Yanmar 1 GM 10 med B20 gear i Drabant 27: Vil ikke gå "rigtigt" i gear.

terk...@gmail.com

Med gearvælgeren i position frem og gearet tilkoblet, drejer akslen nok rundt, men kun langsomt. Hvis jeg derimod presser gearvælgeren på selve gearkassen i retning "Forward" går skidtet i hak og der er tilstrækkeligt fremdrift og akslen roterer i fht. motorens omdrejningstal.

Jeg troede først, at det var foldepropellen, der ikke foldede sig ud, men det kan ikke lade sig gøre, når propellen ellers går frit - i følge Lars fra Gori.

Er det nogen/nogle der kender problemet?

Mvh Terkel Grum-Schwensen

Finn B. Andersen

Forudsat og gearvælger og kabel er i orden og måske bare lidt slidt: Det problem må du kunne justere dig ud af på kabelforbindelsen.