The Abraham code: Found Nineveh-140

Found ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/nineveh
Distance
(NB! 600-number-system)
from ...
Nineveh
to ...
Shiloh ______________________ 12,98968588
[ ... ]
South America ______________ 140,00109467

Tallet 140 er UTROLIG præcis et heltal og muligvis derfor
IKKE nogen tilfældighed!

Hypotesen KUNNE derfor være, at nogen udefra Rummet ...

(
med kendskab til Pangæa, superkontinentet, som eksisterede i
Palæozoikum- og Mesozoikumæraerne før kontinenterne blev
adskilt til deres nuværende placeringer) Se evt. ...
Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/pangea
)

Hypotesen KUNNE derfor være, at nogen udefra Rummet anlagde
byen i Oldtiden (eller "lokkede" nogen jordboere dertil)!

=>

Nineveh
https://en.wikipedia.org/wiki/Nineveh
https://da.wikipedia.org/wiki/Ninive
https://da.wikipedia.org/wiki/Ninive#I_Bibelen

I Bibelen

Nineve er måske mest kendt som den by, hvortil Gud, ifølge
Jonas' Bog i Det Gamle Testamente, sendte Jonas for at
forkynde byens undergang, hvis dens indbyggere ikke
ændrede deres ugudelige opførsel. Ifølge Bibelen omvendte
byen sig, men 200 år senere var den gal igen, og denne
gang blev byen lagt i ruiner.

=>

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jon+3.4&version=BPH

Jonas 3:4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jonas gik nu igennem byen og råbte en hel dag: „Om 40
dage[a] vil Nineve blive lagt i ruiner!”

Footnotes:

3,4 Den græske oversættelse siger 3 dage, og det er
muligvis en gengivelse af den oprindelige tekst. Tallet
3 står for Guds overnaturlige indgreb, mens tallet 40
angiver en periode, hvor man bliver sat på prøve.

=>

140 / 40
=

Compare with ...

Markpointer 3½
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/3-1-2

(
Nå, dette link er ikke blevet lavet endnu, men det er et
MEGET velkendt tal fra Bibelen
)

Så det må undersøges nærmere!

Hmm ...

3½ * 13
=
45,5

Compare with ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-898

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082
breddegrad + 8,049132769

Hmm ...

140,00109467 * (12,98968588 / 40)
=
45,464256...

Compare with ...

https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-069

> Distance
> from ...
> Marre Man, C2, Australia
> to ...
> 2, The Pyramids of Giza _____ 195,45599814

delta:
195,45599814
_45,464256...
__0,008258

Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22077

Found 140 - 13 = 127, and ...
Connection between Abraham-75 and Tara-70
Re: The Abraham code: Found Nineveh-140

File 22.081 ...
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-081
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-081
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/140/22-081

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-081

-

Den 20-01-2020 kl. 14:55 skrev Kall, Mogens:

Subject: The Abraham code: Found Nineveh-140
Date: Mon, 20 Jan 2020 14:55:27 +0100, GMT 13:55
22077 news:5e25b166$0$695$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-077
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-077
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/140/22-077
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7hCiTTOFbFE/3PWl9mT1CQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/dmMXycf99Mc/6qEWoNuXAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/IYE2VHs35jI/qQfF54sTDAAJ
Øh ...

Jeg har været en "anelse" langsom i optrækket, fordi ...

Det viser sig, at ...

> https://sites.google.com/site/abraham175code/nineveh
> Distance
> (NB! 600-number-system)
> from ...
> Nineveh
> to ...
> Shiloh ______________________ 12,98968588
> [ ... ]
> South America ______________ 140,00109467

Det viser sig, at valget af 140 og 13 IKKE er en tilfældighed,
idet ...

140
-13
=
127 (apropos Cygnus A)

Og det er næppe nogen tilfældighed!

Se evt. kort ...
Nineveh (Iraq)
https://sites.google.com/site/abraham175code/nineveh/140
https://sites.google.com/site/abraham175code/nineveh/140/13

Æh ...

Tallet 140 (i Abraham-koden) repræsenterer muligvis:

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/160
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/21-560

> Da kan en ny hypotese opstilles:
>
> Hele konstruktionen (inklusiv Abraham-koden) har til formål at
> *hjælpe* os til at opmåle ting oppe i himlen, fordi ...
>
> Abraham-75 = distance from South-America to Africa
> Abraham-99 = distance from Crater-Mexico to South-America
> Abraham-160 = distance from Crater-Mexico to Africa
> Abraham-172 = distance from Crater-Mexico to Giza-Egypt
> Abraham-175 = distance from Crater-Mexico to Temple-Jerusalem
> =>
> Cygnus-A mistanke:
> Abraham 127 = distance from Temple-Jerusalem to South-America

Tallet 140 (i Abraham-koden) repræsenterer muligvis, da Isak
gifter sig med Rebekka. Her er Abraham nemlig 140 år.

Men de kan IKKE få børn, beretter bibelen om.

Og så sker det alligevel efter 20 år. Og dermed opstår tallet
160.

Æh ...

HVIS vi nærstuderer, da Abraham er 75, er der i bibelen mulighed
for at *misforstå* teksten!

Man kan nemlig komme til at tro, at Abrahams far, Tara, får
Abraham da han er 70 år gammel.

Men så passer det ikke med, at Abraham er 75 år, da Tara dør,
da han er 205 år.

MULIGVIS dækker disse oplysninger over en hemmelighed i the
Ahamham-code:

Fordi ...

Det viser sig nu, at hvis vi målet afstanden fra Afrika og
over til Sydamerika, dér hvor de 2 kontinenter passer sammen
som 2 puslespilsbrikker, da er afstanden på:

Distance SA-75-Africa
5006,77 km

FORTSÆTTER vi nu i *fuglelinie* videre vestpå gennem det
sydamerikanske kontinent og kommer over på vestkysten af
Sydamerika (ved Stillehavet), se evt *fuglelinien* ...

South America, West
https://sites.google.com/site/abraham175code/south-america-west

(
Distancen her-over-til fra Afrika er på ...

Distance Western-SA-75-Africa
9691,38 km
)

Da viser det sig, at når vi omregner disse afstande til grader
(i et 600-tal-system), da får ...

distance (i 600-tal-system)

målt (75 = SA-75-Africa):
70,174134222263...

målt (75,04482555 = SA-75-Africa):
70,21607547776...

Beregnet:
70,21614159

Og det vil - med andre ord - sige, at vi nu har fundet en
naturlig (og dermed *videnskabelig*) forklaring på, at
der KAN være en sammenhæng mellem de to tal, tallene 75
og 70.

Men ...

Dette kunne Menneskeheden IKKE vide, dengang bibelen blev
forfattet!

Så ...

HVOR kommer oplysningerne så fra?

Fra Gud, vil nogle så sige.

Og jeg kunne selv fristes til at sige det samme, da jeg jo
er personlig kristen, men ...

Indenfor videnskab har vi den hovedregel, at den mest enkle
forklaring som oftest er den rigtige.

Og det kommer så til at betyde i denne sammenhæng, at vi
kommer til at udelukke det overnaturlige, dersom en mere
enkelt forklaring på fænomenet kan tilvejebringes.

Og ... tja ...

Er det helt udelukket på forhånd, at vi ikke er alene i
Universet, og at en fremmed civilisation godt allerede
kan ha' rejst mellem stjernerne (fx. herover til os i
Oldtiden, dengang bibelen blev nedskrevet)?

Nej!

Det kan vi ikke tillade os at udelukke, fordi det IKKE er
blevet *videnskabelig* bevist (endnu, om det skulle være
tilfældet), denne antagelse!

Ergo har vi fundet ENDNU et *indicium* på, at Jorden har
haft en besøg ude fra Rummet (i Oldtiden)!

En art ET-*Copyright*!

Amen?

(Skakmat?)

Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22081

Re: Found 140 - 13 = 127, and ...
Connection between Abraham-75 and Tara-70
Re: The Abraham code: Found Nineveh-140

File 22.082 ...
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-082
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-082
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/140/22-082

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-082

-

Den 22-01-2020 kl. 12:17 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab
Subject: [Found 140 - 13 = 127, and ...
Date: Wed, 22 Jan 2020 12:17:41 +0100, GMT 11:17
22081 news:5e282f6e$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7hCiTTOFbFE/hNMXb_KJCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/dmMXycf99Mc/2zmFEGksBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/IYE2VHs35jI/uXq5YxmoDAAJ
Man kunne nu spørge sig selv, om HVORFOR tallet 60 er
blevet valgt (i kodeopbygningen).

Svaret herpå er meget enkelt, at ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43-61---18-36-43-54-61-104-144-187-205

> Searchstring:
> 43, 61 -> 18, 36, 43, 54, 61 ... 104 ... 144 ... 187 ... 205 ...
>
> https://sites.google.com/site/etbible/home/chicxulub-crater/21-461

Tallene 75 og 72 kan man IKKE *manipulere* med, så hvis
man vil opbygge en kode, da må udgangspunktet være:

+75
+70
=
145

Og ...

HVIS historien skal omfatte noget med Abrahams far, da
bliver regnestykket i hvert fald nok noget med ...

145
+20 (Tara-20, Abraham-0)
=
165

Sammenlign med *markør-tallene*:

172 (43*4)
187 (43+144)
205 (61+144) ... det valgte markørtal i Abraham-koden
208 (43+61 + 43+61)
215 (43*5)

Teoretisk set KUNNE man altså godt ha' valgt markørtallet
187 (i stedet for 205).

I så fald bliver regnestykket, at Tara må ha' været ...

+187
-145
=
+ 42

I så fald må Tara ha' været 42 år, da han avlede Abraham.

Tallet 60 KAN VÆRE blevet valgt udfra *krypteringen*:

60
-42
=
18

Compare with ...

18 (180, 1800, 18.000):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

See also ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

43 and 61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Midlertidig output:

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/19-085

___ quote begin ___________________

[ ... ]

Men man kunne også ***kryptere*** sit kendskab (til tallene
61 og 43) ved at trække dem fra hinanden.

Og 61 - 43 giver tallet 18

Men vi BØR nok også lige undersøge, HVAD der ligger øst
for Afrika-75-tilknytning-til-Sydamerika.

Navnlig tallene 60 og 70 på udforskes.

Sorry. Time out!

Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22082

Found perhaps Cygnus-A -
Re: Found 140 - 13 = 127, and ...
Connection between Abraham-75 and Tara-70
Re: The Abraham code: Found Nineveh-140

File 22.082 ...
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-084
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code/22-084
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/abraham-code/22-084

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-084

-

Den 22-01-2020 kl. 15:51 skrev Kall, Mogens:

News:dk.videnskab
Subject: [Re: Found 140 - 13 = 127, and ...
Date: Wed, 22 Jan 2020 15:51:29 +0100, GMT 14:51
22082 news:5e28618a$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/7hCiTTOFbFE/yHmETp2VCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/dmMXycf99Mc/mdFY7xM4BAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/IYE2VHs35jI/EzTtQcSzDAAJ
Ævl!

18-tallet fremkommer ved at udregne forskellem på 187 og 205, og
derfor har 18-tallet INTET med Sydamerika-75-Afrika-linjen at gøre!

> Men vi BØR nok også lige undersøge, HVAD der ligger øst
> for Afrika-75-tilknytning-til-Sydamerika.
>
> Navnlig tallene 60 og 70 på udforskes.

Cygnus A
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/cygnus-a

Galactic 600:
Longitude 126,98317
Latitude +09,59233

Found:
Africa-60
9,5957 44,49669920
9.5957, 44.49669920
https://www.google.com/maps/place/9%C2%B035'44.5%22N+44%C2%B029'48.1%22E/@8.2929671,43.8587375,6.75z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x0:0x0!2zOcKwMzUnNDQuNSJOIDQ0wrAyOSc0OC4xIkU!3b1!8m2!3d9.5957!4d44.4966992!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d9.5957!4d44.4966992

delta:
+9,5957
-9,59233
=
+0,00337

(
DATA-test 1:
Africa-75-line-1: 4735,45 km (9.595700, 44.4966992)
Africa-75-line-2: 4735,32 km (9.499149, 44.5189820)

DATA-test 2:
Hvis linjen var ligefrem proportional:
10,61333000
-3,75553190
=
6,8577981
6,8577981 / 71,04591190
=
0,09652628725003387562965463182407
0,09652628725003387562965463182407 * 60
=
5,7915772350020325377792779094444
5,7915772350020325377792779094444
+3,75553190
=
9,5471...
)

Æv!

Noget tyder på, at beregningen (i regnearket) desværre IKKE
virker 100% korrekt! ... :-(

Nå, men ...

(Alle tallene ligger fór tæt på Cygnus-A breddegrad til
vi på forhånd kategorisk kan afvise dem.)

Message will be send out soon ... :-)

Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22084

Found 199 and 430

Message will be send out soon ... :-)

See untill then ...
https://sites.google.com/site/abraham175code/pedigree/002

Peleg, 15

Date: Wed, 22 Jan 2020 12:17:41 +0100, GMT 11:17
22081 news:5e282f6e$0$696$1472...@news.sunsite.dk
Mens vi er i gang og har *identificeret* Cygnus-A vha. afstandene ...

1
fra Templet i Jerusalem og ned til Sydafrika-0 (distance = 127), og

2
fra Sydamerika-0 til Africa-0 (distance 0 pga. Pangæa), og

3
fra Africa-0 og over til krateret i Mexico (distance = 160)

Mens vi er i gang og har *identificeret* Cygnus-A, da bør vi også
komme ind på Nineveh, fordi ...

Tallene var MEGET nøjagtige:

I bibelen nævnes en anden ting vedr. Nineveh:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+2+ki+19.35&version=BPH

Anden Kongebog 19:35 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren ødelægger den assyriske hær

35
Samme nat gik Herrens engel gennem assyrernes lejr
og slog 185.000 krigere ihjel. Næste morgen lå der
døde kroppe overalt.

Compare with ...

Galaktiske vinkler/afstande/buegrader:
https://sites.google.com/site/abraham175code/galactic

185,69918595 [from] Great Attractor [to] Cygnus A
185,95551833 [from] Galactic Northpole [to] M31
186,75322273 [from] Big Bang [to] M45 (7-star)

Der er derfor god grund til at antage, at denne information
(185) indgår i koden.

Men ...

HVORFOR har man så ikke oplyst det nøjagtige tal?

En af forklaringerne KUNNE være, at man ville UNDGÅ, at
tallet blev forvekslet med de 2 andre tal.

Fra 185 til 185,7 er der jo kortere difference end
fra 185 til 186 og ligeledes
fra 185 til 186,75

Endvidere skal vi også bemærke et andet pudsigt
fænomen:

Distancen via Galaksens Centrum er på ...

127,10147527 [from] Cygnus A [to] GC
58,96318550 [from] Great Attractor [to] GC
=
186,06466077

Det, vi skal bemærkee, er , at Cygnus-A's værdi på 127
indgår i tallet, hvilket IKKE er en selvfølge!
De 2 objekter KUNNE have befundet sig på helt andre
steder i Universet!

Så ...

Det er mig UBEGRIBELIGT, at man har *undladt* at
benytte sig at denne enestående chance!

Det taler - med andre ord - IMOD hele Liv-2-hypotesen!

Hmm ...

Forklaringen KAN VÆRE den, at ...

Man HAR opgivet tallet (185.699) meget nøjagtigt!

Det er bare *krypteret*!

Hmm ...

Let's find out:

En simpel scanning af Bibelen mht. til tallene 185 og 186
giver følgende DATA:

1
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Num+2.3&version=BPH

4 Mosebog 2:3-9 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

3-9
... 54.400 ...57.400 ...
Det samlede antal våbenføre mænd i Judas hærafdeling
er således 186.400. Disse tre stammer skal gå forrest, ...

2
[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+37.36&version=BPH

Esajas 37:36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren ødelægger den assyriske hær

36
Så gik Herrens engel gennem assyrernes lejr og slog
185.000 krigere ihjel. Næste morgen lå der døde kroppe
overalt.

Tager vi et gennemsnit af disse tal fås:

+186,4
+185
+185
=
556,4

and ...

556,4 / 3
=
185,46...

Og det tal er IKKE helt korrekt.

Men kombinerer vi disse oplysninger med noget, der stod lige
inden de 185.000 ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+19.29&version=BPH

Anden Kongebog 19:29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om Jerusalem og folkets fremtid

29
Herren giver dig nu et tegn, kong Hizkija:

Første år skal man spise af det korn, som har sået sig selv.

Næste år skal folk spise af de frugter, der er.[a]

Men tredje år skal de så og høste deres korn og nyde frugterne
af de vinstokke, de har plantet.

Footnotes:

19,29 Den hebraiske tekst er uklar. Oversættelsen her bygger dels
på LXX, dels på Vulgata.

Kombinerer vi disse oplysninger, da KAN regnestykket blive:

+186,7
+185
=
371,4

and ...

371,4 / 2
=
185,7

Compare with ...

Galaktiske vinkler/afstande/buegrader:
https://sites.google.com/site/abraham175code/galactic

185,69918595 [from] Great Attractor [to] Cygnus A

Tallene er nu (så godt som) FULDSTÆNDIG *identiske*!

Så ...

Det er et spørgsmål om *fortolkning* at Skriften.

Som fortaler for Liv-2-hypotesen bør jeg påpege,
at de 2 første år har det til *fælles*, at man
INTET selv skal gøre. Hvorimod 3 år skal man både
så og plante, ikke sandt ?

Compare with (Cygnus-A *identifikationsnummer):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+127&version=BPH

Salme 127, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

2
...,
for Herren sørger for sine, mens de sover,
han giver dem alt, hvad de har brug for.

Mere tydeligt står det i den noget ældre bibel-oversættelse:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+127.2&version=DN1933

Salme 127:2 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

2
... alt sligt vil han give sin Ven i Søvne.

(
De rør ikke en finget. De får det HELE *forærende* i
søvne!
)

Så ...

Det er en MEGET fin *hentydning* vi her får, at de
2 skriftsteder passer sammen (som 2 puslespilsbrikker),
skønner jeg.

Der er endnu en ting, der taler til fordel for det, og
det er fundet af ...

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+2+ki+20.6&version=BPH

Anden Kongebog 20:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

6
Jeg vil give dig endnu 15 år at leve i, og jeg vil
frelse både dig og Jerusalem fra assyrerkongen, for
min egen æres skyld og for min tjener Davids skyld.”

Kommentar:

(39 + 15 = 54)
Kongens samlede levealder bliver da 54 år (se 2.Ki.18,2).

Tallene 54.400 og 54 minder lidt om hinanden kort og godt.

Og benytter vi nu selvsamme fremgangs-procedure, da fås:

+54,4
+57,4
=
112,8

and ...

112,8 / 2
=
56,4

and ...

1000 * (39/56,4)
=
691,489...

Her (i denne *test*) svarer tallet altså til ca. 185,69

Så ...

Vores *konklusion* må derfor være, at der godt kan være
noget om snakken.

Beretningerne i bibelen KAN godt dække over kendskab til
astronomiske objekter, som Menneskeheden dengang (da
bibelen blev forfattet) INTET kendskab havde til!

Og HVORFRA stammer oplysningerne så fra?

Tja ...

Der er muligvis KUN én mulighed tilbage, logisk set!