OpenCpn Kort i danmark

jb...@clilic.net

Hejsa

Jeg kigget lidt på OpenCpn. Men kan ikke rigtig finde en løsning, til ordenlige opdaterede kort over danmark.
Er der nogen der har en løsning til hvor jeg kan købe det? Eller hvordan?
Mvh Jesper

Børge

OpenCPN er ikke godkendt til at modtage kort fra GeoDataStyrelsen. Men via http://o-charts.org/ er der nogle muligheder. Man forsøger pt at få den Svenske kortstyrelse til at levere kort til openCPN via http://o-charts.org/

HH

Lige nu er det kun kort fra NV i Tyskland der med en plugin til OpenCpn kan anvendes fint her. Problemet er, at man ikke kan købe disse kort i Danmark, idet NV fik en dom i Højesteret for at krænke ophavsretten til kortene. Så man må til Sverige eller Tyskland hvor man fortsat kan købe disse udmærkede kort der opdateres løbende gennem sæsonen. Så en tur til udlandet eller finde en stråmand kan løse problemet.

jorgenso...@gmail.com

For NC-kort - prøv en internet skibshandel i Tyskland eller Sverige.
JS