Hjælp: Outlook Express fryser fast (i XP), når man trykker på et link

Kall, Mogens

Hej NG,

En ven af familien har forleden dag fået ødelagt sin computer mht.
brugen af mail:

Programmet Outlook Express fastfryser, hvis man klikker på et link,
og kan kun afbrydes ved Ctrl-Alt-Del.

Efter sigende skulle en fil være blevet slettet ved en fejl, men maskinen
var indstillet til bruger-niveau (hvor selve operativsystemet var skjult),
så ...

1.
Jeg har forsøgt at afinstallere og geninstallere windowsprogrammet
Outlook Express, og også fornye disse filer i mappen ...
C:\Programmer\Outlook Express
... desværre uden held.

2.
Og jeg har også forsøgt at geninstallere hele XP-Operativsystemet,
(og så forsvinder fejlen), men desværre afinstalleres Word så også,
og denne kan jeg IKKE geninstallere.
Så denne løsning nytter ikke noget

Hvad kan fejlen være ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 17114 news:530cd593$0$298$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 17201

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Kall, Mogens skrev:

>Nå ja, jeg glemte også lige at nævne, at hele HardDisken er blevet
>scannet igennen (af extern steril maskine), så problemet er næppe,
>at den er blevet inficeret.

Den kan da sagtens være inficeret selv om du har skannet med "steril
maskine", hvad det så er.;-)
Hvilke programmer, har du skannet med?
SUPERAntiSpyware
Malwarebytes' Anti-Malware
eller lignende eller har du kun skannet med et antivirusprogram??

Hilsen emj

Kall, Mogens

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:tm58i95oelqmhfbs2...@4ax.com
Hej emj

Tak for dit svar ... :-)

Ja, selvfølgelig kan HD'en sagtens være inficeret, men når det er en anden
maskine, der scanner (og som ikke har været i kontakt med internettets
mange dårlige hjemmesider m.m.), da nedsættes sandsynligheden.

(Jeg vil helst ikke oplyse min anti-virus-strategi, hvor navne på produkter
IKKE nævnes her, hvor alle kan lytte med!)

Brugerens HD har installeret AVG på, og denne forsøger jeg at afinstallere,
men den er begyndt at drille, så det kan være, at det er heri en af dens filer,
brugeren har kommet til at slette.
Når hele XP-Operativsystemet er gendannet, er AVG afbrudt.

Men der er også al mulig andet mysti-fystisk installeret på brugerens maskine!

Nu er jeg ved at undersøge, hvor filer tilhørende OE ellers også kan arkiveres

En søgning (med ordet Outlook) giver følgende mapper:

C:\Documents and Settings\...(brugernavn) ...\Application Data\OfficeUpdate12\
C:\Documents and Settings\...(brugernavn) ...\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{4...cut...6}\Microsoft\Outlook
Express\ => 2 filer slettet
C:\...

Un moment, s'il vous plaît.

mvh
Mogens Kall
17204

Kall, Mogens

> [...]

> brugeren har kommet til at slette.
> Når hele XP-Operativsystemet er gendannet, er AVG afbrudt.

Jeg tog herefter hårdt og brutalt og destruerede AVG-filerne i C:\Programmer
(AVG kunne ikke selv afinstalleres pga. ukendt fejl)

Og nu fastfryser Outlook Express ikke længere, når man klikker på et link.

Så fejlen er forhåbentlig blevet fundet ...:-)

17205

emjeppesen

Kall, Mogens skrev:

> [...]
>
>Og nu fastfryser Outlook Express ikke længere, når man klikker på et link.
>

>Så fejlen er forhåbentlig blevet fundet ...:-)

Du må jo håbe, at du har fundet synderen ;-)

Hilsen emj

emjeppesen

Kall, Mogens skrev:

>(Jeg vil helst ikke oplyse min anti-virus-strategi, hvor navne på produkter
>IKKE nævnes her, hvor alle kan lytte med!)

Den fatter jeg ikke noget af. Hvad hulen kan der ske ved det?

Hilsen emj

ErikRS

Kall, Mogens wrote:

> [...]
>
> Og nu fastfryser Outlook Express ikke længere, når man klikker
> på et link.
>
> Så fejlen er forhåbentlig blevet fundet ...:-)

Det er desværre ikke første gang, jeg har hørt om, at AVG laver den
slags numre - især ikke med nyere opdateringer af AVGT på ældre systemer
som XP og XPPro.

Som jeg fandt ud af det, skyldes det, at de ældre versioner af bl.a. AVG
kunne scanne inbox i bl.a. OutlookExpress. Dvs., at der stadig ligger
både en scanningsdatabase og de filer, der kobler / skulle koble
databasen til den nu manglende scanningsmotor. - Har set samme problemer
på McAfee og den gamle nu udgåede Virex version fra McAfee.

Scanningsfunktionen af inbox er nu fjernet fra de nyere versioner af AVG
samt i de fleste andre mail programmer.

Det er måske en god idé at finde et afinstalleringsprogram, så du er
sikker på, at /alle/ stumper fra AVG er væk. - Det er ikke bare i
C./Programmer, den har placeret sine klamme fingre, men der ligger også
stumper i :Windows/System...

Der er mange afinstallationsprogrammer - nogle bedre end andre. Her er
et link til nogle gratis programmer.
<http://download.cnet.com/windows/uninstallers/>

Når AVG så er helt væk, hent Avast! Free fra www.avast.com og installer
den, men at installere div. 'internet security' og andre add-ons. Avast!
Free er på dansk og kan scanne inbox filer i alle kendte mail
programmer. Desuden kan den også scanne samtlige 'shared disks' uanset
format - enten direkte tilsluttet computer eller over netværk!

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

Jørgen Nielsen

ErikRS skrev den 15-03-2014:
> Der er mange afinstallationsprogrammer - nogle bedre end andre. Her er et
> link til nogle gratis programmer.
> <http://download.cnet.com/windows/uninstallers/>

Mange antivirus har selv afinstallationsprogrammer, og AVG har også
noget
http://www.avg.com/us-en/utilities

> [...]
> den også scanne samtlige 'shared disks' uanset format - enten direkte

Husk lige at fjerne et par fueben når computeren efter installationen
er genstartet... ellers installerer den også google chrome.

Og for dem som gerne vil slippe for Avast skræmmekampagne signatur

Venstreklik på avast iconet i systembakken nede ved uret.
1 Klik på, Tandhjulet nederst til venstre,
2 Klik på, Aktiv Beskyttelse,
3 Klik på, Tandhjulet ved "Mail Skjold",
4 Klik på, Opførelse
5 Fjern flueben ved, Tilføj note i rene beskeder (udgående)
OK, OK, og luk

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Message has been deleted

ErikRS

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
>
> Husk lige at fjerne et par fueben når computeren efter installationen er
> genstartet... ellers installerer den også google chrome.

Tak, det var den, jeg ikke lige kunne huske..-)

> [...]
> 3 Klik på, Tandhjulet ved "Mail Skjold",
> 4 Klik på, Opførelse
> 5 Fjern flueben ved, Tilføj note i rene beskeder (udgående)

Den 'skræmmekampagne' har jeg aldrig lagt mærke til på min XPPro, men
det skyldes måske, at jeg er registreret bruger af gratisversionen... -
Hvad går den ud på?

Men uanset det, så er Avast! temmelig effektiv. Jeg sidder på en MacPro
med både OS X og XPPro. Arbejder jeg i XPPro, er også mine Mac diske
beskyttet, da jeg har sat disse diske op som 'shared disks', så de
dukker op i XPPro som 'netværksdiske'. Og skifter jeg til at bruge OS X,
er min XPPro disk også beskyttet gennem den ClamXAV, jeg bruger på OS X.
- Jeg kunne godt hente Mac ver. af Avast!, men det har jeg valgt ikke at
gøre på den her maskine. Til gengæld kommer Avast! på min nyerhvervede
MacPro Xeon 4x3,0ghz, når jeg er færdig med at sætte den op både med OS
X og Win7...

Jork Sznitz

ErikRS wrote:
> Den 'skræmmekampagne' har jeg aldrig lagt mærke til på min
> XPPro, men det skyldes måske, at jeg er registreret bruger af
> gratisversionen... - Hvad går den ud på?

Det er dette som avast indsætter i bunden af mails:
Denne e-mail er fri for virus og malware fordi avast! Antivirus beskyttelse
er aktiveret.

ErikRS

Nå den... Den kan man jo bare slå fra..-)

Jørgen Nielsen

ErikRS skrev den 15-03-2014:
> Den 'skræmmekampagne' har jeg aldrig lagt mærke til på min XPPro, men det
> skyldes måske, at jeg er registreret bruger af gratisversionen... - Hvad går
> den ud på?
Som Jork skriver i sit indlæg, og der er jo nogle steder det ikke er
velset. Det er noget de er begyndt i de sidste versioner.

> Men uanset det, så er Avast! temmelig effektiv.
Jamen bortset fra de to nævnte ulemper, som kan afhjælpes, er jeg
rimeligt positiv.
Foreløbigt er det ikke lykkedes mig at finde noget der fungerer bedre
for mig.