Install CD Win7

Jørgen.Andersen

En kammerat kom forbig idag og spurgte om jeg ikke ville brænde en Win7 han
har fået, hans egen Bærbar er uden CD. Han har et serial nr, men da jeg
startede den op havde den Engelsk sprog, Time format og tastatur kunne
ganske vist sættes til Dansk, men det hjælper vel ikke hvis han vil lave en
Rep. med R som man kan gøre det i XP eller lave en Ren instalering.. Har jeg
ret, den skal være med Dansk aprog?
Jeg sagde han skulle bede om en, der er med Dansk sprog.

Jens Peter Karlsen

Download den korrekte version herfra:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7

Regards Jens Peter Karlsen.

"Jens Peter Karlsen" <jpka...@mvps.org> skrev ...
Eller download fra den danske version ...
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7

Men, men, men ...

Her fik jeg følgende fejl-meddelse:
(da jeg havde indtastet de 25 tegn, som INTET fejler)

Fejl
Vi fandt et problem med valideringsanmodningen.

På den engelske version fik jeg følgende fejl-meddelse:

Error

The product key you entered appears to be for software
pre-installed by the device manufacturer. Please contact
the device manufacturer for software recovery options.

Og hva' gør man så ?

Findes der på nettet en productkey på 25 tegn som man kan bruge til at
downloade iso-filen med (men som selvfølgelig IKKE kan aktivere
Windows, da koden allerede er brugt) ?

Last OUTPUT: 18634 news:mtb2nt$5a6$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18887

Hans Kjaergaard

On Sat, 23 Jan 2016 10:56:49 +0100, "Kall, Mogens"
<Jesus.lov...@gmail.com> wrote:

>Og hva' gør man så ?
Man installerer uden product key, og prøver efterfølgende at få uhyret
til at æde product keyen.

/Hans

David Eriksen

Den 23-01-16 10:56, Kall, Mogens skrev:
Installerer Linux

--
David Eriksen

"Hans Kjaergaard" <hans.k...@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:n4l6ab1qodedbdbcu...@4ax.com...
Nej!

For dét, jeg efterlyste, var en ***steril*** Win 7 iso-fil!

(Jeg har førhen kommet til at downloade udgaver, der IKKE var fra
Microsoft, og efterfølgende blev OS'en overtaget af bagmændene!)

Men ellers tak for forslaget ... :-)

For øvrigt findes der jo flere udgaver af Win 7, både en ...

(basic vist-nok ?)
Home premium
Proffesional
Ultimate
+
multi (hvor de alle er med på)

Den, jeg først og fremmest er interesseret i, er Home Premium.

"David Eriksen" <dav...@noman.invalid> skrev i en meddelelse news:n7vkfl$ncu$1...@dont-email.me...
Nej, fordi jeg skal bl.a. bruge iso-filen til at ***geninstallere*** på
flere venners computere.

Der er således ALLEREDE betalt for produktet, og de kan ikke finde ud af Linux!

Men ellers er ideen god nok.

Og giv' os her en lille hurtig guidning i at installere Linus, så vi (der har lyst) kan
afprøve dette alternativ ... :-)

18890

David Eriksen

Den 23-01-16 11:29, David Eriksen skrev:

> Installerer Linux

http://kimludvigsen.dk/linux/index.php

Jeg vil anbefale Linux Mint, da den minder rigtig
meget i sin opbygning som Windows XP

--
David Eriksen

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:n7vm80$tbk$1...@news.eternal-september.org...
Åh ...

Jeg GLEMTE lige at nævne, at man IKKE kan downloade iso-en, sålænge
denne fejl-meddelse forekommer!

Og dermed kan man heller ikke installere Win 7 - som du foreslog - uden product key!

18891

Jørgen Nielsen

23-01-2016 skrev Kall, Mogens:
> Eller download fra den danske version ...
> https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7

Efter hvad jeg kan læse andet steds er det kun til at hente Retail
versioner.

However, entering a product key is mandatory. Unfortunately, only
retail product keys will work
<https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links#>

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Heine Svendsen

Den 23-01-16 kl. 12:36 skrev Jørgen Nielsen:
Jeg har gjort det med en såkaldt OEM-vbersion af Windows.
Product Key giver ganske vist en fejl, men hvis man kikker
godt efter, så er der en lille link eller en knap, man kan
klikke på, og så får man opgivet et telefonnummer, som man
ringer til, og taster sin product key ind.
Herefter får man en product key retur, som fungerer.

Jeg har haft brug for det, når jeg har ændret så meget i en
PC, at Windows betragter det som en ny computer, og
OEM-versioner kan jo kun bruges på den PC, de kommer med,
men man kan altså gå uden om det ved at ringe til Microsofts
automatiske telefonmaskine.

Heine

Jørgen.Andersen

"David Eriksen" <dav...@noman.invalid> wrote in message
> [...]
Jeg prøvede om jeg kunne downloade "
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7"
men fik dette svar "Vi fandt et problem med valideringsanmodningen."

Win7 var installeret da jeg købte Min ThinkPad hos Brugte Computer.
Her er Serial nr, der er klæbet bag på min bærbar: ;
HK77V-YV2M6-R277J-MPR6V-W6XV4.
Produkt ID; 00371-OEM-9083323-2034

Da jeg brugte Recover Keys, fik jeg dette.
Full product name: Windows 7 Professional Service Pack 1
Product ID match to CD Key data
Product Part No.: X15-37369
Installed from 'OEM' media.
Is OEM: Yes

Så?
Vil det sige, at jeg ikke kan bruge Download sider som denne?
"download/windows7 dk/software"
Jeg vil ha en CD med Win7, så jeg eventuel kan gå tilbage, efter jeg har
opdatere den til Win10, hvis Jeg fortryder.
På min Computer er der nemlig ingen Recover Partion installeret, der er kun
et drev C:/ ingen D: med en Recover Partion .
Hvilke Jeg synes er mærkeligt, de kunne jo ha lavet et lille D drev på 15 GB
med Recover. Og nu viser det sig, at jeg heller ikke kan hente Win7 på
nettet
PS.
Det kan vel ske? At man fik så meget Spy ind, at man var tvunget til en Rep
eller en ny installering af OSet,
og hvad gør man så, uden nogen Recover Partion, her hjælper Gendannelse
ikke.

"Jørgen.Andersen" <30...@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:56a39f03$0$23624$edfa...@dtext02.news.tele.dk...
> Her er Serial nr, der er klæbet bag på min bærbar: ; ... cut ...

Skynd dig at slette denne din meddelse, så andre ikke kan benytte sig af din
productkey

Husk også at slette google-versionen

mvh
Monner

"Heine Svendsen" <heine.s...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:n800l3$1nl$1...@dont-email.me...

> [...]
> versioner.
>
> However, entering a product key is mandatory. Unfortunately, only

=== citat start ===

[...]

=== citat slut ===

Jeg har forsøgt igen, og jeg kan IKKE finde det såkaldte lille
link eller knap, som du taler om.

Og jeg forstod heller ikke helt, hvad du mente med telefonnummeret.

Hvis jeg ringet det op (når jeg har fået det), hvordan skal jeg så taste
productkey ind med tasterne 0-9 ?

mvh
Monner

18893

Heine Svendsen

Den 23-01-16 kl. 17:03 skrev Kall, Mogens:
Ja, jeg kan ikke sige dig det mere nøjagtigt, da jeg kun har
prøvet det 2-3 gange og ikke har skrevet det ned.
Der stod måske nogen med "Manual authorization" eller lignende.
Telefonnummeret får man først efter at have klikket på
"knappen".

Ja, man taster det lange nummer ind, og så læser en
robotstemme en ny kode op.

Her er alle telefonnumrene i hele verden:
www.microsoft.com/en-us/licensing/existing-customer/activation-centers.aspx

Det danske er 38487131

Heine

David Eriksen

Den 23-01-16 16:40, J�rgen.Andersen skrev:

> [...]
> eller en ny installering af OSet,
> og hvad gør man så, uden nogen Recover Partion, her hjælper Gendannelse

Det lyder underligt der ikke er en recovery partition, tror bare
den er skjult og at du skal bruge en af F tasterne (står nok hvilken)
når du booter maskinen op

--
David Eriksen

"Heine Svendsen" <heine.s...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:n808i4$vs2$1...@dont-email.me...
=== citat start ===

[...]

Forklaringen er nok, at de har lavet det om, siden du sidst brugte websiden.

Jeg forsøgte at ringe nummeret op, men da stemmen på dansk bad mig om
at trykke 1 (for privat personer), sagde den, at der IKKE var tastet noget
produktnummer ind! ... :-(

Stemmen gentog så, hvad den havde sagt (med de samme valgmuligheder),
men med samme resultat! ... :-(

Gak-gak!

mvh
Monner

18894

Heine Svendsen

Den 23-01-16 kl. 17:27 skrev Kall, Mogens:
Det er ikke mere end et par måneder siden, jeg sidt prøvede,
men det kan jo være at telefonnummeret er ændret.

Heine

Jørgen.Andersen

> Den 23-01-16 16:40, J?rgen.Andersen skrev:
Jeg fik denne meddelelse:
"The product key you entered appears to be for software pre-installed by
the device manufacturer. Please contact the device manufacturer for software
recovery options."
Jeg brugte det serial nr. der er i bunden af min Bærbar, og desværre er der
ingen recovery partition. Jeg vil ringe til Brugte Computer på mandag,
hvordan skal jeg ellers få rep mit OS, hvis det går helt galt.
Der kunne f.eks komme Spy, som lægger den ned?

David Eriksen

Den 23-01-16 20:17, J�rgen.Andersen skrev:
Ja, det ville ikke undre mig og især med den know how du
er i besiddelse af :-(

--
David Eriksen

Edmund

Den 23-01-2016 kl. 20:17 skrev J�rgen.Andersen:

> Jeg brugte det serial nr. der er i bunden af min Bærbar, og desværre er der
> ingen recovery partition. Jeg vil ringe til Brugte Computer på mandag,
> hvordan skal jeg ellers få rep mit OS, hvis det går helt galt.

Lav et image af din Windows, inden det går galt.

--
Mvh Edmund

David Eriksen

Den 23-01-16 23:46, Edmund skrev:
AOMEI Backupper er et glimragende program

--
David Eriksen

Henning

> [...]
>hvordan skal jeg ellers få rep mit OS, hvis det går helt galt.
>Der kunne f.eks komme Spy, som lægger den ned?

Har du haft andet end problemer, siden du købte din ny brugte pc? Få
nu opgraderet til Windows 10, og kom ud over alle dine små, mærkelige
"hvad nu hvis"-problemer!