Vem Kan Segla Forutan Vind?

Min gode ven Abel, der er katolik, ringede her til aften og fortalte mig, at vores
fælles veninde, Marianne, er død.

Hun døde ikke pga. et terrorangreb men pga. sygdom men dog pludseligt og
uventet!

Hun nåede lige på sit profil-billede at udtrykke sin sympati og deltagelse i det
franske folks sorg over lørdagens terrorangreb.

Hun elskede fest og farver og god musik ... :-)

(Så sent som forrige fredag var vi nogle stykker til koncert sammen og høre
Big Fat Snake.)

Hvem kan sejle foruden vind?
Folkemelodi, svensk

https://www.youtube.com/watch?v=PCQPg4VIT-g

Hvem kan sejle foruden vind?
Hvem kan ro uden åre?
Hvem kan skilles fra vennen sin
uden at fælde en tåre?

Jeg kan sejle foruden vind.
Jeg kan ro uden åre.
Men kan ej skilles fra vennen min
uden at fælde en tåre?

See You in Heaven, my friend ... :-)

-

Om hun var kristen ?

Nej, men jeg elskede hende alligevel som ven ... :-)

Hun respekterede mig netop, fordi jeg ikke overfusede hende med tro mig her
og der og alle vegne.

For mig var hun en unik personlighed (og altså ikke bare et nummer i rækken,
der skulle evangeliseres)!

Jeg ventede pænt på, at hun selv gerne ville tale om det, altså troen på en Skaber
og dennes ønske om samværd med os, Hans skabninger.

Måsker heri fejlede jeg "lidt", for nu er det for sent! ... :-(

Tilgiv mig for dette, Jesus!

Vi skulle ellers nogle stykker på ferie sammen sydpå og NYDE livet; det liv,
som Du har skænket os ... :-)

Tak for alt vi fik sammen ... .-)

Kærlig hilsen Monner,
Last OUTPUT: 18634 news:mtb2nt$5a6$1...@news.eternal-september.org