Hvordan får man spillet SIMs (beregnet til Win XP) til af fungere på Windows 8 ?

Hej NG,

Jeg har fået re-installeret Windows 8.1 Home Premium på en bærbar beregnet hertil
(og foræret den til en niece på10 år),
så operativsystemet fungerer perfekt!

Så var jeg så heldig at finde en komplet SIMs de luxe (beregnet til Win XP med
8-10 stk.CD-rom) med alle installationskoderne.

Det fungerer fint på en XP bærbar

Så langt, så godt.

Men når jeg har installeret SIMs på Win 8.1 og efterfølgende forsøger at spille,
kommer der fejlmeddelsen, at man skal være administrator!

Men det ér jeg allerede!

(Under installationen kom der også fejlmeddelsen, at programmet kræver mindst
64 MByte RAM, som om det tilsyneladende IKKE var tildelt programmet af Win 8)

Er der nogle punktet under kontrol-panelet, som jeg kan ændre på, og derved få
spillet til at fungere ?

(For jeg kan vel næppe forestille mig, at MicroSoft har saboteret Win 8.1 så det
IKKE kan spille lidt ændre spil. Det ville jo være vanvid; nærmest at spænde ben
for sig selv, så kunderne løber skrigende bort til konkurrenten.)

Og hvad mht. Win 10. Er der lignende problemer her ?

Last OUTPUT: 18900 news:n89s02$a24$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18915

Jens Peter Karlsen

Højreklik, egenskaber, kompatibilitet og vælg Windows XP samt kør som
Administrator.
Ellers kan jeg anbefale Sims 4.:-)

Regards Jens Peter Karlsen.