Fw: Hồi ký Kale: 17 năm trong các trại "cải tạo" của CSVN

Thuan Do

to thanhuu
Mỗi người Việt Nam đều có trong đầu một ông quan”, không biết cái thành ngữ này có đúng hay không, nhưng tôi thấy không ai trong chúng ta muốn làm một con ốc trong một cổ máy mà chỉ muốn làm người điều hành cổ máy ấy mà thôi, để rồi rốt cuộc thì chẳng ai có một cổ máy nào để điều hành!"

Do Thi Thuan

 "He who does not practise altruism; he who is not prepared to share his last morcel with a weaker or poorer than himself; he who neglects to help his brother man, of whatever race, nation, or creed, whenever and wherever he meets suffering, and who turns a deaf ear to the cry of human misery; he who hears an innocent person slandered, whether a brother Theosophist or not, and does not undertake his defence as he would undertake his own -- is no Theosophist."
H. P. Blavatsky

 http://www.rfa.org/vietnamese/in_depth/react-ovr-blogger-09252012060822.html/hay-tra-tu-do-cho-dieu-cay-ta-phong-tan-va-anhbasaigon.-bich-chuong-minh-hoa/imageanimated gifs