Navigation

jorgens...@stofanet.dk

Jeg har i den seneste tid leget lidt med forskellige navigationsprogrammer

Jeg er endt op med en Lenovo 10 tommer tablet med GPS
(og mulighed for SIM-kort) pris ca 1500 kr

Med søkort (Danmark og nærmeste omegn)
samt en medfølgende app fra Navionics pris 229 kr

Ser det ud til at ville fungere fint

Det er også endelig lykkedes at få en
Garmin 600 AIS
ved hjælp af en ActiSence gateway
til at sende andre skibes AIS- meldinger
videre (gennem et USB-kabel) til en PC
til navigationsprogrammet OpenCPN (FreeWare)

JS

HH

Det lyder som en meget billig pris hvis søkortene er gode og opdaterede og app'en fungerer - kan den også vise egen position fra GPS og AIS-signaler ?
Jeg er lidt fanget i at jeg kører SEAPILOT også på Windows 10, men firmaet understøtter ikke længere Windows (kun android og iPad), men kortene er de officielle danske som kan opdateres.
Så har jeg også OpenCPN som er fremragende og kan alting, men til det kan man kun få NV-Verlags illegale kort som er meget dyrere end det du skriver.
/ Hans-Henrik

jorgens...@stofanet.dk

På Appen kan jeg se min egen position (der er jo en GPS i den)
På PCen kan jeg se Ais-oplysningerne på de ulovlige NV-kort
samt mine andre lovlige kort
JS

jorgens...@stofanet.dk

Glemte at skrive at kortene er sprit nye
og vist kan opdateres det næste år
(mine kort er allerede blevet opdaterer flere gange
foregår nemt når appen er på nettet)
Jeg har ikke noget SIM-kort i den men så var det simpelt
- jeg klarer opdateringen hjemme på på lokalnettet