for tidlig ankomstalarm

Erik Hovedskou

Hej
efter indkøb af ny plotter Raymarine a98
med silverkort
oplever jeg følgende:
ved ruteoprettelse får jeg alarm for ankomst til waypoint for tidlig (rød cirkel)og båden
vender som på billed mod bagbord (Autopilot sejlads)når den er overlig med 2 og 3 retter den ind mod styrbord.
kan jeg rette det nogen steder på plotter
se via link

https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipMGBqYiNsS8OzcK99e4lucdAVNoYBfwUF7NyEYJ

Erik Hovedskou

ps. det sker ca 0,25 nm før

Børge

Den torsdag den 27. juli 2017 kl. 12.43.58 UTC+2 skrev Erik Hovedskou:
Jeg kan på stående fod ikke huske hvad den setting hedder, men jeg har selv lige sat det ned til 50meter, det var nemt, en standard setting.

PS: På Facebook er der en gruppe der kun omhandler Raymarine udstyr, og den er på Dansk.

mvh
/Børge

Erik Hovedskou

Den fredag den 28. juli 2017 kl. 13.43.53 UTC+2 skrev Børge:
> [...]

https://www.facebook.com/groups/943181349079425/

Hej Børge tak for oplysningen, har været fraværende et stykke tid.
har fundet det du beskriver.
nu skal jeg se om jeg kan finde indstillingen de skriver om

Claus Frederik Rathje

Claus Frederik Rathje Har tænkt præcis de samme tanker som du gør dig. Jeg har desværre ikke fundet svaret. Jeg plejer bare at lade den bippe til jeg er klar hvor jeg så trykker ok.

Synes godt om
· Svar ·

1 · 23. august kl. 20:28
Fjern
.

Mikkel Frederiksen

Mikkel Frederiksen Ja det er lidt træls. Kan ikke holde ud og høre på een bippe så længe. Der må være en løsning.

Synes godt om
· Svar ·

2 · 23. august kl. 20:36
Fjern
.

Børge Wedel Müller

Børge Wedel Müller Du kan nedsætte afstand til waypoint alarm til f.eks 25 meter

Synes godt om
· Svar ·

1 · 24. august kl. 11:40
Fjern
.

Børge Wedel Müller

Børge Wedel Müller Eller 0 meter

Synes godt om
· Svar ·

2 · 24. august kl. 11:41
Fjern
.

Mikkel Frederiksen

Mikkel Frederiksen Jeg har slet ikke waypoint alarmer på

Mikkel Frederiksens billede.

Synes godt om
· Svar ·

1 · 24. august kl. 12:56
Fjern
.

Børge Wedel Müller

Børge Wedel Müller sådan ser ankomst alarm waypoint ikke ud på min A7

Synes godt om
· Svar · 24. august kl. 13:13
Fjern
.

Mikkel Frederiksen

Mikkel Frederiksen Tænker at man måske skal have navionics de laver trods alt korte.