Windows product key ?

Hej NG,

File 19.999 ...

-

For noget tid siden rettede jeg henvendelse til Microsoft
Danmark med ordene:

Fra: Mogens Kall
Dato: 6. september 2017 kl. 13.43
Emne: Windows product key ?
Til: Microsoft Danmark

=== citat start ===

Hej MS Danmark,

Jeg har købt en bærbar computer af en veninde med Win 8.1, men da
jeg ikke er helt sikker på, at computeren er steril, vil jeg gerne
geninstallere operativsystemet.

Desværre er I holdt op med at have et markart på bagsiden af
computeren, hvorpå produktnøglen står (25 tegn), og hvad gør man
så?

Jeg har søgt på Google ...

https://www.google.dk/?hl=da&gws_rd=cr&ei=vmdHWbaIMYLa6AShpb2oBw#hl=da&q=windows+product+key+finder
+
https://www.lifewire.com/free-product-key-finder-programs-2625119

Men kan man være 100% sikker på, at softwaren IKKE er "inficeret"
(så hackere får adgang til ens computer)?

Så derfor vil jeg spørge Jer, om hvilken software, I kan anbefale?

På forhånd mange tak for Jeres hjælp ... :-)

mvh
Mogens Kall

=== citat slut ===

Men "underligt" nok hørte jeg INTET fra dem ...
(det har jeg ellers gjort i andre sager)

... lige bortset fra et automatisk svar!
(hvori de lovede at svare indenfor 48 timer)

Så konklusionen må jo nok være, at MS slet ikke ønsker at hjælpe
sine kunder (men blot ser dem som "malkekvæg")! ... :-(

Er der nogen i nyhedsgruppen her, der kan anbefale et program?

I så fald på forhånd mange tak ... :-)

Jeg skal lige - for en god ordens skyld - gøre opmærksom på,
at MS har *ændret* adressen, hvori oplysningerne oprindelig
lå (således at der bare nu står noget ubrugeligt). Og det har
de sikkert gjort mhp. ... ("malkekvæg") ... ! ... :-(

Så de lidt ældre programmer duer desværre ikke med andre ord!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 19906 news:omotvg$v41$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/TWrOeNA5BQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19999

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Bertel Lund Hansen

Kall, Mogens skrev:

> Desværre er I holdt op med at have et markart på bagsiden af
> computeren, hvorpå produktnøglen står (25 tegn), og hvad gør
> man så?

Det er lidt tricky. Der findes programmer der kan vise den
produktnøgle som systemet er installeret med, og det vil jeg råde
dig til at prøve.

Men du risikerer at finde en forhandlernøgle der er anderledes
end den nøgle der er købt med computeren. Så kan den ikke bruges.

http://www.majorgeeks.com/files/details/produkey.html

--
/Bertel

Jørgen Nielsen

Det har jeg gode erfaringer med, men henter det dog hos producenten.

<http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html>
Hvis der vælges "Download ProduKey for x64", skal det bare pakkes ud og
køres... ingen installation.

--
Mvh. Jørgen

Edmund

Den 29-09-2017 kl. 09:53 skrev Kall, Mogens:

> Jeg har købt en bærbar computer af en veninde med Win 8.1, men da
> jeg ikke er helt sikker på, at computeren er steril, vil jeg gerne
> geninstallere operativsystemet.

Har bærbaren den ikke en Recovery Partition

--
Mvh Edmund