Et profetisk ord: Se, Jeg gør alting nyt

1 view

Kall, Mogens

File 19.610 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/19-610

-

Den 20-03-2017 kl. 07:38 skrev Kall, Mogens:

Subject: Rettelse:
Notater fra bogen Sjælesår af pastor David A. Seamands
Date: Mon, 20 Mar 2017 07:38:20 +0100, (CET 07:38, GMT 06:38)
19609 oant7l$q0l$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/healing/19-606
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/sjaelesaar/citater/19-606
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/19-606
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/nBcaAyjQi-E/x4IK81-ZAQAJ

Jeg var til gudstjeneste i går søndag, og der blev læst op fra
bl.a. Salme 8:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+8&version=BPH

Salme 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds storhed og menneskets værdighed

8 Til korlederen: Brug strengeinstrumenter.[a]
En sang af David.

2
Hvor er du fantastisk, vor Herre og Gud!
Ingen i verden kan måles med dig.
Universets vidundere viser din storhed.

3
Du har udvalgt småbørn til at lovprise din herlighed[b]
for at lukke munden på dine modstandere.

4
Når jeg ser op mod himlen, dine hænders værk,
månen og stjernerne, som du har skabt,

5
hvad er da et menneske, at du bekymrer dig om det,
et menneskebarn, at du tager dig af det?

6
Du skabte det kun lidt ringere end det guddommelige,[c]
gav det kongelig ære og værdighed.

7
Du gav mennesket ansvar for dit skaberværk,
det blev sat som hersker over alle ting,

8
over får og kvæg og vilde dyr,

9
fugle, fisk og alt havets liv.

10
Hvor er du fantastisk, vor Herre og Gud!
Ingen i verden kan måles med dig.

Footnotes:

8,1 Der bruges et ukendt hebraisk ord: Gittit.

8,3 Oversat efter LXX. Den hebraiske tekst er uklar. Citeret
i Matt.21,16.

8,6 Eller »himmelske væsener«. Den græske oversættelse siger
»englene«.

Prædikanten lagde i sin prædiken særlig vægt på ordene:

"Se, Jeg gør alting nyt"

Og hvad denne prædikant ikke vidste af var, at jeg lige havde været
nødsaget til at bryde op fra en menneskelig relation, hvilket jo
altid kommer til at inkludere sorg over tab.

Så ...

Ordene "Se, Jeg gør alting nyt" kom til at betyde noget særligt for
mig personlig, som om Gud talte direkte ind i min situation (gennem
prædikantens mund, apropos vi kristne er Jesu Kristi legeme)!

Det var som om Gud sagde til mig: Vær ikke ked af det, for se, nu
skaber Jeg nyt...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
Men nej! Lige i denne specifikke situation var det nok Gud Hamselv,
der sagde:
(2017-03-20, Monday, day no 79, CET 08:22, GMT 07:22)
- "Et underfuldt værk!"

Ih du godeste, Herre! Du overrumpler mig helt (ved at tale til mig
nu ind i denne situation). Tusind tak for Dit løfte om, at Du vil
skabe et underfuldt værk. Må *alt* ske Dig til ære ... :-)

CET 08:27
- "Jeg vil"

CET 08:28
- "skabe"

CET 08:28
- "ting"

CEt 08:28
- "der"

CET 08:28
- "herliggør"

CET 08:28
- "Jesus"

CET 08:28
- "Kristus'"

CET 08:29
- "værk på Golgathas kors"

Tak for Din underfulde plan, Herre ... :-)

Må Din vilje ske fyldelst!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 19600 news:oabtts$uqg$1...@news.eternal-september.org