hvor er news.sunsite.dk ?

niels_udk

Jeg skiftede harddisk og nyinstallerede ved juletid og efterfølgende
har jeg ikke kunnet læse newsgroups.
Thunderbird, som jeg har brugt i nogle år, virker pludselig ikke i
news-delen, men kun som emailprogram.
Nu har jeg fundet et andet lille program, XanaNews, men opdager
desværre, at den news-server, jeg har brugt i mange år, er forsvundet.

Hvad er der blevet af news.sunsite.dk?
Findes der en anden tilsvarende gratis server?

tak og
mvh
Niels

Ivan V. Klattrup

niels_udk skrev:

>Hvad er der blevet af news.sunsite.dk?

Jeg tror bare der er problemer på serveren lige nu, jeg kan ikke engang
åbne deres site http://dotsrc.org/usenet/

ps hvis dette svar kommer igennem kan jeg oplyse at jeg bruger
news.dotsrc.org som serveradresse, brugernavn og adgangskode er den samme
som ved sunsite.dk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Carsten Stage

Den 01-02-2012 22:15, Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
>
> ps hvis dette svar kommer igennem kan jeg oplyse at jeg bruger
> news.dotsrc.org som serveradresse, brugernavn og adgangskode er den

Her er der hul igennem både til og fra news.sunsite.dk

Carsten Stage

niels_udk

On 1 Feb., 22:26, Carsten Stage <stagenos...@fabel.dk> wrote:

> Her er der hul igennem både til og fra news.sunsite.dk

> Carsten Stage

Tak til begge svar.

Jeg kan ikke se nogen af de to adresser. Der er altså sket et eller
andet med min PC under nyinstalleringen. Jeg må i gang med at finde ud
af hvad.

mvh
Niels

Sonny T. Larsen

On 01 Feb 2012 21:15:07 GMT, Ivan V. Klattrup wrote:

> Jeg tror bare der er problemer på serveren lige nu, jeg kan ikke engang
> åbne deres site http://dotsrc.org/usenet/

Webserveren ser defekt ud, men news kører.

> ps hvis dette svar kommer igennem kan jeg oplyse at jeg bruger
> news.dotsrc.org som serveradresse, brugernavn og adgangskode er den samme
> som ved sunsite.dk

Yes, det er samme server.

news.sunsite.dk. 21486 IN CNAME news.dotsrc.org.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Niels U. Kristiansen

Nå. Jeg har åbenbart været uheldig med både Thunderbird og XanaNews,
for ingen af dem virker eller kan se serveren.

Det kan til gengæld news-readeren Agent, som virker perfekt. Det
koster $29 og det kommer jeg nok over. Men på den anden side, hvis der
findes et gratis program.

Kan I anbefale en gratis news-reader?

mvh
Niels

(sendt via Agent)

Ivan V. Klattrup

Niels U. Kristiansen skrev:

>Kan I anbefale en gratis news-reader?

høhø ja Xananews

Niels U. Kristiansen

On 01 Feb 2012 22:20:23 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.k...@gmail.com> wrote:

>høhø ja Xananews

Javel, men min XanaNews skriver altså 'Socket Error # 11004' på begge
adresser, når jeg forsøger at liste nyhedsgrupperne. Meget uhøfligt.

Bertel Lund Hansen

Niels U. Kristiansen skrev:

> Nå. Jeg har åbenbart været uheldig med både Thunderbird og XanaNews,
> for ingen af dem virker eller kan se serveren.

Det er altså ikke programmernes skyld.

> Det kan til gengæld news-readeren Agent, som virker perfekt.

Prøv lige de andre igen.

> Kan I anbefale en gratis news-reader?

De to du har forkastet, er udmærkede. Selv bruger jeg Dialog.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Niels U. Kristiansen

On Wed, 1 Feb 2012 23:32:35 +0100, Bertel Lund Hansen
<kanon...@lundhansen.dk> wrote:

>Det er altså ikke programmernes skyld.

>Prøv lige de andre igen.

>De to du har forkastet, er udmærkede. Selv bruger jeg Dialog.

Jeg har prøvet flere gange. Thunderbird er på en eller anden måde
blevet overbevist om, at den kun vil/kan/skal installere email-delen.
Jeg kommer aldrig til news-readeren. Har flere gange prøvet at af- og
installere, men med samme resultat.

XanaNews kommer vedholdende med samme uhøflige fejlmeddelelse:
'Socket Error # 11004'

Ivan V. Klattrup

Niels U. Kristiansen skrev:

>XanaNews kommer vedholdende med samme uhřflige fejlmeddelelse:
> 'Socket Error # 11004'

Det er en lokal fejl.

Ivan V. Klattrup

Niels U. Kristiansen skrev:

>XanaNews kommer vedholdende med samme uhøflige fejlmeddelelse:
> 'Socket Error # 11004'

prøv med 130.225.254.104 som serveradresse

Erik Olsen

niels_udk wrote:
> [...]
> Nu har jeg fundet et andet lille program, XanaNews, men opdager
> desværre, at den news-server, jeg har brugt i mange år, er forsvundet.

Jeg bruger news.dotsrc.org som skulle pege på samme server. Den kører
fint.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Jan Vestergaard

Den 01-02-2012, skrev Niels U. Kristiansen:
> Kan I anbefale en gratis news-reader?
> Niels

Mesnews er glimrende - jeg bruger den på mine Windows 7 PC'er - og det
virker fremragende med Sunsite/Dotscr - de har snakket om at droppe
navnet Sunsite og kun bruge Dotscr - men indtil videre virker begge
navne.

På mine XP PC'er bruger jeg OE - den virker også fint med Sunsite, så
jeg tror egentlig ikke at dine problemer skyldes programmerne.

Husk at du skal være oprettet på Sunsite/Dotscr's hjenneside og at du
skal oplyse userid og password ved opretteslse af serveren i dit
program.

Jan

Carsten Stage

Den 01-02-2012 23:18, Niels U. Kristiansen skrev:

> Nå. Jeg har åbenbart været uheldig med både Thunderbird og XanaNews,
> for ingen af dem virker eller kan se serveren.

Jeg bruger Tbird og havde mine besværligheder med at få den til at fange
serveren - men den kører forbilledlig nu. Husker, at det var nødvendigt
at bruge den manuelle opsætningsmulighed da automatikken fejlede.

Bertel Lund Hansen

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> virker fremragende med Sunsite/Dotscr - de har snakket om at droppe
> navnet Sunsite og kun bruge Dotscr - men indtil videre virker begge

Jeg mener jeg for nylig faldt over en side hvor der stod at
navnet sunsite.dk ville fortsætte med at virke.

Når man skal registrere sig, skal man sende en mail til

news-signup (at) sunsite.dk

Jan Vestergaard

Bertel Lund Hansen formulerede spørgsmålet:
> Jeg mener jeg for nylig faldt over en side hvor der stod at
> navnet sunsite.dk ville fortsætte med at virke.

Lyder fornuftigt - det vil også forhindre en masse bøvl ;-)

Jeg tjekkede lige mine PC'er og nogle bruger den ene og andre bruger
den anden, så begge virker fint her ;-)

Jan

Tommy

Den 02-02-2012 12:59, Carsten Stage skrev:

> Jeg bruger Tbird og havde mine besværligheder med at få den til at fange
> serveren - men den kører forbilledlig nu. Husker, at det var nødvendigt
> at bruge den manuelle opsætningsmulighed da automatikken fejlede.

Mine nyhedsgrupper har også virket fint til i dag, troede jeg. Bruger
også Thunderbird. Men så i dag ville den pludselig have brugernavn og
adgangskode. Mailede til sunsite og fik nyt password.

Det virker igen, men pludselig dukkede der mellem 80 og 100 nye tråde op
i alt, som jeg ikke havde modtaget. Ser ud til at være fra december og
januar de fleste. Mystisk da jeg jo har fået alle de andre tråde