Hvad er forskellen på Islam og Kristendom ? - Frelsende Tro ?

Hvad er forskellen på Islam og Kristendom ?

Her et godt bud:

http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=02_06
http://www.ccw.dk/dagensord/index.php?dato=2014_02_06 (kommende link)

=== citat start ===

Ord for 2014-02-06

Frelsende tro

"... Hvad skal jeg gøre for at blive frelst?" ApG 16,30

En ældre dame blev efter sin første flyvetur spurgt, hvad hun syntes
om at sidde i en flyvemaskine. Hun sagde: "Det var i orden, men
jeg passede på ikke at sidde der med hele min vægt." Det er sådan,
det er med os, når vi ikke lægger al vor tillid i Kristi fuldbragte værk.

De fleste religioner besvarer spørgsmålet, "Hvad skal jeg gøre
for at blive frelst?" ved at udlevere bøger med regler, som skal
følges for at man kan komme i Himlen. Mange af os giver op i
modløshed. I stedet for at lede dig bort fra Gud nåde, forsøger Satan
at få dig til at tro, du skal fortjene den. Da Paulus blev spurgt,
hvad man skal gøre for at blive frelst, svarede han ikke: "Arbejd
hårdere, bed længere, give mere, være mere moralsk." Nej, han
sagde: "Du skal tro på Herren Jesus. så skal både du og hele din
familie blive frelst!" (vers 31)

Tro er roden på det træ, vi kalder frelse; adfærd er den frugt,
som vokser på det. Vi gør ikke gode gerninger for at blive frelst -
de gode gerninger er et udtryk for kærlighed og taknemmelighed
til ham, som allerede har frelst os. Bibelen siger: "I hans øjne
skulle vi stå som hellige og skyldfri." Ef 1,4 Uden skyld? Det er da
en umulig standard! Men det kan også kun ske ved, at Gud tager
Kristi retfærdighed og lader den komme vort regnskab til gode. Og
det gør han! "Gud lagde vor synd på ham, for at vi i troen på ham
må stå frikendt over for Gud og få Guds egen retfærdighed."
2. Kor 5,21 I det øjeblik, al din tro og tillid står til Kristus, ser
Gud dig som retfærdiggjort, og det er på det grundlag, han er tilfreds
med dig hver time døgnet rundt. Er du ikke glad?

=== citat slut ===

Last OUTPUT: 17028A news:52e16883$0$303$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 17062