Brev til Den Katolske Kirke - Re: USA vil beskytte menneskerettighederne i Hongkong - Re: 2019 uge 47 (news samlet)

Brev til Den Katolske Kirke, kladde 001

File 21.929a ...
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-929

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-929

-

Subject: USA vil beskytte menneskerettighederne i Hongkong -
Re: 2019 uge 47 (news samlet)
Date: Thu, 21 Nov 2019 08:43:59 +0100, GMT 07:43
21928 news:5dd64053$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ToZ_6psVLkE/NVrbUje8BgAJ

> Dagens *keywords*:
>
>     Jøderne i Berøa var mere storsindede end dem i
>     Thessaloniki. De lyttede opmærksomt til budskabet, og dag
>     efter dag studerede de Skrifterne for at se, om det var
>     sandt, hvad de fik fortalt.
>
> -
>
> Dagens Ord:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+17&version=BPH
>
>     Apostelenes gerninger 17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
>     En menighed i Thessaloniki grundlægges under kraftig modstand
>
>     [ ... ]
>
>     Menigheden i Berøa grundlægges

> [...]

Kære ...[classified] ... ,

[Logo: Jesus loves you, Joh 15,13]

Tusind tak for konvertit-undervisningen. Det har været
utrolig spændende og meget berigende ... :-)

Øh ...

Som jeg nævnte til dig er der nogle ting, jeg tumler med ang.
den katolske tro, og som jeg bør dele med dig (som katolsk
præst), inden jeg konverterer, fordi ...

Hvis jeg ikke får disse her ting sagt nu (og dermed givet Den
Katolske Kirke mulighed for at gøre indsigelser), da kan det
opfattes som om, jeg fører Jer bag lyset!

Mit problem er - kort og godt - at jeg føler mig ...

Tja, HVORDAN skal jeg formulere mig?

Æh ...

Jeg tror hellere, at jeg skal fortælle det, som det skete:

-

En dag i forsommeren 2019:

Jeg er ked af det, fordi jeg har måtte forlade endnu et
kristent fællesskab, fordi de gengifter fraskilte.

Engang betød dette (gengiftning af fraskilte) ikke så meget
for mig, men som årene er gået, har jeg indset, at dette
strider mod Guds Bud, og at vi *bedrøver* Gud, når vi
alligevel gør det; måske endog så meget, at Gud Helligånd
IKKE kan råde i det omfang iblandt os, som det oprindelig var
planen, apropos døde gerninger UDEN kraft (1.Kor 4,20) eller
måske ligefrem, at Gud Helligånd IKKE længere vil være iblandt
os (altså at Gud tager sin lysestage bort, Åb. 2,5).

Og ...

HAR jeg tid til at gå en *omvej* på måske 40 år, førend disse
kristne fællesskaber INDSER, at de er gået galt i byen,
spørger jeg mig selv.

Jeg er jo blot et menneske med en begrænset levetid!

Så ...

I denne tilstand beder jeg Gud om hjælp, at Han må lede mig
til et *nyt* kristent fællesskab, hvor jeg kan slå rod og
udleve mit kristne liv sammen med andre kristne. Jeg beder om
det vel vidende, at jeg nu har forsøgt så godt som alle
muligheder i kristne fællesskaber (men alle har vendt Herren
ryggen og går deres egne vegne)!

Og pludselig står jeg udenfor Jeres Kirke: Den Katolske Kirke.

Okay, siger jeg til mig selv, og går ind i kirkerummet og
sætter mig  for at søge vejledning.

Jeg har før været i Den Katolske Kirke og kender til
forholdene.

Der sker ikke noget udover "blot" det, at min bøn blev
bønhørt: Kirken stod der, som en bygning, *helligt indviet*,
som et fysisk sted - et *orienteringspunkt* - til et
vidnesbyrd om, at Gud IKKE har forladt os mennesker.

Mens jeg går bort og siger til mig selv: "Tænk at jeg skulle
ende som katolik", da hører jeg et ord fra Herren:
(2019-04-30, Tirsdag, dag nr 120 i året klokken 13:42)
 - "Den vil Jeg også lave om (den katolske Kirke)!"

Åh nej! Tænker jeg. Jeg orker ikke mere, Herre! Jeg har bare
brug for en menighed, hvor jeg kan trives uden al for meget
bøvl og larm. En menighed, hvor jeg kan henvise folk til med
REN *samvittighed* (at de IKKE vildfører fårene fx. ved at
lære dem at bedrive hor og utugt)!

Sådan var mine tanker (den dag i forsommeren 2019)!

Noget tid senere skriver jeg på baggrund af dette:
2019-08-20, Tirsdag klokken 12:38

=== citat start ===

Så sent som i dag legede jeg med tanken om, HVAD jeg evt.
kunne finde på at sige, dersom jeg blev katolik:

"På Kirkens vegne (igennem århundreder) siger vi undskyld og
beder om tilgivelse for ...

forfølgelse (og udryddelse) af anderledestænkende
heksejagt på kættere
inkvisitionen
religionskrig bl.a. mod muslimer
tvangsdøbning af jøder og andre
homoseksuel praktisering
pædofili
cølibat-kravet
"

Flere forslag?...

=== citat slut ===

Og igen hører jeg en stemme fra Himlen sige:
(2019-08-20, Tirsdag, dag nr 231, Klokken 12:24)
- "Det skal du (sende kopi til Vatikanet)."

Og det gør jeg så!

HVORFOR?

Tja ...

Her må jeg også gå til "bekendelse":

Jeg har en "fejl" i hjernen (hvis man kan kalde det sådan)!

Det startede med min omvendelse for mange år siden:

Den var MEGET dramatisk, fordi jeg havde (uden helt at være
klar over det) åbnet op for djævelen. Det blev et mareridt
for mig. Jeg var bare 16 år gammel. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/anonymousnr2304/home/01/18-702

Det ender godt, forstået på den måde, at Gud SUVERÆNT smider
denne djævel ud igen - billedlig talt som om jeg får udskiftet
min hoveddørslås!

Og det er jeg jo Ham selvfølgelig dybt taknemmelig for!

Og jeg har haft en lykkeligt liv siden da med Ham trods
modgang, og hvad der nu ellers kan hænde et menneske.

Hmm ...

Sorry. Time out.

Last OUTPUT: 21905a news:5dc843fe$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/YY1lC3oJAQAJ