Efter imam-debat: Kristne forsvarer retten til at leve efter Bibelens ord - Re: 2016 uge 14 (news samlet)

vedr. Hor
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/19-013
Vedr. Kirketugt
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/19-013

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Wednesday, April 06, 2016, CET 08:16, GMT 06:16
Subject: Efter imam-debat: Kristne forsvarer retten til at leve efter Bibelens ord -
Re: 2016 uge 14 (news samlet)
19012 news:ne29dj$erp$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/MKwIGYx_Vj4/DpDYFupNAwAJ

> Dagens Ord (fra min private AndagtstekstLæsning):
>
> Ezra 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Ezras reaktion på de blandede ægteskaber
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ezra+9.12&version=BPH
>
> Ezra 9:12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> 12 Du advarede os imod at lade vores børn indgå ægteskab med deres
> børn (hedningene), og imod at lade os besnære af deres form for
> velstand. Du lovede, at hvis vi adlød dig, ville vi blive en stærk
> nation, og vi og vores efterkommere ville for altid få lov at
> blive boende i landet og nyde dets goder.
>
> Kommentar:

> [...]

Lad os lige få slået fast:

Hvornår bedriver et menneske hor ?

Bibelen siger klart og utvetydigt, at ...

(Jesus siger:)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+5%3A32&version=BPH

Matthæus 5:32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

32 Men jeg siger jer, at den mand, der skiller sig fra sin kone,
uden at hun har været ham utro, han får hende til at være skyldig
i ægteskabsbrud, når hun gifter sig igen,[a] og manden, der gifter
sig med hende, vil også være skyldig i ægteskabsbrud.

and ...

... (mange flere lignende skriftsteder i NT und so weiter) ...

Hvorledes skal en kristen da forholde sig, når/hvis man er blevet skilt ?

1 Korinterne 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Spørgsmål om ægteskabet

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1.+kor+7%3A10-11&version=BPH

1 Korinterne 7:10-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

10 Men med hensyn til dem, der er gift, har jeg en befaling, ikke
kun et forslag. Og den befaling kommer fra Herren: En kone må ikke
skille sig fra[a] sin mand. 11 (Hvis hun alligevel skiller sig fra
ham,[b] bør hun forblive ugift eller blive forsonet med ham igen.)
Og en mand må ikke gå fra sin kone.

Kommentar:

Her den egentlige begrundelse for, hvorfor Kirken IKKE kan velsigne gengiftning.
(det forhindrer jo forsoning mellem mand og kone i det første ægteskab)

Bibelen taler altså klart og tydelig angående dette, så der ikke er noget at misforstå!

Der er - med andre ord - IKKE noget at fortolke!

Så når nogen prøver at fortolke disse ting, da er der - reelt set - tale om ***vranglære***,
hvis egentlige formål er at fordreje Bibelens ord og lokke folk på afveje henimod fortabelsen!

Længere er den historie nok ikke!

-

Lyt til mit råd (hvis du gerne vil se ægte kirkevækst):

Det er tilladt at melde pas som præst og fortælle folk, der gerne vil gengiftes, at
det ikke er tilladt for kirkens folk at velsigne dette!

Mere behøver du ikke forklare dem.

Du behøver ikke være ven med verden.

Og du kan ikke både behage verden (der er i oprør mod Gud) og Gud på en og samme
tid!

Bevares!

Jeg forstår da godt, at du gerne vil se, at folk kommer i din kirke.

men tro mig:

Hvis du giver Gud en fair chance for at være ***herren*** i huset (fremfor ***din***
fortolkning, apropos SHIRK, altså afgudsdyrkelse), da lover jeg dig, at Gud nok skal
understrege Hans vilje med de medfølgende tegn og undere.

Men først ønsker Han, at du udviser loyalitet overfor Ham og Hans bud
(herunder forbuddet om at bedrive hor)!

Kan du - spørger jeg (nærmest på Guds vegne) - klare denne opgave ? - Eller
lider du af menneskefrygt og ikke tør fortælle dem sandheden (bl.a. om, at de
gør fortabt, hvis ikke de omvender sig fra bl.a. denne synd, som hor jo er)!

Dette er et kald til omvendelse in the name of the Father!

Last OUTPUT: 18999 news:56f84a52$0$295$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19013