Hj�lp! - Opgradering fra HP medf�rte computer defekt. Kan den repareres ?

Hej,

Min ven har en bærbar HP Pavilion dv6700 med Vista

For noget tid siden, siger han, kom HP med en opgradering.

Herefter vil compteren ikke starte!

Jeg har skilt den ad (i atomer næsten), og vha. udelukkelsesmetoden
fundet ud af, at CPU'en (64-bit) ikke fejler noget, heller ej RAM-men.
Den kan sagtens oplade batteriet, så det må - med andre ord - være
bundkortet, der er noget galt med.
Det virker som om den cracher (eller laver et reset i utide).

Har I andre hørt om en tilsvarende fejl (og kan den repareres) ?

(Hvis det er HP, der laver en såkaldt udløbstid på sine produkter, da
vil jeg IKKE anbefale, at man fremover køber produkter fra HP!)

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18001

Jørgen Nielsen

> Min ven har en bærbar HP Pavilion dv6700 med Vista
>
> For noget tid siden, siger han, kom HP med en opgradering.
>
> Herefter vil compteren ikke starte!
Du ved vel ikke hvilken opgradering... eller om det bare var en virus
der udgav sig for at være fra HP.

Har du prøvet at køre den fra DVD-drevet så du ved om det er hardwaren,
eller det bare er en ny Windows installation.

Hvis den fra DVD-drevet, kan køre fra en Linux skive, eller den Mini
Windows XP, som findes på Hiren's BootCD, er det nok ikke computeren
der fejler noget.

http://www.ubuntu.com/download/desktop

http://www.hirensbootcd.org/download/

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

ERLO

Jeg havde også en HP Pavillon med Vista som gav problemer.
Jeg lagde en UBUNTU CD i drevet og startede op med denne (Check at der
bootes fra CD-drevet).
Min startede op og UBUNTU blev mit nye styresystem.
Mvh. Ernst L.

"ERLO" <ernst.l...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:5496cf69$0$281$1472...@news.sunsite.dk
> [...]
> Jeg lagde en UBUNTU CD i drevet og startede op med denne (Check at der bootes fra CD-drevet).
> Min startede op og UBUNTU blev mit nye styresystem.

Jo tak, men desværre er der i dette tilfælde tale om et hardware-problem.

Computeren vil slet ikke starte op ...
(ej heller det mest grundlæggende BIOS-program, som jo opstartes
FØR et software-program fra DVD-drevet eller HardDisken)! ... :-(

Last OUTPUT: 18000 news:5487e1ef$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18043

kjaer

ERLO <ernst.l...@gmail.com> wrote:
> [...]
> bootes fra CD-drevet).
> Min startede op og UBUNTU blev mit nye styresystem.

At betale for et styresystem som man ikke vil bruge er da dumt.

Leif Neland

kjaer skrev:
Det har jo virket og er blevet brugt.

Hvis det var en ny maskine, kunne man jo prøve at få Microsoft-skatten
refunderet, men det er ikke tilfældet her.

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

ERLO

Undskyld kjaer
men jeg forstår ikke dit svar.