Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Så er det slut med en lille betonteknisk perle fra
> 1906 i Helsingør. Et nedrivningsfirma har i nat
> hakket jernbeton-gangbroen over Hornbækbanen
> ved Opheliavej/Marienlyst i småstykker.
>
> Vi havde en tråd her i gruppen med overskriften:
> "Alder på bro over Hornbækbanen ved Marienlyst?"
> i maj 2012.
>
> Link til artikel i Helsingør Dagblad:
>
http://www.helsingordagblad.dk/article/20130601/NETNYT/706019997
Artiklen forklarer på glimrende vis hvorfor broen nedrives.
Broen fik i øvrigt en imponerende levetid, der er ikke mange
betonkonstruktioner som kan eftergøre det.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen