Hamas-leder: Vi har gode samtaler med Israel - Re: 2015 uge 34 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/18-586
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/palestine/18-586
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/18-586
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/hamas/18-586

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, August 16, 2015, CET 23:18, GMT 21:18
Subject: 2015 uge 34 (news samlet)
18579 news:mqquka$3o2$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/acfUSDOGFFs/de1lVloLX_MJ

> [...]
>
> Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
> favorisering af eksilregeringer til erstatning for
> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
> skønner jeg!
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 18499 news:559818e9$0$296$1472...@news.sunsite.dk
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18579

Hamas-leder: Vi har gode samtaler med Israel

DR S161 fre 21 aug 14:35:15
21.august dr.dk/nyheder 13:34

ISRAEL DRÆBER MINDST FIRE I GOLAN
Den israelske hær oplyser, at mindst
fire militante palæstinensere er dræbt
under et israelsk flyangreb fredag i
den syriske del af Golan.

I en samtidig melding fra den syriske
hær hedder det, at fem civile er dræbt
under angrebet.

- Vi kender mindst fire af dem, der
blev dræbt, siger en israelsk officer.
De skal have deltaget i et raketangreb
på en israelsk landsby torsdag.

Den israelske avis Maariv skriver, at
det drejer sig om fem militante jihad-
ister, som er dræbt. Torsdag gennemfør-
te Israel adskillige flyangreb mod
syriske militærstillinger i Golan.

Israel angriber bil i Golan og dræber mindst fire
kl. 13:34
http://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-angriber-bil-i-golan-og-draeber-mindst-fire

-

DR S177 lør 22 aug 07:26:43
22.august dr.dk/nyheder 02:20

ELITESOLDATER STOPPER TOGANGREB
To civilklædte amerikanske
elitesoldater, der fredag aften
tilfældigt var med et højhastighedstog
mellem Amsterdam og Paris, har muligvis
forhindret et større blodbad.

Marinesoldaterne overmandede en 26-årig
mand af marokkansk oprindelse, efter at
de havde hørt ham lade det, der lød som
et kraftigt automatvåben på togets
toilet, skriver internationale medier.

Soldaterne konfronterede manden, da han
kom ud fra toilettet, og det var ifølge
AFP her, at skyderiet, som sårede tre
personer, fandt sted, inden manden blev
overmandet.

Elitesoldater stopper muligt terrorangreb i fransk tog
kl. 02:20
http://www.dr.dk/nyheder/udland/elitesoldater-stopper-muligt-terrorangreb-i-fransk-tog

Kommentar:

Et Guds mirakel! Tillykke ... :-)

-

DR S115 lør 22 aug 07:26:39
22.august dr.dk/nyheder 06:37

OBAMA ROSER HELTEMOD PÅ TOG
Modigt og heroisk.

De ord hæfter USA's præsident, Barack
Obama, på de to amerikanske soldater,
der fredag aften måske var med til at
forhindre en stor tragedie i det
nordlige Frankrig.

De civilklædte soldater overmandede en
tungt bevæbnet mand på et
højhastighedstog mod Paris, inden han
nåede udføre sit endnu ukendte ærinde.

Den ene af de to amerikanere blev ramt
af et skud i halsen, da han forsøgte at
pacificere gerningsmanden, og han blev
fløjet med helikopter til et hospital i
Lille, efter at toget havde gjort holdt
i byen Arras.

Obama roser amerikanske soldaters heltemod på euro-tog
kl. 06:37
http://www.dr.dk/nyheder/udland/obama-roser-amerikanske-soldaters-heltemod-paa-euro-tog

-

DR S116 lør 22 aug 07:26:39
22.august dr.dk/nyheder 07:00

HAMAS-LEDER: VI TALER MED ISRAEL
Eksil-lederen af den palæstinensiske
Hamas-bevægelse, Khaled Meshaal, siger,
at der har været "positive kontakter"
med Israel om at indgå en langvarig
våbenhvile.

Det er første gang, at Hamas-bevægelsen
bekræfter, at der foregår forhandlinger
med ærkefjenden Israel.

Israel selv har afvist, at landet
indirekte eller direkte har kontakt med
Hamas.

- Hidtil har kontakten været positiv.
Men vi er endnu ikke nået til enighed.
Vi kan ikke i dag sige, at vi har noget
konkret mellem hænderne. Det er bare
samtaler, siger Meshaal.

Hamas-leder: Vi har gode samtaler med Israel
kl. 07:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/hamas-leder-vi-har-gode-samtaler-med-israel

Kommentar:

I bliver nødt til at indse nogle sandheder om Jeres religion,
ligesom vi har indset nogle sandheder om vores religion!

Er det ubehageligt ?

Ja, det er ALDRIG rart at blive kikket efter i kortene,
fordi kritikken jo åbner op for, at der måske vitterlig er
noget at kritisere!

Men der er ikke noget alternativ, hvis vi skal overleve som
Menneskehed!

Men hensynet til vores arts overlevelse (som vi alle bør have
interesse i), bør gå FORUD for politiske og religiøse hensyn!

Lad os fx. forestille os, at jeg tilbeder afguden bæ-på-dåse
og i fanatisk nidkærlighed for denne afgud FORLANGER, at alle
I andre skal bøje knæ for min afgud; ellers bliver I myrdet.

Er dette ikke et urimeligt krav, NAVNLIG hvis denne afgud
slet ikke findes ?

***Kendsgerningen*** er faktisk, at mennesket har fået en
'fri vilje', så hvis der findes en Skaber, da må denne jo netop
ha' ønsket at skabe os sådan!

Og set udfra dén synsvinkel er det jo hul-i-hovedet - ja det
rene tyranni - så bagefter at komme og forlange betingelsesløs
underkastelse, fordi det strider jo netop mod det 'frie vilje'.

Det er al denne sunde selvkritik bl.a. IS mangler !

Religiøs intolerance kan gå hen og blive (i atomalderen)
Menneskehedens undergang (et globalt kollektivt selvmord)!

Overvej derfor nøje, hvad det er, vi taler om, når vi kommer
"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/18-589
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/palestine/18-589
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/18-589

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Newsgroups:
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

ET-fredshilsen til Israel. Israels militær gik mod regeringens planer om Iran-angreb

-

DR S120 lør 22 aug 19:32:15
22.august dr.dk/nyheder 10:44

NORD- OG SYDKOREA VIL TALE SAMMEN
Syd-og Nordkorea er nået til enighed om
at føre forhandlinger på højt niveau
lørdag, hvor nordkoreanerne har fastsat
en tidsfrist for, at sydkoreanerne
indstiller propagandaudsendelser fra
kæmpemæssige højttalere ved de to
landes grænse.

Fire højtstående repræsentanter for de
to landes regeringer vil mødes ved
grænsen i landsbyen Panmunjon klokken
10.00 (dansk tid), siger en talskvinde
for den sydkoreanske regering i Seoul.

Aftalen kom på plads få timer før, at
Nordkoreas ultimatum til Sydkorea om et
stop for højttaler-propagandaen
udløber.

Nord- og Sydkorea vil i det mindste tale sammen
kl. 10:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/nord-og-sydkorea-vil-i-det-mindste-tale-sammen

-

Voldsom eksplosion på kemisk fabrik i Kina
kl. 16:36
http://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsom-eksplosion-paa-kemisk-fabrik-i-kina

-

DR S128 lør 22 aug 19:32:16
22.august dr.dk/nyheder 17:52

1300 DANNER FREDSRING OM MOSKE
Lørdag eftermiddag blev der dannet en
halv kilometer lang fredsring om Det
Islamiske Trossamfund på Dortheavej i
Københavns nordvestkvarter, efter at
stedet sidste søndag blev udsat for et
brandattentat.

Fredsringen er planlagt for at sætte
fokus på solidaritet og samhørighed.
Det fortæller to af arrangørerne bag
begivenheden til Ritzau. De håber, at
arrangementet kan skabe mere fællesskab
på tværs af befolkningsgrupper.

- Jeg håber, vi kan sende et signal om,
at vi ikke ønsker et polariseret
samfund, siger Niddal El-Jabri, en af
initiativtagerne.

BILLEDER Københavnere danner fredsring om moskeen på Dortheavej
kl. 17:52
http://www.dr.dk/nyheder/indland/billeder-koebenhavnere-danner-fredsring-om-moskeen-paa-dortheavej

-

Hollande til Obama: Tak for amerikanerne i terrortog
22. Aug. 2015 kl. 20:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/hollande-til-obama-tak-amerikanerne-i-terrortog

-

Abbas forlader posten som PLO's leder
22. Aug. 2015 kl. 22:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/abbas-forlader-posten-som-plos-leder

-

DR S140 søn 23 aug 07:26:25
23.august dr.dk/nyheder 07:25

ISRAELS MILITÆR AFVISTE IRAN-ANGREB
Israels tidligere forsvarsminister Ehud
Barak oplyser i et tv-interview, at
landets militære ledelse flere gange
har stoppet regeringsplaner om at
iværksætte et angreb mod Iran.

Det siger Ehud Barak, der var
forsvarsminister fra 2007 til 2013, i
et interview med tv-kanalen Channel
Two.
Angrebsplanerne blev udtænkt i 2009 og
2010. De blev godkendt af både Barak,
der på det tidspunkt var
forsvarsminister, og premierminister
Benjamin Netanyahu, skriver
nyhedsbureauet AFP.

Målet for den militære aktion var Irans
atomanlæg.

Israels militær gik mod regeringens planer om Iran-angreb
kl. 07:25
http://www.dr.dk/nyheder/udland/israels-militaer-gik-mod-regeringens-planer-om-iran-angreb

Ehud Barak fortæller, at i 2010 blev et forslag fra
regeringen om et angreb mod Iran afvist af militæret med
den begrundelse, at det ikke havde den "operationelle
kapacitet".

Kommentar:

hvorfor disse oplysninger netop lige ***nu*** ?

Hmm ... (memory on from) ...

___ quote begin ___________________

[ ... cut 02 ... ]

der sagde:
[...]

Altså:

***Hvis*** israelerne indgår en art hellig galaktisk pagt
med dem (folket udefra Rummet), da bliver ildkraften umådelig
stor (og vil kunne udslette Iran totalt)!

Så ...

You tell me, what's going on!

Herefter tænkte jeg på profetierne i GT om vægterne der ser
HERREn (Israels Gud) vende hjem til Zion...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2015-08-23, Sunday, day no 235, CET 09:28, GMT 07:28)
- "Jeg kommer"

CET 09:29
- "med fred"

***Ihukom*** Din Pagt med jødefolket.
***Ihukom*** at det var Dig, der gav dem Det Hellige Land at bo i...

CET 09:39
- "Så sandt Jeg lever"

CET 09:39
- "vil Jeg aldrig"

CET 09:39
- "Glemme"

CET 09:39
- "Min nådepagt"

CET 09:40
- "me det jødiske folk"

Tak Herre! ... :-)

CET 09:40
- "Jeg gav dem Det Hellige Land"

CET 09:40
- "Det er deres ... til evig tid"

CET 09:41
- "Ingen andre"

CET 09:41
- "har ret til at ta' det fra dem."

CET 09:42
- "HERREN, Israels Gud"

CET 09:42
- "(har talt)"

ET-fredshilsen til Israel...

CET 09:43
- "Mit folk"

CET 09:43
- "...

(Hmm ... Time to output)

Delegationer fra Syd-og Nordkorea enige om møde
Af Ritzau
22. august 2015, 10:27
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-08-22-delegationer-fra-syd-og-nordkorea-enige-om-moede

-

Iran nedskød ukendt overvågningsdrone
Af Ritzau
22. august 2015, 13:48
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-08-22-iran-nedskoed-ukendt-overvaagningsdrone

-

Kølen er lagt til et nyt JFK-hangarskib
Af Ritzau
22. august 2015, 17:44
Opd. 22. august 2015, 18:06
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-08-22-koelen-er-lagt-til-et-nyt-jfk-hangarskib

-

Koreanere i konflikt mødes til nye forhandlinger søndag
Af Ritzau
23. august 2015, 04:54
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-08-23-koreanere-i-konflikt-moedes-til-nye-forhandlinger-soendag

-

Israels militær afviste politiske planer om angreb på Iran
Af Ritzau
23. august 2015, 05:21
Opd. 23. august 2015, 07:00
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-08-23-israels-militaer-afviste-politiske-planer-om-angreb-paa-iran

22. august 2015 kl. 11:25
Røde Khmers «førstedame» er død
http://www.nrk.no/nyheter/1.12512411

Røde Khmer-regimets «førstedame» Ieng Thirith døde lørdag,
83 år gammel. Ieng Thirith har vært tiltalt for medansvar
for krigsforbrytelser, folkemord og forbrytelser mot
menneskeheten i Kambodsja, men saken mot henne ble lagt på
is på grunn av hennes dårlige helse.

-

22. august 2015 kl. 20:17

Bjarne Østergård

Hvorfor kopierer du disse avis artikler herind.
Hvad er forbindelsen til kristendommen.

Hej Bjarne,

(Undskyld at jeg ikke har svaret på dit indlæg førend nu.)

Jeg læser her fra Google og opdager dit indlæg. Jeg har åbenbart
kommet til at proppe dig i mit kill-filter.

Dit spørgsmål er berettiget, og jeg vil derfor gerne besvare det:

I indlægget mit er der et citat, hvor jeg postulerer, at jeg har
hørt en røst fra Himlen.

Informationen er ***subjektiv***. Den kan altså være sand, men behøver
ikke nødvendigvis at være det. Det kunne eksempelvis ligeså godt være
min underbevidsthed, der spiller mig et puds.

Derfor er der et princip i bibelen om at tingene skal bedømmes
***åndeligt***, idet der står skrevet:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1.+john+4%3A1-3&version=BPH

1 Johannes 4:1-3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

At skelne mellem sandhed og vildfarelser

4 Elskede venner, I skal ikke tro på alt, hvad I hører.
Vurder det for at se, om det er inspireret af Gud. For
der er mange falske profeter, som rejser rundt i verden
med deres forførende budskaber.

2 Vi kan bedømme, om de taler ud fra Guds Ånd på følgende
måde: Hvis de forkynder, at Jesus er den ventede Messias,
og at han er kommet herned på jorden som et menneske af
kød og blod, så er det et budskab, der kommer fra Gud.

3 Men hvis de forkynder noget andet om Jesus, er de ikke
sendt af Gud. Så er de inspireret af den antikristelige ånd,
den oprørsånd, som I har hørt skal komme, og som allerede er
begyndt sit virke her på jorden.

Herved får ***kristne*** mulighed for at komme med deres indsigelser.

Ole kunne fx. skrive et opfølgningsindlæg, hvori han fremfører en
konskruktiv kritik, der fx. kunne gå ud på, at sammenblanding af den
kristne tro og troen på UFO'er er uforenelig og kan ligefrem blive
noget sværmerisk noget; ja ligefrem en vranglære!

Vous comprenez?

-

Det hænder desværre nu-og-da, at en såkaldt profeti kommer uventet,
hvorfor indlægget, der oprindelig er oprettet og skrevet udelukkende
i en politisk sammenhæng, pludselig får en ny drejning, hvorved også
irrelevante ting kommer med.

(Profetier offentliggør jeg som oftest, INGEN jeg når at komme i tvivl;
'De brændte broers taktik' hedder det vist nok. Og dte er derfor, at
der opstår uredigerede fnider-fnader)

Som oftest modvirker jeg dette ved at oprette en specifik opfølgning
til den kristne nyhedsgruppe, hvor al irrelevant information er
blotklippet.

Det gjorde jeg således med dette nyhedsindlæg, men du reagerede kun
på det første uredigerede indlæg. Og fred være med det.

-

NB! Jeg vil gerne ophæve mit kill-filter af dig, men du må lige guide
mig, fordi Outlook Express kun registrerer din mail-adresse (ikke dit
navn). Så skriv tilbage her og oplys om det, hvis det har din interesse.

Last OUTPUT: 18499 news:559818e9$0$296$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18601

Bjarne Østergård

Behold du endelig dit kill filter jeg siger alligevel ikke noget interessant.