Jernbane bro ved Vestbirk

Finn Hansen

Så går det derud af med at fritlægge den gamle bro fra 1899, så den kan
bruge igen.
Dog er det kun cyklister og fodgængere som får æren af det.

http://www.horsens.dk/Nyheder/2013/December/Nyheder/MillionerTil.aspx

http://www.horsenskom.dk/Nyheder/2014/April/Nyheder/SeBroen.aspx

I nederste link er der billeder af noget af det udgravede bro, som er
i fin stand, ifølge dem med forstand på det :)

Broen ligger ved naturstien, mellen Vestbirk og Brædstrup, dog tættest på
Vestbirk.

Mvh Finn

Bertel Lund Hansen

Finn Hansen skrev:

> Så går det derud af med at fritlægge den gamle bro fra 1899, så
> den kan bruge igen.

Er der nogen der har GPS-koordinater på den? Jeg har boet lige i
nærheden, 500 m før Gammelstrup set fra Horsens.

--
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Herluf Holdt, 3140

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er der nogen der har GPS-koordinater på den? Jeg har boet lige
> i nærheden, 500 m før Gammelstrup set fra Horsens.

Det må være broen over Gudenåens gamle løb, før
alle de opdæmmede vandreservoirer blev lavet.

Den ligger cirka 385 m syd for Gammelstrup station:
55°58'22.50"N 9°41'22.59"E

--
Herluf :·)

Bertel Lund Hansen

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Den ligger cirka 385 m syd for Gammelstrup station:
> 55°58'22.50"N 9°41'22.59"E

Hvis dine koordinater er rigtige, har jeg boet 621 m fra broen.
Vi boede i et sidehus på den ejendom der ligger lige hvor
Vestbirkvejen knækker næsten 90 grader.