Guds straf ? - Stor skovbrand raser ved Tjernobyl. Theilgaard: Radioaktive vinde over Rusland - Re: 2015 uge 18 (news samlet)

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, April 26, 2015, CET 18:32, GMT 16:32
Subject: 2015 uge 18 (news samlet)
18384 news:553d130f$0$292$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/R1uET6MEL5k/tEaN0Ag5frQJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2015-04-27, Monday, day no 117 in the year ... ]
> [ ... ]
>
> Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?
>
> Svar 1:
>
> Hmm .. (memory on from) ...
>
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

> [...]

Stor skovbrand raser ved Tjernobyl. Theilgaard: Radioaktive vinde over Rusland. Guds straf ?

-

Børns Vilkår bakker minister op: Det skal ikke kunne betale sig at slå ihjel
28. Apr. 2015 kl. 09:30

Personlig vil jeg være meget utryg ved at skulle bo sammen
med en morder, fordi sæt nu vedkommende myrder IGEN! Bliver
jeg så næste offer ?

Mon ikke børn tænker således ?

Den eneste rimelige undtagelse er, hvis der har været tale
om tvungen mord i selvforsvar! Ex. Ægtefællen ville myrde
mig ved at smide mig ud af vinduet fra 12 etage, men så tog
jeg en kniv og dolkede høn og reddede mit liv!

-

Iranske styrker om bord på Mærsk-skib
28. Apr. 2015 kl. 17:27
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/28/170617.htm

-

Google-penge skal hjælpe digitale nyheder på vej
28. Apr. 2015 kl. 18:01
http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/google-penge-skal-hjaelpe-digitale-nyheder-paa-vej

-

Ekspert: Iransk Mærsk-konfiskation kan forringe forholdet til Vesten
28. Apr. 2015 kl. 22:36
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/28/184416.htm

-

Udenrigsministeriet om Mærsk-skib: Vi arbejder på højtryk
28. Apr. 2015 kl. 23:04
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/28/0428230421.htm

-

DR S152 ons 29 apr 06:48:15
28.april dr.dk/nyheder 23:59

NIGERIAS HÆR REDDER 200 PIGER
Knap 300 piger og kvinder er blevet
reddet fra Sambisa-skoven i Nigeria,
hvor landets hær har gennemført en
større militærindsats mod den militante
gruppe Boko Haram.

- Soldater har i eftermiddag befriet
200 piger og 93 kvinder fra Sambisa-
skoven. Vi kan ikke bekræfte, om
Chibok-pigerne er i den gruppe, skriver
Nigerias hær på Twitter.

Boko Haram bortførte over 200
skolepiger fra en kostskole i byen
Chibok i april 2014. Det udløste
international fordømmelse og lagde pres
på den daværende præsident, Goodluck
Jonathan, for at finde pigerne og
bringe dem hjem. /ritzau/Reuters

Nigerias hær: Vi har reddet 200 piger fra Boko Haram
28. Apr. 2015 kl. 23:59
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/28/0428220328.htm

-

DR S157 ons 29 apr 10:06:51
29.april dr.dk/nyheder 05:54

STOR SKOVBRAND RASER VED TJERNOBYL
Den største skovbrand siden starten af
1990'erne er i rasende fart på vej mod
det ødelagte atomkraftværk Tjernobyl.

Det skriver svenske Aftonbladet.

Branden er ikke under kontrol, skriver
Russia Today, har ædt sig gennem skoven
og er nu kun 15-20 km. fra Tjernobyl.

Eksperter advarer nemlig om, at branden
kan genaktivere det radioaktive affald,
som skovens træer og andre planter ved
det gamle atomkraftværk i det nordlige
Ukraine har suget til sig i løbet af de
sidste 30 år.

Stor skovbrand raser ved Tjernobyl
kl. 05:54
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/29/055414.htm

-

DR S161 ons 29 apr 10:06:51
29.april dr.dk/nyheder 08:25

SAUDI-ARABIEN FÅR NY KRONPRINS
Saudi-Arabiens kong Salman har natten
til onsdag udnævnt en ny kronprins,
oplyser statsligt tv ifølge Reuters.

Det er den 55-årige Mohammed bin Nayef,
der er kongens nevø og erstatter den
hidtideige kronprins Muqrin bin
Abdulaziz, der er vicepremierminister.

Landets mangeårige udenrigsminister,
prins Saud al-Faisal, er også blevet
fjernet fra posten.

Der er endnu ingen oplysninger om
årsagen til de mange udskiftninger på
magtpositionerne i kongedømmet.

Saudi-Arabiens konge rydder op: Nevø er ny kronprins
kl. 08:25
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/29/081724.htm

Kommentar:

Kun en demokratisk regering er legitim!

Og ved ordvalget demokratisk regering menes der IKKE
flertalsdiktatur, som tilfældet var i Nazityskland eller
præstestyret i Iran!

I et demokrati er der visse spilleregler, der skal
overholdes bl.a. for at beskytte mindretallet!

-

Theilgaard om skovbrand: Radioaktive vinde over Rusland
kl. 09:02
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2015/04/29/090257.htm

Hvorfor vil du give gud skylden for alle de idiotiske ting vi mennesker finder på.

Hvis det var gud der styrede verden, ville der ikke være al den nød og elendighed.

Så jeg tror det som biblen siger, nemlig at det er guds modstander der i øjeblikket er ham der styrer.

Hvis ikke, var der jo ingen grund til at Jesus lærte os at bede fadervor.