Profetisk ord til landet Israel og det jødiske folk

Interrupt RETURN from ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Wednesday, August 28, 2013, CET 09:24, GMT 07:24
Subject: ET-Break: Message to Israel: We are coming to You soon -
Re: 2013 uge 35 (news samlet)
15783 news:521da5a8$0$303$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/15-783
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/Js1UAUS8rXY/BPlC-mKecxoJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/sq85nKdaMXc/dCecwLVgyQEJ

Mens jeg holdt min morgenandagt kom Herrens Ord til mig i
form af en røst fra Himlen.

Andagtsteksten lød (fra BibelLæserRingen) www.blr.dk

(NB! Andagtsteksten er indtastet og trykt i hæftet ***FØR*** juli 2013)

=== citat start ===

Torsdag 29. august (2013)

Ez 35,1-15

http://www.biblegateway.com/passage/?search=ez%2035&version=BPH

Ezekiel 35

Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dom over Edom

35 Herren sagde til mig: 2 »Du menneske, ret blikket mod
Seirs bjerg og profetér imod Edoms folk:

3 Jeg er imod jer, Seirs stolte bjerge. Jeg løfter min hånd
for at straffe jer og gøre jeres land til en ødemark. 4 Jeg
jævner jeres byer med jorden og lægger hele landet øde, så I
kan forstå, at jeg er Herren.

5 I har altid hadet mit folk, Israel. I overfaldt dem og
sablede dem ned, dengang jeg var nødt til at straffe dem.
6 Så sandt jeg lever, siger Herren: I elsker at se blod, og
I skal få blod at se, for nu kommer turen til jer. 7 Jeg gør
Seirs bjerge til ødemark og udrydder folket, som færdes der.
8 Jeg sørger for at bjergsider, dale og vandløb bliver fyldt
med lig. 9 Landet bliver en ødemark for evigt, og ingen skal
bo i byerne igen. Da skal I indse, at jeg er Herren.

10 I rykkede ud mod Israel og Juda for at erobre dem, selvom
I vidste, at jeg var deres Gud. 11 Så sandt jeg lever, vil
jeg straffe jer på grund af jeres vrede, had og jalousi, og
I skal erkende, at det er mig, Herren, som griber ind og
dømmer jer. 12 Da skal I indse, at jeg hørte hvert eneste
spottende ord, I udtalte imod Israels bjerge, da I mente, at
de lå øde hen, og at I derfor havde ret til at besætte dem.
13 I hånede mig med de mange ord, I udtalte imod mig. Men
jeg hørte det alt sammen.

14 Gud Herren siger: Hele verden vil fryde sig over jeres
undergang. 15 I frydede jer over Israels sørgelige skæbne.
Nu er det min tur til at fryde mig over jeres, for I vil
blive udryddet, alle I folk i Seirs bjerge og i hele Edom.
Da skal I indse, at jeg er Herren.

Dom over Edom

Se'irs Bjerge ligger sydøst for Det Døde Hav, og er her et
andet navn for Edom, som altid havde været Israels
fjendtlige nabofolk.

Edom havde været med til at planlægge et oprør imod
Babylon.

Men i 586 f. Kr. var Edom ikke kommet Jerusalem til hjælp,
da byen blev erobret og ødelagt af babylonerne.

Tværtimod havde Edoms folk udnyttet Israels nederlag til
egen fordel ved at overtage landområder i det sydlige Juda,
og Edoms indflydelse var vokset, både økonomisk, kulturelt
og militært.

Edomitterne vidste, at det var Gud Herrens land, men Israels
nederlag havde overbevist dem om, at Gud ikke ville være i
stand til at hindre dem i at indtage det.

Derfor er Edoms krav på landet en direkte hån mod Gud.

Og derfor vil Gud dømme Edom og vise dem, hvem han i sandhed
er.

Edoms plan om at erobre Israel er forkert, dels fordi det er
Guds land, og dels fordi Gud som landets ejer har overgivet
det til Israels folk som en evig arvelod.

Selv på dette tidspunkt, hvor Gud i sin vrede har fordrevet
Israels folk fra landet, fastholder han over for nabofolkene,
at landet tilhører ham, og at han har givet Israel det som
arvelod.

Dommen over Israel i 586 f. Kr. ophæver altså ikke Guds
løfte til Abraham om, at hans efterkommere skal arve landet.

Bed
Tak Gud, for dine nådegaver og dit kald fortryder du, Gud,
ikke (Rom 11,29).

=== citat slut ===

Og det var så her, at røsten fra Himlen (perhaps the
voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller måske rettere: en bejler) sagde
(henvendt til israels folk i Mellemøsten):

(2013-08-29, Thursday, day no 241, CET 06:33, GMT 04:33)
- "Elsker"

CET 06:34
- "jer"

CET 06:34