ADVARSEL imod at blive bedraget - Tidens tegn 1)

Sent: Wednesday, October 07, 2015, CET 10:00, GMT 08:00
Subject: Oprørere i Yemen slutter sig til FN-fredsplan + ET-break -

> [...]
> Og det er nok kun djævelen (og folk med sygelig trang til
> magt og dominans), der glæder sig over krig, fordi de er
> ligeglade med andre, afstumpede følelsesmæssigt, som de er
> i deres sind!
>
> Kom...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> eller også var det måske Jesus Himself, der sagde:
> (2015-10-07, Wednesday, day no 278, CET 09:42, GMT 07:42)

Hmm ...

Jeg har ***PLIGT*** til som kristen at advare Jer imod ...

Input dagens andagtstekst fra 'Et ord til dagen' fra www.ucb.dk

NB! Andagtshæftet trykt og udgivet ***FØR*** 25. august 2015 CET 12:10, GMT 10:10

http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=10_07
http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=2015_10_07 (perhaps coming link)

=== citat start ===

Ord for 2015-10-07 (Onsdag)

Tidens tegn 1)

" ... Sig os ... hvad der er tegnet på dit komme ... "
Matt 24,3

Disciplene kom til Jesus og spurgte: " ... 'Sig os, hvornår
dette skal ske, og hvad der er tegnet på dit komme og verdens
ende?'"

Da svarede han, at verden skulle igennem svære tider, før
det kunne blive bedre.

Så tilføjede han: " ... Se til, at I ikke lader jer
skræmme! ..." (Vers 6)

Dette er den eneste lejlighed, hvor Jesus vælger at bruge
et ord, som leder tanken hen på jamren og højlydt gråd.

Essensen af det, han siger, er: " Mist nu ikke fatningen
helt, når I begynder at få væmmelige oplevelser."

I de næste par dage vil vi se nærmere på nogle af de tegn,
som Jesus siger, vil varsle hans komme.

Åndelig vildførelse. " ... Se til, at ingen fører jer vild!
For der skal komme mange i mit navn og sige: Jeg er Kristus!
Og de skal føre mange vild."

Bemærk, at han taler om mange vildførte såvel som om mange
vildførere.

Jesus sagde altså, at de vil komme " i mit navn," forklædte
som Guds tjenere, mens de gør krav på en særlig status og
fremhæver deres vældig store åndelighed.

De vil prale af intern viden og pryde deres lære med
sætninger som "Gud sagde til mig."

Det må indebære, at de skulle have adgang til information,
som du og andre almindelige mennesker ikke har.

Lad dig ikke føre på vildspor.

Jesus fortsatte med at advare: " ... der skal fremstå
falske kristus'er og falske profeter, og de skal gøre store
tegn og undere for om muligt at føre selv de udvalgte vild."
(Vers 24)

Store forsamlinger og mirakler - vær på vagt, når du oplever
dem.

Satan kan forfalske begge dele.

Vær omhyggelig i dine studier af læresætningerne.

Fokusér på dette ene spørgsmål: Peger denne person på Jesus,
når han taler til folk?

Der er kun plads til et navn i festteltet - og det er hans!

=== citat slut ===

Kommentar:

Bemærk at satan (altså djævelen) IKKE kan se ind i fremtiden ifølge
bibelen. Det er forbeholdt Gud. Se. Esajas 42,8-9 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=isa+42%3A8-9&version=BPH

Årsag:

En dag må du måske fortsætte din vandring mod Himlen (uden min hjælp)!

Og hvem ved: Kanske jeg er en falsk profet!

Det er derfor VIGTIGT, at du lærer selv at "drikke af kilden uforfalsket"!

Have a nice day og må Gud, vor Skaber, VELSIGNE dig i din vandring mod det
gode, sunde, raske og normale (modsat det onde morderiske und so weiter) ... :-)

Last OUTPUT: 18634 news:mtb2nt$5a6$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18684

Bjarne Østergård

Du har ret, tag blot debatten her, næsten alle forsøger jo at sprede en falsk lære om kristendommen i stedet for at sprede budskabet fra biblen.

Trehovede guder, ånder og udødelige sjæle, mennesker der har været engle, og at der har været mennesker til før Adam og Eva.

Så du har ret, der er virkelig mange der spreder falsk lære, fakta er at der nok ikke er et eneste kirkesamfund der forkynder den sande kristendom.

Vidal

Den 07-10-2015 kl. 10:43 skrev Kall, Mogens:

> Jeg har ***PLIGT*** til som kristen at advare Jer imod ...

Kristne er som oftest pinligt bevidste om synden,
ikke-kristne er ligeglade.

Vidal

Den 07-10-2015 kl. 13:52 skrev Bjarne Østergård:

> Du har ret, tag blot debatten her, næsten alle forsøger jo at sprede en falsk lære om kristendommen i stedet for at sprede budskabet fra biblen.

Men færrest af alle, tror jeg, anerkender JV som kristendom.

Bjarne Østergård

Ja det ser da også ud til at det er det eneste i alle kan blive enige om, så det er vel lige efter bogen og meget politisk korrekt.

Vidal

Det har ikke noget med politisk korrekthed at gøre,
men med JVs afvigende synspunkter på nogle af de
væsentligste dele af kristendommen.

Jeg forstår slet ikke at Paulus' breve kan have nogen
plads hos JV. Men det er du nok ikke den rette til
at spørge. Dit kendskab til JV synes baseret på tilfældige
netopslag.

Bjarne Østergård

Ja og ud fra det jeg kan finde på nettet, kan jeg ikke forstå at de er så hadet af andre kristne trosretninger.

De har jo nogle interessante artikler og deres online biblioteket er simpelthen det bedste der findes til opslag efter religiøse emner.

Og deres online bibel er også fantastisk i forhold til andre på nettet da den er nem at finde rundt i og det er nemt at finde uddybende forklareringer til tekster der kan være svære at forstå.

Så mon ikke det meste af kritikken fra andre trossamfund udelukkende skyldes misundelse.

Det ser ud til at de har styr på tingene.

Så jeg kan ikke tilslutte mig moppe holdet mod dem.

Per

Bjarne Østergård wrote:

> [...]
>
> Så du har ret, der er virkelig mange der spreder falsk lære, fakta er
> at der nok ikke er et eneste kirkesamfund der forkynder den sande

Glem nu alt om den sande kristendom. Alle de detaljer I går op i formudrer
jeres sjæl. Døm ikke thi du skal selv dømmes....
Det ENESTE det handler om er troen. Den der tror skal frelses.
Siger man, at man tror og man mener det (på Jesus/Gud) så bliver man frelst.

Det er så simpelt som det kan være. Nej man behøver ikke at læse i biblen,
nej man behøver ikke gå i kirke, nej man behøver ikke få forkyndt noget som
helst. Har man blot fået kendskab til kristendommen og man tror på den, så
er man frelst allerede fra starten. Så tillykke til jer der tror - I bliver
frelst.

Kh. Per

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej Hurra for amerikanerne de kender sandheden! For eksempel i Syrien
hvor det eneste onde er regeringslederen Assad!
Jamen hvad med Islamisk Stat? Jamen det er skam Assad der er skyld i
dem. Og hvad med Al Queda? Det er også Assad der har skabt dem!
Løsningen er hvis vi bare fjernede Assad så ville retfærdige demokrater
opstå fra sandet ved havets bred og indføre et eksemplarisk styre,
ligesom det man har i USA!;-)))
Så som du ser så kender amerikanerne sandheden!;-)))

Jens

Bjarne Østergård

Hvor tror du selv du har fået den tanke fra, om at bare man tror er alt andet ligegyldigt.

Kan du vise nogle steder i bibelen hvor det du fortæller underbygges?

Vidal

Man kunne vel godt underbygge det med Romerbrevet 4:

For hvad siger Skriften? »Abraham troede Gud, og det blev regnet ham til
retfærdighed.« v4 Den, der arbejder, får ikke løn som en
nådesbevisning, men efter fortjeneste. v5 Den derimod, der ikke
arbejder, men tror på ham, som gør den ugudelige retfærdig, ham regnes
hans tro til retfærdighed. v6 Sådan priser David også det menneske
saligt, som Gud tilregner retfærdighed uden gerninger:
v7 Lykkelige de, hvis overtrædelser er tilgivet,
og hvis synder er blevet skjult;
v8 lykkeligt det menneske,
som Herren ikke tilregner synd.