Hvordan kan man resette win password?

Hej NG,

Jeg har fundet nogle computere med win 8 og 10,
hvor jeg desværre IKKE kan komme ind i systemet,
fordijeg IKKE har password.
Jeg skal ind i systemet for at ku' finde
windows key, således at jeg kan re-installere
windows (og dermed få mig en ny computer).

Tidligere kunne man resette password med et crack,
fx. Offline NT Password & Registry Editor,
men det har Windows nu lavet om på! ... :-(

Jeg har forsøgt lidt på nettet, desværre UDEN held ... :-(

Heriblandt ...
Tunesbro WinGeeker Ultimate
Windows Password Recovery Pro (fra iseepassword)
Windows Password Revovery Tool

(De vil ha' penge for det. Kun *demo* er gratis)

Og jeg forsøgte mig også med flere varianter af
Passware kit 2017 crack, og det gik jo SELVFØLGELIG
helt galt (med alskens infektion af vira und so
weiter)!

Har I nogle andre forslag?

(
NB!
Da der er tale om fundne kasserede computere, kan
jeg IKKE gå online hos Microsoft og be' dem resette
password, da jeg jo IKKE er ejeren!
Ellers er det et forslag mange på nettet foreslår.

Last OUTPUT: 20700 news:5b307c1a$0$715$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/wUFj7TSEBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20706

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Morten Christensen

Den 27-06-2018 18:06, skrev Kall, Mogens:
> [...]
> fx. Offline NT Password & Registry Editor,
> men det har Windows nu lavet om på! ... :-(
>
> Jeg har forsøgt lidt på nettet, desværre UDEN held ... :-(

Har ikke haft anledning til at prøve, men dette ligner løsningen jeg
ville starte med:
https://www.howtogeek.com/64600/how-to-recover-windows-and-software-keys-from-a-broken-computer/
--
Morten Christensen

Jørgen Nielsen

Tak for link

Jeg har ikke lige en Windows 10 med password, men Produkey som bruges i
dit link, har jeg på tidligere Windows brugt ved at tage harddisken ud
og sætte den til en fungerede Windows komputer og køre Produkey på
lignede måde som i dit link.

Produkey
Bemærk at, Microsoft Windows 10 (Doesn't work with all types of
licenses)
<http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html>

Ophcrack kan måske også være en mulighed
Ophcrack is a free Windows password cracker based on rainbow tables.
<http://ophcrack.sourceforge.net/>

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

https://sites.google.com/site/kallcomp2/home/password/20-706/20-709
https://sites.google.com/site/kallcomp2/home/w-key/20-709

Subject: Re: Hvordan kan man resette win password?
Date: Wed, 27 Jun 2018 22:27:21 +0200, GMT 20:27
https://groups.google.com/d/msg/dk.edb.system.ms-windows/_4ROhwdBaaM/L7CjqvFCBgAJ

> [...]
[ file 20.706]
Jeg takker også for linket ... :-)
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Jeg afprøvede det i går, og det *virker*, i hvert fald
på en computer (med win 10 x64) ... :-)

Hmm ...

For dem, som kan have vanskeligheder med dette, er proceduren
følgende:

1.A
Download filen/filerne (og udpak dem):
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

produkey.zip
http://www.nirsoft.net/utils/produkey.zip

produkey-x64.zip
http://www.nirsoft.net/utils/produkey-x64.zip

produkey_setup.exe
http://www.nirsoft.net/utils/produkey_setup.exe

eller ...

(fra min hjemmeside hvor også nogle tilsvarende filer fra
Microsoft også er medtaget)
Kall,WinKeyProducts.zip ...
(2018-06-29)
https://sites.google.com/site/kallcomp2/download/Kall%2CWinKeyProducts.zip

(Nå for dælen! Nu blev hjemmesiden blokeret af Google,
så disse filer må man åbenbart IKKE viderebringe til
andre! Blokeringen gik ret hurtigt. Ergo må det være
en robot, der foretager blokeringen!)

Her er windows vbs-filerne:

Gammel/Oprindelig Key:
https://sites.google.com/site/kallcomp2/home/w-key/vbs-filer/Gammel%20Win%20key%20001.txt

Key:
https://sites.google.com/site/kallcomp2/home/w-key/vbs-filer/Windows%20Key%20Product%20vbs.001.txt.vbs.off

External HD:
https://sites.google.com/site/kallcomp2/home/w-key/vbs-filer/vbs%2C%20EXTERNAL_HARDDRIVE.vbs.off

(Så længe Google-blokaden er på, kan filerne kun downloades
fra *kopier* af hjemmesiden, Se evt.
https://sites.google.com/site/kallbackup0001/logfile
=>
https://sites.google.com/site/kallcomp20001/home/w-key/vbs-filer
https://sites.google.com/site/kallcomp20002/home/w-key/vbs-filer
)

1.B
Scan dem evt. for vira

2.
Overfør filerne til den computer (indeholdende den harddisk),
som du gerne vil ha' oplysninger ud af vedr. window key
products. Anbring dem, hvor de er lettest af finde
( fx. i rodkartoteket C:\ )

3.
Opstart computeren med et *steril* installationsmedie
fx. fra Microsoft.

Se evt. vejledning ang. dette medie:
Lav en installationsmedie (Media Creation Tool) -
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Jeg downloadede deres ny version af Win10, og den spurgte
om den skulle dit og dat, og så lukkede jeg blot vinduet.

4
Find Kommando Prompt.

(se under reparer, i stedet for installer)

5.
Og eksekvér herfra fx. filen:
ProduKey.exe

6.
Omdiriger evt. til drevet hvorfra windows skal indlæses.

-

Ved at benytte denne fremgangsmetode UNDGÅR du at inficere
din egen computer!

NB!
Betragt herefter den undersøgte harddisk som ej 100%
steril.

Afprøv den nye windows-key, og HVIS den virker i en
ny installation af computerens Operativ System, da
slet evt. den gamle HardDisk og genanvend den til
noget nyt.

Øh ...

Jeg har forsøgt noget lignende med nogle vbs-filer
fra Microsoft, MEN ...

Da der IKKE under BOOT foretages login, kan man
herfra IKKE aflæse koderne! ... :-(

Disse vbs-file fra Microsoft vil jeg senere lægge
ud på nettet (og jeg HAR fået deres *tilladelse*),
men blokaden fra Google skal lige først ophæves
(om mulig).

Disse vbs-filer kan være meget praktiske at ha', at
man SIDENHEN (måske EFTER password-reset) kan
efterkontrollere, OM koderne stemmer overens!

-

Mht.
> Ophcrack kan måske også være en mulighed
> Ophcrack is a free Windows password cracker based on rainbow tables.
> <http://ophcrack.sourceforge.net/>

Den fik jeg desværre aldrig til at virke. Jeg forstod den
bare ikke! ... :-(

Men måske I andre kan *guide* (os andre)?

For øvrigt: Tak for Jeres indlæg ... :-)

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20709

Jørgen Nielsen

fredag, 29-06-2018, Kall, Mogens skrev:

> [...]
>

> 4
> Find Kommando Prompt.
>
> (se under reparer, i stedet for installer)

Tak Mogens... den vil jeg huske til en anden gang. :-)

> Mht.
>
> Den fik jeg desværre aldrig til at virke. Jeg forstod den
> bare ikke! ... :-(

Det er mig der glemte at oplyse at det er til at finde/vise
adgangskoderne i Windows og det kan vist nogen gange tage en time eller
mere.
Jeg har vist kun prøvet det en enkelt gang med Win 7.

Edmund

> For øvrigt: Tak for Jeres indlæg ... :-)i

Og så må man håbe at Windows 10 ikke aktiverer sig selv, med al den bøvl
du har haft :-)

--
Mvh Edmund