Danske søkort i OpenCPN

HH

Det er nu blevet muligt at købe "officielle" danske søkort (vektorkort) til brug i OpenCPN i lighed med tilsvarende muligheder for Norge og Sverige og en række andre lande:

http://o-charts.org/shop/index.php?id_product=30&controller=product&id_lang=4

Det virker!

flt...@gmail.com

Ja, de fungerer fint.
Jeg har downloadet de norske og svenske kort til min Win 10 PC og min android tablet og "det spiller"...
Sejlede syv uger i den østsvenske skærgård denne sommer og var meget tilfreds med kortkvaliteten, som dog ikke altid er lige så detaljeret som Navionics eller C-Maps kort over f.eks. dybdeforhold og havneinformationer osv.
Men dejligt, at vi nu kan købe 'officielle' søkort til OpenCPN til rimelige priser - selvom vi ikke må kalde dem officielle ... Men datagrundlaget er, som jeg forstår det, helt identisk med de officielle kort.

Børge

fredag den 13. juli 2018 kl. 21.29.29 UTC+2 skrev HH:
Det virker supert, har det også installeret på Android Tablet og WIN10 PC

Finn B. Andersen

Lidt fjollet at i det mindste den svenske side af Øresund ikke er med i Danmarkskortet.