loves-you" skrev
4727 news:Wwo8f.72492$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Checkpoint. ... ]

> Daniel-koderne 3½, 1150 ...

1150 (Dan.8,14)
- 70 (Dan. 9)
____
1080 dvs. 3 år ( 3 * 360)
====

Memory:
4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

See ...
4658 news:435655bc$0$194$edfa...@dread16.news.tele.dk

> http://www.astronomynotes.com/evolutn/s2.htm
[ ... ]
> Its lifetime =
> 1/(5/1)^(4-1) × 10^10 years = (1/125) × 10^10 years = 8.0 ×10^7 years.

Hmm ... 1150-70 ... einem "synchronizerüng"-syntax ?

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4735

"Jesus-loves-you" skrev
4710 news:Uta8f.72410$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Checkpoint, The Mira-code ... ]

> ... fjerde dyr ... havde ti horn.

> [...]

Man kunne nu så spørge sig selv:

Hvorfor har man tilsyneladende valgt denne kryptiske formulering i Daniels
Bog ?

Forklaringen kan godt være meget simpel:

Der tales om *flere* ting på samme tid, dels ...

1.
Mira-coden

dels ...

2.
4706 news:ff98f.72396$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Begge dyrene har 10 horn (Åb.13,1 og Dan.7,7.), hvilket kunne indikere de
> 10 planeter.

Logisk set kunne version 2 godt lyde således:

Der er 10 planeter, men *desforuden* er der en ekstra, nr. 11:
Asteroidebæltet.

Den udskiller sig fra de andre planeter ved, at den enten aldrig blev dannet
fuldstændig, eller ved, at den i solsystemets tidligste udviklingsfase blev
knust ved et sammenstød. (Månen og Jorden menes således af astronomer at
være dannet på baggrund af et sammenstød; idet grundstofsammensætningen
omtrent er identisk for de to himmellegemer).

Det er denne *indikering*, som muligvis fremhæves i Daniel 7,8.

Angivelsen af det efterfølgende 3-tal (11-3) skulle således betyde, at
Merkus og Venus samt "Astroideplaneten" (som er destroyed) IKKE hører til
talmængden i udregningen (jævnfør åbenbaringsdyret).

Muligvis kan det eventuelt også være forklaringen på, at man har valgt
Jupiter (nr. 6) som udgangspunkt i beregningen, idet man under indrejsen til
vort solsystem jo så IKKE ...

UInidientified voice came (perhaps 2304, ET):
(2005-10-29, CET 22:32)
- "Nemlig!"

:-)

... idet man jo så IKKE har passeret Astroidebæltet endnu, og derved
*undgås* únødvendige fejl i "hjortesporet" (apropos Højs.1,8).

"Animal" want to be found ... :-)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4747

"Jesus-loves-you" skrev
4706 news:ff98f.72396$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Enter'ing the "Statsministeriet", code 28

Part no 1

[ ... ]

> [...]
>
> Herved fremkommer de 4 hoveder i Daniels Bog kap 7 ... :-)
>

> Vi har - med andre ord - endnu et *indicium* !

Såfrem vi nu ønsker at *bevare* de ca. 1350 Watt/m^2 ved ækvator for en
jordlignende planet, som er i kredsløb om Solen helt ude ved Jupiters bane,
da må Solen's udstråling forøges.

Dette tal er ca. ...

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

> (Øh ... her anvender du beregningen for en kugles overflade, 4 * Pi * r^2
> når afstanden fordobles, bliver lysstyrken en 1/4)

... (5,203 AE / 1 AE)^2 = 27,071...

Men *korrigerer* vi tallet (ifølge Åbenbaringsdyret 8'ttende hoved), da
bliver regnestykket:

4658 news:435655bc$0$194$edfa...@dread16.news.tele.dk

> Lysstyrken:
> Øh ... de 5,3 AU^2 = 28,09 ... så det passer jo meget godt ... :-)

Altså 28 gange kraftigere må en sådan Stjernesol være.

Kender vi dette tal fra Bibelen ?

Ja, det gør vi:

(I må alle have mig undskyldt nu, fordi jeg nu igen begynder at pille ved
"arvesølvet" (apropos blasfemi), men sådan ér hypotesen altså, at
informationerne gemmes dér, hvor vi sidst tør lede efter dem)

Memory on:
4758 news:vGn9f.72789$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Internal searchstring '(12 + 12) + 4' on!

(Own counter = 100, version 1 = 12, version 2 (ET ?) = 12)

De 24 ældte sidder i kreds *om* tronen, Åb. 4,4.
+ 4 livsvæsener i kreds omkring den, Åb.4,6
____
28
====

"Animal" found, Sir ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4777

"Jesus-loves-you" skrev
4777 news:vTS9f.72999$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]

> Såfrem vi nu ønsker at *bevare* de ca. 1350 Watt/m^2 ved ækvator for en
> jordlignende planet, som er i kredsløb om Solen helt ude ved Jupiters

[ ... ]

> [...]

[ ... ]

> De 24 ældte sidder i kreds *om* tronen, Åb. 4,4.
> + 4 livsvæsener i kreds omkring den, Åb.4,6

28-tal symbolet kan - sjovt nok - *umiddelbart* associeres til begrebet
'Lys' (apropos stjernesolen):

(Øh ... vi "smutter" lige omkring Farmand)

Og staden behøver ikke sol ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-02, CET 02:04)
- "login."

Og staden behøver ikke sol eller
måne til at skinne for den; thi Guds
herlighed har oplyst den, ...
(Åb.21,23)

To *nøgleord* får vi her:

1. Sol
2. Gud ... oplyser den

For de særlig "indviede" oplyses der endvidere, at "Lammet ér dens lys"
(Åb.21,23).

Og det vil så sige, at de 24 ældste SAMT de 4 livsvæsener (tilsammen 28)
rundt om Tronen, hvor Gud sidder (Åb.4,2 Keyword: En), bliver OPLYST af
denne Trone ... :-)

Hentydningen er ikke til at tage fejl af !!!

Spørgsmålet er nu:

Har vi at gøre med en art indicium-feedback ?
(apropos "Animal" want to be found)

> "Animal" found, Sir ... :-)

I morgen skal vi - om Gud vil (inshAllah) ...

DADDY-Break:
(2005-11-02, CET 01:57)
- "Jeg vil"

Thank You, DAD ... :-)

I morgen skal vi altså begynde at studere begrebet
ET indicium-feedback ... :-)

1.Punkt
4660 news:43579c47$0$176$edfa...@dread11.news.tele.dk

> r = sqr^3 ( (G * M * T^2) / (4 * Pi^2) )

Keyword:

"Animal" want to be found !!!

Voice from Earth came (perhaps USA):
02:18
- "Det er hermed vedtaget!"

Højs.1,8 ... See You tomorrow ... :-)

With kind regards,

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4779

"Jesus-loves-you" skrev
4779 news:SxU9f.73003$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Enter'ing the "Statsministeriet", code 28 ... ]

> I morgen skal vi altså begynde at studere begrebet

> [...]

Godmorning ... what a beautiful day, my Lord ... :-)

2304:
(2005-11-04, CET 01:36)
- "Yea!"

?

Hmm ... (24h + 23h + 42m)/8 = 47,7h/8 = 5h58m = 8:16 AM

Oh yes (Åb.21,25) ... it's a beautiful "morning", my friend... :-)

I like Your program, Sir (Åb.21,8) ...
4780 news:Ah7af.73080$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Apropos:

4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

Thank You, my frind ... :-)

-

r = sqr^3 ( (G * M * T^2) / (4 * Pi^2) )

Hmm ... I take a little nap ... :-)

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4784

"Jesus-loves-you" skrev
4784 news:2vAaf.73241$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]
>
> Hmm ... (24h + 23h + 42m)/8 = 47,7h/8 = 5h58m = 8:16 AM
>
> Oh yes (Åb.21,25) ... it's a beautiful "morning", my friend... :-)

Der er muligvis noget om snakken, fordi jeg har hørt, at astronauter pga.
den vægtløse tilstand ikke bliver så trætte, og derfor ikke sover så længe.

Skønt vi antager, at man lever hovedparten af tiden i rummet i et "normalt"
tyngdefelt, kunne man dog godt forestille sig den "uheldige" bivirkning, at
man bliver fristet over evne mht. at sove i vægtløs tilstand engang i mellem
4393 news:9YdXe.68139$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Endvidere må du tænke på, at når en civilisation først er kommet ud i
> rummet
> og har bygget rumbyer, så kan det godt være, at de *foretrækker* at bo i
> disse fremfor på en planet. Man kan fx. sove i vægtløs tilstand, og det
> skulle vist nok være ret behageligt ... :-)

Som årene går vil man - i så fald - muligvis komme til at forrykke sin
*tidsfornemmelse*, således fx. at Homo sapiens biologiske ur fra at
være på ca. 24 timer mht. hormoner osv., ændres til måske 48 timer
eller mere ... :-)

Faktoren 8-til-1 kunne således godt antyde dette som en art lille
mikro-indicium.

With kind regards,
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4786

"Jesus-loves-you" skrev

> Enter'ing the "Statsministeriet", code 28
>
> Part no 1
[ ... ]

> [...]
>
> De 24 ældte sidder i kreds *om* tronen, Åb. 4,4.
> + 4 livsvæsener i kreds omkring den, Åb.4,6

På den baggrund kunne man opstille en hypotese:

(I forgårs havde jeg gjort mig et lille notat)

Liv-2 har endnu IKKE *fysisk* kontakt til andre livsformer end os (Liv-1).
Havde de haft det, da ville "regnestykket" - teoretisk set - se således ud:

(version 1 = 12) + (version 2 = 12) + (version 3 = 12) = 36 ældste

Tallet 4 i de 4 livsvæsener kunne muligvis repræsentere Universets yderste
grænse (Åb.7,1).

Ordet *livsvæsener* kunne således symbolsk repræsentere hvad der nu findes
derude af *fysiske* biologiske livsformer, alle tilhørende kategorien det
*skabte* ...

Heaven-Break:
(2005-11-02, CET 09:26:17)
- "Amen."

What a beautiful day, my Lord (The Creator°) ... :-)

With kind regards,

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4787

Benny Bomstærk

FUT dk.matematik

"Jesus-loves-you" skrev
4786 news:VXAaf.73243$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Internal business: 2005-11-02, CET 02:18 ... ]

> [...]

> *tidsfornemmelse*, således fx. at Homo sapiens biologiske ur fra at
> være på ca. 24 timer mht. hormoner osv., ændres til måske 48 timer

Received mirror-feedback at ...
2005-11-05, Saturday, CET 15:56 (GMT 14:56), code: Sara (int Gen.11:29)

Hmm ... (3*24h + 13h + 38m)/8 = 85,6h/8 = 10h42m25s = 1:00 PM

Message understood, Sir ... :-)

Program ready for OUTPUT.

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4816

"Jesus-loves-you" skrev
4779 news:SxU9f.73003$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Indicium-feedback

Part no 1

[ ... ]

> I morgen skal vi altså begynde at studere begrebet
> [...]

Hvad forstås der ved et feedback ?

Ordet betyder på dansk en tilbagekobling, tilbagemelding eller returmelding.

Hvis det havde været en militæroperation, så kunne vi fx. sige, at et missil
bliver affyret fra et Hangarskib. Målet kunne være fx. at ramme Saddam
Hussein.

Tilbagemeldingen (fra fronten i Baghdad) af- eller bekræfter så *om* målet
blev ramt.

Afhængig af budskabet (returmeldingen) *PÅVIRKER* det nu
beslutningsprocessen om hvad, der så skal ske (næste aktion).

Havde missilet fx. IKKe ramt målet (men lidt NordØst for målet), kunne man
fx. affyre endnu et missil, hvor man har korrigeret for denne unøjagtighed i
håbet om denne gang at ramme plet ... :-)

Indenfor elektronik-branchen bruger vi også feedback til at styre kredsløb.
Her findes der mange typer feedback (positiv, negativ, delay ... osv.)

I denne *specifikke* sammenhæng, hvor ordet knyttes sammen med et indicium,
har vi altså at gøre med en art responce; en tilbagemelding, som på
en-eller-anden måde PÅVIRKER situationen.

Man kunne sige, at tilbagemeldingen *bekræfter* (bestyrker) indiciet på en
sådan måde, at ... (og så sker der et-eller-andet, indtil videre
unknown-factor)

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4817

"Jesus-loves-you" skrev
4779 news:SxU9f.73003$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Indicium-feedback

Part no 2 ... The Checkpoint.

[ ... ]

> I morgen skal vi altså begynde at studere begrebet
> [...]

Se evt. ...
4817 news:qrlbf.73460$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Man kunne sige, at tilbagemeldingen *bekræfter* (bestyrker) indiciet på en
> sådan måde, at ... (og så sker der et-eller-andet, indtil videre
> unknown-factor)

Nå ... lad os komme igang:

Punkt 1 lød:

Og som Benny Bomstærk (mirror: B.B.King) rigtig nok påpeger i hans indlæg
(File 4784 responce) ...

> FUT dk.matematik

... så indgår de matemateiske beregninger KUN til at understøtte
undersøgelsen (apropos Åb.13,18), hvorfor vi selvfølgelig IKKE skal gå i
detaljer her ... :-)

På Dansk Selskab for Rumfartsforskning's webside
http://www.rumfart.dk/vis.asp?id=154 gives formlen for en satellits
omløbstid.

Formlen er helt generel, så den kan også bruges til at beregne omløbtider om
andre planeter, måner og stjerner.

Det er denne formel vi skal benytte i vores undersøgelse (endskønt vi måske
ej forstår den).

The Checkpoint:

(Lad os lige teste om den er ægte, apropos selfcheck)

1. test
Den geostationære bane:
Formel: r = sqr^3 ( (G * M * T^2) / (4 * Pi^2) )
G = Gravitationskonstanten (6,67 · 10^-11 N · m^2 · kg^-2)
M = Jordens masse (5,796 · 10^24 kg)
T = satellittens omløbstid i sekunder (23 t 56 m)

r (radius) = 41.735.147,38 m = 41.735 km.

Den geostationære bane (plejer vi at sige) befinder sig i 36.000 km's højde
over Jorden, så jeg må have regnet galt, eller hva' ?

Forklaringen er enkel: Jeg havde glemt at tage højde for Jordens diameter,
som er på ca. 12.760 km. Jordens radius (6380) skal altså adderes til de
36.000 km, hvilket giver i alt 42.380 km.

Hmm ... tallet 41.735 km er altså ikke helt præcis. Nøjagtigheden er på ca.
98,5%.

Forklaringen herpå er, at jeg i udregningen ikke benytter tilstrækkelig
mange betydende cifre, så del-konklusionen må være, at formlen nogenlunde
kan anvendes ... :-)

2. test
Jordens bane omkring Solen:
Formel: r = sqr^3 ( (G * M * T^2) / (4 * Pi^2) )
G = Gravitationskonstanten (6,67 · 10^-11 N · m^2 · kg^-2)
M = Solens masse (1,989 * 10^30 kg)
T = Jordens omløbstid i sekunder (365,3d)

r (radius) = 1,4959 * 10^11 m = 150 * 10^6 km.

Afstanden mellem Jorden og Solen ér faktisk 150 millioner km.

-

Test-konklusion:
Formlen fungerer i praksis, hvorfor vi kan *godkende* den ... :-)

(Vi er nu klar til selve undersøgelsen)

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4818

"Jesus-loves-you" skrev
4779 news:SxU9f.73003$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Indicium-feedback

Part no 3 (selve undersøgelsen)

[ ... ]

> [...]

> Man kunne sige, at tilbagemeldingen *bekræfter* (bestyrker) indiciet på en
> sådan måde, at ... (og så sker der et-eller-andet, indtil videre

Punkt 1 lød:

Godkendelse af formelen, se ...
4818 news:Qhmbf.73467$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Nå ... lad os komme igang:

-

Åbenbaringsdyret's 6 hoved beskrives som være *

2304:
(2005-11-06, CET 13:11)
- "Login ... program."

Øh ... "systemet" er gået i *selvsving* (apropos indicium-feedback) !

Shhh ... NOT now, my friend ... :-)

Mankind do NOT understand it, if You always are talk'ing, Sir ... You know:
Madness ...
4691 news:oyV7f.71988$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Åbenbaringsdyret's hoved nr. 6 beskrives som være *nutid*:

> [...]

> "... den ene er der, ...
> (Åb. 17,10b)
>
> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

Såfremt vi i denne Jupiterbane skulle have biologisk *aktivt*, velfungerende
liv (sådan som vi kender det her på Jorden med sollys osv.), da beregnede
vi, at Solens energiudstråling måtte forøges med ca. 28 gange. Se evt. ...
4777 news:vTS9f.72999$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Spørgsmålet er nu:

I hvor lang tid vil en sådan stjernesol leve ?

Hmm ... lad os prøve formlen:

Formel: r = sqr^3 ( (G * M * T^2) / (4 * Pi^2) )
G = Gravitationskonstanten (6,67 · 10^-11 N · m^2 · kg^-2)

M = Unknown
T = Unknown
r = 5,203 AE (1 AE = 150 millioner km, Jordens gennemsnitsafstand til solen)

Vi har hele 2 ubekendte talstørrelser i formelen, så vi kan ikke
úmiddelbart beregne denne stjernesols levetid ... :-)

Men vi kender jo indirekte Stjernesolens masse, idet vi jo ved, at den skal
lyse ca. 28 gange kraftigere end vor egen Sol.

I en tabel over Stjernesoles masse i forhold til deres energiudsendelse ...

(NB! Linie-opbygningen ændre af forklaringsmæssige grunde)

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

> http://cseligman.com/text/stars/mldiagram.htm
[ ... ]
> 1/4 solar mass stars have 1/100 L¤, and last about 250 billion years*
> 1/2 solar mass stars have 1/10 L¤, and last about 50 billion years
> 1 solar mass has 1 solar luminosity (L¤), and lasts about 10 billion years
> 2 solar mass stars have 10 L¤, and last about 2 billion years
> 4 solar mass stars have 100 L¤, and last about 400 million years

... konstaterer vi, at for hver gang vi forøger (eller formindsker)
solmassen, ændres energiudsendelsen omtrent med en faktor 10.

Vi kan altså nogenlunde skønne, hvor stor denne sols masse må være:

Den må være mellem 2-4 gange så stor som vor egen Sol, og må derfor have en
levetid på mellem 400-2.000 millioner år.

Spørgsmålet er så blot:

Præcis hvor lang levetid har denne fiktive stjernesol ?

Nogen forslag ?

Vi kunne lave en tabel:

1 solar mass stars have 001 L¤, 001 log = 0
2 solar mass stars have 010 L¤, 010 log = 1
X solar mass stars have 028 L¤, 028 log = 1,447158...
4 solar mass stars have 100 L¤, 100 log = 2

HOVSA !!!

Tallet 1,44 kender vi *særdeles* godt !!!

Det er jo *præcis* det tal (dersom vi taler om solmasser), som afgør, *om*
"vippen-svinger-den-ene-vej-eller-den-anden; dvs. *om* en stjernesol, når
den er udbrændt, bliver til en nova eller supernova.

Input memory:
3470 news:AhGwd.76096$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> ... som Chandrasekhar
> beregnede til 1,44 gange Solens masse. ...
>
> ... Så hvis man har en fast
> stjerne med 1,4 solmasser og tvinger den til at
> modtage yderligere 0,1 solmasse, vil der ske no-
> get drastisk ... (nova- og supernova-eksplosioner).

Hmm ... "Hjorten" har muligvis efterladt sig et spor (Højs.1,8) ... :-)

-

Nå ... tilbage til vores beregning af stjernesolens masse.

Vi må muligvis konstatere, at vi IKKE kan klare regneopgaven selvstændigt
... :-(

Men så er det jo godt, at andre kan det ... :-)

En Hr. Filip Larsen fra den videnskablige nyhedsgruppe news:dk.videnskab har
været så elskværdig at løse opgaven:

4660 news:43579c47$0$176$edfa...@dread11.news.tele.dk

Lad os se, om han har ret:

Formel: r = sqr^3 ( (G * M * T^2) / (4 * Pi^2) )
G = Gravitationskonstanten (6,67 · 10^-11 N · m^2 · kg^-2)

M = 2,37 * 1,989 * 10^30 kg (see file 4662)
T = Unknown
r = 5,3 AU

T = 251.174.808,5 s = 7,958 years (år)

En omdrejning ude i Jupiters bane for en jordlignende planet (uanset dets
størrelse, og hvor sollyset ca. er det samme som her på Jorden, 1350 W/m^2
ved ækvator), medfører altså, at denne fiktive stjernesol skal lyse 28 gange
kraftigere. Endvidere at en omdrejning fra at være på ca. 12 år ændres til
ca. 8 år, samt at stjernesolens masse må være på ca. 2,37 solmasser.

Del-konklusion:
Filip har altså ret. Stjernesolens masse er på ca. 2,4 solmasser.

Hovedspørgsmålet er dog endnu ikke efterkontrolleret:

I hvor lang tid vil en sådan stjernesol leve ?

Filip skriver, at en sådan stjernesols levetid er på ca. 1,2 milliarder år.

Jeg fandt en Internet-side, hvor man kan beregne dette udfra en formel. Se
evt ...
4658 news:435655bc$0$194$edfa...@dread16.news.tele.dk

> Stjernens levetid:
> 1(2,3/1)^(4-1) * 10^10 år = (1/12,2) * 10^10 år = 0,82 * 10^9 år.
>
> Hmm ... resultatet afviger noget fra dit på 1,2 * 10^9 år.

Stjernesolens levetid er altså på ca. 0,8-1,2 milliarder år.

-

Den gæve læser vil måske have opdaget, at denne *fiktive* stjernesol højest
sandsynligvis IKKE vil være i stand til at kunne levere
*overlevelsesdygtigt* fysisk biologisk liv, idet stjernen jo efter blot
henved 1 milliard år er udbrændt, og endog vil eksplodere, idet dens masse
overskrider Chandrasekhar beregnede solmasse på 1,44 gange solen (og den vil
derfor også DESTRUERE alt liv i dens nærhed).

Og hvad kan vi så bruge denne oplysning til ?

Input memory:

> [...]
> teoretisk set - et passende udvalg af alle livsformerne i "sammenklappet"
> tilstand (på cellulært plan eller i form af en DNA-bank eller noget

Vores beregninger melder altså tilbage, at der kunne være noget om snakken
mht. at Liv-2 slet-og-ret har været TVUNGET til at forlade deres moderplanet
(og modersolsystem)!

Vi kan i hvert fald - fiktivt set - gøre os denne konklusion mht.
"kodebogens" indre logik hvad angår afkodning (dekodningen).

Idet beregningerne er foretaget *uafhængigt* af Noa-oplysningerne,
har vi altså herved fået den første teoretiske *konkretiserede*
indicium-feedback ... :-)

Og hvad kan man så bruge sådanne oplysninger til ?

Listen to the voice:

Go and follow the flock ...
(and you will then also find the "animal")

Song of songs (Ca., Højs.) 1,8
(code: Matt.24,28)

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-06, CET 14:24)
- "Amen."

Jump evt ...
3578 news:0vZHd.84401$Vf.37...@news000.worldonline.dk
3579 news:QvZHd.84402$Vf.37...@news000.worldonline.dk

(samt deres links)

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4819

"Jesus-loves-you" skrev
4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Copyright 28

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-08, CET 13:12)
- "Login."

[ ... ]

> Kommer man udefra og rejser ind i vort solsystem passerer man nogle
> planeter. Disse er ...
>
> 1. Den tiende planet, afstand (fra solen) ? (>40 AE)
> See news:42eb9412$0$21532$edfa...@dread16.news.tele.dk
> (and its links)
>
> 2. Pluto, afstand 39,44 AE
> 3. Neptun, afstand 30,06 AE
> 4. Uranus, afstand 19,18 AE
> 5. Saturn, afstand 9,54 AE
>
> Input the Bible:
>
> 1:
>
> "De fem er allerede faldet, ..."
> (Åb. 17,10a)

Øh ... i de seneste dage har Bibellæser-Ringen haft andagtstekster med
systematisk gennemgang af Zakarias Bog.

I den forbindelse konstaterede jeg her til morgen, at der muligvis med
Zakarias Bog er tale om en såkaldt krydsreference:

Således står der som kommentar i dag følgende:

( www.blr.dk )

=== citat start ===

Tirsdag 8. (november 2005)

Zak 6,1-15

Guds vilje udføres

Det ottende og sidste syn (v 1-8) ...

=== citat slut ====

Altså er der i alt 8 syn, hvilket leder tanken hen på de 8 hoveder i
Åbenbaringsdyret!

Angående de 5 første stod der i går:

( www.blr.dk )

=== citat start ===

Mandag 7. (november 2005)

Hvor de fem første syner handler om Guds omsorg ...

=== citat slut ====

Altså konstaterer vi, at de 5 første syner tilhører SAMME kategori, hvilket
leder tanken hen på de 5 første hoveder i Åbenbaringsdyret. Disse 5 hoveder
tilhørte jo også alle én og samme kategori (fortid).

> 6. Jupiter, afstand 5,203 AE
>
> Input the Bible:
>
> 2:
>
> "... den ene er der, ...
> (Åb. 17,10b)
>
> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

Spørgsmålet er nu, om det sjette syn på tilsvarende vis udskiller sig fra
resten, apropos ET markpointer:

Vi læser:

( www.blr.dk )

=== citat start ===

Mandag 7. (november 2005)

Zak 5,1-11

Guds retfærdige vrede
Den flyvende bogrulle i det sjette syn har nogle bemærkelsesværdige
dimensioner, der svarer til størrelsen af det Hellige i tabernaklet, der var
jødernes helligdom under vandringen i ørkenen. Her stod arken ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-08, CET 10:49:45-49, delay -0:01:04)
- "Amen (kom til at tænke: *Tættere* kan vi ikke komme på dem symbolsk)."

... med lovens to tavler. ...

=== citat slut ====

Den jordiske Helligdom var jo blot et *kopi* af den Himmelske
(2.Mos.25,9.40; 26,30).

At vi er kommet i "nærkontakt" med Pagtens Ark kan der IKKE være nogen tvivl
om, idet det fremgår af synet (det 5'te):

(bogrullen)

Da sagde han (own: en engel) til mig:
"Det er forbandelsen, ...
thi alle, som st ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-08, CET 11:49)
- "Login ... program."

Øh ... "systemet" er gået i selvsving (perhaps indicium-feedback program
ON)!

Da sagde han (own: en engel) til mig:
"Det er forbandelsen, ...
thi alle, som stjæler, er nu længe nok gået fri,
og alle, som sværger (own: dvs. lyver), er nu længe nok gået fri.
..."

(Zak.5,3 - sammenlign evt. med Loven: 2.Mos.20 + 5.Mos.32,47 m.fl.)

Syn nr. 6 udskiller sig altså *markant* fra de andre; idet vi nu symbolsk er
trådt ind i det Allerhelligste (se Matt.27,51 jævnfør 2.Mos.26,33.
Hebr.9,3; 10,19-20 - undskyld mht. evt. blasfemi-osv.)

Struktur-opbygningen er altså *identisk* !!!

Vi bemærker endvidere, at angående forskrifter om Helligdommens indretning,
står der i *original-teksten*, at ...

Boligen skal du lave af ti tæpper ...
(2.Mos.26,1)

11:33
- "Amen."

... hvilket jo leder tanken hen på de føromtale 10 planeter!

Se evt. indscanningsbillede af den hebraiske tekst:

> [...]

> Såfrem vi nu ønsker at *bevare* de ca. 1350 Watt/m^2 ved ækvator for en
> jordlignende planet, som er i kredsløb om Solen helt ude ved Jupiters

[ ... ]

> [...]

[ ... ]

> De 24 ældte sidder i kreds *om* tronen, Åb. 4,4.
> + 4 livsvæsener i kreds omkring den, Åb.4,6

*Original* Key 28 found, Sir !

Input:
4836 news:AY0cf.73646$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

- "Amen."

Endvidere står der:

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4837

"Jesus-loves-you" skrev
4727 news:Wwo8f.72492$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Hack'er-program

Type:
1611 news:muK0c.102339$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> "Jagten på den forsvundne sKAT"

Code:

Song of songs (Ca., Højs.) 1,8

Searchstring (Find): Eta and Tau

[ ... ]

> ... så lad os derfor prøve at regne *baglæns* mhp. - om muligt - at finde
> de original-benyttede tau- og eta-værdier, og sammenligne disse med
> Daniel-koderne 3½, 1150 (3,19), 1260 (3,5), 1290 (3,58) og 1335 (3,71).

Meget tyder på at det er tallet 28 L¤, vi skal benytte i beregningsmodellen
(den hypotetiske stjernesols lysstyrke). Se evt. ...
4777 news:vTS9f.72999$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4779 news:SxU9f.73003$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4836 news:AY0cf.73646$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

... samt tallet 8 år (en omdrejning omkring denne stjernesol for en
jordlignende planet). Se evt. ...
4836 news:AY0cf.73646$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Vi kan endvidere (indtil videre) med ret stor sandsynlighed fastslå, at eta
og tau ér *identiske* (dersom vi trækker tallet 1 fra eta's værdi).
Se evt. ...
4828 news:c9Qbf.73601$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

På den baggrund kan vi nu påbegynde "hack'ningen" ... :-)

-

1.
Først skal vi finde ud af, *præcis* hvor stor radius er (ca. Jupiters bane):

Formel:

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

> (Øh ... her anvender du beregningen for en kugles overflade, 4 * Pi * r^2
> når afstanden fordobles, bliver lysstyrken en 1/4)

Omskrevet:
R-jupiter2 = R-jord * Sqr^2 (L-stjerne / L-sol)

hvor:
R-jord = 1 AE
L-stjerne = 28
L-sol = 1

R-jupiter2 = 5,291502622 AE

(Jupiter = 5,203 AE)

2
Så skal vi finde massen på den hypotetiske stjernesol:

Formel:
(en satellits omløbstid og baneradius)
4660 news:43579c47$0$176$edfa...@dread11.news.tele.dk

> http://www.rumfart.dk/vis.asp?id=154
[ ... ]

> r = sqr^3 ( (G * M * T^2) / (4 * Pi^2) )
>

> hvor r er banens radius i meter,
> G er gravitationskonstanten (6,67 · 10^-11 N · m^2 · kg^-2),
> M er Jordens masse (5,796 · 10^24 kg) og
> T er satellittens omløbstid i sekunder.

Omskrevet:
M-stjerne = (r^3 * 4 * Pi^2 ) / (G * T^2 * M-sol)

hvor:
r = 5,291502622 AE * 149.597.900.000 meter,
G = 6,67259 * 10^-11,
T = 251.778.379,9 sek. (8 år * 365,26d * (23t 56m 4,0954s) * 60 * 60)
M-sol = 1,9891 * 10^30 kg
M-stjerne = unknown (stjernesolens masse målt i Solmasser)

M-stjerne = 2,327476732

3.
Så skal vi beregne stjernesolens levetid:

Antagelse:
4828 news:c9Qbf.73601$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 1 solmasse yder 1 energi-enhed, energi/tid 1
> 2 solmasser yder 2 energi-enheder, en./tid 10
> 4 solmasser yder 4 energi-enheder, en./tid 100
> 8 solmasser yder 8 energi-enheder, en./tid 1000
>
> Forventet levetid:
>
> 1 solmasse har 1 levetid * 10 milliarder = 10.000 millioner år
> 2 solmasser har 2/10 * ______do____ = 2.000 millioner år
> 4 solmasser har 4/100 * _____do____ = 400 millioner år
> 8 solmasser har 8/1000 * ____do____ = 80 millioner år

Formel:
T-stjerne = (M-stjerne / L-stjerne) * T-sol

hvor:
M-stjerne = 2,327476732
L-stjerne = 28
T-sol = ca. 10.000 millioner år

T-stjerne = 0,083124169 * T-sol = 831,2416901 millioner år

Stjernesolen brænder altså 12,03 ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-08, CET 18:36)
- "Login."

Yes, I found *Your* "footstep" (Højs.(Ca.) 1,8), Sir ... :-)

Stjernesolen opbrænder altså dets energi 12,03019545 gange hurtigere end
vores Sol.

18:39
- "Amen."

4.
Herefter skulle eta (i det *hypotetiske* eksempel) kunne beregnes (med tau
som test-kontrol):

4.A

Formel 1:
4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

Omskrevet:
L-stjerne / L-sol = (M-stjerne / M-sol)^eta

hvor:
L-stjerne = 28
L-sol = 1
M-stjerne = 2,327476732
M-sol = 1

eta = 3,94444

4.B

Formel 2:

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

Omskrevet:
T-stjerne / T-sol = (M-stjerne / M-sol)^-tau

hvor:
T-stjerne = 0,0831241690
T-sol = 1
M-stjerne = 2,327476732
M-sol = 1

tau = 2,94444

Konklusion:
De forventede eta- og tau-værdier stemmer overens ... Mission-1 done ... :-)

Men idet vi har at gøre med en stjernesols forbrændigshastighed (apropos
reality), må vi nødvendigvis konkludere, at eksemplet er *fiktivt* (indtil
vi ved mere herom)!

-

New Hack'er-program NOT ready ... :-(

Searchstring: Find gate-entry (the markpointer)

Den gæve læser har muligvis bemærket, at eta's værdi (i dette *hypotetiske*
eksempel) ligger en hel del OVER den antagede værdi på ...

4828 news:c9Qbf.73601$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Men *hvad* er de RIGTIGE eta- og tau-værdier ?
>
> eta = 3,1944444 ?
> eta = 3,3219281 ?
> eta = 3,5 ?
> eta = 3,5833333 ?
> eta = 3,7083333 ?
> eta = 3,88 ?

... svarende til Daniel-"koderne":

> Daniel-koderne 3½, 1150 (3,19), 1260 (3,5), 1290 (3,58) og 1335 (3,71).

Eta-tallet svarer omtrent til (i Daniel-syntax'et):

3,94444 * 360 = 1419,984, altså ca. 1420

"Leger" vi nu lidt med tallene fås:

3,94444 * 365,26 = 1440,74...

Hmm ... 1440 ???

(1440 / 365,26 = 3,9424)

Dette tal (144) kender vi særdeles godt i forvejen. Se evt. undersøgelser

Sent: Friday, December 17, 2004 CET 20:17
Subject: Besøg fra rummet (Liv-2 hypotesen) - Hvorfor tallet 144 i Bibelen
(Er Bibelen "inficeret") ?
3470 news:AhGwd.76096$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> ...Chandrasekhar

> beregnede til 1,44 gange Solens masse ...

(og dets links)

Tallet 1440 repræsenterer i Daniel-systemet ...

1440 / 360 = 4

Det var godt nok MISTÆNKELIG *præcist* !!!

Einem intelligens behind the number ?

With kind regards,

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4840

"Jesus-loves-you" skrev
4727 news:Wwo8f.72492$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Copyright 930

(Was: Hack'er-program)

> [...]

> de original-benyttede tau- og eta-værdier, og sammenligne disse med
> Daniel-koderne 3½, 1150 (3,19), 1260 (3,5), 1290 (3,58) og 1335 (3,71).

I forrige hach'er-program, satte vi os for at finde følgende mål:

4840 news:Hj6cf.73689$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

=== citat start (file 4840) ===

[...]

[ ... Resultat-OUTPUT ... ]

[ 1 ]
R-jupiter2 = 5,291502622 AE

[ 2 ]
M-stjerne = 2,327476732

[ 3 ]

T-stjerne = 0,083124169 * T-sol = 831,2416901 millioner år

[ ... ]

Stjernesolen opbrænder altså dets energi 12,03019545 gange hurtigere end
vores Sol.

[ 4.A ]
eta = 3,94444
[ 4.B ]
[...]

=== citat slut (file 4840) ====

Sammenligner vi nu dette resultat med officiel date, som fx. kunne være ...

> 1 solar mass has 1 solar luminosity (L¤), and lasts about 10 billion years
> 2 solar mass stars have 10 L¤, and last about 2 billion years
> 4 solar mass stars have 100 L¤, and last about 400 million years

> 8 solar mass stars have 1000 L¤, and last about 80 million years
> 16 solar mass stars have 10000 L¤, and last about 15 million years
> 32 solar mass stars have 100000 L¤, and last about 3 million years
> 64 solar mass stars have 1000000 L¤, and last less than a million years

(dvs. at eta = 3,3219)
(dvs. at 2^eta = 10)

... da får vi (i vores *fiktive* beregning):

Formel:
(2^eta, eta = 3.944442151)

1 solmasse har 1 L¤
2 solmasse har 15,3956 L¤

I samme kilde angives den egentlige 2^eta til at være ...

> ... For most of the range of
> stellar masses, the proportionality is as the 3.5 power of the mass, which
> means that if the mass doubles, the luminosity increases by about 11
> times, or, rounding off a bit, about 10 times. ...

... ca. 11.

(2^eta, hvor eta = 3,5 => 11,314)

(vores var på ca. 15,4)

Forklaringen på, at vores *fiktive* stjernesols alt for høje eta-værdi
skyldes, at beregningen er foretaget udfra den antagelse, at Stjernesolens
Lysstyrke var på 28 (og dermed en radius på 5,291502622 AE) med en omløbstid
på 8 år.

-

Vi har nu 2 muligheder ( i hack'er-programmet):

1.
At bevare Lysstyrken (på 28 L¤) og lade omløbstiden flyde frit.

eller ...

2.
At bevare omløbstiden (på 8 år) og så lade Lysstyrken flyde frit.

Men vi kunne også sætte os for, at forfølge den skøre idé, at undersøge
Daniels talværdier; idet vi (den gæve læser) jo allerede har bemærket at
tallet ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-09, CET 13:15)
- "Login."

... 3,5 er blevet nævnt (fra officielt hold), apropos de 3½-årstider
(1260 dage i Daniels Bog samt Åbenbaringsbogen) ... :-)

Så det gør vi ... :-)

-

1.
Vi bibeholden antagelsen, at eta og tau ér *identiske* (dersom vi trækker

tallet 1 fra eta's værdi). Se evt. ...
4828 news:c9Qbf.73601$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

2.
Vi antager endvidere, at Daniel-koderne hentyder til eta-værdier.

Begrundelsen herfor er følgende:

Anskuer vi alle eta-værdierne fra DanielsBog under et - udfra en
religiøs synsvinkel - da kan vi sige (ifølge Liv-2 hypotesen), at ... (input
keywords)

Han svarede: "2300 aftener og morgener *1;
så skal helligdommen komme til sin ret igen!"
(Dan.8,14)

*1: 1150 dage, idet der daglig bragtes både morgen- og aftenoffer.

... Guds herlighed (se fx. Es.46,13) er BORTE fra Templet; idet det jo er
nedtrampet af hedninger !!!

I Bibelen beskrives Guds herlighed (Guds nærvær) i symbolske vendinger
(billed-tale) som værende *lys* i mørket (se Es.42,6; 49,6. Luk.2,32.
John.1,5.9; 3,19-21; 8,12; 9,4; 12,46. ApG.13,47; 26,23. Kol.1,13.
1.Tim.6,16. 1.Pet.2,9. 1.John.1,5)

Altså konstaterer vi, at eta-værdierne (ifølge Daniels symboler) faktisk
godt kan knyttes (sammenkædes, forbindes, associeres) til begrebet *lys*
(godt nok her i omvendt betydning).

(Punkt 2 fortsat)

Herved fås værdierne:

Dan.8,14
eta = 1150 / 360, tau = eta-1 = 790 / 360

Dan.7,25; 12,7
eta = 1260 / 360, tau = eta-1 = 900 / 360

Dan.12,11
eta = 1290 / 360, tau = eta-1 = 930 / 360 ...

13:32
- "Login."

Dan.12,12
eta = 1335 / 360, tau = eta-1 = 975 / 360

13:33
Internal Interrupt, code: Jacob

Internal request:
Dan.4,16; 9,27
eta = 7, tau = 6, 2^eat = 128 ... ???

3.
Bible-searchstring

3.A
Input 790
Found: none

3.B
Input 900
Found:
Dom (Jdg) 4,3. ... (13:40-Break:-"Login") ... 13
Hmm ... 10.000 ... 10.000 millioner år (solens levetid) ???
Input 10.000
Found:
(13:45 - "Login.")
Dom 1,4; 3,29 ... 4,6.10 ... 4,14; 7,3; 20,34;
Hmm ... 2, 2(position 2 + markpointer), 3 ... (we will perhaps find out
later) ... :-)

3.C
Input 930
Found:
1.Mos (Gen) 5,5
(13:49 - "Login")

3.D
Input 975
Found: none

3.E.1
Input 2520 (7*360)
Found: none

3.E.2
Input 2160 (6*360)
Found: none

Nogle interessante oplysninger kom frem ... :-)

4.
Den mest iøjnefaldende oplysning er udfra tallet 930 (1.Mos.5,5):

Vi læser:

(angående Adam, det *første* menneske ifølge Bibelen)

Således blev hans fulde levetid 930 år,
og derpå døde han.

I Liv-2 hypotesen knyttede vi Tau til dette 930-tallet. Tau var et
beregningstal i relation til *levetid* (for en stjernesol).

Vi *genkender* altså parallellen angående Adams fulde *levetid* ...

13:58
- "Amen."

I found *Your* "footstep" (Højs.(Ca.) 1,8), Sir ... :-)

Men hvorfor lige Adam ?

Anskuer vi dette udfra Liv-2 hypotesen med en religiøs indfaldsvinkel, så
var det jo *ham* ...

14:08
- "Amen."

... der startede med at synde! Ifølge Bibelen har alle mennesker syndet mod
Gud (på den ene eller anden måde) pga. denne "arvesynd" nedstammet (muligvis
i vores gener) fra Adam.

Eta-værdien er (i så fald) på 1290/360 = 3,58333...

Input memory:
> [...]

[ ... ]
> ... For most of the range of
> stellar masses, the proportionality is as the 3.5 power of the mass ...

Altså meget tæt på den officielle antagede værdi på 3,5 og derfor
*realistisk* ... :-)

Mission-2 done, Sir!

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4842

"Jesus-loves-you" skrev
4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Copyright 930 ... ]

> Searchstring (Find): Eta and Tau

Det kunne nu være spændende at undersøge ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-09, CET 15:17)
- "Login."

Heysan, mon freund (Højs.1,8) ... :-)

... på baggrund af ...

15:19
- "Nemlig!"

Daaar ... :-)

... på baggrund af de "hack'ede" Eta- og Tau-værdier, som er:

> Dan.12,11
> eta = 1290 / 360, tau = eta-1 = 930 / 360 ...

... hvad den *hypotetiske* stjernesols Masse, Lysstyrke, og Levetid er
udfra følgende 2 muligheder:

> [...]
>
> eller ...
>
> 2.
> At bevare omløbstiden (på 8 år) og så lade Lysstyrken flyde frit.

Stjernesolens Lysstyrke fastsat til 28 L¤ (28 gange vores Sol)

1.A

Stjernesolens Masse

Formel:

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

Mstjerne^eta = 28,

Mstjerne = 2,534300184837911

1.B

Stjernesolene Levetid

Formel:

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

Tstjerne = 0,09051072088706837

(eller vores Sol lever 11.04841493029003 gange længere end Tstjerne.)

1.C

Omløbstiden for en jordlignende planet

1.C.1

Radius

Formel:
4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

R-jupiter2 = R-jord * Sqr^2 (28)

R-jupiter2 = 5,291502622129181 AE

1.C.2

Omløbstiden

> [...]
>
> hvor r er banens radius i meter,
> G er gravitationskonstanten (6,67 · 10^-11 N · m^2 · kg^-2),
> M er Jordens masse (5,796 · 10^24 kg) og

T = Sqr^2( r^3 * 4 * Pi^2 / G * M-sol * M-stjerne)

hvor:
r = 5,291502622129181 AE * 149.597.900.000 meter,

G = 6,67259 * 10^-11,

M-sol = 1,9891 * 10^30 kg

M-stjerne = 2,534300184837911 (stjernesolens masse målt i Solmasser)
T = unknown

T = 251778385,3762836 sek.

T = 7.978156942134881 år (60*60*24*365,26)

dvs. 99.7270 % af de forventede 8 år ...

17:06
- "Amen."

2.
Omløbstiden af en jordlignende planet fastsat til 8 år

Dette punkt er ikke længere relevant, idet Punkt 1 har ramt plet med blot en
afvigelse på sølle 0,273%

-

Konklusion:
Meget tyder på, at Daniel-1290 faktisk ér koden for Eta, idet den leverer
*nøjagtige* feedback-referencer til både tallet 28 samt tallet 8
(fremskaffen på UAFHÆNGIG vis) ... :-)

Mission-3 done, Sir!

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4843

"Jesus-loves-you" skrev
4843 news:Mipcf.73821$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Copyright 930 ... ]

> Konklusion:
> Meget tyder på, at Daniel-1290 faktisk ér koden for Eta, idet den leverer
> *nøjagtige* feedback-referencer til både tallet 28 samt tallet 8
> (fremskaffen på UAFHÆNGIG vis) ... :-)

Øh ... hvis vi ser på kode-syntax'et, ...

Memory:
4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

... da konstaterer vi, at samme fremgangsmåde også er blevet benyttet i
Daniels Bog:

4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> (Punkt 2 fortsat)
[ ... ]
> Dan.8,14 ... 1150 ...
[ ... ]
> Dan.7,25; 12,7 ... 1260 ...
[ ... ]
> Dan.12,11 ... 1290 ...
[ ... ]
> Dan.12,12 ...1335 ...
[ ... ]
> Dan.4,16; 9,27 ... eta = 7 ...

Umiddelbart kunne man antage, at markpointer (position 2) burde være 1260,
kan faktisk er tallet 1150 ikke direkte angivet. Det er beregnet udfra
(2300/2), hvorfor denne udgår.

Ligeledes mht. tallet 7 og 3½ (1260)

Tilbage står nu:

1. 1290
2. 1335

Og det var jo ikke så godt, med mindre man læser kodens *keyword*:

"... dagenes ende ..."
(Dan 12.13)

Det er jo tallet 0 (nul, når *alting* er slut).

Ergo skal koden læses baglæns:

0. 0 (Dan.12,13)
1. 1335 (Dan.12,12)
2. ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-09, CET 17:40)
- "Læg godt mærke til dette !"

Yes, Sir.

The *entry*-pointer:

2. 1290 (Dan.12,11)
3. you.name-it (perhaps 3½ ... 21, 24, 3, 3, 3, ½, 1, 62, 62, 7, 70 ...
2300)

Vores Eta-værdi er altså placeret udfor position 2, som tilkendegiver og
symboliserer Liv-2 i relation til Liv-1 (Mankind), the *markpointer* ... :-)

17:47
- "Halleluja."

Konklusion:
Hele systemet er "skræddersyet", så det passer sammen, som nøglen i
en lås ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4844

"Jesus-loves-you" skrev
4844 news:lQpcf.74031$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> 0. 0 (Dan.12,13)
> 1. 1335 (Dan.12,12)

> 2. 1290 (Dan.12,11)
> 3. you.name-it (perhaps 3½ ... 21, 24, 3, 3, 3, ½, 1, 62, 62, 7, 70 ...
> 2300)

Øh ... for sjov skyld kunne det nu være fristende at opstille en hypotese:

Anskuer vi syntax'et udfra Liv-2's synsvinkel, så kunne de 1335 måske
repræsentere *deres* tidsmåler, apropos Åbenbaringsdyret:

> [...]

> planeter. Disse er ...
>

> 1. Den tiende planet, afstand (fra solen) ? (>40 AE) ...

De 1290 repræsenterer så "synkroniseringen" (Gate 6: Jupiter2) ...

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 6. Jupiter, afstand 5,203 AE

... idet Eta- og Tau-værdierne er *Universielle*, altså gældende både for os
(Liv-1) og dem (Liv-2) og evt. andre bosiddende omkring en G-stjerne.

Og de 1260 repræsenterer så *vores* tidsmåler:

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 8. Jorden, afstand 1 AE

Men, men, men ... så passer koden jo ikke helt, fordi Mars jo i så fald
mangler!

Denne kunne dog godt være angivet, blot i *krypteret* form, idet vi jo
konstaterer, at ...

+1335
-1290
____
45
====

samt:

+1290
-1260
____
30
====

Dividerer vi nu 45 med 30 fås tallet 1,5 og det tal ligner jo FORBAVSENDE
meget Mars baneafstand:

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 7. Mars, afstand 1,524 AE

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-09, CET 18:14)
- "Login."

"Animal" found, Sir ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4845

"Jesus-loves-you" skrev
4845 news:lcqcf.74036$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> [...]

> +1290 ... -1260 [ = ] ... 30

> Dividerer vi nu 45 med 30 fås tallet 1,5 og det tal ligner jo FORBAVSENDE

Anskuer vi nu planeten Mars udfra Skriftstedet ...

Salig er den, der holder ud og oplever 1335 dage.
(Dan.12,12)

... da givet det faktisk en logisk *nøgtern* mening (ifølge Liv-2
hypotesen):

Mars har engang haft flydende vand; idet de udtørrede flodlejer er blevet
opdaget indenfor de seneste år.

Mars har altså engang - teoretisk set - kunnet rumme biologisk liv!

Men hvorfor har Mars så ikke længere flydende vand ?

Forklaringen er enkel:

Desto større en planet er, desto længere tid vil de radioaktive stoffer (i
planetens indre) kunne *opvarme* planeten. Tilstanden betegnes under
bemævnelsen, at planeten er geologisk aktiv, idet lava kommer op til
overfladen osv.

Jorden vil også en dag blive geologisk inaktiv, og det kan være, at det er
dét, der skal forstås med ordene: "Salig er Menneskeheden, dersom den
overlevet i så lang tid, at den vil kunne opleve, at Jorden bliver
geologisk ...

Heaven-Break:
(2005-11-09, CET 18:52)
- "Nemlig!"

Heysan ... :-)

... inaktiv, hvilket ligger rigtig mange millioner, måske ligefrem flere
milliarder år ude i fremtiden."

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4846

"Jesus-loves-you" skrev
4843 news:Mipcf.73821$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... Copyright 930 ... ]

Kontrol-test

[ ... ]

> 1.
> Stjernesolens Lysstyrke fastsat til 28 L¤ (28 gange vores Sol)

[ ... ]
> Stjernesolens Masse
[ ... ]
> Mstjerne = 2,534300184837911
[ ... ]
> Stjernesolene Levetid
[ ... ]
> Tstjerne = 0,09051072088706837

2,534300184837911 / 28 = 0,09051...

Tallene er *identiske* ... :-)

[ ... ]
> Radius
[ ... ]
> R-jupiter2 = 5,291502622129181 AE
[ ... ]
> Omløbstiden
[ ... ]

> T = 251778385,3762836 sek.
>
> T = 7.978156942134881 år (60*60*24*365,26)

Beregningsformel:
Sqr^2( (r^3 * 4 * Pi^2) / (G * T^2 * M-sol * M-mira) ) = T

T = 241285981,4932019 sek.
T = 7,64568183806911 år.

Hmm ... jeg begik altså en lille regnefejl i går, men den betyder for så
vidt ikke noget, idet T afrundet FORTSAT tilhører talmængden 8, apropos det
8'tende hoved (Åb.17,11).

> 2.
> At bevare omløbstiden (på 8 år) og så lade Lysstyrken flyde frit.

Denne bør derfor efterkontrolleres!

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4857

"Jesus-loves-you" skrev
4710 news:Uta8f.72410$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Mira-koden

Part no 2

> [...]

[ ... ]

> 8,80250...
>
> Herved *genkender* vi de 8 hoveder og de 8 horn (tallet 8,8) ... :-)

Øh ... de føromtalte 8 år (omløbstiden for en hypotetisk jordlignende planet
ude ved Jupiters bane) har vist sig ikke at være helt nøjagtig. Det rigtige
tal er (kunne være) ved lysstyrke 28:

4857 news:4fHcf.74121$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> T = 241285981,4932019 sek.
> T = 7,64568183806911 år.

Herved synes den variable stjerne Mira's svingningsperiode tilsyneladende
IKKE identificeret (i første omgang) ... :-(

Og det var jo ikke så godt, fordi ...

-

Mira-symbolet er et meget vigtig "fix-punkt":

Bueafstanden mellem Mira og Noa er nemlig så godt som *identisk* med
bueafstanden mellem Noa og Liv-2:

Mira's position er:
Galactic longitude 167,75457
Galactic latitude -57,98162

Noa-definitionen's position blev antaget at være ...
3526 news:Q4YBd.79282$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Galactic Longitude 150 skærer Ekliptika i Galactic Latitude -46.2

Liv-2's position blev antager at være ...
3532 news:PQcCd.79410$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Galactic longitude around 141
> Galactic Latitude maybe around -61.2

(NB! Liv-2 positionen på himlen er blot et teoretisk punkt, altså givetvis
*fiktivt*)

Bueafstanden mellem 2 punkter på himlen beregne udfra formlen:
3548 news:JEtEd.81887$Vf.36...@news000.worldonline.dk

3603 news:Mv6Nd.97952$Vf.38...@news000.worldonline.dk

> Bueafstanden mellem Noa-punktet og Liv-2 er på 15,88 grader.
>
> Bueafstanden mellem Noa-punktet og Mira er på 15,96 grader, altså næsten
> det samme som Noa-punktet i forhold til Liv-2-kandidat-no-1 (99,5%).
>
> Bueafstanden mellem Mira og SGP er på 32,01 grader.
[ ... ]

4322 news:Mauze.58857$Fe7.1...@news000.worldonline.dk

> ½ omdrejning svarer jo til NGP (max. intervallet).
>
> (3/4 omdrejning svarer således til 1/4 omdrejning fra den modsatte side)
>
> ½ enhed må derfor være den *halve* afstand, svarende til 150-Noa-enheder
> eller 90° ud af i alt 360° (360° = 1 omdrejning).

Altså indgår Mira som en meget vigtig brik (et art "fix-punkt") i
*bevisførelsen*!

-

Det er selvfølgelig derfor relevant i vores jagt på den forsvundne skat at
"hacke" på eventuelle Mira-symboler ... :-)

Det umiddelbar eneste karakteristiske ved Mira er, at det er en variabel
stjerne. Det er derfor naturligt at vælge dets svingningsperiode
(pulseringen) som markør (the markpointer).

I den forbindelse skal følgende nævnes:

4858 news:eoJcf.8$Cl2...@news000.worldonline.dk

=== citat start (fil 4858) ===

Mira-coden er nu blevet fundet:

Beregning foretaget på baggrund af 8 år. Se ...
4711 news:zLa8f.72411$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> Herved fremkommer altså 8 hoveder og 8 horn (10+1-3= 8).
>
> Idet de 8 horn er knyttet til det sidste hoved, *kunne* udsagnet også

Undlader vi at foretage denne korrigering kunne tallet være 4,8 ...

Men idet Daniels Bog muligvis på andre områder mht. Liv-2 hypotesen menes at
indeholde skjult information i kodet form, opstår der bl.a. følgende
dekoder-mulighed:

> [...]

> "... dagenes ende ..."
> (Dan 12.13)
>
> Det er jo tallet 0 (nul, når *alting* er slut).

Altså bliver tallet 8,4

Fortsætter vi nu med at læse teksten med denne struktur-opbygning (dvs.
teksten skal læses baglæns), da får vi omtrent følgende:

(NB! Original-teksten på aramæisk haves ikke, hvorfor der kan være fejl mht.
udlægningen)

Start:

1.
Dan.7,9 Dommedag°, dvs. end
Number = 0

2.
Dan.7,8 8-tallet i krypteret form (10+1-3= 8, se evt. Dan.7,20),

markør = horn (horns)

Number = 8

3.
Dan.7,7 "... og havde 10 horn."
" ... and it had ten horns."

markør = horn (horns)

Hmm ... 10-tallet findes ikke (tal-definition: 0-9) ... :-(

Måske en ny type markør: komma ?

Number = ,

4.
Dan.7,7d " ... Det var forskelligt fra alle de tidligere dyr ...",
" ... and it was diverse from all the beasts that were
before it; ... "

markør = dyr (beast)

Searchstring "dyr", counter from topicaltext-to-textstart
Found:
Dan. 7,7: " ... fjerde dyr ..."
(no jump between animals)

Number = 4

5.
Dan.7,7c " ... og hvad der levnedes, trampede det ned med fødderne. ...",
" ... and stamped the residue with the feet of it: ... "

markør = fødder (feet)

Searchstring "fødder", counter from topicaltext-to-textstart
Found:
Dan. 7,4: " ... to ben ..." (made stand upon the feet as a
man)
(jump from animal 4 to 1)

Number = 1 (animal)
Number = 2

6.
Dan.7,7b " ... det havde store jerntænder, åd og knuste, ...",
" ... and it had great iron teeth: it devouted and brake in
pieces, ... "

markør = tænder (teeth)

Searchstring "tænder", counter from topicaltext-to-textstart
Found:
Dan. 7,5: " ... tre ribben i gabet mellem tænderne ..."
(three ribs in the mouth of it between the teeth of it)
(jump from animal 4 to 2)

Hmm ... *mellem* tænderne, dvs. overmund + undermund
(upper (1) and lower (2) part of the mouth)
altså en vag hentydning til 2-tallet (animal 2)

Number = 2 (animal)
Number = 3
Or:
Number = 2*3 = 6

7.
Dan.7,7a " ... fjerde dyr, frygteligt, skrækkeligt og umådelig stærkt;..."
" ... fourth beast, dreadful and terrible, and strong
exceedingly; ..."

markør = dyr (beast)

Number = 4

Herved dannes tallet:

08,412234
eller ...
08,41264

Det interessante er nu, at ...

Input memory:

> [...]
> stjerner efter, om de er af Mira-typen, da denne er meget regelmæssig.
> Hver periode tager i gennemsnit 331.96 (days)

Øh ... mht. periode-ændringer har en uddannet astronom, Hr. Sven Nielsen,
udtalt følgende:

4849 news:bcHcf.74113$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]
men ...

Såfremt vi *ændrer* Jordtidsåret fra at være på 1 år (365,26 dage) til at

Da pulserer Mira i dette tidsrum (dvs. svinger i lysstyrke) i alt:

8,41264534 gange.

Dan.7,7 baglæns var på:
08,41264

Tallene er altså så godt som *identiske* ... :-)

=== citat slut (fil 4858) ====

Mira-koden er altså muligvis blevet fundet, hvilket altså (i så fald)
*bekræfter* vores
Noa-opmåling-af-Universet-med-udgangspunkt-i-Galaksens-Centrum.

Dette leder så hen på tanken at finde - om muligt - Liv-2 *egentlige*
hjemstavsposition; idet det antages, at de også har videregivet denne
information i deres "kodebog", dvs. Bibelen ... :-)

Men, men, men ... noget tyder på, at dette "hack'er-program" IKKE har fulgt
slavisk den korrekte rækkefølge mht. indgangsnøglerne (the entry-key's).

Vi kan nemlig gøre os følgende iagttagelse:

Det er IKKE muligt at de-kryptere Dan.7,7 (the Mira-code), dersom man ikke
allerede er kommet i besiddelse af indgangsnøglen, som er beregnet på
baggrund af, at eta = 3,5833... (1290/360).

Vi bør derfor systematisk gennemgå den kronologiske rækkefølge af
informationsprogrammet med henblik på at opspore og benytte de korrekte
symbol-orienteringer (og evt. deres indre logik mht. regler i
dekoder-processen); idet det antages, at disse symboler og regler skal
benyttes for at forstå *hele* kodemeddelsen, herunder Liv-2 hjemstav (som så
muligvis - astronomisk set - kan *efterkontrolleres) ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4860

Benny Bomstærk

nå - jeg kan se at du stadig ryger sjov tobak

"Benny Bomstærk" skrev

[ ... file 4860 ... ]

> nå - jeg kan se at du stadig ryger sjov tobak

Nej, jeg ryger ikke hash (hvis det var dét, du havde i tankerne) ... :-)

Øh ... jeg skal ærlig indrømme, at dét, jeg taler om, er et meget komplekst
"puslespil", hvorfor man let taber overblikket ... :-(

Lad os derfor prøve at tage en ting af gangen:

I vores sidste samtale, som var ...

4720 news:v6l8f.72465$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 4707 news:6x98f.72399$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Dit *seriøse* svar herpå efterlyses således fortsat ... :-)

... forsøgte jeg at indføre dig i "puslespillet" på en saglig måde og på et
nøgternt plan, som alle mennesker burde kunne forstå.

Denne intelligens-test har du hidentil IKKE vist dig i stand til at kunne
bestå ... :-(

Men, men, men ... forstå mig nu ret:

(*Konklusionsdannelsen*, jeg efterlyser, er jo - rent ud sagt - pære-simpel)

4590 news:i5O0f.69895$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4865

"Jesus-loves-you" skrev
4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

"Fragment" 10.000

(NB! Dette indlæg er et underprogram (Fragment-opsamler).
Jump derfor evt. til et kommende indlæg, se nederst.)

[ ... ]

> Dan.7,25; 12,7
> eta = 1260 / 360, tau = eta-1 = 900 / 360

[ ... ]
> [...]

> Dom 1,4; 3,29 ... 4,6.10 ... 4,14; 7,3; 20,34;
> Hmm ... 2, 2(position 2 + markpointer), 3 ... (we will perhaps find out

Markør-900 peger altså hele 2 gange på en tekst med ganske kort interval.

Det virker som om markør-900 har "anholdt" tallet 10.000, endog 2 gange.

Umiddelbart kommer man uvilkårlig til at tænke på solens levetid, idet denne
jo er på ca. 10.000 millioner år. Og det er sikkert også tiltænkt (fra
afsenderens side) ... :-)

Hvad står der ellers i intervallet (kodemæssig set) ?

v3
900 jernvogne

Markør-900 start

v3
20 år

Markør-10.000 start

v6
10.000 mand

Markør-10.000 stop

v10
10.000 mand

Markør-900 stop

v13
900 jernbeslagne vogne

Hmm ... 20 år. Det er muligvis en art *tidsangivelse* pga. ordet 'år'.

Lad os prøve at gange tallene sammen:

20 * 10.000 * 10.000 = 2.000.000.000, dvs. 2 milliarder år

Hmm ... talstørrelsen begynder at indikere noget, som vi kan relatere til en
stjernesols levetid!

Lad os prøve at udvide søge-intervallet:

Undervejs fra Interval 1 til 2 bemærker vi følgende:

Dom 3,29
10.000

Begin (start counter)

Dom 3,30
80 år

Dom 3,31
600 mand

Dom 4,3
900 jernvogne
20 år

v4-5, none

End (stop counter)

v6
10.000 mand

Counter:
80 * 600 * 900 * 20 = 864.000.000

Hvad er forskellen mellem de to tal ?

0,432
eller
2,3148...

Hmm ... hør det minder mig om Tau's værdi på 2,583... ((1290 /360) - 1).

Såfremt Eta's værdi skulle findes udfra 1260, da havde Tau's værdi været på
2,5.

Altså må vi konkludere, at der indirekte hentydes til et-eller-andet.

Spørgsmålet er så *hvad* ?

Hmm ... 20 * 2,3148... = 46,296... ?

Hmm ... 20 * 2,5 = 50 ... ?

Dét tal kender vi fra Bibelen (code Åb.11,1-2a). Vi læser:

(Om sabbatåret og jubelåret)

men i det syvende år skal landet
have en fuldkommen sabbatshvile ...

Og I skal hellige det halvtredsinds-
tyvende år ...

et jubelår skal dette år, det halv-
tredsindstyvende, være eder.

(3.Mos.25,4.10.11)

*Kombinerer* vi nu disse tal, kommer der til at stå:

Interval 1:
(Dom (Jdg) 1,1 - 4,3
10.000 (v1,4) * 10.000 (v3,29) * 50 = 5 milliarder

Interval 2:
(Dom (Jdg) 4,3 - 4,13
10.000 (v4,6) * 10.000 (v4,10) * 50 = 5 milliarder

Interval 3:
> Dom (Jdg) 4,3 - end
10.000 (v4,14) * 10.000 (v7,3) * 10.000 (v20,34) * 50 = 50.000 milliarder

Men i hvilken sammenhæng skal tallene tolkes ?

Tau's værdi på 930 blev relateret til ...

> [...]

> beregningstal i relation til *levetid* (for en stjernesol).
>
> Vi *genkender* altså parallellen angående Adams fulde *levetid* ...

Interval 2 må derfor gælde ...

4845 news:lcqcf.74036$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Og de 1260 repræsenterer så *vores* tidsmåler:
>
> 4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Så - alt i alt - betyder interval 2 den tid, som er nu (for os mennesker +/-
nogle årtusinder) og så frem til et *dødstidspunkt* 5 milliarder år ude i
fremtiden.

Og det er jo Solen, vi her taler om ... :-)

Interval 1 må derfor være den tid, som allerede er gået siden dens fødsel,
og da videnskaben på baggrund af de radioaktive isotopers henfaldskonstanter
har beregnet, at solsystemets alder (inklusiv Solen) er på ca. 4,6
milliarder år, så passer det jo i grunden udemærket med de 5 milliarder
år ... :-)

Især hvis vi udregner Interval 1 udfra 20 * 2,3148... = 46,296..
Da bliver tallet faktisk 4,63 milliarder år ... :-)

Interval 3 må derfor var ET's tanker og ønsker om at leve evigt, apropos det
umådelige store tal på 50.000 milliarder ... :-)

Apropos ...
4846 news:3Lqcf.74040$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [...]
> overlevet i så lang tid, at den vil kunne opleve, at Jorden bliver

> geologisk inaktiv, hvilket ligger rigtig mange millioner, måske ligefrem

Hmm ... måske skulle vi efterkontrollere dette tal på
videnskabsgruppen ... :-)

-

Endvidere konstaterer vi, at markør-7*7 nu er kommet på banen i forbindelse
med Jubelåret (markør-50).

Dette tal kender vi allerede, se evt ...
3526 news:Q4YBd.79282$Vf.36...@news000.worldonline.dk

"Fragmentet" (Markør-77) vil blive taget op i hovedprogrammet (se henvisning
nederst i dette indlæg).

Ligeledes mht. markør-600.

-

Vi kan på den baggrund gøre os følgende iagttagelse mht. "filter" i
søgestrengen (the searchstring):

Searchstring: 10.000 - without filter

Found:

Dom 1,4; 3,29; 4,6.10; 4,14; 7,3; 20,34.
1.Sa.14,24; 15,4.
1.Ki.5,14.
2.Ki.14,7; 24,14.
1.Ch.29,7.7.
2.Ch.25,11.12; 27,5.5; 30,24.
Est.3,9.
Eze.45,3.5; 48,10.10.13.18.18.
Jon.4,11.

Markør-counter:
7,2,1,2,2,5,1,7,1

Betydningen af denne talkode er desværre endnu ukendt ... :-(

Men mht. *primær*-søgningen må filtret muligvis være:

1. step:
Find first markør (x).

2. step:
Understand the syntax of the "program".

3. step:
Cut the rest.

-

Internal

Coming up:
Re: Liv-2 hypotesen - det første bevis eller vranglære ? (The syntax of the
Animal-footsteps: Follow-me)

Linked to ...
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4869

"Jesus-loves-you" skrev
4869 news:u0ldf.135$Cl2...@news000.worldonline.dk

> [...]

[ ... ]

> Coming up:
> Re: Liv-2 hypotesen - det første bevis eller vranglære ? (The syntax of

Link-koden smuttede desværre (af en-eller-anden grund blev der oprettet en
helt ny tråd pga. navneændring) ... :-(

Den nye link-adresse er:

syntax of the Animal-footsteps: Follow-me)

4871 news:hgndf.148$Cl2....@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4872

"Jesus-loves-you" skrev
4843 news:Mipcf.73821$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

"Fragment" 11.

[ ... Copyright 930 ... ]

> [...]
>
> Tstjerne = 0,09051072088706837
>
> (eller vores Sol lever 11.04841493029003 gange længere end Tstjerne.)

Der er et bibelvers , som altid har undret mig:

(Israels børns stammer)

af Juda stamme ...
af Rubens stamme ...
af Gads stamme ...
af Asers stamme ...
af Naftalis stamme ...
af Manasses stamme ...
af Simeons stamme ...
af Levis stamme ...
af Issakars stamme ...
af Zebulons stamme ...
af Josefs stamme ...
af Benjamins stamme ...

(Åb.(Rev.) 7,5-8)

Dette giver i alt 12 stammer, men hvis man har lidt bibelkendskab, da ved
man også, at de *oprindelige* 12 stammer bestod af:

1. Ruben (1.Mos.(Gen.) 29,32)
2. Simeon (1.Mos.(Gen.) 29,33)
3. Levi (1.Mos.(Gen.) 29,34)
4. Juda (1.Mos.(Gen.) 29,35)
5. Dan (1.Mos.(Gen.) 30,6)
6. Naftali (1.Mos.(Gen.) 30,8)
7. Gad (1.Mos.(Gen.) 30,11)
8. Aser (1.Mos.(Gen.) 30,13)
9. Issakar (1.Mos.(Gen.) 30,18)
10. Zebulon (1.Mos.(Gen.) 30,20)
--. Dina (1.Mos.(Gen.) 30,21)
11. Josef (1.Mos.(Gen.) 30,24)
12. Benjamin (1.Mos.(Gen.) 35,18)

Med tæller på (counter) får vi:

1 af Juda stamme ...4
2 af Rubens stamme ...1
3 af Gads stamme ...7
4 af Asers stamme ...8
5 af Naftalis stamme ...6
6 af Manasses stamme ... ..............?
7 af Simeons stamme ...2
8 af Levis stamme ...3
9 af Issakars stamme ...9
10 af Zebulons stamme ...10
11 af Josefs stamme ...11
12 af Benjamins stamme ...12

Dan mangler altså, og hvem var Manasse ?

Manasse var Josefs førstefødte søn (Gen.41,51).

Selvfølgelig eksisterer der en religiøs forklaring herpå, men i relation til
Liv-2 hypotesen er udlægningen noget anderledes:

Vi bemærker STRAKS, at Manasse er nummer 6 i rækken og ihukommer ...

> [...]

> "... den ene er der, ...
> (Åb. 17,10b)
>

> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

Input KEYWORDS:

og Josef gave den førstefødte navnet
Manasse, thi han sagde:

"Gud har ladet mig glemme* al min møje
og hele min faders hus."

(Gen.41,51)

*: på hebraisk ordspil med navnet Manasse

Sammenligner vi nu dette med ...

4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> When a man loves a woman,
> give up ev'rything that he has ...
[ ... ]
> I think, ET (?) is thinking about:
>
> "... if a man would give *all* the substance of his house for
LOVE,
> who would utterly be contemned ?"
>
> (Ca.8,7b, danish and english version)
>
> Who knows: Perhaps ET gave up *everything* (his "homeland" and family) to
> get his *wife* ?

... så kan man jo på en måde godt sige, at Liv-2 NU har glemt al sit møje
(mht. at rejse mange lysår ude i rummet uden med sikkerhed at vide, *om* man
nu også kommer sikkert frem ...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-12, CET 16:44)
- "Amen."

Heysan, my friend ... I'm so glad to hear Your voice, Sir ... :-)

... og på tilsvarende vis mht. Liv-2's oprindelige hus, som nu muligvis er
lagt i ruiner ...

16:47
- "Amen."

... pga. the Globe-destroyer (stjernesol udbrændt og eksploderet):

4819 news:d%nbf.73481$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Vores beregninger melder altså tilbage, at der kunne være noget om snakken
> mht. at Liv-2 slet-og-ret har været TVUNGET til at forlade deres
> moderplanet (og modersolsystem)!

16:48
- " ... (classified) ... "

Alt i alt tyder noget på, at vi har at gøre med en *krypteret* meddelse i
Åb.7,5-8.

Idet 11-tallet (israels stammer) knytter sig til 6-tallet, må informationen
nødvendigvis være noget vedr. den hypotetiske stjernesol, og det er heri
stjernens levetid kommer ind i billedet; idet ...

> (eller vores Sol lever 11.04841493029003 gange længere end Tstjerne.)

Tallene er jo *identiske* ... I found Your footstep, Sir ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4874

"Jesus-loves-you" skrev
4860 news:QJ0df.86$Cl2...@news000.worldonline.dk

Searchstring: Copyright 50 and 62 (60) on ???

> Mira-koden
>
> Part no 2
[ ... ]

> [...]
> stjerne. Det er derfor naturligt at vælge dets svingningsperiode
> (pulseringen) som markør (the markpointer).

Øh ... muligvis er der en flere karakteristika. Således skriver astronom
Sven Nielsen på news:dk.videnskab følgende (teksten inkluderer min
besvarelse):

"Jesus-loves-you" skrev
4884 news:zHFdf.194$Cl2....@news000.worldonline.dk

[ ... Searchstring: Copyright 50 and 62 (60) on ??? ... ]

[ ... ]

> Afstand (til os): 420 Lysår.

[ ... ]

> [...]

> UDELADER sabbatårene, da bliver regnestykket følgende:
>
> 490 år * (7 år - 1 år) / 7 år = 420 år ...

Øh ... det regnestykke gik vist "lidt" for hurtigt.

Vi prøver igen:

-

Afstanden på 70 AE minder jo - talmæssig set - om Daniels 70 åruger!

Det sjove er nu, at dersom vi "forfølger" den skøre idé, apropos 62 ...

4871 news:hgndf.148$Cl2....@news000.worldonline.dk

> 1. 12 + 50 = 62 .... Hmm ... de 70 åruger (Dan.9,25)
> 2. 12 * 50 = 600 ... Noa-definitionen

Position 1 (hvilket vil sige set-udfra-Liv-1's-synsvinkel).

... at SAMMENKÆDE Daniels 70 åruger udfra Jubelår-syntaxet, altså hvor vi
opfatter én Daniel-åruge som tilhørende kategorien ét (almindeligt) år, da
bliver regnestykket følgende:

Inklusiv sabbatåret:

Periode 1:
7 åruger * 7 = 49
1 åruge = 1 (Jubelår)

Periode 2:
6 åruger = 6
1 åruge = 1 (sabbat)
6 åruger = 6
1 åruge = 1 (sabbat)
6 åruger = 6

I alt = 70

Eksklusiv sabbaråret:

Periode 1:
6 åruger * 7 = 42
1 åruge * 7 = 7 (denne medregnes ikke, *1)
1 åruge = 1 (denne medregnes ikke, *2)

Periode 2:
6 åruger = 6
1 åruge = 1 (denne medregnes ikke, *1)
6 åruger = 6
1 åruge = 1 (denne medregnes ikke, *1)
6 åruger = 6

I alt 42 + 6 + 6 + 6 = 60

*1:
Disse år er sabbatår.

*2:

Årsagen til, at Jubelåret ikke medregnes, skyldes, at året i SÆRDELESHED er
helligt, dvs. *mere* end blot et sabbatår (3.Mos.25,10-13)

60 ud af 70 enheder svarer til i Daniels 70 åruger:

490 år * 60 / 70 = 420 år

Og det var dén tanke, jeg ønskede at udtrykte med ordene:

> 490 år * (7 år - 1 år) / 7 år = 420 år ...

(det gik bare "lidt" for hurtigt i første omgang)

:-)

-

Kontrol-test 1.

Hvis vi fortsætter med "legen", så kunne vi spørge os selv:

Hvad sker der, dersom tæller-start tilfældigvis sker undervejs ?

1.
Periode 1:
1 åruge = 1

Start tæller (counter-start)

Periode 1:
5 åruger = 5
1 åruge = 1 (denne medregnes ikke, *1)

6 åruger * 6 = 36
1 åruge * 6 = 6 (denne medregnes ikke, *1)
[...]

Stop tæller (counter-stop)

I alt 5 + 36 + 6 + 6 + 6 = 59

2.
Periode 1:
1 åruge = 1 (denne medregnes ikke, *1)
1 åruge = 1

Start tæller (counter-start)

Periode 1:
5 åruger = 4
[...]

I alt 4 + 36 + 6 + 6 + 6 + 1 = 59

3.

Start tæller (counter-start)

Periode 1:
1 åruge = 1
[...]

3 åruger = 3

Stop tæller (counter-stop)

I alt 1 + 42 + 6 + 6 + 3 = 58

4.

Start tæller (counter-start)

Periode 1:
[...]

4 åruger = 4

Stop tæller (counter-stop)

I alt 42 + 6 + 6 + 4 = 58

5.

Start tæller (counter-start)

Periode 1:
[...]

I alt 42 + 6 + 6 + 5 = 59

Hvad kan vi - med andre ord - herudad udlede mht. syntax'et i Daniels 70
åruger ?

1.
Den 70'te åruge (Dan.9,27) angiver, at der kun er ét Jubelår.

Det vil sige, at kontrol-test nr. 3, 4 og 5 (hvor der er 2 Jubelår)
udelukkes.

2.
De 7 første åruger (Dan.9,25a) angiver 7-talssystemet hentet fra Sabbatloven
(3.Mos.25,3-4).

Herved udelukkes kontrol-test nr. 1-2, idet disse IKKE starter med 6
hverdagsår.

Eneste mulighed tilbage er derfor:

[...]

Herved fremkommer 60-tallet klart og tydeligt ... :-)

-

Kontrol-test 2.

(for de tungnemme)

Hvad sker der, dersom tæller-start tilfældigvis sker undervejs med 7-års
interval og altid startende med 6 hverdagsår ?

Periode 1:
[...]

I alt 36 + 6 + 6 + 6 + 6 = 60

Konklusionen må her blive, at det åbenbart ingen betydning har ... :-)

-

Men hvorfor angiver Daniel så 62 åruger (fremfor 60) ?

Forklaringen herpå kan være ganske enkel:

Vi skal lære noget nyt angående *krypteringen* ... :-)

60 + 2 (apropos Liv-2 symbolet) = 62

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-13, CET 13:58)
- "MANKIND!"

Yea ... what's us (Liv-1). And You are number 2 (in our eyes, Liv-2,
Life-2).

Through Your eyes, You are no 1 (Life-1) and we are no 2 (Life-2).

Together,we are (1+1=2) two ... :-)

Undervejs i Daniels Bog antydes 2-tallet flere steder indirekte:

De 7 år (Dan.4,16) klippes op i *2* enheder (Dan.9,27), hver på 3½ tider
(Dan.7,25; 12,7), og ganges dog med *2* igen (Dan.8,14).

Angående de 70 åruger bemærker vi, at ordet 'fyste' nævnes *2* gange (ordet
Prince, Dan.9,25.26). Ligeledes mht. ordet 'salvet' (ordet Messiah,
Dan.9,25.26).

Givetvis skal denne "regel" bruges for at kunne knække ...

> [...]
>
> "... den ene er der, ...
> (Åb. 17,10b)
>
> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

... idet entry-key er på position 2, med *efterfølgende interval på ...

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 7. Mars, afstand 1,524 AE

[ ... ]
> 8. Jorden, afstand 1 AE

... 2...

14:08
- "Exactly!"

... 2 enheder.

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4887

"Jesus-loves-you" skrev
4887 news:poHdf.205$Cl2....@news000.worldonline.dk

Daniel ... Step 6 and 8 (3+5) ... found

Position 2 found.

> [ ... Searchstring: Copyright 50 and 62 (60) on ??? ... ]

[ ... ]
[ ... ]

> [...]
>
> 4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> ... idet entry-key er på position 2, med *efterfølgende interval på ...

Øh ... en hurtig scanning på ordet 'Messiah' i Daniels bog giver følgende
resultat:

A = counter (tæller)
B = Scripture (skriftsted)
C = Strong's exhaustive concordance's numbers (the original)
D = notes (kommentar)

A B C D
01 9,25 4899 good 1
02 9,26 4899 good 1

En tilsvarende scanning på ordet 'fyrste' i Daniels bog giver følgende
resultat:

(King James version)

Prince (17 stk), Princes* (18 stk).

A B C D
01 1,3 6579* good 1
02 1,7 8269 evil 1 ?
03 1,8 8269 evil 1 ?
04 1,9 8269 evil 1 ?
05 1,10 8269 evil 1 ?
06 1,11 8269 evil 1 ?
07 1,18 8269 evil 1 ?
08 3,2 324* evils 2
09 3,3 324* evils 2
10 3,27 324* evils 2
11 5,2 7261* evils 3
12 5,3 7261* evils 3
5,31 (DK 6,1) threescore-and-two (62)

File 4871-memory:

> 1. 12 + 50 = 62 ...

NEXT 12 * 10 = 120 (6,1)

13 6,1 324* evil 4 (DK 6,2) 120 Princes
14 6,2 324* evil 4 (DK 6,3)
15 6,3 324* evil 4 (DK 6,4)
16 6,4 324* evil 4 (DK 6,5)
17 6,6 324* evil 4 (DK 6,7)
18 6,7 324* evil 4 (DK 6,8)
19 8,11 8269 evil 5, greek (Dan.8,8.21)
20 8,25 8269 good 2, Prince of P., see 2.Thess.2,4.8
21 8,25 8269* good 2, P. of Princes, see 2.Thess.2,4.8

22 9,6 8269* good 1 or 3
23 9,8 8269* good 1 or 3
24 9,25 5057 good 2 or 4
25 9,26 5057 good 2 or 4 or 5
26 10,13 8269 evil 6, Prince of Persia
27 10,13 8269* good 3 or 6, chif Princes, Michael,
diff 6 (27-21)

Counter found:
21 days ... *2 ... then M. came to help me

no 21 = Prince of Princes ... *3

28 10,20 8269 evil 6
29 10,20 8269 evil 7, Prince of Greek
30 10,21 8269 good 3 or 6, Michael, your prince,
diff 3 (30-27)

31 11,5 8269* evil 8, Princes of South
32 11,8 5257* evil 9
33 11,18 7101 evil 10
34 11,22 5057 good 4 or 7
35 12,1 8269 good 3 or 6, The great prince, Michael,
diff 5 (35-30)
diff 8 (35-27)

Position:
21 8,25 8269* good 2, P. of Princes, see 2.Thess.2,4.8
dvs. 2

Memory:

> 4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

Markør-positionen (good 2) synes åbenbart at passe ... :-)

Hmm ... Step-koden bliver da:

21 ... 27 ... 30 ... 35

6 + 8 (3+5)

Memory:

> 4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

Tallene 6 og 8 stemmer overens ... :-)

-

Internal:

*2:
Heaven-Break (perhaps 2304, ET)
(2005-11-13, CET 17:34)
- "Login."

*3:
17:38
- "Login."

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4890

"Jesus-loves-you" skrev
4884 news:zHFdf.194$Cl2....@news000.worldonline.dk

[ ... Searchstring: Copyright 50 and 62 (60) on ??? ... ]

[ ... ]

> Afstand (til os): 420 Lysår.

[ ... ]
[ ... ]
[ ... ]

> Men undlader vi at medregne sabbatårene, da bliver regnestykket:
>
> 6 år * 7 = 42 år (*1)

[ ... ]

> 490 år * (7 år - 1 år) / 7 år = 420 år ...

Antagelsen understøttes af "fragment" 12.62.120:

4890 news:pxMdf.238$Cl2....@news000.worldonline.dk

> 12 5,3 7261* evils 3
> 5,31 (DK 6,1) threescore-and-two (62)
>
> File 4871-memory:
>
> NEXT 12 * 10 = 120 (6,1)
>
> 13 6,1 324* evil 4 (DK 6,2) 120 Princes

De 42 år ...

> 6 år * 7 = 42 år (*1)

... skal således ganges med 10:

42 år * 10 = 420 år

-

Internal

Coming up:
Re: Liv-2 hypotesen - det første bevis eller vranglære ? (The syntax of the
Animal-footsteps: Follow-me)

Den overordnede struktur-opbygning (Part no 1)

Link'ed to ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4894

"Jesus-loves-you" skrev
4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Jupiter-markøren

[ ... ]

> 6. Jupiter, afstand 5,203 AE
>
> Input the Bible:
>
> 2:
>
> "... den ene er der, ...
> (Åb. 17,10b)
>
> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

Øh ... der findes et særdeles godt argument - astronomisk set - for, at man
netop lige har valgt dette objekt (Jupiter) som markør (apropos "nutid"):

Når vi går på jagt for at finde planeter omkring andre stjernesole, da har
vi endnu ikke gode nok kikkerter til at kunne se dem direkte. Men de
afsløres ved, at deres egenvægt for stjernen til at rokke frem og tilbage
(akkurat som når vores vaskemaskine kan komme i ubalance pga. at tøjet
ligger skævt under centrifugeringen).

Vægtmæssig set består vores solsystem af :

4947 news:m5Cff.618$Cl2....@news000.worldonline.dk

> Masse AE Tyngdepåvirkning
> 1. Merkur 0,055 0,387 0,367
> 2. Venus 0,815 0,723 1,56
> 3. Jorden 1 1 1
> 4. Mars 0,108 1,524 0,0465
> 5. Jupiter 317,9 5,203 11,7
> 6. Saturn 95,2 9,54 1,05
> 7. Uranus 14,6 19,18 0,0397
> 8. Neptun 17,2 30,06 0,0190
> 9. Pluto 0,0026 39,44 0,00000167
>
> i alt 15,78

Heraf fremgår det tydeligt, at Jupiter er den planet som "trækker" mest i
Solen (11,7).

Selvfølgelig trækker Saturn også noget, men jo længere væk fra Solen en
planet er, desto mindre bliver denne kraftpåvirkning. Tyngdekraftbølger
udbredes i rummet ligesom lys, dvs. fordobler vi afstanden bliver lyset
(eller tyngdepåvirkningen) en fjerdedel.

Derfor vil man - hvis man iagttager vores solsystem *udefra* - kunne måle,
at Solen rokker en anelse, primært forårsaget af planeten Jupiter.

RETURN-address:
> [...]
>
> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

Info: 4938 news:n9hff.558$Cl2....@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4949

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

Kontrol-test

2.
At bevare omløbstiden (på 8 år) og så lade Lysstyrken flyde frit.

[ ... ]

> T = 241285981,4932019 sek.
> T = 7,64568183806911 år.

[ ... ]

> Denne bør derfor efterkontrolleres!

Stjernens masse:

(Formel leveret af Filip Larsen):
4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

hvor:
Jordens omløbstid (Tg)
"Jupiter2"s omløbstid (Tp)
eta = 1290 / 360
tau = eta -1

M-stjerne = 2,587266331

Stjernens lysstyrke:

Lys-stjerne = 30,15417197

Stjernens Levetid:

L-stjerne = 0,085801273

(11,65... gange kortere end vores sol)

"Jupiter2"s afstand til stjernesolen:

R-"Jupiter2" = 5,49128145 AE

Jupiters afstand er på...
4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 6. Jupiter, afstand 5,203 AE

"Jupiter2" ligger altså 1,0554 gange længere ude end Jupiter

Del-konklusionen må derfor være, at de benyttede eta- og tau-værdier også
kan gælde i denne kontrolberegning, idet afstanden næsten er *identisk*.

-

Det kunne nu være sjovt at undersøge, hvor meget eta's værdi skal være,
dersom banen blev flyttet hen til Jupiters bane.

Så det gør vi lige:

Stjernens lysstyrke:

(Formel)

en kugles overflade, 4 * Pi * r^2

(Jupiter-radius^2 / Jord-radius^2)

L-stjerne = 27,07120971452332

Stjernens masse:

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

dvs.
(Ms/Mh) = (Rp/Rg)^3 / (Tp/Tg)^2

(5,203 / 1)^3 / (8/1)^2 =

M-stjerne = 2,200804781304645

Eta-værdien kan herefter findes:

eta = 4,181508855170542

På nyhedsgruppen news:dk.videnskab spurgte jeg astronom Sven Nielsen vedr.
eta- og tau-værdierne, og han svarede:

4932 news:ZV_ef.490$Cl2....@news000.worldonline.dk

Konklusionen må derfor være, at omløbstiden IKKE skal "fastlåses" på 8 år
(og så lade Lysstyrken flyde frit); idet eta-værdien derved bliver alt for
høj... *1

-

Men hvad sker der så, såfremt vi "fastlåser" Radius på Jupiters bane og
bevarer eta på 1290/360 ?

L-stjerne = 27,07120971452332

Stjernens masse:

M-stjerne = 2,510554076924276

Omløbstiden kan herefter beregnes:

4662 news:4358f481$0$38663$edfa...@dread12.news.tele.dk

dvs.
Tp = sqr^2 (5,203^3 / M-stjerne)

O-"Jupiter2" = 7,490243711 år

Tallet tilhører nu 7-talsmængden.

Spørgsmålet er så, *om* tallet nødvendigvis SKAL pege frem mod 8-tallet ?

Vi kan ikke længere nu direkte relatere den til den "jordlignende" planet
(apropos nr. 8).

De eneste oplysninger desangående, jeg sidder inde med (i øjeblikket) er:

> [...]

> ... hvilket jo leder tanken hen på (dersom en jordlignende planet ude i
> Jupiters bane skal have omtrent det samme lysstyrke) beregningen fra ...

samt ...

4777 news:vTS9f.72999$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> De 24 ældte sidder i kreds *om* tronen, Åb. 4,4.
> + 4 livsvæsener i kreds omkring den, Åb.4,6
> [...]

... hvilket kunne indikere, at tallet 4 på en-eller-anden-måde indgår i
koden.

Det eneste (jeg umiddelbart kan relatere til 28 og 4) er, at ...

28 / 4 = 7

Planet nr. 6 (Jupiter) og planet nr. 8 (Jorden) har som "gennemsnit"
tallet 7.

Konklusionen må da blive, at det er tallet-28, der skal benyttes, hvorfor
selve Jupiters bane (27,07...) IKKE kan være den korrekte "indgangsnøgle".

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

-

Coming up:
Re: Liv-2 hypotesen i relation til åbenbaringsdyret
(Copyright 930)

Link'ed to ...
4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Angående "vultures" und-so-weiter:
Mark-pointer 6-8 found today at the President-office, Israel ... :-)

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk

Info: 4938 news:n9hff.558$Cl2....@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4958

"Jesus-loves-you" skrev
4958 news:S0jgf.773$Cl2....@news000.worldonline.dk

Angående de 4 verdenshjørner

> 4836 news:AY0cf.73646$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> 4777 news:vTS9f.72999$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> ... hvilket kunne indikere, at tallet 4 på en-eller-anden-måde indgår i
> koden.

I SETI-test-programmet ...

4193 news:3gpee.1412$Fe7....@news000.worldonline.dk

> A.
> 3-D (Galaxic) "phone"-number.

... ønskes Universets 3-dimensionelle struktur på en så enkel (og navnlig
kortfattet) måde defineret mhp. at oplyse om vores placering i Universet.

Hertil benyttes nogle positionsangivelser for kendte himmelobjekter.

Det kræver *minimum* 4 angivelser:

De 3 kunne formuleres som 3 streger på et stykke papir, som ligner et 'Y':

_0_______0_
__0_____0__
___0___0___
____0_0____
_____0_____
_____0_____
_____0_____

Hvis vi nu "stikker" en blyant ned gennem papiret i Y's centrum, hvorved
papiret krøller lidt (under presset), da fremkommen den 3-dimemsionelle
struktur...*1... Blyanten udgår da den 4. streg.

Der er derfor en logisk grund til - geometrisk set - at tallet 4 er blevet
benyttet i Bibelen i tilknytning til Liv-2 hypotesen...*2

:-)

RETURN-address:
> [...]

4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4959

"Jesus-loves-you" skrev
4959 news:eqjgf.775$Cl2....@news000.worldonline.dk

Cygnus-A searchstring

> [...]

> Der er derfor en logisk grund til - geometrisk set - at tallet 4 er blevet
> benyttet i Bibelen i tilknytning til Liv-2 hypotesen...*2

Øh ... dette postulat kræver en *kontroltest*, som er blevet oprettet på
"Jesus-loves-you" skrev
4964 news:jPEgf.883$Cl2....@news000.worldonline.dk

Copyright 127

[ ... Cygnus-A searchstring ... ]

> Can we do this syntax (file 4964) better ?

Øh ... jeg prøver lige igen:

[ ... ]

> Cygnus-A's position er:
>
> (set i forhold til vores galakse, Mælkevejen)
> [...]

Tallet 127 findes kun 3 steder i Bibelen (alle i Esters Bog):

> [...]

> 10. Markør-fyrster (princes), Est. 3,1, 8269
> 11. Markør-fyrster (princes), Est. 5,11, 8269
> 12. Markør-fyrster (princes), Est. 6,9, 8269

STRAKS opdager vi, at 12-tallet knyttes til syntaxet.

Umiddelbart kommer man til at associere til indgangsnøglen (the prime
entry-key) ...

4897 news:ce3ef.305$Cl2....@news000.worldonline.dk

> 3,1 Tallet 60

> 5,31 Tallet 62
[ ... ]

> 9,25 Tallet 62

> 9,25 Tallet 62

... samt at Markør-127 har næsten samme struktur-opbygning som markør-62:

Ester-syntax:
> 1. Markør-127, Est. 1,1
12 princes
> 2. Markør-127, Est. 8,9
> 3. Markør-127, Est. 9,30

Daniel-syntax:
1. Markør-62, Dan.5,31
12 prince(s)
2. Markør-62, Dan.9,25
1 prince (Dan.9,26)
3. Markør-62, Dan.9,26

Den eneste forskel er, at i Daniel-syntaxet FREMHÆVES yderligere ...

... en salvet ... (og) ... en fyrste.
(... a prince ... (and) ... a Messiah ...)
(Dan.9,26)

Eller - idet disse IKKE er nævnt i Esters Bog - FREMHÆVES hvad der ellers
står i skriftstedet:

> Men efter de toogtresindstyve u-
> ger skal ...
> ... og i ugens sidste halvdel skal ...
> (Dan.9,26-27)
>
> Det giver jo faktisk et tal på lidt over 62,5 ... :-)

Vi kan altså *næsten* relatere markør-127 til tallet (som er lidt større
end) 62,5.

Og det er så godt som *indirekte* tallet 9,6 (600/62,5) ... apropos
Cygnus-A's position, som er på ...
> Noa-V 9,5924165

Mht. Markør-7 peger denne udfor position 4 (i Esters Bog) og herved
fremkommer
8-tallet (12-4).

8-tallet kunne hentyde til ...

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 8. Jorden, afstand 1 AE

[ ... ]
> (Åb. 17,11)

... og Cygnus-A's position er faktisk opmålt udfra vores position i
Universet ... :-)

Cygnus-A muligvis f...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-22, CET 15:50)
- "Login."

...undet.

RETURN-address:
> [...]

4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4967

"Jesus-loves-you" skrev
4949 news:rxCff.620$Cl2....@news000.worldonline.dk

> [...]
> ligger skævt under centrifugeringen).
>
> Vægtmæssig set består vores solsystem af :

Øh ... min beregning var muligvis ikke helt korrekt:

Den nøjagtige kraftpåvirkning er ...

4969 news:zphhf.1024$Cl2....@news000.worldonline.dk

> [...]
> 2. Venus 0,815 0,723 256,8573775 km
> 3. Jorden 1 1 435,9090684 km
> 4. Mars 0,108 1,524 71,74733187 km
> 5. Jupiter 317,9 5,203 720.343,1201 km
> 6. Saturn 95,2 9,54 395.787,4648 km
> 7. Uranus 14,6 19,18 122.061,9075 km
> 8. Neptun 17,2 30,06 225.368,299 km
> 9. Pluto 0,0026 39,44 44,69998942 km
>
> i alt 1.464.379,28352km
>
> Dersom alle 9 planeter står på samme side af solen, udgør Jupiter ca.
> 49,2% af Solens udsving.
>
> Dersom alle 8 planeter står på samme side af solen, men Jupiter står
> modsat, da bliver Solens udsving på 23.693 km, altså kun ca.1,62% af

Konklusionen må fortsat være, at ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4971

"Jesus-loves-you" skrev
4842 news:6hncf.73791$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

930-hypotese-feedback

> Copyright 930
[ ... ]

> Searchstring (Find): Eta and Tau
>
> [ ... ]

[ ... ]

> [...]

[ ... ]

> Dan.12,11
> eta = 1290 / 360, tau = eta-1 = 930 / 360 ...

[ ... ]

> 3.C
> Input 930
> Found:
> 1.Mos (Gen) 5,5

I stamtavlen (1.Mos.(Gen) 5) bemærker vi, ...

(se evt.)
3528 news:tL9Cd.79359$Vf.36...@news000.worldonline.dk

_______1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11_

_______A____S___ E____K___M____ J____E__ _M___ L___ N____S
_______d____ e____n____e____a_____e____n____e____e____o____e
_______a_____t____o____n____h_____r____o____t____m____a____m
_______m_________ s____a____a____ e____k____u____e__________
__________________j____ n____l____ d_________s____ k _________
___________________________ a______________ a_______________
____________________________l______________ l _______________
____________________________' ______________e_______________
___________________________ e______________m_______________
____________________________l ______________________________
0000_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0130_0130_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0235____-_0105_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0325____-____-_0090_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0395____-____-____ -_0070_0000____-____ -____-____ -____-____ -
0460____-____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -____-____ -
0622____-____-____ -____-____ -_0162_0000____-____ -____-____ -
0687____-____-____ -____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -
0874____-____-____ -____-____ -____-____ -_0187_0000____-____ -
0930_0930____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0987____ -____-____ -____-____ -____-_0365____-____ -____-____ -
1042____-_0912____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
1056____-____-____ -____ -____-____ -____ -____-_0182_0000____ -
1140____-____-_0905____ -____ -____-____ -____-____ -____-____ -
1235____-____-____ -_0910____ -____-____ -____-____ -____-____ -
1290____-____-____ -____ -_0895____-____ -____-____ -____-____ -
1422____-____-____ -____ -____-_0962____ -____-____ -____-____ -
1556____-____-____ -____ -____-____ -____ -____-____-_0500_0000
1651____-____-____ -____ -____-____ -____-____ -_0777____-____ -
1656____-____-____ -____ -____-____ -____-_0969____ -____-____ -

... at Eta-værdien (modsat de andre tal fra Daniel) "titter" frem (år 1290).

Vi bliver altså indirekte *bekræftet* i vores antagelse, apropos
hypotese-feedback ... :-)

RETURN-address:
> [...]
>
> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4972

"Jesus-loves-you" skrev
4972 news:xbhjf.1691$Cl2....@news000.worldonline.dk

250-hypotese-feedback

> 930-hypotese-feedback
[ ... ]

Man kunne nu spørge:

Angiver tallet 895 et-eller-andet ?

Hmm ...

895 / Eta (1290/360) = 249,7674419

250-memory:
3521 news:YcJAd.78326$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Longitude 150°, Latitude -40°
>
> Omregnet til en cirkel med en omkreds på 600 bliver det til ca.
>
> 250 og 67
>
> men da vi ikke ved (som udgangspunkt) hvad der er op og ned, kan tallene
> ligeså korrekt være henved ...
>
> 350 og 533
>
> -
>
> Det sjove er nu, at vi får følgende oplysning om Noa:
>
> "Noa levede 350 år efter vandfloden;"
>
> 1.Mos.9,28

Dette tal angiver vores Noa-Horizontal-værdi.

Det vil med andre ord muligvis sige, at vi har fået endnu et
hypotese-feedback ... :-)

Hmm ...

Kontrol-test:

Lad os se, om det stemmer overens med vores beregninger:

Input:

> [...]
>
> Bueafstanden mellem Mira og SGP er på 32,01 grader.

Bueafstanden mellem 2 punkter på himlen beregne udfra formlen:

Bueafstanden mellem Noa-punktet og Mira er nu på 16,01671897 grader.
Bueafstanden mellem Mira og SGP var på 32,01838 grader.

Mira-SGP / Noa-Mira = 1,999059861

Afvigelsen nu blot på 0,094% !!!

-

Spørgsmålet er så, om vi også kan finde vores Noa-vertikal-værdi på 77 ?

RETURN-address:

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4973

"Jesus-loves-you" skrev
4972 news:xbhjf.1691$Cl2....@news000.worldonline.dk

600-hypotese-feedback ?

> 930-hypotese-feedback
[ ... ]

Det interessante er nu, at undersøger vi tallene vedrørende Noa, da ser vi,
at ...

Noas levetid i alt er på 950 år (Gen.9,28-29)
(600 år før Syndfloden)
(350 efter Syndfloden)

0950 / 600 = 1,583...

Dette tal minder FORBAVSENDE meget om ...

0930 / 360 = 2,583... (Tau)
1290 / 360 = 3,583... (Eta)

Indirekte siges der måske, at 600-tal-systemet skal bruges ... :-)

RETURN-address:

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4974

"Jesus-loves-you" skrev
4972 news:xbhjf.1691$Cl2....@news000.worldonline.dk

Jorden-(8)-Jupiter-(6)-hypotese-feedback

> 930-hypotese-feedback
[ ... ]

A.
De to nærmeste begivenheder omkring Adams-død (Tau-værdien) er:

Lemek (nr. 9) bliver født 56 år før Adam dør.
Enok (nr. 7) forsvinder 57 år efter Adam dør (1.Mos.5,24).

Et skjult 8-tal synes af fremkomme, apropos ...

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> 8. Jorden, afstand 1 AE

... hvilket jo også ér vor *udgangsposition*, når en hypotetisk jordlignende
planet ude ved Jupiters bane skal beregnes på baggrund af Eta- og
Tau-værdierne ... :-)

B.
Undersøger vi på tilsvarende vis Mahalal'els-død (Eta-værdien) er
begivenhederne:

Kenan (nr. 4) dør 55 år før Mahalal'el dør.
Jered (nr. 6) dør 132 efter Mahalal'el dør.

Hmm ... nr 5 ???

Hmm ... wrong-entry ... :-(

Men Enok og Mahalal'el har noget til fælles (65):

_______1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11_

0460____-____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -____-____ -

0687____-____-____ -____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -

10. Pluto Neptun Uranu Saturn Jupite Mars Jorde Venus Merku Sol
_______1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11_

Jorden (nr. 8) har markør-0000
Jupiter (nr. 6) har markør-0000

RETURN-address:
> [...]
>
> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4975

"Jesus-loves-you" skrev
4973 news:mihjf.1692$Cl2....@news000.worldonline.dk

77-hypotese-feedback

> 250-hypotese-feedback
[ ... ]

4975 news:zfpjf.1715$Cl2....@news000.worldonline.dk

> [...]

> Jered (nr. 6) dør 132 efter Mahalal'el dør.

[ ... ]

> Men Enok og Mahalal'el har noget til fælles (65):

Hmm ... 56, 57, 55 ...

Hmm ... 55, 56, 57 ???

Hmm ... måske en total-tabel:

0000_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ 000
1656____-____-____ -____ -____-____ -____-_0969____ -____-____ 005
1056____-____-____ -____ -____-____ -____ -____-_0182_0000____ 014
1042____-_0912____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ 055*
1290____-____-____ -____ -_0895____-____ -____-____ -____-____ 055*
0930_0930____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ 056
0987____ -____-____ -____-____ -____-_0365____-____ -____-____ 057
0460____-____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -____-____ 065*
0687____-____-____ -____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ 065*
0395____-____-____ -_0070_0000____-____ -____-____ -____-____ 070
1140____-____-_0905____ -____ -____-____ -____-____ -____-____ 084
0325____-____-_0090_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ 090
1235____-____-____ -_0910____ -____-____ -____-____ -____-____ 095*
1651____-____-____ -____ -____-____ -____-____ -_0777____-____ 095*
0235____-_0105_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ 105
0130_0130_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ 130
1422____-____-____ -____ -____-_0962____ -____-____ -____-____ 132
1556____-____-____ -____ -____-____ -____ -____-____-_0500_0000 134
0622____-____-____ -____-____ -_0162_0000____-____ -____-____ 162
0874____-____-____ -____-____ -____-____ -_0187_0000____-____ 187

Dobbelte tal:
(3 stk i alt)

1.
055, 0912, 1042
055, 0895, 1290 (Tau)

0912-0895 = 17

2.
065, 0065, 0000, 0460
065, 0065, 0000, 0687

0065-0065 = 0
(help-line)

3.
095, 0910, 1235
095, 0777, 1651

0910-0777 = 133

Hmm ...

17 / 133 = 0,127819549

360 * 17 / 133 = 46,01503759°

600 * 17 / 133 = 76,69172932°

77-memory:
3526 news:Q4YBd.79282$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Noa Vertikal 76.967773 ...
[ ... ]
> Gen 4:24 (Lemek siger) Hvis den, som dræber Kain, straffes syv gange,
> så skal den, som hævner sig på mig, straffes 77 gange!

Dette tal angiver vores Noa-Vertikal-værdi.

(Og udsagnet 7-til-77 (1-til-11) kunne indikere stamtavlens 11 personer før
Syndfloden)

> [...]

> Bueafstanden mellem Mira og SGP er på 32,01 grader.

Bueafstanden mellem 2 punkter på himlen beregne udfra formlen:

Noa-H = 249,7674419°
(Galactic Longitude 149,8604651°)

Noa-V = 76,69172932°
(Galactic Latitude -46,01503759°)

Bueafstanden mellem Noa-punktet og Mira er nu på 16,16636135 grader.

Bueafstanden mellem Mira og SGP var på 32,01838 grader.

Mira-SGP / Noa-Mira = 1,980555754

Afvigelsen nu på 0,98% !!!

RETURN-address:
> [...]
>
> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4976

"Jesus-loves-you" skrev
4890 news:pxMdf.238$Cl2....@news000.worldonline.dk

600-hypotese-feedback ?

> Daniel ... Step 6 and 8 (3+5) ... found

[ ... ]

> 27 10,13 8269* good 3 or 6, chif Princes, Michael,
> diff 6 (27-21)

[ ... ]

> 30 10,21 8269 good 3 or 6, Michael, your prince,
> diff 3 (30-27)

[ ... ]

> 35 12,1 8269 good 3 or 6, The great prince, Michael,
> diff 5 (35-30)
> diff 8 (35-27)

[ ... ]

> Hmm ... Step-koden bliver da:
>
> 21 ... 27 ... 30 ... 35
>
> 6 + 8 (3+5)

Men hvad mht. 3 og 5 ???

Dette spørgsmål blev aldrig besvaret ... :-(

Memory:
4845 news:lcqcf.74036$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Dividerer vi nu 45 med 30 fås tallet 1,5 og det tal ligner jo FORBAVSENDE
> meget Mars baneafstand:

[ ... ]

5/3 = 1,66666...

Tja ... måske.

Mere sandsynligt er det nok, at tallet repræsenterer differencen
(omregnings-enheden) mellem 360-tal-systemet og 600-tal-systemet
(Noa-definitionen); idet ...

600/360 = 1,66666...

(360-tal-systemet benyttes jo *allerede* i Daniel-syntaxet, 1 tid, 2 tider
og ½ tid).

Vi har - med andre ord - muligvis fået endnu et hypotese-feedback ... :-)

-

Kontrol-test:

*Forud* for (første gange) ordet Michael nævnes i Bibelen angives 21 dage
(Dan.10,13)

De to næste gange benævnes Michael med 'eders fyrste' (Dan.10,21) eller
noget tilsvarende (Dan.12,1).
Det kan man ikke gøre UDEN at man *fysisk* er til stede!

Så i Liv-2 hypotesen må dette betyde, at ...

4689 news:%sT7f.71986$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> Kommer man udefra og rejser ind i vort solsystem passerer man nogle
> planeter. Disse er ...

... 21-tallet skal knyttes til deres system (Noa-600).

Omregnet til vores system (360) bliver tallet ...

21 * (360/600) = 12,6

Og dette tal 12,6 minder jo en hel del om 1260, apropos de 3½ tider fra
Dan.7,25 ... :-)

"Leger" vi lidt med tallene, og kommer til at bytte om på dem; da bliver

21 * (600/360) = 35

Og dette tal 35 minder jo OGSÅ en hel del om de 3½ tider ... :-)

Konklusionen må derfor være, at 21-tallet kan knyttes symbolsk til de 3½
tider, dersom 600-tal-systemet *kombineres* med 360-tal-systemet ... :-)

Vi found the gate, Sir ... :-)

Mht. andre '600-hypotese-feedback ?'
Se ...
4974 news:MDhjf.1694$Cl2....@news000.worldonline.dk

RETURN-address:

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4977

"Jesus-loves-you" skrev
4972 news:xbhjf.1691$Cl2....@news000.worldonline.dk

Cassiopeia A

600-hypotese-feedback

Copyright 414, 227 and 186.400
Copyright 596, 557 and 603.550

> 930-hypotese-feedback
[ ... ]

> I stamtavlen (1.Mos.(Gen) 5) bemærker vi, ...

(Øh ... alle tallene fra Genesis bør angives)

_______1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11_

_______A____S___ E____K___M____ J____E__ _M___ L___ N____S
_______d____ e____n____e____a_____e____n____e____e____o____e
_______a_____t____o____n____h_____r____o____t____m____a____m
_______m_________ s____a____a____ e____k____u____e__________
__________________j____ n____l____ d_________s____ k _________
___________________________ a______________ a_______________
____________________________l______________ l _______________
____________________________' ______________e_______________
___________________________ e______________m_______________
____________________________l ______________________________
0000_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0130_0130_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0235____-_0105_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0325____-____-_0090_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0395____-____-____ -_0070_0000____-____ -____-____ -____-____ -
0460____-____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -____-____ -
0622____-____-____ -____-____ -_0162_0000____-____ -____-____ -
0687____-____-____ -____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -
0874____-____-____ -____-____ -____-____ -_0187_0000____-____ -

0930_0930_0800____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -
0987____ -____-____ -____-____ -____-_0365_0300____ -____-____ -
1042____-_0912_0807____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -

1056____-____-____ -____ -____-____ -____ -____-_0182_0000____ -

1140____-____-_0905_0815____ -____-____ -____-____ -____-____ -
1235____-____-____ -_0910_0840____-____ -____-____ -____-____ -
1290____-____-____ -____ -_0895_0830____ -____-____ -____-____ -
1422____-____-____ -____ -____-_0962_0800____-____ -____-____ -

1556____-____-____ -____ -____-____ -____ -____-____-_0500_0000

1651____-____-____ -____ -____-____ -____-____ -_0777_0595____ -
1656____-____-____ -____ -____-____ -____-_0969_0782____-____ -

... at nogle tal gentages. Disse er:

(årstallene yderst til venstre samt fødselstallene 0000 ej angivet i
Genesis)

4 tal ?

Hmm ...

0969 / 0001 = 0969 1
0969 / 0003 = 0323 2
0969 / 0017 = 0057 3
0969 / 0019 = 0051 4

0969 / 0051 = 0019 5 (gentagelse, se 4)
0969 / 0057 = 0017 6 (gentagelse, se 3)
0969 / 0323 = 0003 7 (gentagelse, se 2)
0969 / 0969 = 0001 8 (gentagelse, se 1)

Ligeledes 4 !!!

Hmm ...

1656 /4 = 414

Siger 414-tallet os noget ?

Ja, hvis vi indføjer nogle af de manglende årstal i tabellen, fremkommer
dette tal:

_______1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11_

_______A____S___ E____K___M____ J____E__ _M___ L___ N____S
_______d____ e____n____e____a_____e____n____e____e____o____e
_______a_____t____o____n____h_____r____o____t____m____a____m
_______m_________ s____a____a____ e____k____u____e__________
__________________j____ n____l____ d_________s____ k _________
___________________________ a______________ a_______________
____________________________l______________ l _______________
____________________________' ______________e_______________
___________________________ e______________m_______________
____________________________l ______________________________
0000_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ - 01
0130_0130_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ - 02
0235____-_0105_0000____-____ -____-____ -____-____ -____-____ - 03

0325____-____-_0090_0000____ -____-____ -____-____ -____-____ - 04
0395____-____-____ -_0070_0000____-____ -____-____ -____-____ - 05

0460____-____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -____-____ - 06

0622____-____-____ -____-____ -_0162_0000____-____ -____-____ - 07
0687____-_0557____ -____-____-_0227_0065_0000____ -____-____ - 08
0874____-____-____ -____-____ -_0414____ -_0187_0000____-____ - 09
0930_0930____-____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ - 10
0987____ -____-____ -____-____ -____-_0365____-____ -____-____ - 11
1042____-_0912____ -____-____ -____-____ -____-____ -____-____ - 12
1056____-____-____ -____ -____-_0596____ -____-_0182_0000____ - 13
1140____-____-_0905____ -____ -____-____ -____-____ -____-____ - 14
1235____-____-____ -_0910____ -____-____ -____-____ -____-____ - 15
1290____-____-____ -____ -_0895____-____ -____-____ -____-____ - 16
1422____-____-____ -____ -____-_0962____ -____-____ -____-____ - 17
1556____-____-____ -____ -____-____ -____ -____-____-_0500_0000 18
1651____-____-____ -____ -____-____ -____-____ -_0777____-____ - 19
1656____-____-____ -____ -____-____ -____-_0969____ -____-____ - 20

414-tallet står ud for begivenhed nr 9 (år 0874), da Lemek (nr. 9) bliver
født.

414-tallet er altså markeret med 2 9-taller !

Det interessante er nu - idet vi jo har at gøre med astronomi - at tallet
414 omregnet (fra Noa-600-tal-systemet til den normale målestok
360-tal-systemet) giver 248,4 eller 111,6 i Galactic longitude/latitude.

Et meget, MEGET vigtigt himmelobjekt befinder sig på denne position:

3445 news:WmLtd.74875$Vf.35...@news000.worldonline.dk

> Den *næst-kraftigste* radiokilde på himlen er Cygnus-A (en eksploderende

> galakse) trods en afstand på 750 millioner år.
>

> (Den kraftigste radiokilde er supernovaresten Cas-A)

Afstanden til Cassiopeia A er vist nok på ca. 15.000 lysår (så vidt jeg
husker); dvs. at *alle* eventuelle beboede stjernesystemer i dette nærområde
har denne radiokilde som FÆLLESNÆVNER. Den udskiller sig fra alt andet,
akkurat som vores Sol (visuelt set) udskiller sig fra alle andre
himmelobjekter i kraft af dens lysstyrke.

Cas-A er - med andre ord - velegnet som "fix-punkt".

Dens position er:

Galactic longitude 111,73610°
Galactic latitude -2,13468°

Dette svarer til (i Noa-600-tal-systemet):

Noa-H 186,2268333 eller 413,7731667
Noa-V 3,5578 eller 596,4422

Det "mærkelige" er nu, at hvis vi tæller 4 frem i tabellen, da fremkommer
tallet 596, hvilket jo er vores Noa-V ... :-)

Ovenover 414 står der 227, hvilket jo er *identisk* med decimalerne på
Noa-H's anden værdi ... :-)

Tæller vi derfra 4 mod venstre, da fremkommer tallet 557, hvilket jo er
*identisk* med decimalerne på Noa-V's anden værdi... :-)

De første betydende cifre står alle i kolonne 6 (Jered), hvilket jo symbolsk
dækker over ...

4975 news:zfpjf.1715$Cl2....@news000.worldonline.dk

> 0687____-____-____ -____-____ -____-_0065_0000____ -____-____ -

> 10. Pluto Neptun Uranu Saturn Jupite Mars Jorde Venus MerkuSol
> _______1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11_

... Jupiter, apropos hypotesen vedr. åbenbaringsdyret:

> [...]

> "... den ene er der, ...
> (Åb. 17,10b)
>
> "Nutid" (perhaps ET markpointer, position 2):

Decimal-cifrene står begge i række (begivenhed) nr 8, som - sjovt nok - også
er tidspunktet for Metusalem's fødsel (ligeledes nr. 8).

Endvidere står 0596-tallet udfor Noa's fødsel, dvs. at tallet knytter sig nu
*direkte* til 600-tal-systemet. Der er altså her tale om et
600-hypotese-feedback ... :-)

-

Undersøger vi - for sjov skyld - Bibelen for disse tal, da finder vi
følgende:

(Noa-H 186,2268333 eller 413,7731667)

Searchstring 186

Found:
Num (4.Mos) 2:9 "De mønstrede i Judas Lejr udgør i alt 186.400 Mand,
Hærafdeling for Hærafdeling. De skal bryde op først."

Skriftstedet står i en sammenhæng, hvor de 4 verdenshjørner angives (Nord,
Syd, Øst og Vest). I liv-2 hypotesen er der en parallel hertil. Se ...
4959 news:eqjgf.775$Cl2....@news000.worldonline.dk

Searchstring 414

Found: none

(Noa-V 3,5578 eller 596,4422)

Searchstring 596

Found: none

Searchstring 3,55

Found:
1
Exo (2.Mos) 38:26 "en, Beka, det halve af en Sekel efter hellig Vægt, af
enhver, der måtte lade sig mønstre, altså fra Tyveårsalderen og opefter, i
alt 603.550 Mand:"
2
Num (4.Mos) 1:45 "Og alle, som mønstredes af Israelitterne efter deres
Fædrenehuse fra Tyveårsalderen og opefter, alle våbenføre Mænd i Israel,"
Num 1:46 "alle, som mønstredes, udgjorde 603.550."
3
Num 2:32 "Det var de mønstrede af Israelitterne efter deres Fædrenehuse,
alle de mønstrede i Lejrene, Hærafdeling for Hærafdeling, 603.550 Mand."

2 gange nævnes tallet 20, og i stamtavlen er der i alt 20 begivenheder
(rækker).

603,550 svarer til én omdrejning + 3,55.

3 gange er mere betydningsfuld end blot én gang, dvs. 3,55 (4 eller 596)
peger mod Noa og dermed 600-tal-systemet.

Mht. at tallet er angivet med en faktor 1000, er der opstillet en hypotese
desangående tidligere ...
3528 news:tL9Cd.79359$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Found:
> Gen. 7,6 ... 600
> Gen. 7,11 ... 600
> Exo. 12,37 ... 600.000
> Exo. 14,7 ... 600
> Num.11,21 ... 600.000
[ ... ]
> Muligvis har jeg overset, at Horizontal- og Vertikal-værdierne er angivet
> med en tusinddels nøjagtighed.

Hmm ...

Noa-H 186,2268333
186.400 (186,4)

3,5578
603.550 (3,55)

Tallene afviger en anelse, og hvorfor nu det ?

Kunne det tænkes, at positionen slet-og-ret IKKE er set fra vores sol-system
men derimod fra Liv-2's hjemstavn ?

I så fald har vi nu - for første gang - fået en *konkret* mulighed for at
efterspore indicierne!

Let's find out ... :-)

RETURN-address:
> [...]
>
> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4978

"Jesus-loves-you" skrev
4978 news:8KMjf.1793$Cl2....@news000.worldonline.dk

"Pluto"-markøren

> Cassiopeia A
[ ... ]
> _______1____2____3____4____5____6____7____8____9___10___11_
[ ... ]

> 0687____-_0557____ -____-____-_0227_0065_0000____ -____-____ - 08

> Noa-V 3,5578 ...
[ ... ]

> [...]
>
> 4975 news:zfpjf.1715$Cl2....@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> ... Jupiter, apropos hypotesen vedr. åbenbaringsdyret:

Vi bemærker endvidere den lille fikse "detalje", at 0557-decimalen, står
udfor kolonne 2, dvs Pluto, apropos ...

0736 news:JFAtb.34405$jf4.1...@news000.worldonline.dk

> Ifølge min Bibels ordforklaring er 1 stadie længden af et stadion (hvilket
> svarer til at man idag f.eks. regner i fodboldbaner) og modsvarer 192m.
> Dermed skulle Det ny Jerusalem udgøre en kube med en sidelængde på
> 12000x192m= 2304000 meter eller 2304km i diameter.
>
> Ret stor klods, om man så må sige.
>
> Månen har til sammenligning i diameter på ca. 3470 km.
>
> Murtykkelsen skulle være efter tilsvarende beregningsmetode være
> 144000x0,46m=66240m eller 66,240km.
>
> Men det er jo sådan set ikke noget, man bliver ret meget klogere af...

> [...]
[ ... ]
> Det svarer rundt regnet til Pluto, skriver Peter B. Juul herefter i ...
> news:m3adlmg...@enzym.rnd.uni-c.dk..., hvilket er korrekt.

:-)

RETURN-address:

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4979

> [...]

> 3445 news:WmLtd.74875$Vf.35...@news000.worldonline.dk

> Afstanden til Cassiopeia A er vist nok på ca. 15.000 lysår (så vidt jeg

Den (nogenlunde) rigtige afstand er på ca. 10.000 lysår

> [...]

> himmelobjekter i kraft af dens lysstyrke.
>
> Cas-A er - med andre ord - velegnet som "fix-punkt".

[ ... ]

> Dette svarer til (i Noa-600-tal-systemet):

[ ... ]
> (Noa-H 186,2268333 ...
> Num (4.Mos) 2:9 "... 186.400 ...
[ ... ]
> (Noa-V 3,5578 ...
> Exo (2.Mos) 38:26 "...603.550 ...
> Num (4.Mos) 1:45 " ... Num 1:46 "... 603.550 ...
> Num 2:32 "... 603.550 ...

Øh ... der er opstået et "lille" tids-paradoks ... :-)

Lyset fra supernova-eksplosionen (Cassiopeia A) nåede Jorden i 1667 e.Kr.,
men Mosebøgerne dateres jo af de bibeltro til at være fra ca. 1446-1250
f.Kr. eller af de bibelkritiske til at være fra ca. 400 f.Kr.

Hvordan kan det hænge sammen ?

Hvorfra vidste man ca. 3113-2067 år *forinden* noget-som-helst om, at denne
stjerne ville eksplodere ?

Antageligvis må mange tusinde års forskning i sådanne begivenheder kunne
afstedkomme forholdsvis sikre prognoser.

Således opstiller Menneskeheden allerede prognoser (eller gætterier) efter
blot 50-100 års erfaring.

Tag nu for eksempel et notits fra Illustreret Videnskab på internettet:

http://www.illvet.se/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=7082

=== citat start ===

Ny supernova er på vej

Eta Carinae er en af Mælkevejens største og mest spektakulære stjerner, og
netop nu holder forskerne ekstra godt øje med den. De mener nemlig, at Eta
Carinae vil blive den næste supernova i vores 'nabolag'. Og med en størrelse
på 120 gange Solens masse er der lagt op til et gigantisk brag.

Af Helle & Henrik Stub

nr. 15/2000, Side 60-61

Links
http://chandra.harvard.edu/photo/0099/

=== citat slut ====

Afstanden til Eta Carinae er på ca. 7.000 lysår.

-

Såfremt man kan forudsige sådanne astronomiske hændelser, *afslører* det (i
denne specifikke sammenhæng, Noa-600-stamtavlen), at man endvidere også
véd, HVORNÅR Menneskeheden får et kendskab til Universets indretning.

Havde vores nutid mht. teknologi osv. været sket i året 1666 e.Kr. (altså et
år før supernova-eksplosionen), da ville vi IKKE være i stand til at
identificere Cas-A i Stamtavlen (fra Gen.5) !!!

Og dét giver jo en "anelse" stof til eftertanke, apropos Es.42,8-9 ... :-)

RETURN-address:
> [...]
>
> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4980

"Jesus-loves-you" skrev
4980 news:rvZjf.1835$Cl2....@news000.worldonline.dk

> [...]

> afstedkomme forholdsvis sikre prognoser.
>
> Således opstiller Menneskeheden allerede prognoser (eller gætterier) efter

[ ... ]

> [...]
> identificere Cas-A i Stamtavlen (fra Gen.5) !!!
>
> Og dét giver jo en "anelse" stof til eftertanke, apropos Es.42,8-9 ... :-)

Det eneste alternativ til Liv-2 hypotesen er nu - i denne *konkrete* sag -
hypotesen om intelligent design !!!

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

-

Coming up:
Re: SETI - Perhaps the first prove
(file 4984)

Link'ed to ...
4496 news:vqoZe.68831$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4983

"Jesus-loves-you" skrev
4978 news:8KMjf.1793$Cl2....@news000.worldonline.dk

Kontrol-test

[ ... Cassiopeia A ... ]

> [...]
> sol-system men derimod fra Liv-2's hjemstavn ?
>
> I så fald har vi nu - for første gang - fået en *konkret* mulighed for at

Interrupt from ...