Trump peace plan: Divide Jerusalem, Palestinian state on 85-90% of W.Bank + Jesu Genkomst? + Heaven-break - Re: 2019 uge 03 (news samlet)

Trump peace plan: Divide Jerusalem, Palestinian state on 85-90% of
W.Bank + Jesu Genkomst? + Heaven-break

File 21.199 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-second-coming/21-199
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/21-xxx/21-199
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/21-xxx/21-199

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=

Other news:

USA trækker sig fra atomaftale med Rusland

890 dræbt i DRCongo

Stop for våbensalg til Emiraterne

USA: Canadiers dødsdom er politisk

Stor eksplosion i syrisk nøgleby

Verdenshavene bliver voldsomt varme

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+48&version=BPH

Esajas 48, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israels stædighed og stolthed

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+7.13-23&version=BPH

Matthæus 7:13-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den snævre port

Falsk lære bedømmes ud fra resultaterne

Lydhørhed og lydighed frem for ord og mirakler

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-01-16, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"Take my yoke upon you. Let me teach you, because I am humble
and gentle at heart, and you will find rest for your souls."
Matthew 11:29

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 14 Jan 2019 09:31:57 +0100, GMT 08:31
21192 news:5c3c4907$0$686$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/T7MN5kMtbFM/TWCiOGpuEwAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 21100 news:5bfd5d70$0$688$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/FY50cw_HAwAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21192

Trump peace plan: Divide Jerusalem, Palestinian state on 85-90% of
W.Bank + Jesu Genkomst? + Heaven-break

USA trækker sig fra atomaftale med Rusland

DR S157 ons 16 jan 17:22:50
16.januar dr.dk/nyheder 15:01

STOR EKSPLOSION I SYRISK NØGLEBY
En eksplosion i den nordsyriske by
Manbij har onsdag dræbt adskillige
personer. Eksplosionen skete nær en
patrulje fra den USA-ledede koalition.

Det oplyser Det Syriske Observatorium
for Menneskerettigheder (Sohr).

Ifølge Sohr er 14 personer dræbt -
heriblandt to amerikanske soldater.

Den amerikanskledede koalition og USA's
militær har ikke bekræftet oplysningen
om, at to amerikanere skulle have
mistet livet. Islamisk Stat (IS) har
taget skylden for angrebet.

/ritzau/AP

Fire amerikanske soldater dræbt i eksplosion i syrisk nøgleby
kl. 15:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fire-amerikanske-soldater-draebt-i-eksplosion-i-syrisk-nogleby

-

DR S163 ons 16 jan 21:00:23
16.januar dr.dk/nyheder 16:55

USA TRÆKKER SIG FRA ATOMAFTALE
USA trækker sig fra den såkaldte INF-
aftale med Rusland, som forbyder
landbaserede mellemdistanceraketter.

Det oplyser den amerikanske
undersekretær Andrea L. Thompson på et
pressemøde her til aften, beretter
Reuters.

Amerikanerne skrotter den historiske
aftale, fordi Rusland ikke lever op til
aftalen, lyder den amerikanske
forklaring.
For en måned siden gav amerikanerne
Rusland et ultimatum om at efterleve
våbenkontrolaftalen inden for 60 dage.
Men møder med russerne i går har ikke
ført til et ønsket gennembrud, siger
Thompson.

USA trækker sig fra atomaftale med Rusland
kl. 16:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-traekker-sig-fra-atomaftale-med-rusland

-

Syriske børn dør i kulden: 'Uden hjælp vil flere børn dø. Dag efter dag'
kl. 17:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syriske-boern-doer-i-kulden-uden-hjaelp-vil-flere-boern-doe-dag-efter-dag

-

DR S166 ons 16 jan 21:00:23
16.januar dr.dk/nyheder 20:15

890 DRÆBT I DRCONGO
Op mod 890 personer mistede livet over
tre dage i sammenstød mellem etniske
grupper i december i Den Demokratiske
Republik Congo. Det skønner FN onsdag
og advarede om, at antallet muligvis
kan være endnu højere

Kampene mellem grupperne Banunu og
Batende i Mai-Ndombe-provinsen har
gennem flere år været nogle af de
værste i landet.

- Jeg bliver nødt til at påpege, at de
890 personer er det antal personer, vi
kender til, som rent faktisk blev
begravet, siger en talskvinde fra FN.

/ritzau/

Op mod 890 mennesker dræbt i etniske sammenstød i DRCongo
kl. 20:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/op-mod-890-mennesker-draebt-i-etniske-sammenstod-i-drcongo

-

DR S168 ons 16 jan 21:00:23
16.januar dr.dk/nyheder 20:59

VERDENSHAVENE BLIVER VOLDSOMT VARME
Ny forskning viser, at over 90 procent
af den globale opvarmning opsuges af
verdenshavene.

Opvarmningen svarer til energien fra en
atombombe i Hiroshima-størrelse hvert
sekund - i gennemsnit over de seneste
150 år.

En artikel i Science viser, at
verdenshavene opvarmes 40 procent
hurtigere end den seneste store
klimarapport fra FNs klimapanel, IPCC,
anslår.

Forskerne konkluderer også, at havene
er en langt bedre indikator for
menneskelig indflydelse på klimaet end
at måle temperaturen i luften.

Opvarmningen af verdenshavene bliver mere og mere ekstrem
kl. 20:59
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/opvarmningen-af-verdenshavene-bliver-mere-og-mere-ekstrem

-

DR S171 tor 17 jan 09:52:07
16.januar dr.dk/nyheder 23:47

STOP FOR VÅBENSALG TIL EMIRATERNE
Fremover skal det være slut med at
eksportere våben til De Forenede
Arabiske Emirater, der er involveret i
krigen i Yemen.

Det har udenrigsminister Anders
Samuelsen (LA) besluttet. Det fremgår
af et svar fra ministeren til
Folketinget. Det skriver Information.

Udenrigsministeriet oplyser, at det
også har bedt Rigspolitiet om at
tilbagetrække de eksporttilladelser,
der allerede er udstedt, såfremt det er
muligt.

Nyheden vækker glæde i Amnesty
International.
/ritzau/

Regeringen sætter stop for våbeneksport til Emiraterne
16. Jan. 2019 kl. 23:47
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-saetter-stop-vabeneksport-til-emiraterne

-

DR S173 tor 17 jan 09:52:07
17.januar dr.dk/nyheder 06:23

USA: CANADIERS DØDSDOM ER POLITISK
USA kalder Kinas dødsdom til en
canadisk statsborger for 'politisk
motiveret', oplyser USA's
udenrigsministerium ifølge AP.

Meldingen kommer, efter at USA's
udenrigsminister, Mike Pompeo, og hans
canadiske kollega, Chrystia Freeland,
diskuterede dommen i en telefonsamtale.

Den 36-årige canadiske statsborger
Robert Lloyd Schellenberg blev i
november idømt 15 års fængsel i Kina
for at have medvirket til at smugle 222
kilo metamfetamin fra Kina ind i
Australien.

Mandag blev hans straf ændret til
dødsstraf.

USA: Canadiers dødsdom i Kina er politisk
kl. 06:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-canadiers-dodsdom-i-kina-er-politisk

Kommentar:

Boykot *diktaturet* i Cannibal-istan (Kina)!

Det ér jo - i realiteten - at financere sin egen begravelse!

For tro ikke at psykopater kan beherske sig selv mht.
grådighed!

De vil - ligesom Hitler - før eller sidenhen gå til angreb, nårr
de er stærke nok (militær set)!

Salling overtager BR-navnet
17. jan. 2019, 09:27 ...

-

104 SVT Text Torsdag 17 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 100 000-tals i strejk i Tunisien...130
* El Nino kan åter vara på gång......131

* Man planerade angripa Vita huset...132
* Vice vd kidnappad i Burkina Faso...133

* Kropp hittad efter gruvolycka......134
* Ingen ny abortlag i Norge..........135

Brexitförhandlingarna
May klarade misstroendeomröstning..136
Labour: Uteslut avtalslöst brexit..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 17 jan 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Fortsatt förtroende för Tsipras....138
Norwegian lägger ner flygrutter....139

20-tal döda efter attack i Nairobi 140

Världen runt
* Nytt turistrekord för New York.....149

-

NRK:
16. januar 2019 kl. 09:19 - 17. januar 2019 kl. 07:37, error

17. januar 2019 kl. 10:06

-

Iran til Netanyahu: Vores soldater og vores våben bliver i Syrien
Af Anders Hjorth Vindum 16. January 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/iran-til-netanyahu-vores-soldater-og-vores-vaaben-bliver-i-syrien

Trumps beslutning om at kalde sine soldater hjem fra Syrien
sætter Israel under pres. Men angrebene mod iranske baser
fortsætter

-

Kinesisk forsker er forsvundet efter omstridt genforsøg med fostre
17. januar 2019, kl. 0:00
Pia Elers
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kinesisk-forsker-er-forsvundet-efter-omstridt-genforsoeg-med-fostre

-

Trump peace plan: Divide Jerusalem, Palestinian state on 85-90% of W.Bank

The report, based on a source who took part in a briefing in
Washington on the plan, said it calls for the annexation of
the large settlements and the evacuation of some settlement outposts.
By Herb Keinon

January 16, 2019 22:00
https://www.jpost.com/Israel-News/Trump-peace-plan-divided-Jerusalem-Palestinian-state-on-85-90-percent-of-WB-577664

+

Palestinian Authority rejects Trump peace plan revealed in Israeli report

By Khaled Abu Toameh
January 17, 2019 01:08
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Palestinian-Authority-rejects-peace-plan-presented-in-Israeli-report-577674

Kommentar:

Vær *realister*:

Så længe der er *fanatikere* til i denne verden vil der
desværre ALDRIG blive fred i regionen, fordi fanatikere ikke
vil nøjes med mindre end 100% (og det vil sige, at modparten
INTET får, ej heller 50%)!

Og når man i fanatismens navn er villig til at ofre alt,
herunder selve livet, da kan I nok se, at det bliver en skrue
UDEN ende med (atom)-selvmordsterrorbomber her og der og alle
vegne!

Hmm ...

Hvordan kommer vi så videre herfra?

Input memory from:

Subject: ICC-domstolen *partisk* (pga. Mellemøsten)? -
Re: 2018 uge 50 (news samlet)
Date: Sat, 15 Dec 2018 09:47:30 +0100, GMT 08:47
21137 news:5c14bf6d$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/21-xxx/21-137
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/21-xxx/21-137
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EGENx845eko/H53zwIkiBgAJ

https://www.jpost.com/Israel-News/ICC-elects-Palestinian-official-to-oversee-judicial-selection-574259

> [...]
> steder. Der er palæstinensere som sandsynligvis er
> efterkommere af enten hedninger eller jøder i Israel på
> Jesu tid, der konverterede til Islam i 600-tallet. Der er
> efterkommere af grupper af muslimer som kom til området
> fra Balkanlandene og Kaukasus da tyrkerne herskede i
> området. Atter andre kom til området da englænderne
> bestemte. Det var grupper der hovedsageligt kom fra Sudan,
> Ægypten, Syrien og Libanon.
>

> (En DNA-test kan hurtigt *afsløre*, HVOR man kommer fra!)
>

> I så fald er domstolen *partisk* (og derfor nyttesløs pga.

Vi bør derfor spørge os selv, HVEM landområdet Israel i
grunden tilhører (mere end hvem, der med vold og magt gør krav
på det)!

Hmm ...

(Præsidenten er ligeglad. Han tror fejlagtigt, at han kan dele
sol og vind lige.)

Memory on from:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+17.20-&version=BPH

Lukas 17:20-37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om Guds riges komme

20
En dag spurgte farisæerne Jesus: „Hvornår kommer Guds
rige?”

„Guds rige kommer ikke sådan, at man kan se det i det
ydre,” svarede han.

21
„Der er ingen, der vil kunne udpege det og sige: ‚Her er
det!’ eller: ‚Dér har vi det!’ Guds rige findes allerede
midt iblandt jer!”

Om Jesu genkomst og de kommende trængsler

22
Senere sagde Jesus til disciplene: „Der vil komme
tidspunkter, hvor I inderligt vil længes efter, at
Menneskesønnen skal komme, men I skal holde ud.

23
Nogle vil sige til jer: ‚Se, dér er han!’ eller: ‚Her er
han!’ Men I skal ikke tro på det! Lad være med at løbe
efter den slags.

24
Den dag Menneskesønnen virkelig kommer, vil det være som
et lyn, der oplyser himlen fra den ene ende til den anden.

25
Men først skal jeg gennem mange lidelser og forkastes af
dem, som ikke tror på mig.[a]

26
Som det gik i Noas dage, vil det gå ved Menneskesønnens
komme.

27
Dengang fortsatte de med deres fester og bryllupper, lige
til Noa gik ind i arken, og vandmasserne pludselig kom og
udslettede dem alle.

Kommentar:

Hor-bryllupper (apropos min egen søsters)?
+
Den globale atomkrig?

28
Eller som det gik i Lots dage: Folk holdt deres fester,
købte og solgte, plantede og byggede,

29
lige til den dag, da Lot gik ud af Sodoma, og det
pludselig regnede med ild og svovl fra himlen, så alle
blev udslettet.

Kommentar:

Den globale atomkrig?

30
Menneskesønnens komme vil ske lige så pludseligt og
uventet.

31
Den dag vil de, der opholder sig uden for deres hus, ikke
have tid til at løbe ind for at pakke, og de, der arbejder
i marken, vil ikke have tid til at løbe hjem og hente
deres ejendele.

32
Husk på, hvad der skete med Lots hustru!

33
De, der klamrer sig til livet, vil miste det, men de, der
er parat til at give afkald på deres jordiske liv, vil få
det evige liv.

34
Når det sker, vil to mennesker sove i samme seng. Den ene
bliver taget med, den anden bliver ladt tilbage.

35
To kvinder vil hjælpe hinanden med at male korn. Den ene
bliver taget med, den anden bliver ladt tilbage.”[b]

37
„Hvor vil det ske, Herre?” spurgte disciplene.

„Hvor gribbene samles, der er ådslet!”[c] var Jesu svar.

Footnotes:

17,25 Udtrykket „denne slægt”, som findes i de mere
ordrette oversættelser, betyder „visse personer, hvis
identitet kan ses af sammenhængen”. Det er et fast udtryk,
som Jesus bruger til at henvise til en gruppe mennesker,
som han ikke ønsker at nævne direkte ved navn. Som regel
henviser det til de vantro jødiske ledere, der forkastede
ham som Messias.

17,35 Enkelte ret sene håndskrifter har tilføjet et vers
36: „To mænd vil arbejde sammen på marken. Den ene vil
blive taget med, den anden vil blive ladt tilbage.”

17,37 Se noten til Matt. 24,28.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lukas+21.5-&version=BPH

Lukas 21:5-38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus forudsiger templets ødelæggelse

5
Nogle af disciplene begyndte at tale om templet, om dets
smukke sten og de gaver, som folk havde skænket til
bygningen.

6
Da sagde Jesus: „Den tid kommer, hvor alt det, som I her
beundrer, bliver jævnet med jorden.”

Jesus advarer om krige, katastrofer og forfølgelser

7
„Mester, hvornår vil det ske?” spurgte de. „Hvad er tegnet
på, at disse ting snart skal ske?”

8
Jesus svarede: „Pas på, at I ikke bliver vildledt, for
mange vil komme og påstå, at de er Messias, og andre vil
sige, at nu er tiden inde. Lyt ikke til dem!

9
Og når I hører om krig og oprør, så lad jer ikke skræmme.
Den slags er uundgåeligt, men afslutningen kommer ikke
lige med det samme.

10
Folk og nationer vil bekrige hinanden,

11
og der vil komme store jordskælv og epidemier og
hungersnød det ene sted efter det andet. Der vil ske
forfærdelige ting og store tegn på himlen.

12
Men før alt det sker, vil I blive forfulgt og taget til
fange. I vil blive slæbt for retten og kastet i fængsel,
og I vil blive stillet for både konger og guvernører,
fordi I tjener mig.

13
Det vil give jer anledning til at fortælle dem budskabet
om mig.

14
Og husk, at I ikke skal bekymre jer om, hvordan I skal
forsvare jer,

15
for jeg vil selv give jer inspiration til det, I skal
sige, og jeg vil give jer visdomsord, som ingen af jeres
anklagere vil kunne argumentere imod.

16
Selv de, der står jer nærmest — forældre, søskende,
slægtninge og venner — vil forråde og udlevere jer, og
nogle af jer vil blive slået ihjel.

17
Ja, I vil blive hadet af mange, fordi I hører mig til.

18
Men i virkeligheden kan de slet ikke skade jer.

19
Hvis I holder ud indtil det sidste, skal I få det evige
liv.

Jerusalems ødelæggelse og straffen over de vantro jøder

20
Når I ser fremmede soldater omringe Jerusalem, da ved I,
at byen står foran sin ødelæggelse.

21
De, der er i Judæa, skal flygte op i bjergene. De, der
opholder sig inde i Jerusalem, skal skynde sig ud, og de,
der er udenfor, skal ikke prøve på at komme ind.

22
Da vil retfærdigheden ske fyldest, og den straf, som
profeterne har advaret om, vil blive til virkelighed.

23
Ve de kvinder, der på det tidspunkt er gravide, og ve de
mødre, der har små børn, som skal ammes, for der vil komme
stor elendighed over landet, og Guds straf vil ramme
folket.

24
Nogle vil blive dræbt i kampen, og andre vil blive ført
bort til fremmede lande som fanger. Jerusalem vil blive
trampet ned af fremmede folkeslag, indtil den fastsatte
periode er udløbet.

Kommentar:

Jerusalem ér blevet nedtrampet af hedninger siden år 70
e.Kr., idet OGSÅ hedninge-kristne - biologisk set - er og
bliver *hedninger*! Ligeledes mht. muslimer und so weiter!

Tegnene på, at Jesus snart kommer igen

25
Der vil komme --- [ ... ]

Tiden nærmer sig, hvor selv USA deltager i, at Jerusalem bliver
nedtrampet af hedninger! ... :-(

Og det er en *Endetidstegn*, der indirekte varsler, at Jesu
Genkomst er nært forestående!

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette specifikke tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-01-17, Thursday, day no 17, CET 11:18, GMT 10:18)
- "(Vær tro indtil døden, ...)", *1

11:20
- "... og Jeg vil give dig livets sejrskrans", 2*

11:20
- "i gave."

*1:
Ordene bliver også sagt i 'Budskabet til menigheden i Smyrna',
Åb. 2,10. Se evt. ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+2.8-11&version=BPH

*2:
Ordet sejrskrans er nævnt ca. 12 gange i bibelen:
https://www.biblegateway.com/quicksearch/?qs_version=BPH&quicksearch=sejrskrans