Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Muziekindustrie pakt downloaders aan

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Koen Godderis

ongelezen,
26 jun 2003, 19:53:4526-06-2003
aan
Nieuwe strategie in strijd tegen illegaal downloaden muziek

Muziekindustrie pakt gebruikers aan

BRUSSEL -- De Amerikaanse muziekindustrie verandert het geweer van schouder.
Omdat de strijd tegen muziekruildiensten als Kazaa niet het gewenste effect
lijkt te hebben, worden nu ook de grootste gebruikers van dit soort diensten
geviseerd. Tegelijk komen er steeds meer legale initiatieven, vooral als
antwoord op de succesvolle muziekwinkel van Apple.

,,IEDERE computergebruiker die muziek steelt via het Internet moet er
rekening mee houden dat we hem of haar binnenkort de rekening zullen
presenteren'', waarschuwt Cary Sherman, het hoofd van de Recording Industry
Association of America (RIAA). Zijn organisatie wil in eerste instantie
vooral de fervente ,,uploaders'' aanpakken -- mensen die op hun pc grote
hoeveelheden muzieknummers en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal
aanbieden.

Maar ook mensen die muziek downloaden, kunnen voor de rechter worden
gedaagd. De eerste dagvaardingen zouden al over acht tot tien weken in de
bus moeten vallen bij de overtreders. De campagne volgt op een uitspraak van
een Amerikaanse rechtbank, die de internetprovider Verizon verplichtte om de
namen vrij te geven van enkele abonnees, die zich volgens de RIAA schuldig
maakten aan piraterij.

De RIAA schat het aantal muziek- en andere bestanden die illegaal gekopieerd
worden op 2,6 miljoen per maand. Die praktijk heeft volgens deze vereniging
een nefast effect op de cd-verkoop, die de voorbije drie jaar met een kwart
is gedaald.

Het lijkt op zich vreemd om consumenten die genereus andere mensen laten
meegenieten van hun cd-collectie voor de rechtbank te slepen. Maar zij
overtreden daarmee wel degelijk de wet, bevestigt Marcel Heymans van de
Ifpi, de overkoepelende vereniging van platenfirma's. ,,Dit is duidelijk een
inbreuk op het auteursrecht. Als je een cd koopt, mag je thuis en in de auto
iedereen laten meeluisteren, maar je mag die niet kopiėren of laten
kopiėren. Doordat je die ter beschikking stelt van het grote publiek, vormt
het ook een inbreuk op het distributierecht. Het kan namelijk ook als
oneerlijke concurrentie worden beschouwd.''

De reacties op de plannen van de RIAA zijn verdeeld. ,,Je eigen klanten
vervolgen zal volgens mij niet helpen om ze terug cd's te doen kopen'',
reageerde Wayne Rosso van de met Kazaa verwante muziekruildienst Grokster op
de BBC-nieuwssite. ,,Ze zijn duidelijk gek geworden.''

Het Ifpi heeft een tweetal jaar geleden ook actie ondernomen tegen mensen
die grote hoeveelheden muziek aanboden. ,,We hebben toen een aantal van die
zogenaamde 'aanbieders' gesproken'', zegt hij. ,,Dat heeft ervoor gezorgd
dat er toen vrij veel van verdwenen zijn.''

Maar eigenlijk is het niet de taak van verenigingen als de RIAA en de Ifpi
om dit misbruik tegen te gaan, vindt hij. ,,De mensen ertoe verplichten dat
ze de wet naleven is toch de taak van de overheid, of niet? Maar die
beschouwt deze problematiek duidelijk niet als een prioriteit. Wat wil je,
als de premier in een programma op Jimtv doodleuk zit te beweren dat het
toch goed gaat met de Belgische muziek? Over een kloof met de burger
gesproken! Dat soort mensen beseft duidelijk niet hoe dramatisch de situatie
wel is. Het is niet omdat Lotti veel plaatjes verkoopt dat er niets aan de
hand is. Het debat tussen Kris Wauters en Bert Anciaux in het
Canvas-programma Nachtwacht heeft wel iets losgemaakt bij het ministerie van
Cultuur, zodat er nu toch overleg gekomen is tussen de Vlaamse overheid en
de artiesten. Helaas is het vooral een materie die de ministeries van
Economische Zaken en Justitie aanbelangen, maar uit die hoek komt weinig
reactie. Hopelijk is de nieuwe regering bereid er iets aan te doen.''

BEHALVE door de gebruikers van muziekruildiensten als Kazaa voor de rechter
te slepen, probeert de muziekindustrie de piraterij ook te bestrijden door
legale alternatieven aan te bieden. Vooral het succes van de iTunes Music
Store van Apple werkt blijkbaar inspirerend. Tegen het einde van dit jaar
kan de Amerikaanse surfer wellicht in nog zes nieuwe on-linemuziekwinkels
terecht. Plannen voor zulke initiatieven bestaan er volgens de Financial
Times bij Microsoft, Amazon.com, MTV, de cd-winkelketens Virgin en Tower
Records, en de internetprovider AOL.

Heymans waarschuwt echter voor overdreven optimisme: ,,Hoe kan een
muziekwinkel op het Internet succesvol zijn als er zich net naast een winkel
bevindt waar je alles gratis kunt krijgen? Dat Apple vijf miljoen songs
verkoopt in twee maanden tijd, is niet niks. Maar in Belgiė alleen al worden
vijftien miljoen cd's, omgerekend zo'n 200 miljoen liedjes per jaar verkocht
via de 'gewone' platenwinkels. Op twee maanden tijd zijn dat dus 33 miljoen
tracks -- in een klein land als het onze. Ook in de VS vormt de verkoop van
de Applewinkel maar een procent van de markt.''

Heymans vindt het uiteraard bemoedigend dat nu ook Skynet zo'n muziekwinkel
heeft geopend, maar hij heeft er toch een bedenking bij: ,,Skynet eet van
twee walletjes. Enerzijds verdienen ze binnenkort aan die cd-verkoop, maar
nu al profiteren ze volop van de grote hoeveelheid internetgebruikers die
een snelle internetverbinding willen om muziek te kunnen downloaden.''

27/06/2003 De Standaard

*********

En Marcel maar klagen ...

Ik vind dat muziek downloaden moet kunnen. Het is een verkeerde mentaliteit
die hier in Vlaanderen en ver daarbuiten heerst. Zo'n dingen moeten niet
vergoed worden.

Heb voor zo'n kleine anderhalf miljoen frank cd's aangekocht en nu wil ik
die gaan kopiėren en moet nog eens auteursrecht betalen op auteursrechten
die ik al betaalde? Mooi zo.

Vandaar hoop ik dat het downloaden NOOIT mag stoppen, integendeel ik hoop
dat er een welvaart heerst op het net en dat mensen zoals nu nog steeds naar
hartelust alles kunnen downloaden.

Only the strong survive.

En over de premier heb je gelijk. Dat konijn eet alleen maar wortelen een
ganse dag. Wat weet die gast over de burger?

Fullator

ongelezen,
26 jun 2003, 21:52:1226-06-2003
aan
Op Fri, 27 Jun 2003 01:53:45 +0200, schreef "Koen Godderis"
<koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> :

> [...]

>nu al profiteren ze volop van de grote hoeveelheid internetgebruikers die
>een snelle internetverbinding willen om muziek te kunnen downloaden.''

Ach, we weten toch allemaal dat Marcel niet veel meer is dan een
leugenachtige schertsfiguur, die cijfers naar zijn hand weet te zetten
zoals hem dat het best uitkomt.

De hemeltergende arrogantie van de IFPI en consoorten begint stilaan
de goedmenende consument de neus uit te komen. Koppel daaraan de
zwakverstandelijke droogspinsels als die anti-productieve
kopieerbeveiligingen en de Auvibeltaksen op CDs en nu ook DVD, en de
complete regelnichterij waarvoor ze lobbyen, en je zou haast gaan
denken dat het groenen zijn.

De dag dat de consument besluit te reageren met een "betaalstaking"
zit Marcelletje zonder job. Te horen aan de brede reacties die ik
hierover krijg, komt die dag steeds naderbij. Nu alleen nog iemand om
dat een beetje te kanaliseren...

Fullator.

Tamino

ongelezen,
26 jun 2003, 22:11:2026-06-2003
aan
"Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> schreef in
bericht news:3efb87c2$0$1073$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> [...]

mentaliteit
> die hier in Vlaanderen en ver daarbuiten heerst. Zo'n dingen moeten niet

Ik zou het anders willen zien, nl. dat ik, wanneer ik specifiek muziek of
boeken via ruilnetwerken download, de mogelijkheid zou krijgen om
*rechtstreeks* aan de auteurs een uiteraard lagere bijdrage te betalen. De
muziekbedrijven verzorgen op dat ogenblik geen enkele dienst meer tenzij de
reclame die ze maken voor off-line muziekproducten maar daarmee zouden ze
maar moeten kunnen leven.

Door deze bijdrage te betalen zou ik voor eens en altijd willen vrijgesteld
zijn van taksen op dragers (denken we maar aan die arrogante taks op CDR's)
en mijn muziek/boeken voor eigen gebruik in besloten huiskring of in de auto
zoveel mogen kopiėren als ik wil.

> Heb voor zo'n kleine anderhalf miljoen frank cd's aangekocht en nu wil ik

BEF hoop ik :-)

> [...]
>
> Vandaar hoop ik dat het downloaden NOOIT mag stoppen, integendeel ik hoop
> dat er een welvaart heerst op het net en dat mensen zoals nu nog steeds

Op dit ogenblik hoop ik hetzelfde. Want die CDR-taks vind ik zo arrogant dat
de muziekindustrie alle krediet bij mij heeft verloren. Aangezien ze hun
vergoedingen bij mij komen "stelen" (ik betaal immers ook hun smerige taks
voor CDR's die ik niet voor "illegale" muziek gebruik), moeten ze ook niet
verwachten dat ik nog eens auteursrechten zal betalen. Audio CD's koop ik
enkel nog als (passe-partout, niet opper-origineel) cadeau.

> Only the strong survive.
>
> En over de premier heb je gelijk. Dat konijn eet alleen maar wortelen een
> ganse dag. Wat weet die gast over de burger?

Een 15-tal jaren geleden heeft hij zijn burgermanifesten gepleegd. Ik moet
toen ergens rond de 16 jaar geweest zijn en die boekjes sloegen bij mij erg
aan. Een paar jaar later werden zijn schrijfsels ongenadig gesloopt door
alles wat ik maar tegenkwam in de bibliotheek van de onderwijsinstelling
waar ik studeerde. Verhofstadt en zijn kornuiten zijn simplistisch. Ze zien
bijvoorbeeld helemaal geen reden om marktregulerend op te treden wanneer de
vrije concurrentie wordt bedreigd. Evenmin van internationale
macro-economische strategie hebben deze niet-conservatieve economisch
liberalen kaas gegeten. Ze hebben geen flauw benul in welke richting ze het
onderwijs hier moeten hervormen of welke soort bedrijfsactiviteiten ze
fiscaal zouden moeten bevoordelen. Tenslotte, economisch neo-liberalisme en
ethische/geopolitieke progressiviteit zijn niet met elkaar verzoenbaar. Een
rationeel individu zal niet geneigd zijn neo-liberaal te consumeren of
onvoorwaardelijk onvoorzichtige (i.e. nog niet beproefde, te
vooruitstrevende) ethische en geopolitieke beslissingen nemen. Dergelijke
incoherenties kunnen enkel in de praktijk gezet worden onder een sluier van
leugens bedacht door Slangen & co. Een tijdlang zal dit lukken (afhankelijk
van de domheid van het electoraat en van conjuncturele meevallers) maar op
een bepaald moment zal dat ontploffen en dan zullen we veel armer zijn, niet
alleen momentaan maar ook qua uitgangspositie voor de lange termijn.

vrtbuster

ongelezen,
27 jun 2003, 04:53:0027-06-2003
aan
Koen Godderis wrote:

> [...]

> hoeveelheden muzieknummers en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal

De muziekindustrie zou beter haar de veel te hoge CD prijzen en
woekerwinsten aanpakken!

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

vrtbuster

ongelezen,
27 jun 2003, 04:53:4927-06-2003
aan

Ghingis Khan

ongelezen,
27 jun 2003, 05:38:2127-06-2003
aan

"vrtbuster " <vrtb...@yahoo.com> schreef in bericht

> De muziekindustrie zou beter haar de veel te hoge CD prijzen en
> woekerwinsten aanpakken!

Geen meer kopen, wedden dat de prijzen zakken.
De kinderen *verbieden* ceedee's te kopen.
Wedden dat de prijzen *nog* gaan zakken.

Waarom zouden ze de prijzen doen zakken, er worden
er toch *on masse* verkocht.

--
Ghingis Khan
http://www.spongobongo.com/time1.htm

mh

ongelezen,
27 jun 2003, 06:51:0427-06-2003
aan

"Tamino" <inv...@invalid.com> schreef in bericht

> [...]
de
> reclame die ze maken voor off-line muziekproducten maar daarmee zouden ze

Wat geeft dat in de praktijk: je download een song waar 4 auteurs bij
betrokken zijn met elke een verschillend percentage en 6 uitvoerende
artiesten ook met elk een verschillend percentage. Ga jij 10 betalingen doen
of gaat dit via Sabam voor de auteurs en via ? voor de artiesten.
En wie gaat dan de opnamekosten, marketing, ...betalen?
Of misschien zoals het jaren zonder problemen heeft gewerkt: je betaalt aan
1 instantie (onrechtstreeks is dat de platenfirma) die met iedereen
afrekent.

Koen Godderis

ongelezen,
27 jun 2003, 07:07:0427-06-2003
aan

"mh" <marcel....@bvf-ifpi.be> schreef in bericht

Als ik morgen met een radiostation begin, vraag ik ook niet aan elke
luisteraar om te betalen. De muziekindustrie zijn ee npaar verwende juppies.

Als men iets opneemt weet men dat het moet goed zijn of dat men faalt.

En daarbij laat maar zijn zoals he tnu is. Het kaf wordt op die manier
netjes van het koren gescheiden.

Sorry!

Chris Cleutjens

ongelezen,
27 jun 2003, 08:37:0927-06-2003
aan

"Tamino" <inv...@invalid.com> wrote in message

> "Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> schreef in
> bericht news:3efc258f$0$309$ba62...@reader0.news.skynet.be...

knip

> Ik zou graag een studie willen zien of de stand van technologie (mp3 en
> Internet-ruilnetwerken) invloed heeft gehad op de doorbreekkansen van
> aankomende musici. Ik vind nl. dat zo goed mogelijke doorbreekkansen het
> uitgangspunt van de discussie zouden moeten zijn, niet de autodestructieve
> oorlog tegen de mp3 addict met alle hyperbolen van Heymans en consoorten.

Doe de site van het IFPI eens open...
en zie wat het percentage is van het downloaden, in de US en West-Europa,
ten overstaan van de wereldwijde muziek CD-piraterij.

http://www.ifpi.org/site-content/antipiracy/piracy2002.html

en trek dan je conclusies...

De downloaders, zijn de kleine viskes...
De haaien... die zitten in diepere zeeën...

En als de platenmaatschappijen gaan doorhebben dat de tijd van "De
Hitparade" tot het verleden behoort...
dan kunnen ze misschien eens aan een nieuwe aanpak gaan denken...
Achter mp3 downloaders jagen is verloren tijd.. kost enorm veel geld dus...
En wordt hun eigen ondergang...

En als de 'kids' nu uren staan te springen op een sampelke van de
plaatselijke DJ... dan moeten de platenmaatschappijen toch stilaan gaan
beseffen dat er 'iets' aan het veranderen is?

De hit-CD kopende jeugd is intussen ook vier jaar jonger geworden...
De leeftijd is van 14 tot 18 jaar verschoven naar 10 tot 14 jaar...
(in Vlaanderen is het Belle Perez, K3, M-kids en noem maar op)...

Na meer dan 50 jaar is de internationale muziekkoe uitgemolken..
En de muziekindustrie heeft zichzelf gecloned...
Terwijl aan elke PC nu een potentiele muziek-producer zit..

Tsja, times change.
ceecee

radiobeest

ongelezen,
27 jun 2003, 12:54:5527-06-2003
aan

"Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote in
message news:3efb87c2$0$1073$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> BRUSSEL -- De Amerikaanse muziekindustrie verandert het geweer van
schouder.

Ze krijgen een moment van helderheid en vallen zichzelf aan.

GigaSurfer

ongelezen,
27 jun 2003, 13:30:0327-06-2003
aan
"Chris Cleutjens" <christiaan...@pandora.be> wrote in message

> Achter mp3 downloaders jagen is verloren tijd.. kost enorm veel geld
dus...
> En wordt hun eigen ondergang...

Het is een vicieuze cirkel.
IFPI/RIAA steekt enorm veel geld in kopieerbeveiligingen, softwareteams om
computers te hacken en een leger advocaten om muziekliefhebbers over heel de
wereld voor het gerecht te slepen.
Die kosten worden uiteraard doorgerekend naar de klant, CD's worden dus
steeds duurder.
Mensen kopen minder CD's wegens de absurd hoge woekerprijzen.
CD verkoop daalt, IFPI/RIAA geeft de schuld aan MP3 downloaders en geven nog
meer geld uit aan advocaten, kopieerbeveiligen, 'professionele' hackers,
enz.

Ghingis Khan

ongelezen,
27 jun 2003, 13:34:1427-06-2003
aan

"GigaSurfer" <nos...@in.valid> schreef in bericht

Het beste zou zijn, dat ze eens per toeval iemand zijn Computer hacken,
die er een paar miljoen euro's voor overheeft, om de ifpi/riaa een
veroordeling
aan hun broek te lappen zodanig, dat ze hun zaakje mogen sluiten?

Ik schat een boeten van 6 of 7 miljard euro zou voldoende moeten zijn.

Michel Vanderfeesten

ongelezen,
28 jun 2003, 07:02:4128-06-2003
> [...]

bericht news:3efb87c2$0$1073$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> Nieuwe strategie in strijd tegen illegaal downloaden muziek

Lost uiteindelijk allemaal niets op. De stroper is altijd sneller dan de
jager.

Michel

Smurfosaurier

ongelezen,
28 jun 2003, 07:33:5528-06-2003
aan
Op vrijdag 27 juni 2003 01:53 schreef een zekere Koen Godderis:

<knip>

> [...]

> publiek, vormt het ook een inbreuk op het distributierecht. Het kan
> namelijk ook als oneerlijke concurrentie worden beschouwd.''

Hangt er vanaf hee, als de muziek op die CD onder een licentie valt die je
meer vrijheid geeft (zie
http://www.opencursus.be/modules.php?op=modload&name=Web_Links&file=index&l_op=viewlink&cid=21
) dan kan dat vaak wel. Met muziek die onder het Public Domain valt mag je
zelf *alles* doen...natuurlijk "vergeten" de RIAA e.d. steeds deze
concurrentie waar het wel mag te vermelden in hun persberichten...

<knip>

> Maar eigenlijk is het niet de taak van verenigingen als de RIAA en de Ifpi
> om dit misbruik tegen te gaan, vindt hij. ,,De mensen ertoe verplichten
> dat ze de wet naleven is toch de taak van de overheid, of niet?

Momenteel denkt de muziekmaffia dat ze een tweede overheid zijn IMO. Denk
bv. aan de btw-achtige taks op lege CD'tjes en het gelobby voor lagere btw
op CD's (wat naar mijn idee toch niet veel effect gaat hebben, buiten dat
de overhei minder geld gaat hebben om nieuwe muzikanten (die wel eens hun
muziek zouden gaan verspreiden via een ander kanaal dan de platenmaffia...)
via cultuurbijdragen te sponseren.

> [...]
> rechter te slepen, probeert de muziekindustrie de piraterij ook te
> bestrijden door legale alternatieven aan te bieden.

Ik zal eens rap nen hoop legale MP3's en Ogg Vorbiskes gaan verspreiden se:
tzou weer is goe lachen worden als ze weer eens flateren :D

> [...]
> volgens de Financial Times bij Microsoft, Amazon.com, MTV, de
> cd-winkelketens Virgin en Tower Records, en de internetprovider AOL.

brrr, TCPA..daar doe ik toch niet aan mee hoor :(

> Heymans waarschuwt echter voor overdreven optimisme: ,,Hoe kan een
> muziekwinkel op het Internet succesvol zijn als er zich net naast een
> winkel bevindt waar je alles gratis kunt krijgen?

Tja, en hoe komt het dan dat er nu veel bedrijven geld verdienen met Linux
e.d. dat gratis te downloaden is van het net, en waar CD'tjes van te vinden
zijn voor geen geld?

> [...]

> al worden vijftien miljoen cd's, omgerekend zo'n 200 miljoen liedjes per
> jaar verkocht via de 'gewone' platenwinkels.

Vergeet niet dat de service van Apple enkel in de VS is, nu nog enkel werkt
op Apple-PC's (dus slecht enkele % van de desktop-users), niet iedereen met
internet overweg kan, niet iedereen daar tijd voor heeft, er toch nog
enkele beperkingen zijn op die service,...dus toch nog niet zo slecht....

> Op twee maanden tijd zijn dat
> dus 33 miljoen tracks -- in een klein land als het onze. Ook in de VS
> vormt de verkoop van de Applewinkel maar een procent van de markt.''

Net als het aantal Apple computers...dat is zelfs veel als je weet dat niet
elke Appler die dienst gebruikt IMO...

> [...]
> cd-verkoop, maar nu al profiteren ze volop van de grote hoeveelheid
> internetgebruikers die een snelle internetverbinding willen om muziek te

En enerzijds wil de muziekindustrie een taks op lege CD'tjes terwijl ze
anderzijds ook nog eens zelf die CD'tjes produceert (Sony)...is dat niet
zowat hetzelfde?

> [...]

> die gaan kopiëren en moet nog eens auteursrecht betalen op auteursrechten

Vergelijkbaar met de software van sommige softwareproducenten waar je de
software in feite huurt voor veel geld i.p.v. koopt. Je huurt die muziek
dus eigenlijk...

> Vandaar hoop ik dat het downloaden NOOIT mag stoppen, integendeel ik hoop
> dat er een welvaart heerst op het net en dat mensen zoals nu nog steeds
> naar hartelust alles kunnen downloaden.

Zal ook niet gebeuren, enige wat gaat gebeuren is dat de muziekindustrie de
concurentie zo een duwtje in de rug geeft en zichzelf kapotmaakt :D

--
Mvg, Sander Devrieze.

Jabber ID : san...@amessage.de ( www.jabber.org )
Public Key: www.keyserver.net ( 0x73470923 )

Smurfosaurier

ongelezen,
28 jun 2003, 08:52:0428-06-2003
aan
Op vrijdag 27 juni 2003 12:51 schreef een zekere mh:

> [...]
> doen of gaat dit via Sabam voor de auteurs en via ? voor de artiesten.
> En wie gaat dan de opnamekosten, marketing, ...betalen?

Marketing: enkele dingen die ik in de toekomst zie gebeuren:
1) er komen online radiostations die enkel vrije muziek verspreiden.
(marketing) Omdat het vrije muziek is en omdat de consument die muziek ook
wil horen gaan na een tijd de gewone radiostations ook dergelijke muziek
uitzenden (en eventueel de stream overnemen op bepaalde momenten als dat
toegelaten is).
2) Het aantal vrije muziek op het internet (web&P2P) neemt drastisch toe en
zorgt op deze manier voor veel reclame.
3) De muziekmaffia maakt zichzelf onpopulair door allerlei maatregelen.
4) Met vrije muziek zal je veel meer kunnen doen wat het succes in de hand
werkt.
5) DJ's gaan vrije muziek draaien en mixen...weeral marketing.
6) Er komt (vrije) software met vrije muziek in (is al bezig)...marketing.
7) Vrije muziek gaat gebruikt worden in films.
8) ...

> Of misschien zoals het jaren zonder problemen heeft gewerkt: je betaalt
> aan 1 instantie (onrechtstreeks is dat de platenfirma) die met iedereen
> afrekent.

Nee, dank u, voor mij geen dictatuur graag.

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun 2003, 14:05:1428-06-2003
aan
Hey,

ik had al veel gehoord over p2p toestanden, maar vandaag was het echt de
eerste keer.

Ik heb kazaa gedownload en moet zeggen dat dat eigenlijk veel makkelijker
ging dan verwacht.

Groot was m'n verwondering dat ik effectief nrs helemaal gratis kon
beluisteren.

Tja, dat is dus werkelijk een cool systeem hé die kazaa.

www.kazaa.com

Zijn er nog andere gratis p2p sites?

A@pandora.be Dieter A

ongelezen,
28 jun 2003, 14:10:2828-06-2003

bericht news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> [...]
> eerste keer.
> Ik heb kazaa gedownload en moet zeggen dat dat eigenlijk veel makkelijker

zwanzer

> Groot was m'n verwondering dat ik effectief nrs helemaal gratis kon
> beluisteren.

écht ?

> Tja, dat is dus werkelijk een cool systeem hé die kazaa.
> www.kazaa.com
> Zijn er nog andere gratis p2p sites?

natuurlijk zijn er zo nog meer

knudde

ongelezen,
28 jun 2003, 14:15:3828-06-2003
aan
Koen Godderis wrote:

> Hey,

> www.kazaa.com

er is nog iets nieuws, je doet er op voorhand water in, een filter en
koffie en dat ding maakt automatisch koffie!
ze noemen het een koffiezet, het is fantastisch hoe het werkt!
En net zoals jouw klotemail OFF-TOPIC is.

KG, het grote radiogenie ontdekt nu ook wat de rest van de wereld al wist.
Nieuwe slogan voor 1FM: "niet van deze wereld"

sssssssssssssssssss

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun 2003, 14:45:1928-06-2003
aan

"knudde " <knu...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
>
> KG, het grote radiogenie ontdekt nu ook wat de rest van de wereld al wist.
> Nieuwe slogan voor 1FM: "niet van deze wereld"

HAHAHAHAHA ....

Ik koop m'n muziek, ik moet niet gaan schooien op kazaa zoals jij ;-)

Vandaar dat ik in die p2p systemen niet geīnteresseerd was. Nu ben ik er
eigenlijk nog altijd zeer weinig mee.

Maar vind het wel leuk voor de muziekindustrie dat daar alles gratis valt te
downloaden.

De kwaliteit van het geluid is in mp3 wel minder.

Jean

ongelezen,
28 jun 2003, 15:12:1528-06-2003
aan
Murkha schreef:

> Je hebt toch Kazaa lite?

SSST !! Laat hem maar wat zweten met al die spyware op zijn pc'tje.
Hopelijk zijn wij er dan even vanaf.

--
Gepost via http://news.radioinfo.be

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun 2003, 15:28:4628-06-2003
aan

"Murkha" <mur...@forpresident.com> schreef in bericht

> Dacht je nu dat je gratis kwaliteit ging krijgen?

Zal nog wel verbeteren hoor.

Ik heb hier eentje gedownload aan 192kps.

colour inside van tipical feat josh (als er iemand 'm wil stuur ik 'm door,
of mag dat niet? :-s)

was een dikke zomerhit in 95 in italie, was daar toen op vakantie met m'n
toenmalige vriendin, al die meiden kwamen gewoon klaar op dat nr ...
gelukkig was dat niet op mij, want zoveel kan ik nu ook weer niet aan :-s

Toch wel redelijk goeie kwaliteit hoor wat dat nr betreft.

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun 2003, 15:29:3428-06-2003
aan

"Jean" <Jean....@skynet.be> schreef in bericht

Te laat!

Heb kazaa er al afgenomen :-P

Visual-Hugo

ongelezen,
28 jun 2003, 16:04:3328-06-2003
message news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> [...]
makkelijker
> ging dan verwacht.
> Groot was m'n verwondering dat ik effectief nrs helemaal gratis kon

Heb je drie jaar in de ijskast gekampeerd? ;-)

> Tja, dat is dus werkelijk een cool systeem hé die kazaa.
>
> www.kazaa.com

Handen af van kazaa! Die pompt je PC vol spyware, onder andere het
infame Gator.
Gebruik de gekraakte KazaaLite http://www.kazaalite.tk/ - en fileshare
wordt niet spyshare.

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun 2003, 16:17:0628-06-2003
aan

"Visual-Hugo" <inv...@tired-of-spam.org> schreef in bericht

> "Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote in
> message news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> makkelijker
>
> Heb je drie jaar in de ijskast gekampeerd? ;-)

Nee, had daar geen behoefte aan.

Ik heb alle nrs die ik nodig heb en wil op cd.

Kazaa is voor mij gewoon ff fun om eens te downloaden.

Wou gewoon ff weten hoe die p2p toestanden er aan toegaan.

Koen

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun 2003, 16:18:5028-06-2003
> [...]

> message news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> makkelijker
>
> Heb je drie jaar in de ijskast gekampeerd? ;-)

Maar euh ... werkt kazaa verslavend?

Visual-Hugo

ongelezen,
28 jun 2003, 17:23:4028-06-2003
aan
"mh" <marcel....@bvf-ifpi.be> wrote in message
> [...]

[...]

Overgenomen uit de Netties blog : http://netties.skynetblogs.be (waar
u ook reacties kwijtkan).

Verleden week heeft u in een artikeltje bij NeTTies kunnen lezen hoe
het RIAA, de belangengroep van de platenmaatschappijen, van plan is om
mensen individueel te vervolgen die muziekbestanden downloaden via P2P
ruildiensten.
Bij The Register verscheen er afgelopen weekend een erg interessant
artikel over deze zaak. De schrijver, RedMonk, begint met te stellen
dat hij er absoluut voor is dat artiesten betaald worden voor hun
werk. Maar dat hij tegelijk gelooft dat het huidige bedrijfsmodel voor
muziek, en de prijsvorming ervan in het bijzonder, dringend aan
overdenking toe zijn

In de V.S. heeft immers de Federal Trade Commission in 2000 al beslist
(1) dat "de Amerikaanse gebruikers meer dan 480 miljoen dollar mייr
betaald hebben dan zij hadden moeten doen voor hun cd en andere
muziek, omwille van het prijsbeleid."
Het FTC besloot dat de Grote Vijf (Universal Music, Sony, Time-Warner,
EMI, Bertelsmann/BMG) samengespannen hebben om de prijzen kunstmatig
hoog te houden. Is het dan niet ironisch dat die zelfde bedrijven nu
de consument een lesje willen geven, omdat hij zou "stelen"?
RedMonk haalt ook een artikel aan uit Businessweek (2), waarin auteur
Jane Black de nieuwe campagne van het RIAA vergelijkt met een oorlog.
"De RIAA zal die winnen. Angst zaaien mag dan wel geen goede PR zijn,
maar het heeft meer resultaat dan onbekende softwarebedrijven
vervolgen."
Leest u zelf het hele artikel(3). Stof tot nadenken!

http://www.ftc.gov/opa/2000/05/cdpres.htm
http://www.businessweek.com/technology/content/jun2003/tc20030626_3034_tc078.htm
http://www.theregister.co.uk/content/6/31463.html

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be/

Chris Cleutjens

ongelezen,
28 jun 2003, 18:33:0828-06-2003
aan

"Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote in
message news:3efdf85d$0$307$ba62...@reader0.news.skynet.be...

Aan het aantal posts van u te zien?
Bij sommigen wel...
;-)
ceecee

Koen Godderis

ongelezen,
29 jun 2003, 05:32:5129-06-2003
aan

"Visual-Hugo" <inv...@tired-of-spam.org> schreef in bericht

Valt ook wat te vinden op grokster.com?

Lijkt me ook een p2p-site

Wie vult aan?

http://www.koengodderis.be/new/favo.pl?P2p-sites

Maurice ON4BAM

ongelezen,
29 jun 2003, 10:08:0429-06-2003
aan
On Sun, 29 Jun 2003 11:32:51 +0200, "Koen Godderis"
<koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote:

>Lijkt me ook een p2p-site
>
>Wie vult aan?

www.napster.com ;-)

Bye Maurice
--
Hamradio: ON4BAM / M0CIL / 9H3Z http://www.qsl.net/on4bam
Travelstories from Alaska, Scotland, South Africa,Iceland,

Michel Vanderfeesten

ongelezen,
29 jun 2003, 13:20:5529-06-2003
aan

"Maurice ON4BAM" <on4...@yahoo.com> schreef in bericht

> www.napster.com ;-)

En vroeger AudioGalaxy. Daar vond je nagenoeg alles!

Tegenwoordig zijn de populairste p2p-diensten volgens mij nog steeds Kazaa
en WinMX.

Michel

Ghingis Khan

ongelezen,
29 jun 2003, 13:51:2229-06-2003
aan

"Michel Vanderfeesten" <michelvan...@NOSPAMwanadoo.be> schreef in
bericht news:bdn766$1dukd$1...@sinclair.be.wanadoo.com...
Maar je vergeet wel de url te vermelden ;-)

http://www.winmx.com

Michel Vanderfeesten

ongelezen,
29 jun 2003, 18:00:3429-06-2003
aan

"Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> schreef in bericht

> Maar je vergeet wel de url te vermelden ;-)
>
> http://www.winmx.com

Ik neem aan dat Koen die zelf wel zou kunnen vinden ;).

Michel

Delimonator

ongelezen,
8 jul 2003, 10:08:5108-07-2003
aan
damn waarom downloaden jullie niet via smshits????

> [...]

niet
> alleen momentaan maar ook qua uitgangspositie voor de lange termijn.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 06:18:2723-07-2003
aan
Yeah Yeah,

Ge steelt en alst u allemaal te duur is, blijft er dan met uw fikken vanaf.
Wees blij da ge ni in een land woont waar ze u ne kogel door het hoofd
schieten als ge andere mensen hun loon besteeld, kzou ni te hard klagen over
taksen of ondemocratische bullshit op vlak van prijzen, hier in Belgiė zijn
we de wereld al te rijk ... Ge zou is moete weten hoeveel mensen er afzien

Gij moet de prijs ni bepalen als consument, gij moet kopen waar ge uw geld
in wil investeren.
En alst u ni aanstaat is da uw volste recht het NIET te kopen. Maar daarom
moete het nog ni illegaal toch downloaden om het dan maar toch te hebben +
dat ge mensen die daar aan meewerken geen loon verschaft! Uw mentaliteit is
echt even arrogant als diene taks op de cdrs!
Get the point ? Ge zijt gezinnen die van de muziek leven aan't bestelen laat
dat duidelijk zijn!
En als't uwe frank ni waard is gaat dan op een ander zagen, maar blijft
tenminste van het illegaal downloaden weg.
En als de muziekindustrie tenonder heeft gedaan wil dat nog altijd niet
zeggen dat gij het recht hebt om
mensen te bestelen die nog niet eens iets met u te maken hebben!

Just Pay For It, You Like, Or Take A Hike.

Wa is da toch met al die mensen die klagen over de prijs, alst te duur is
dan koopte da toch gewoon ni.
Ge kunt ni alles hebben in't leven ... Maar das nu eenmaal een
mentaliteitsprobleem van vele mensen!
Waarom zoude In GODSNAAM een 2de copy willen van iet da ge gekocht hebt? Dat
snap ik niet ...
"Voor In den auto,hé" -> HAHAHAHA, suuure, da zijn zo van die idiote
argumenten die er geen zijn.
Doet de moeite dan om de originele te koesteren en heb uit uw cdspeler thuis
mee te nemen naar buiten en
in da gleufke te duwen in uwen auto hé!

Don't Copy, Buy The Original ...
Be IN, Buy It In ...

RESPECT THE ARTISTS!

Alst u allemaal een beetje teveel verbruiksmuziek begint te worden moete het
ook ni downloaden, tegen da
ge het gedownload hebt ist al passé dus waarom zoude het dan toch willen
hebben ? ah wacht ik weet het ...
hebberigheid ?

zielige mensen eigenlijk hé ... in deze tijd ...
we zijn de economie aant verkloten door onszelf voorbij te lopen ...
beetje meer respect en trots t.o. ons eigen producten zou geen kwaad kunnen!

"Delimonator" <devy.van....@pandora.be> wrote in message

Stargazer

ongelezen,
23 jul 2003, 07:08:3423-07-2003
aan

> [...]
> argumenten die er geen zijn.
> Doet de moeite dan om de originele te koesteren en heb uit uw cdspeler

Tuurlijk ... ik ga m'n originele, duur betaalde CDkes in de CD-houder van
mijn auto steken, zodat ze door de extreme hitte van de zomer of koude van
de winter zo vlug mogelijk naar de kloten gaan en dan koop ik natuurlijk
opnieuw zo'n origineel exemplaar, want dan heb ik ten minste het CD-doosje
met bijbehoren als reserve moest er iets mee gebeuren (koffie/soep/etc.) ...

<zucht> ...

cp : Trees - The Garden of Jane Delawney (originele CD) <g>

Hayek

ongelezen,
23 jul 2003, 07:10:0423-07-2003
aan

Akkoord met uw stelling, maar waarom moet ge dan
1x de LP betalen en nog eens de volle pot voor de
cd ? En als het effe kan nog eens voor de dts of
dvd-audio versie ?

BTW: ik kan de sacd versie niet beluisteren
onderweg want er is geen enkele mobiele speler
beschikbaar.

Niet meer kopen dus.
Zijn de artiesten daarmee geholpen ?

De platenindustrie is niet slim héé.
Jaren geleden al heeft men een betalend
net-distributie systeem voorgesteld. Maar ze
wilden er niet van weten. Liever jaren laten
zoeken in platenwinkels, dan de klant ter wille te
zijn. Dat kost hun nu veel geld.

De techniek heeft hun veel geld opgeleverd omdat
die distributie mogelijk maakt, en nu maakt de
techniek dat ze wat minder verdienen. De bluts met
de buil. En dat minder verdienen is feitelijk
alleen maar gebaseerd op "het geld dat ze zouden
hebben als alle piraten zouden kopen", wat in de
praktijk niet is. In mijn jeugd namen wij ook
alles op een cassetterecorder op, en alleen de
platen die we het liefst hoorden kochten we. Een
platenspeler was ook omzeggens niet onderweg te
gebruiken.

> [...]
> ni downloaden, tegen da ge het gedownload hebt
> ist al passé dus waarom zoude het dan toch
> willen hebben ? ah wacht ik weet het ...

Het idee hebben dat je die muziek kan spelen op
het moment dat je past. Wat je in de praktijk
bijna nooit doet. Daarom ben ik gestopt met cd's
te kopen. Je luistert er toch nooit naar. Het is
zelfs makkelijker van een track te kazaa-en dan in
mijn eigen verzameling te gaan zoeken.

Ik weet nog dat vroeger de mensen een plaat
aanvroegen bij de radio, en dan de bandrecorder
klaarzetten om die dan op te nemen. De
platenindustrie heb ik toen niet horen loeien,
tenzij straalbezopen in een duur bordeel.

Uwe Hayek.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 07:37:3223-07-2003
aan
Hayek wrote:
>Niet meer kopen dus.
>Zijn de artiesten daarmee geholpen ?

Tim:
Maar met te copyen ook niet ... dus moet men met z'n fikken eraf blijven.
Als men het niet kan spelen door hardwarematige redenen,
of het niet kan betalen, is dat geen reden om te kopieëren!

Hayek wrote:
> [...]
> net-distributie systeem voorgesteld. Maar ze
> wilden er niet van weten. Liever jaren laten
> zoeken in platenwinkels, dan de klant ter wille te

Akkoord, maar nog altijd geen reden om het systeem te bestelen hé.

Hayek wrote:
> [...]
>klaarzetten om die dan op te nemen. De
>platenindustrie heb ik toen niet horen loeien,
>tenzij straalbezopen in een duur bordeel.

AUB mensen toch, laat het duidelijk zijn :
Vroeger was het niet in die mate dat men in bulk een volledige
platenverzameling kopieëerde en dit in perfecte kwaliteit.
Het is geen argument weet je, het is plantrekkerij-praterij.
Men haalt nu de volledige collectie van die bepaalde artiest van het
net in enkele minuten! Dat is crimineel gewoon! Het gaat niet meer
om wat de muziek verteld het gaat om het hebben!
Vroeger zat men aan de radio gekluisterd om die ene schijf te horen en op
een miserabel tapeke te kopieëren dat na verloop van tijd toch tussen de
slingerverzameling in de kerstboom kon plaatsnemen.
Nu ist gewoon heel de album binnen halen, en who cares wat er eigenlijk
opstaat.
Het gaat hier over een mentaliteitsprobleem t.o. muziek en zijn artiest.
Men spreekt altijd over "de platenfirma's" maar wees er zeker van dat
binnen ettelijke jaren deze ofwel gewoon niet meer bestaan of een andere
functie gaan krijgen. Platenfirma's zijn meestal gewoon managemensen die
poen zien in een contract meer niet. Soms zit er hier en daar nog wel eens
een persoon tussen die weet wat muziek of muziekale-originaliteit inhoudt.
De discussie voor mij is dat er geen respect meer uitgaat naar de artiest
zelf die meestal 2x bestolen word in dit mankgelopen systeem!

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 07:40:2123-07-2003
aan
> [...]
>
> <zucht> ...
>

> cp : Trees - The Garden of Jane Delawney (originele CD) <g>

Ja sé ik kan er ook ni aan doen dat gij vergeet achtig zijt of de onhandige
zijt. Dat is echt de zorg niet van de verkoper, als jij je computer doet
crashen omdat jij een leek bent heb jij ook niet het recht om een in de
winkel te gaan stelen. Het is een idioot leeg argument dat niet eens het
minste reden geeft om kopieëren te legaliseren!

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 07:45:0723-07-2003
aan
Wat ik er nog aan wilde toevoegen:
Als jouw cd kapot gaat om de vernoemde redenen is dat voor mij het bewijs
dat jij niet de waarde van je muziek collectie kunt vatten, omwille van het
feit je er niet eens de minste zorg voor zou willen dragen!

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 07:48:3623-07-2003
aan

"supertonicdesign.com" <in...@supertonicdesign.com> schreef in bericht

> [...]
> Als men het niet kan spelen door hardwarematige redenen,
> of het niet kan betalen, is dat geen reden om te kopieëren!

Of gewoon niet kopen, wedden dat de prijs ineenzakt ?

> Tim:
> Akkoord, maar nog altijd geen reden om het systeem te bestelen hé.

Als een syteem bestolen kan worden is er iets mis met het systeem.

Nu haalt men binnen wat men ander *nooit* zou kopen.

--
Ghingis Khan
Welcome to the North America-Mongolia Business Council

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 08:19:2723-07-2003
aan
---------------------------

Hayek :

> Of gewoon niet kopen, wedden dat de prijs ineenzakt ?

Tim :
Neen want mensen die respect hebben zullen het wel nog kopen
en indien die er niet zijn wil het zeggen dat de vraag naar muziek is
afgenomen, algemeen buiten het kopieëren om. Dat is dan een
ander probleem dat niet meer terzake doet ..

---------------------------

Hayek :

> Als een syteem bestolen kan worden is er iets mis met het systeem.

Tim:
Dat moet je mij niet vertellen daarom deze discussie hé :p LoL !!

---------------------------

<*knip*>

Hayek

> Nu haalt men binnen wat men ander *nooit* zou kopen.

Tim:
What's the point dan om het te beluisteren ...
Dat is nu net het probleem... Mensen downloaden maar tegen de sterren op en
weten nog niet eens WAT het is! Laat het dan toch gewoon met rust en als je
het dan toch uiteindelijk doet en wil het bijhouden KOOP HET DAN !
cfr : mentaliteitsprobleem ivm internet en respect t.o. de artiest

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 08:30:2223-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 11:48:36 GMT, "Ghingis Khan"
<ghingi...@mail.co.kr> wrote:

>Of gewoon niet kopen, wedden dat de prijs ineenzakt ?

Dat doet ie nu al. Eens de budget CDs opzoeken en meestal vind je er
wel enkele die je 10 jaar geleden wilde kopen, voor 1/4 van de prijs
:-)

>Als een syteem bestolen kan worden is er iets mis met het systeem.

Of dringend toe aan een upgrade. Vroeger was het vrijwel onmogelijk om
CDs deftig te copieren, of toch een heel dure zaak.
Niet dat ik hiermee aanspoor om te gaan copieren omdat het nu eenmaal
zoveel gemakkelijker gaat.
Maar een systeem dat verouderd is laat zich hier makkelijker toe
leiden.

Nu is het tegenwoordig ook gemakkelijker voor een artiest om zich via
zichzelf te profileren, en veel goedkoper dan vroeger (apparatuur is
in prijs gezakt). Dan krijgt hij hogere directe inkomsten dan via zijn
platenfirma. Promotiegewijs zal ie het wel moeilijker hebben omdat ie
er niet zomaar even 10 miljoen kan insmijten. Maar de koek die ie
krijgt van 1 CD ligt ook pakken hoger.

Promotie kan heel sterk gebeuren via "word-of-mouth" en het
beschikbaar stellen van wat downloadbare tracks op zijn site of zo.
Als ie een beetje goed is dan zou het wel eens kunnen lukken. We
krijgen misschien geen Jamiroquai toestanden met 5-10 Porsches of
Ferraris, en zelfs moet ie er misschien nog een extra job voor
inkomsten voor uitoefenen. Maar gaat het voor de artiest uiteindelijk
niet om zijn muziek? Dat er mensen te horen krijgen wat ie gemaakt
heeft?

Ja inderdaad. Als een industrietak overbodig wordt dan zal er een
overvloeiing gebeuren naar andere takken. Ofwel kunnen ze proberen
meedingen met de tijd.

Ikzelf ben sysadmin, en zie het heel goed gebeuren dat ik ooit wel
eens zal moeten afvloeien omwille van genoeg automatisering. Ik zal
het er maar moeten bijnemen, en ergens anders werk moeten zoeken.
Ofwel proberen bijbenen met de huidige technologie zodat ik dan op
andere systemen mijn weg kan vinden.

Ofwel zijn de muzikanten slimmer en zorgen ze er voor dat het niet tot
2x komt.

>Nu haalt men binnen wat men ander *nooit* zou kopen.

Soms wel. Als het deftig genoeg is dan zal de fan de muziek wel kopen.

Chris.

(enough ranting :-)

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 08:35:1923-07-2003
aan

Wat is dat nu voor argument? Ik heb de optie niet om te kiezen welke
CD-speler er in mijn wagen zit. Er is genoeg brol op de wereld en ik
heb geen zin om krassen te vinden op mijn originele CDs omdat die
speler niet goed tegen schokken kan.
Dit heeft niks met onhandigheid of vergeetachtigheid te maken.

Jij gaat liever een stuk of 10 CDs opnieuw gaan kopen wanneer ze in
jouw wagen inbreken en je CD-tray meepikken?
Ik niet, ik copieer ze liever op een paar CDRs en neem die in de
plaats mee. En nu omdat er een paar zitten te zagen mag ik dus extra
tax betalen op die blanco CDs, waar ik muziek (of software) op zet
waarvoor ik reeds tax heb betaald.
Wie zijn hier nu de dieven?

Chris.

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 08:36:5123-07-2003
aan

Neem maar al je originele CDs mee in de wagen en zet die 's nachts
maar in hartje Brussel/Antwerpen/(Grote Stad).

Chris.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 08:56:5823-07-2003
aan
Christopher Ranschaert :

Ofwel zijn de muzikanten slimmer en zorgen ze er voor dat het niet tot
2x komt.

Ik bedoel als dat de muziekant moeilijk zijn muziek zonder de platenfirma's
aan de man krijgt, alsook gedistribueerd krijgt.
Daar verliest ie een groot percentage van zijn inkomsten aan omwille van de
kost of het afgestane percentage. Daarbij komt nog eens het gekopieëer dat
zijn verkoop doet dalen, waardoor er geen investering meer mogelijk is van
zijn kant uit of door de platenfirma's in de artiest!

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 08:58:3623-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

> Neem maar al je originele CDs mee in de wagen en zet die 's nachts
> maar in hartje Brussel/Antwerpen/(Grote Stad).

*zucht ... "AL" ? dj in car ofzo?
selectief misschien cd's meenemen. en dan nog uwen auto zal erger zijn als
ze die kapot slagen of stelen hoor, misschien wel omdat die dief dacht dat
hij het recht op uw auto had ! HAHAHAHA

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 09:01:4623-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

> [...]
> waarvoor ik reeds tax heb betaald.
> Wie zijn hier nu de dieven?

Just Pay For It, You Like, Or Take A Hike.
-> geldt ook voor hardware weet ge ...

als ge beter wil hebben, investeer er dan in, anders boltem ...
Kwaliteit in't leven is ni goekoop, platenfirma's en de artiest zijn niet
verantwoordelijk voor uwen brol da gij koopt ...
Dat is uw eigen verandwoordelijkheid, maar dat is percies moeilijk voor
onder ogen te hebben ...

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 09:06:4423-07-2003
aan

Er zijn verschillende manieren om het aan te pakken, en eerlijk gezegd
ik zou het ook niet weten dewelke effectief zullen zijn.
Maar voor de muzikant is het belangrijk dat hij/zij en zijn/haar
muziek gehoord wordt. Veel werk steken in promotie dus. Kan leiden tot
veel optredens. Als ze een beetje goed zijn dan vormt er zich een
kerngroep van fans. De start van een word-of-mouth promotie misschien?

Het probleem voor de meesten is dat ze denken dat ze via een of ander
contract direct "binnen zijn" en de 2e Michael Jackson zullen worden.
Ze staren zich blind op het geld. Op die manier krijgen we een
overvloed aan crap op de markt, omdat bepaalde zaken eenmaal goed
verkopen, en dan krijgen we een hoop wannabe's..

Misschien dat wat een 1928 voor de economische beurzen was misschien
hier ook wel eens op zijn plaats zou kunnen zijn, kwestie van al het
gort kwijt te spelen, en de kwaliteit van de muziek weer wat omhoog
getrokken wordt :-)

Chris.

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 09:07:4923-07-2003
aan

Tjah, nog nooit inbraak gehad zeker?

Chris.

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 09:11:1023-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 15:01:46 +0200, "supertonicdesign.com"
<in...@supertonicdesign.com> wrote:

>Just Pay For It, You Like, Or Take A Hike.
> -> geldt ook voor hardware weet ge ...

Pech dat ik niet kan kiezen wat er in mijn lease-wagen zit.

>als ge beter wil hebben, investeer er dan in, anders boltem ...

Geen mogelijkheid toe.

>Kwaliteit in't leven is ni goekoop, platenfirma's en de artiest zijn niet
>verantwoordelijk voor uwen brol da gij koopt ...

Ik koop geen brol want ik koop nog nauwelijks muziek :-)
Ik voel me ook niet geneigd om die dan plots te gaan downloaden.

>Dat is uw eigen verandwoordelijkheid, maar dat is percies moeilijk voor
>onder ogen te hebben ...

Jij hebt precies moeite om de andere kant van de medaille (die van het
oogpunt van een consument) ook eens te bezien.

Ik wens je veel succes, je doet maar wat je wil. Maar als je geen
feeling hebt voor je consumenten ga je niet veel verkopen, vrees ik.

Chris.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 10:15:5723-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert" <hap...@hotmailX.com> wrote in message

> Pech dat ik niet kan kiezen wat er in mijn lease-wagen zit.

> Geen mogelijkheid toe.

Tim:
(nogmaals) dat jij een lease-wagen bezit is niet het probleem van de
muziekindustrie

> Ik koop geen brol want ik koop nog nauwelijks muziek :-)
> Ik voel me ook niet geneigd om die dan plots te gaan downloaden.

Tim:
Dan ben jij een eerlijke consument, wat betreft de muziek :
ieder z'n smaak. Maar ik geef je gelijk wat betreft de doosnee muziek van
vandaag
wegwerpmuziek is. Dat geeft natuurlijk nog altijd geen reden om te kopieëren
en
te downloaden (mochten we die toer weer op gaan)

> [...]
>
> Ik wens je veel succes, je doet maar wat je wil. Maar als je geen
> feeling hebt voor je consumenten ga je niet veel verkopen, vrees ik.

Ik ben geen verkoper, maar een consument die respect heeft voor de artiest
en de economie in z'n land.
studentje by the way :-p, ik moet mijn geld ook ergens zien vandaan te halen
en krijg het niet cadeau, maar
heb respect t.o. anderen die ook iets proberen te verwezelijken.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 10:33:3323-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

> Tjah, nog nooit inbraak gehad zeker?
>
> Chris.

Tim:
Als ik beveilig beveilig ik goed, en alst in mijnen auto is weet ik da ze ni
veel zullen vinden. Mits ik met een krot rij om die reden. Maar ik klaag dan
ook niet verder; van een ander heeft beter of meer. Ik moet gene dikke
vetten bak hebben of nen johnnenbak van hier tot in jakamakka. Als we met
minder tevreden zouden zijn, waren we niet over piraterij bezig.

Het is een levensvisie en een mentaliteit wat de mensen tot stelen aanzet.
Draag zorg voor weinig en hoe meer ge hebt hoe meer last en geld er moet
vloeien om het rond te krijgen.

The point is, het heeft geen zin om uwen auto als argument te gebruiken om
cd's te mogen kopieëren. Het is misschien de fout van de platenfirma's or
whoever, dat gij uw schijfke ni kunt afspelen in uwe
"leased-car-crappy-cdspeler", maar daarom moogde gij nog altijd niet stelen
omdat gij da persééééé in uwen auto wil luisteren. snappie?

Het enige dat ik kan zeggen om u verder te helpen zou zijn (even afstompend
als uw leased car antwoord) Leased uwzelf is een krot auto met een degelijke
installatie in. Trouwens een krot koopte, dan hebde geld voor een degelijke
installatie. Anders zijt ge geen muziekliefhebber...
En als ge daarbij nog geld wil investeren in ne schonen auto kan ik u daar
alleen in prijzen dat ge ook daarbovenop een geweldige autoliefhebber zijt
waardoor 2 industrietakken u ongeloofelijk dankbaar zullen zijn voor uw
aankoop. And kick that shitty leased car out of the door en ga met de fiets,
walkman op, and face the long road! DAT noem ik opoffering voor uw muziek !
Leased-car MY ASS

Stelen is erger dan uw gat in nen bak met een crapcdspeler in!
Buy quality, PAY FOR IT ! of ga tevoet en luister uw favoriete cd gewoon
thuis in uwe luiezetel !

Emmanuel Wildiers

ongelezen,
23 jul 2003, 11:05:3523-07-2003
aan
<knip>

Je bekijkt wel maar één kant van de medaille.
Ik kocht tot een 5tal jaren geleden nooit een cd. Van de 1 of 2 singles die
je op de radio hoort heb je nooit een goed beeld van de volledige cd, en (in
die tijd) 600fr. uitgeven voor een paar degelijke nummers vond ik onzin.

Door mp3 had je de mogelijkheid om EERST een cd te beluisteren, en als je
hem goed vond te gaan kopen. Resultaat: ik downloadde altijd eerst de cd,
als ik hem goed vond ging ik hem kopen. Heb ettelijke tientallen cd's op die
manier aangeschaft en heel veel nieuwe groepen leren kennen die op de radio
geen playtime krijgen.

Tegenwoordig download ik niets meer (heb teveel schrik omdat ze de kleine
downloader ook beginnen aanpakken), resultaat: heb het laatste jaar geen
enkele cd gekocht.

Misschien ben ik een uitzondering, maar in mijn geval heeft mp3 de
muziekindustrie zeker niets geschaad, integendeel. Ben ik nu een dief?

mvg,
Emmanuel

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 11:09:5023-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 16:33:33 +0200, supertonicdesign.com wrote:

> [...]
> dikke vetten bak hebben of nen johnnenbak van hier tot in jakamakka. Als
> we met minder tevreden zouden zijn, waren we niet over piraterij bezig.

Ik heb ook genen dikke vette johnnybak van hier tot in jakamakka. En dat
doet er nu eenmaal niet toe. Wat er wel toe doet is dat ik niet kan kiezen
voor een installatie die eventueel wel die CDs zou kunnen afspelen, omdat
die werd meegeleverd met de wagen, snappie?
En ook heb ik zo geen keuze qua alarmsysteem te hebben of niet. Dus ga ik
mijn originele CDs nooit in mijn wagen meenemen. Of neem jij telkens de
jouwe mee in je jaszak als je gaat winkelen?

> [...]
> "leased-car-crappy-cdspeler", maar daarom moogde gij nog altijd niet
> stelen omdat gij da persééééé in uwen auto wil luisteren. snappie?

Dat is nu net het probleem. Ik kan mijn gekochte CDs niet meer afspelen in
mijn wagen omdat ze niet meer voldoen aan de officiele CD standaard. Ik
word geforceerd om die zelf-gekochte muziek te copieren wil ik ze nog in
mijn wagen kunnen afspelen. Of gaat de muziekindustrie mij dicteren waar
ik wat mag beluisteren?
En dan moet ik er nog maar eens tax op bijbetalen.
Jij vindt dit dan eerlijk?

> [...]
> afstompend als uw leased car antwoord) Leased uwzelf is een krot auto met
> een degelijke installatie in. Trouwens een krot koopte, dan hebde geld

Ik kies die leasewagen niet, mijn bedrijf doet dat. Ik heb geen keuze.

> [...]
> aankoop. And kick that shitty leased car out of the door en ga met de
> fiets, walkman op, and face the long road! DAT noem ik opoffering voor uw

Ga jij elke dag maar van Aalter naar Brussel en terug fietsen dan en 24/24
7/7 standby zijn :-)

> Stelen is erger dan uw gat in nen bak met een crapcdspeler in! Buy
> quality, PAY FOR IT ! of ga tevoet en luister uw favoriete cd gewoon thuis
> in uwe luiezetel !

Ik steel niet. Ik word wel 2x tax aangerekend (21% op CDs en dan nog die
blanco-CDR tax die er bijgekomen is) voor iets wat ik eerlijk koop en wil
kunnen beluisteren.

Wake up and welcome to the real world.

Chris.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 11:37:3723-07-2003
aan

> [...]
> het dan toch uiteindelijk doet en wil het bijhouden KOOP HET DAN !
> cfr : mentaliteitsprobleem ivm internet en respect t.o. de artiest

Heb je gelijk in, maar ik heb één probleem.

Ik koop niet graag een kat in een zak.

Ik betaal niet graag 20 en meer euro voor 1 liedje welk ik graag hoor.

Ik stel graag mijn eigen ceedee's samen, uit ceedee's welke ik gekocht heb,
en ook DAT is verboden;

Je hebt gelijk als je zegt *koop* het, maar waarom zou ik er 2 , 3x
voor moeten betalen ?

Hetzelfde liedje staat soms op Ceedee1 ceedee2 ceedee3 etc etc

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 11:53:1523-07-2003
aan

"Emmanuel Wildiers" <ewil...@hotmail.com> wrote in message

U bent te eerlijk voor deze wereld ...
Aldus een uitzondering ...

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 11:56:2323-07-2003
aan
> Ik stel graag mijn eigen ceedee's samen, uit ceedee's welke ik gekocht
heb,
> en ook DAT is verboden;

Daar heb je het dus mis !!
Kopieëren voor eigen gebruik houdt in dat je de originele in bezit hebt,
aldus gekocht. Dat mag wel mits je de originele bvb in de kast hebt liggen
en je perséééé deze in de auto op zo'n prulcdspeler wilt beluisteren ...

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 11:55:2023-07-2003
aan

Deze prulcdspelers zijn van betere kwaliteit dan de vroegere CDspelers,
mijn beste. Het zijn de huidige uitgebrachte CDs die niet meer voldoen aan
de afgesproken CD-standaard tussen de grote hardware fabrikanten.

Chris.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 12:10:1223-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

[...]

Bon, dus ...
wat betreft je installatie en je auto moet je gewoon zien dat jouw bedrijf
je bullshit geeft en dat je daarom niet de artiest van je favo muziek daarom
moet bestelen, punt uit.
Wat betreft of ik muziek in m'n jaszak meeneem als ik het huis uit ga :
altijd, mits ik een cdplayer heb, van degelijke kwaliteit :p :p :p

"Christopher Ranschaert"

[...]

<quote Christopher Ranschaert>

[...]

Wees nu eerlijk, die BTW is niet voor de artiest of voor de platenfirma.
Ga bij de overheid je beklach doen, en respecteer ondertussen de artiest die
momenteel aant verzuipen is in de schulden!
Muziek is kunst, wat tegenwoordig niet meer echt het geval is, maar als je
iets goed, mooi acht, dan is het je geld waard ipv het te stelen. Niet?
Iedereen wil het betalingsprobleem altijd op iemand of iets anders steken,
maar als het te duur is begin er dan toch niet aan en luister radio, dat is
goedkoop. En als je dat te afstompend vindt zet'm dan af en ga een boek
lezen. Oh wacht ... 6% btw aaarggghhhh !

Wees blij dat je in een land woont met degelijk welvaart en een degelijk
sociaalzekerheidstelsel! Een bijdrage via de btw is niet teveel gevraagd
veronderstel ik ? Dat je handen er nog niet afgekapt zijn omdat je iemand
bestolen hebt !

Men moet beseffen dat men geld moet neertellen ook voor muziek!
Of het nu aan 21% btw of 100000% btw is dat geeft je niet de toelating om
het te stelen. Of ga jij ook een auto stelen in de ferarri garage omdat je
cdplayer je cds niet wil spelen ? Of maybe is die auto wel met wat geluk aan
6% btw ? Je kunt altijd proberen ...

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 12:21:0623-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

> Deze prulcdspelers zijn van betere kwaliteit dan de vroegere CDspelers,
> mijn beste. Het zijn de huidige uitgebrachte CDs die niet meer voldoen aan
> de afgesproken CD-standaard tussen de grote hardware fabrikanten.

En trust me de cds die nu in productielijn zitten zijn van perfecte quality!
Die autocdspelers die ge er "gratis" bijkrijgt da zijn broodroosters en meer
niet. Koop iets degelijk, ik heb geen problemen hoor, lees : NOOIT !

Ennnn indien toch prul in de auto, geen prul op cd :
Voila koop nu de ORIGINELE cd, copy hem (jaja en legaal man!) op een
eigen-frisse-funky-fancy-gefikte-dikke-fatso CDR en alles is toch opgelost?
15fr voor cdrke ? auch man erg hé ...
(Dit is natuurlijk niet weggelegd voor de egocentische-portefeuille-kijkende
budgetspaarders!)

Ik zeg het ofwel heb je iets voor je muziek over of wel blijf je er gewoon
weg af! En als je echt de muziek wil horen ga dan naar iemand zoals vroeger
die de vinyl heeft en lekker chillen met een pint erbij en een goeie babbel.
Dat is eigenlijk waar de muziek om gaat. Een boodschap, die mensen bij
elkaar brengt. En nu ... nu download iedereen alles luisterd het ne keer en
that's it. Muziek is meer dan dat ...

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 12:36:3723-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 18:10:12 +0200, supertonicdesign.com wrote:

> [...]
> wat betreft je installatie en je auto moet je gewoon zien dat jouw bedrijf
> je bullshit geeft en dat je daarom niet de artiest van je favo muziek

Waarom beschuldig je mij er telkens van dat ik muziek steel?
Ik heb dat nergens aangegeven dat ik constant zit te downloaden.
Ik doe dit niet. Heb ik toch al verschillende keren gemeld, dacht ik.

> Wat betreft of ik muziek in m'n jaszak meeneem als ik het huis uit ga :
> altijd, mits ik een cdplayer heb, van degelijke kwaliteit :p :p :p

Ah dan als je gelievde CDplayer plots de niet-standaard cds niet meer
afspeelt koop je een nieuwe?

> [...]
> veronderstel ik ? Dat je handen er nog niet afgekapt zijn omdat je iemand

Alweer.

> Men moet beseffen dat men geld moet neertellen ook voor muziek! Of het nu
> aan 21% btw of 100000% btw is dat geeft je niet de toelating om het te
> stelen.

Nog maals.

> Of ga jij ook een auto stelen in de ferarri garage omdat je

Nog eens?

> cdplayer je cds niet wil spelen ? Of maybe is die auto wel met wat geluk
> aan 6% btw ? Je kunt altijd proberen ...

Omdat ik jouw standpunt niet volg ben ik plots een dief?

Chris.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 12:45:2423-07-2003
aan

En wie gaat dit in *mijn* kast komen controleren ?

Denk je nu echt dat ik iedereen van de IFPI en consoorten
toegang ga verlenen tot mijn prive vertrekken ?
Keep on dreaming.

Prul CD speler ?
Ik denk dat uw ganse 'thuis digitale geluids installatie' zoveel kost
als één luidspreker in mijn autoke.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 12:47:1223-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert" <remo...@email.ad> schreef in bericht

Zeer juist, zeer juist.

Zelfs de muziek is geen muziek meer, zonder electronika, zijn het gewoon
roeste boomzagen en kettingzagen welke men te horen krijgt.

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 12:38:0123-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 18:21:06 +0200, supertonicdesign.com wrote:

> [...]
> quality! Die autocdspelers die ge er "gratis" bijkrijgt da zijn
> broodroosters en meer niet. Koop iets degelijk, ik heb geen problemen

Jaja, maak dat de kat maar wijs. Men gaat over op goedkopere CDrom
spelers, die een betere error-correctie hebben dan hun vroegere audio-only
broertjes. Net daar zit em het probleem.

> [...]
> opgelost? 15fr voor cdrke ? auch man erg hé ... (Dit is natuurlijk niet
> weggelegd voor de egocentische-portefeuille-kijkende budgetspaarders!)

Wat denk je dat ik al de hele tijd zit uit te bazuinen? Of valt nu pas je
ex-frank? Jij verdient je geld nog niet neem ik aan.

> [...]
> vroeger die de vinyl heeft en lekker chillen met een pint erbij en een
> goeie babbel. Dat is eigenlijk waar de muziek om gaat. Een boodschap, die

Exactly my point. En niet de platte commerce van tegenwoordig.

> En nu ... nu download iedereen alles luisterd
> het ne keer en that's it. Muziek is meer dan dat ...

Blijkbaar is de huidige kwaliteit niet genoeg meer om het effectief aan te
schaffen. En dan spreek ik niet voor mezelf maar in't algemeen.

Chris.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 12:48:1623-07-2003
aan

> [...]
> elkaar brengt. En nu ... nu download iedereen alles luisterd het ne keer en

Wat is dan het probleem ?

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 12:52:3323-07-2003
aan

> Wees nu eerlijk, die BTW is niet voor de artiest of voor de platenfirma.
> Ga bij de overheid je beklach doen, en respecteer ondertussen de artiest die
> momenteel aant verzuipen is in de schulden!

Kleinere villa zetten, ipv BMW 7 reeks, een gewoon Peugeotje.

Werken en geen schulden maken. Opperste gebod.

Die 12 eurocent zijn ook voor de belasting, welke ik op een
DATA CD moet betalen ?

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 13:00:0223-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert" <remo...@email.ad> wrote in message

Ik denk dat je me wel begrijpt ... dat je niet tegen de platenfirma's moet
beginnen klagen en er maar moet beginnen op los copyen (who ever) omdat je
cdplayer het cd'tje niet aan kan. Ik heb nog nooit maar dan nog werkelijk
NOOIT last gehad van een cd die niet in een van mijn players wilde afspelen.
Zelfs die goude oude krotdeck van de eeste lading in jaren stillekes speelt
al mijn cds zonder tegenwerken. Wat maar wil zeggen als je een beetje uit je
doppen kijkt koop je kwaliteitsproducten voor een goede prijs.
Ik geef voor een portable cdplayer niet minder dan 4000fr uit hoor. Al zou
je er best goede onder die prijs hebben. Ik heb hier een djdeck staan van
rond de 50ton in der tijd. Nog nooit enig probleem mee gehad. Snap je waar
ik naartoe wil. Die stereo all in one vanuit de fnack is rijp voor de
vuilnisbak!
Zaag dan niet en besteel uw artiest dan niet omdat je je hebt laten omkopen
die dag in de fnack voor zo'n plastiekrommel dink dat mooier oogt dan dat
het beluisterd kan worden!
Dus kom aub niet af met argumenten waar ik telkens weer op moet zeggen dat
het de muziekindustrie niet aangaat wat de consument van rommel koopt om
zijn muziek te beluisteren, en als jij nu net pech hebt in je geleasede auto
zo'n prul dink te hebben, dan heb je gewoon geen keus om de radio op te
zetten of gewoon eens rustig te genieten van de rit.
Hoe je het ook draait of keert het is stelen en zal nooit juist zijn. Al de
consument zich bestolen voeld is dat zijn eigenschuld, dan heeft hij niet de
juiste koop gedaan.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 13:09:3123-07-2003
aan
Dan zijn we het eens over al een heel boel!

De muziek is wegwerp muziek (waar ikzelf ook deel van uitmaak).
Maar langs de andere kant is het geen reden om artiesten te bestelen.
Dat de hardware soms z'n wensen overlaat, hangt af van andere factoren
dan van de mensen die achter de muziek zelf staan.

Het ergste van alles , buiten alle economische redenen, is dat de mens geen
besef meer heeft welke belangrijkheidsfactor het heeft in een mensen leven,
dat muziek de mens doet leven.
Alle muziek die men nu wil horen is plat plat en platter dan plat, zo plat
dat het lucht is. En dat is wat de mens gaat worden ... lucht ... geen
cultuur meer alleen plat ... alles plat, tv, media, muziek, film,
conversaties, alles ...
En die mensen die plat zijn die willen niet inzien dat er wel degelijk iets
fout aan het gaan is met de economie, muziek, film whatever. Ze denken
alleen aan hun eigen leventje/wereldje. Narrow-minded.
Maar jah, ofwel ben je degene die zich belachelijk maakt als enige de
anderen de werkelijkheid voor ogen te houden, en hun eens goe te laten
lachen. ofwel diegene die lacht en weet dat het fout is ...
Anyway, life goes on :-p hehehe ...

"Christopher Ranschaert" <remo...@email.ad> wrote in message

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 13:13:2423-07-2003
aan

"Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> wrote in message

Tim:
Wees gerust die peugeo, en die kleinere villa van u, daar kan een doorsnee
artiest alleen maar van dromen!!! Dus ik zou u vooral geen zorgen maken over
diene datacd op de maand LoL ...
Maar bon als ge een concrete oplossing wil ga betogen tegen de overheid, doe
er iets aan, samen worden we er beter van ...
Maar jah, op uw gat blijven zitten is voor velen het utopisch beeld van hun
levensverloop.
Als we meer geld willen moet je ervoor vechten, vechten voor uw recht waar
jezelf in gelooft ... en niet anderen bestelen!

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul 2003, 13:17:5523-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 19:00:02 +0200, supertonicdesign.com wrote:

> Ik denk dat je me wel begrijpt ... dat je niet tegen de platenfirma's moet
> beginnen klagen en er maar moet beginnen op los copyen (who ever) omdat je
> cdplayer het cd'tje niet aan kan.

Wij moeten als consument zomaar gaan slikken dat de muziekindustrie maar
even de gaande CD-standaard gaat aanpassen zodat mijn CDs niet meer in
mijn wagen of PC afspelen? Alle CD-rom drives zijn bedoeld om te copieren
en te rippen zeker?

> [...]
> afspelen. Zelfs die goude oude krotdeck van de eeste lading in jaren
> stillekes speelt al mijn cds zonder tegenwerken.

Jouw krotdeck van in de jaren stillekes heeft niet de error-correctie
mogelijkheden die de huidige spelers hebben. Je draait de wereld gewoon
om. De spelers doen er alles aan om compliant te zijn met de CD-standaard,
die de muziekindustrie zo maar eventjes niet meer volgt.
Uiteindelijk schieten ze hiermee in hun eigen voet.

> Wat maar wil zeggen als
> je een beetje uit je doppen kijkt koop je kwaliteitsproducten voor een
> goede prijs.

Het zijn net ook die duurdere recente kwaliteitsproducten die problemen
beginnen geven. Dus nooit meer een CD-speler kopen is jouw boodschap?

> [...]
> djdeck staan van rond de 50ton in der tijd. Nog nooit enig probleem mee
> gehad. Snap je waar ik naartoe wil. Die stereo all in one vanuit de fnack

Jij snapt niet waar HET in het algemeen naar toe gaat. Het zijn niet enkel
de krotstukken die problemen geven.

> Zaag dan niet en besteel uw artiest dan niet omdat je je hebt laten
> omkopen die dag in de fnack voor zo'n plastiekrommel dink dat mooier oogt
> dan dat het beluisterd kan worden!

Je komt weer af dat ik muziek steel. Hoeveel keer moet ik je nog zeggen
dat dat niet het geval is, en dat ik een standaard consument ben?

> [...]
> draait of keert het is stelen en zal nooit juist zijn. Al de consument
> zich bestolen voeld is dat zijn eigenschuld, dan heeft hij niet de juiste

Jij beschuldigt er mij telkens van dat ik steel.. Nu ja. je zal het nooit
snappen.

Dan koop je nooit iets meer. Daar wordt de muziekindustrie ook niet beter
van, dacht ik zo. Ik neem aan dat de velen die hun CDs niet kunnen
afspelen nu wel 2x zullen nadenken voor ze nog iets kopen.

Chris.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 13:31:0223-07-2003
aan

> [...]
>
> --
> Ghingis Khan
> Welcome to the North America-Mongolia Business Council

Tim:
Kan best zijn, maar mag ik zeggen dat ge met uw
mega-ultra-super-deluxe-uit-de-kluite-gewasse-johnny-speakers niets zijt als
ge geen degelijk cdspelerke in uw autoke hebt zitten? Maar bon daar hadde
nog ni aan gedacht ...
En mijn ganse 'digitale geluids installatie' is toevallig een professionele
studio van +/- half miljoen, maar mij hoorde ni kraaien hoor ... En dat
cddekske in de huiskamer is kwaliteit en niet zo'n plastiekeprul dink met
alles in een uit de fnac.
Dat moet niet hard kunnen, dat moet kwaliteits geluidgeven en dat moet in
orde zijn. No design, only sound, dat is waar het om gaat!

Dus zou er niet teveel op terug komen, ik weet best wat ik koop ...
of wat er tenminste op de markt is met zijn hardwarematige specificaties ed.
Ik denk na voordat ik iets koop. Zoals gij met uw
coole-mega-ultra-super-deluxe-uit-de-kluite<*knip*> speaker bvb ...

En alst erop aankomt en IFPI staat aan uw deur met de flikken erbij zoals
zij dan ook ettelijke keren bij fuiven hebben gedaan ist gedaan met da groot
bakkes. Dat is zitten kop dicht en zwijgen ... En als ge niets in huis hebt
zeggen ze gewoon danku, prettige dag voort en fuck off ...
Ge moet die gasten ni onderschatten ...

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 13:33:1823-07-2003
aan

> [...]
> Dat de hardware soms z'n wensen overlaat, hangt af van andere factoren
> dan van de mensen die achter de muziek zelf staan.

En ik moet dat betalen ?

> Het ergste van alles , buiten alle economische redenen, is dat de mens geen
> besef meer heeft welke belangrijkheidsfactor het heeft in een mensen leven,
> dat muziek de mens doet leven.

Ik denk dat voldoende water en voedsel veel belangrijker zijn.

> [...]
> dat het lucht is. En dat is wat de mens gaat worden ... lucht ... geen
> cultuur meer alleen plat ... alles plat, tv, media, muziek, film,

En dat moet ik betalen ?

> En die mensen die plat zijn die willen niet inzien dat er wel degelijk iets
> fout aan het gaan is met de economie, muziek, film whatever. Ze denken
> alleen aan hun eigen leventje/wereldje. Narrow-minded.

Alles heeft zijn prijs, uw muziek is veel te duur.

> [...]
> anderen de werkelijkheid voor ogen te houden, en hun eens goe te laten
> lachen. ofwel diegene die lacht en weet dat het fout is ...

Zolang je geld hebt.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 13:38:4523-07-2003
aan

> [...]
> artiest alleen maar van dromen!!! Dus ik zou u vooral geen zorgen maken over

Het gaat hem niet over die 12 eurocent, het gaat hem over
**pricipes.**

> Maar bon als ge een concrete oplossing wil ga betogen tegen de overheid, doe
> er iets aan, samen worden we er beter van ...

De overheid ziet graag alle prijzen omhoog gaan, de BTW gaat mee.

> [...]
> Als we meer geld willen moet je ervoor vechten, vechten voor uw recht waar
> jezelf in gelooft ... en niet anderen bestelen!

Ik blijf niet op mijn 'gat' zitten, ik koop niets meer.
(uit principe ! )

Als je meer geld wilt moet je ervoor *werken*, niet vechten.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 13:44:1223-07-2003

> [...]
> even de gaande CD-standaard gaat aanpassen zodat mijn CDs niet meer in
> mijn wagen of PC afspelen? Alle CD-rom drives zijn bedoeld om te copieren

Eigen schuld, koop geen ceedee's meer.

> [...]
> die de muziekindustrie zo maar eventjes niet meer volgt.
> Uiteindelijk schieten ze hiermee in hun eigen voet.

Inderdaad, 100% juist

> [...]
> beginnen geven. Dus nooit meer een CD-speler kopen is jouw boodschap?

> Jij snapt niet waar HET in het algemeen naar toe gaat. Het zijn niet enkel

Het enige wat hij wil, is op een gemakkelijke manier rijk worden
zonder werken.

> Je komt weer af dat ik muziek steel. Hoeveel keer moet ik je nog zeggen
> dat dat niet het geval is, en dat ik een standaard consument ben?

Koop niets meer, zo kom je niet bedrogen uit.

> [...]
> van, dacht ik zo. Ik neem aan dat de velen die hun CDs niet kunnen
> afspelen nu wel 2x zullen nadenken voor ze nog iets kopen.

Je bent er.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul 2003, 13:47:1423-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert" <remo...@email.ad> wrote in message

Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar ik beschuldig de meerderheid van
de mensen die
"'t-ligt-niet-aan-mij-maar-aan-de-cdplayer,-daarom-dat-ik-kopieëer-en-downlo
ad"-mensen meerbepaald.
Als jij eerlijk bent dan kan ik je er alleen maar voor prijzen. Ik heb zelf
ook releases en kan alleen maar zeggen : pet af!
Maar dat de hardware er slechter op aan't worden is ben ik het niet mee
eens. De prulhardware is gewoon overal in terug te vinden, dit meerbepaald
in de low-cost producten van oosterse makelij. Daarom ... als je een beetje
weet waaraan en waaraf verval je niet in zo'n soort prulgamma producten.
Ik zeg het koop niet in de fnac maar in een electronica zaak waar ze de tijd
nemen je het product voor te stellen en te laten testen. Ok, maybe niet voor
een keukenmixer, maar bon je kunt voor vele zaken service krijgen. Je moet
wel weten dat je dit erbij betaald. Kwaliteit en prijs gaan voor grotendeels
samen. Je moet enkel weten wat je koopt. Dat is nu net wat een doorsnee mens
niet weet, je moet ze niet eens vragen wat is jittercorrection of iets
dergelijk want dan krijg je een antwoord dat het een nieuw soort typex is...
Ik wil maar zeggen als je weet wat je koopt heb je geen problemen, en mocht
je het dan toch hebben zal het van die kwaliteit zijn dat je het product mag
omruilen, updates mag verwachten of weet ik veel ...

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 14:00:5923-07-2003
aan

> [...]
> bakkes. Dat is zitten kop dicht en zwijgen ... En als ge niets in huis hebt
> zeggen ze gewoon danku, prettige dag voort en fuck off ...

Jij droomt, droom maar rustig verder.

Weetje , dat valse aangifte/beschuldiging strafbaar feit is.

Eerst bewijzen, dan huiszoeking, denk je dat we hier in de EX DDR leven ?

Kopdicht en wachten tot de advocaten er is.

Pak uw IFPI maar samen, en ga bij de kinderen wat verder spelen

Visual-Hugo

ongelezen,
23 jul 2003, 14:58:0323-07-2003
aan
"supertonicdesign.com" <in...@supertonicdesign.com> wrote in message

> Yeah Yeah,

Ah, een bovenquoter. Wat zou die te zeggen hebben? Even lezen...
Toch maar knippen, debiel arrogant toontje. En zijn 20Kb interfereert
met mijn Kazaa download :-P

mvg, VH

Hayek

ongelezen,
23 jul 2003, 15:01:3523-07-2003
aan

> [...]
> Het is geen argument weet je, het is plantrekkerij-praterij.
> Men haalt nu de volledige collectie van die bepaalde artiest van het
Dat is onzin. Vroeger kon je ook een show opnemen
van een bepaalde artist op de radio. Toen waren er
maar een paar ardiostations en miljoenen mensen
luisterden.
> Dat is crimineel gewoon! Het gaat niet meer
> om wat de muziek verteld het gaat om het hebben!

Niet anders dan vroeger.
Ik heb massa's cd gekocht, meestal van
vynil-platen die ik al had. Sommige tracks bezit
ik 5 keer, omdat ze op verschillende verzamel-cd
staan. Ik denk dat de platenindustrie aankijkt
tegen hetzelfde wat ook de video-rental overkwam.
Toen het medium video uitkwam, profiteerde
iedereen ervan om films die men in de cinema en tv
gemist had te huren. Toen die lag op was,
verminderde de verhuur. Er is gewoon niet genoeg
aanvoer van (goede) nieuwe films. Toen ik vorige
herfst een home cinema systeem kocht, huurde ik de
ene dvd na de andere. Maar nu mag ik blij zijn als
ik er twee goede per week vind.

In een platenwinkel zou ik niet weten welke platen
ik nog zou moeten kopen. De nieuwe muziek zegt me
niet veel, en de oude heb ik al. De
platenindustrie gaat voort op de verkoop van de cd
naar vynil inhaalverkoop, wat eigenlijk twee keer
betalen voor hetzelfde was.

> [...]
> slingerverzameling in de kerstboom kon plaatsnemen.
> Nu ist gewoon heel de album binnen halen, en who cares wat er eigenlijk

Dat had men dan toch niet gekocht.

> [...]
> De discussie voor mij is dat er geen respect meer uitgaat naar de artiest
> zelf die meestal 2x bestolen word in dit mankgelopen systeem!

Je overdrijft.

Toen er nog helemaal geen muziekreproduktie
bestond, zongen en speelden andere artiesten de
wijsjes na. Ze betaalden er ook niet voor.

Het is de volgende paradigm shift.

Uwe Hayek.

Visual-Hugo

ongelezen,
23 jul 2003, 15:05:2423-07-2003

> [...]
> plaats mee. En nu omdat er een paar zitten te zagen mag ik dus extra
> tax betalen op die blanco CDs, waar ik muziek (of software) op zet

Mediamart Aachen, achter de Opera. Geen taks, lage BTW.

mvg, VH

knudde

ongelezen,
23 jul 2003, 15:11:0923-07-2003
aan
supertonicdesign.com wrote:

Euh,

ik koop al lang bijna geen cd's meer, ik download ze niet (ik geraak zo
wel aan mijn virussen) maar door de sterke muziekindustrie moet ik nu wel
meer betalen voor de lege ceedees waar ik backups mee neem. Ter info van
bestanden en software legaal aangekocht.

Wat ik 30 jaar geleden wel deed: opnemen van de brt top30 op cassette,
door een combinatie diode-potmeter kon ik mijn wiskop regelen en zo had ik
cassettes vol met hits. Met mijn zakgeld kon ik ze niet kopen... TOEN AL
NIET!! Waar zit de oorsprong van het hele gegeven dan? En wat is het
verschil? dat we het nu digitaal doen? Toen werden mijn cassettes ook
gekopieerd (de ruis namen we er graag bij).

Mijn opinie?

De berekeningen kloppen langs geen kanten want van alles wat er gedownload
wordt kun je nooit aantonen dat het anders wel gekocht zou zijn. Mensen
geven hun geld uit aan andere dingen dan muziek.
GSM? PC's, Internet? Weet ik veel, wat ik wel weet: als de hits er elke
dag via de radio 15 keer worden ingepompt, waarom zou je ze dan nog kopen?
En in hoeverre verlaagt dat de intrinsieke waarde van zo'n hit?

Knudde

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

BSsoft

ongelezen,
23 jul 2003, 15:26:1423-07-2003
aan
> Het is een levensvisie en een mentaliteit wat de mensen tot stelen aanzet.
> Draag zorg voor weinig en hoe meer ge hebt hoe meer last en geld er moet
> vloeien om het rond te krijgen.

Juist, wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Groetjes

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 15:35:4523-07-2003
aan

"BSsoft" <BSs...@skynet.be> schreef in bericht

IFPI doet het 12 eurocent per Data CD.

mh

ongelezen,
23 jul 2003, 16:55:3923-07-2003
aan

"Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> schreef in bericht

Ifpi heeft met die 12 Eurocent niets te maken.
De 12 cent is een forfaitaire heffing die net zoals vele forfaitaire
heffingen in de meeste gevallen voordelig zijn en bij een minderheid
nadelig.
Willen we het Engelse systeem toepassen?
Daar is er geen 12 cent, maar daar is elke privé-kopie ook verboden.

mh

ongelezen,
23 jul 2003, 17:00:2823-07-2003

> [...]
> even de gaande CD-standaard gaat aanpassen zodat mijn CDs niet meer in
> mijn wagen of PC afspelen? Alle CD-rom drives zijn bedoeld om te copieren

Men verwijt de muziekindustrie altijd dat ze niet evolueert. Hier wordt
verweten dat ze wel evolueert.
Met CD-Rom, SACD, DVD-A, ... is de CD-norm misschien voorbij? U zal merken
dat de CD's die zogezegd niet aan het redbook voldoen ook geen CD-logo
hebben. Toch spelen ze allemaal op een CD-speler. Bij sommige CD-roms is er
een probleem. Mits enkele franken en een chip meer zou elke autospeler ook
probleemloos de beschermde CD's spelen.

> Dan koop je nooit iets meer. Daar wordt de muziekindustrie ook niet beter
> van, dacht ik zo. Ik neem aan dat de velen die hun CDs niet kunnen
> afspelen nu wel 2x zullen nadenken voor ze nog iets kopen.

Als je als bedrijf moet kiezen tussen 0,01% klanten verliezen of 30%, dan is
de keuze snel gemaakt.

Roel Schroeven

ongelezen,
23 jul 2003, 17:11:4723-07-2003
aan
mh wrote:

> [...]
> een probleem. Mits enkele franken en een chip meer zou elke autospeler ook

Wat is dan het nut van de bescherming? Als autospelers die CD's kunnen
spelen mits enkele franken en een chip meer, geldt hetzelfde voor
computer-CD-spelers. Als zij de CD's kunnen lezen, kunnen ze ook geripd
worden.

--
"Codito ergo sum"
Roel Schroeven

Hayek

ongelezen,
23 jul 2003, 17:14:3223-07-2003
aan

En nu maar hopen dat de muziekindustrie de juiste
keuze gemaakt heeft. Ze waren destijds ook tegen
de cd, toen die nog niet gecopieerd kon worden op
een andere cd.

Er zijn opties genoeg. Er hadden al veel meer dts
muziek versies op de markt moeten zijn. Maar dat
doen ze niet, omdat ze meer schrik hebben dat
mensen ze gaan kopieren. Iets dat niet op de markt
is kan je niet verkopen. Maar dat hebben ze nog
niet door.

Uwe Hayek.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul 2003, 17:18:2923-07-2003
aan

"mh" <marcel....@bvf-ifpi.be> schreef in bericht

Is dan ook eerlijker, nu ga ik mijn ceedee's halen in het buitenland,
en ik vertik het om in belgie nog één ceedee te kopen.
Waar is uw meerwinst.

Natuurlijk heeft IFPI niets te maken met die 12 cent, IFPI heeft ook
niets te maken met muziek ceedee's.

Voordelig voor de minderheid, te betalen door de meerderheid.

Fullator

ongelezen,
23 jul 2003, 17:37:1123-07-2003
aan
Op Wed, 23 Jul 2003 23:14:32 +0200, schreef Hayek
<hay...@nospam.xs4all.nl> :

> [...]
>doen ze niet, omdat ze meer schrik hebben dat
>mensen ze gaan kopieren. Iets dat niet op de markt
>is kan je niet verkopen. Maar dat hebben ze nog

Het is niet altijd makkelijk stupiditeit te beschrijven: er zijn
varianten en gradaties. Maar in je eigen voet schieten moet er toch
zeker bij horen.

De flagrante incompetentie en het blinde aanmodderen van de
muziekindustrie bereikt zulke abysmale (*) diepten, dat het aan het
voorstellingsvermogen ontsnapt. Het is als de Tarotkaart van "De
Dwaas", met fikse stap vooruit, recht de afgrond in.

Ik zal er geen traan voor laten. Platte commercie, eigenbelang en
zware neerbuigendheid tegenover de artisten: ze zullen het verdiend
hebben.

Maar het ergste is inderdaad dat ze de vooruitgang tegenhouden. Elk
nieuw initiatief wordt bij voorbaat gefnuikt, omwille van de mogelijke
risico's. Paranoia alom.

(*) abysmaal: afgrondelijk. Fusti zegt verkeerdelijk abyssaal, omdat
hij in het Latijn denkt (abyssus abyssum invocat). Maar in het
Nederlands is het zoals in het Engels (abysmal).

Fullator.

Hayek

ongelezen,
23 jul 2003, 18:06:3823-07-2003
aan

Ach, Fust gebruikt doctor-dichterlijke vrijheid.

Zoals in Rocky Horror Picture Show :

"If you want something visual,
that is not too abysmal,
we could get you,
an old Steve Reeves movie"

Loin and Cloth and Steve Reeves,
zoals in "The thief of Baghdad".

Uwe Hayek.

BSsoft

ongelezen,
23 jul 2003, 18:40:0323-07-2003
aan
> IFPI doet het 12 eurocent per Data CD.

Dit geld ook voor platenmaatschappijen, in de jaren stillekes vertelde
ze dat de cd in het begin duur zal zijn (zware investeringen) maar na tijd
goedkoper zal worden, ik sta nog altijd te wachten op goedkoper
(terwijl heb ik toch al ongeveer +- 800 originele CD's).

Ik moet ook vastellen dat er artiesten zijn met vette contrakten
"a la michael jackson en nog andere pipo's" die alleen bodemloze
putten creeren in die platenmaatschappijen.
Bij de grammy awards zie ik diezelfde platenmaatschappijen, vette
artiesten den dikke "ma-tu-vu" uithangen.

Overdreven geld pompen in video clip's voor artiesten is ook
"bon ton" zo te zien.

En moest IFPI/Sabam geld echt gebruiken om de gewone artiesten hun
te geven waar ze recht op hadden, maar nee 'den dikke jan' uithangen
feestjes geven daar dient dat voor.
Dus platenmaatschappijen, IFPI, Sabam, vette artiesten enz... kuis eerst
u eigen stoep, zie dat u CD's wat goedkoper worden en maak dan van
jullie "bakkes".

ps: mensen die soms een liedje downloaden, pfff kan mij niet bommen.
ps: mensen die hele albums gaan downloaden daar ben ik niet akkoord mee.

Groetjes bruno.

JanC

ongelezen,
23 jul 2003, 20:16:2423-07-2003
aan

> Men verwijt de muziekindustrie altijd dat ze niet evolueert. Hier
> wordt verweten dat ze wel evolueert.

Het toevoegen van opzettelijke fouten en het verminderen van de kwaliteit
is inderdaad een vorm van evolutie, maar dan wel vergelijkbaar met de
mutaties in Hiroshima, Nagasaki & Tsjernobyl...

Ik zou er maar niet al te fier op zijn.

> Met CD-Rom, SACD, DVD-A, ... is de CD-norm misschien voorbij?

Deze voldoen allemaal aan hun overkoepelende standaard en zijn backwards-
compatible. Zoals het hoort.

> U zal merken dat de CD's die zogezegd niet aan het redbook voldoen ook
> geen CD-logo hebben.

Laat die "zogezegd" maar vallen, je weet evengoed als ons dat het zo is.
En anders is het hoog tijd dat je je informeert.

> Toch spelen ze allemaal op een CD-speler. Bij sommige
> CD-roms is er een probleem.

*Niet* enkel bij CD-ROMs, ook sommige top-klasse audio CD-spelers en veel
DVD/CD-spelers hebben er problemen mee.

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

JanC

ongelezen,
23 jul 2003, 20:23:4023-07-2003
aan
"supertonicdesign.com" <in...@supertonicdesign.com> schreef:

> En trust me de cds die nu in productielijn zitten zijn van perfecte
> quality!

Jij weet het duidelijk beter dan universiteits-professoren, technische
specialisten en de uitvinders van de CD (Philips) zelf?

Ik stel voor dat je hen dan eens op de fouten in hun onderzoeks-rapporten
wijst, want zij hebben daar een ander idee over...

Hayek

ongelezen,
23 jul 2003, 20:50:4623-07-2003
aan

Vertel dat maar aan een militair : zijn werk is
vechten.

Uwe Hayek.

JanC

ongelezen,
23 jul 2003, 21:38:2123-07-2003
> [...]

Het toevoegen van opzettelijke fouten en het verminderen van de kwaliteit

is inderdaad een vorm van evolutie, maar dan wel vergelijkbaar met de

genetische mutaties in Hiroshima, Nagasaki & Tsjernobyl...

> [...]

> CD-roms is er een probleem.

*Niet* enkel bij CD-ROMs, ook sommige top-klasse audio CD-spelers en veel

Ollanders, de ellende van morgen!

ongelezen,
23 jul 2003, 22:52:2523-07-2003
aan
"Fullator" <cleari...@cebam.net> schreef in bericht

> [...]
> voorstellingsvermogen ontsnapt. Het is als de Tarotkaart van "De
> Dwaas", met fikse stap vooruit, recht de afgrond in.

Leg ons nu eens uit waarom je tarotkaart met een hoofdletter schrijft, jij
klet!

> Ik zal er geen traan voor laten. Platte commercie, eigenbelang en
> zware neerbuigendheid tegenover de artisten: ze zullen het verdiend
> hebben.

Jij LUL! Fusti een sneer geven, maar dan zelf artiesten als artisten
schrijven. Ha... jij abysmale zeikerd! Met zeer grote tevredenheid stel ik
vast dat je van auteursrechten geen kaas hebt gegeten, zoals jouw politieke
kennis die van Omarr niet overschrijdt. ;-) Schoenmaker, blijf bij uw kaas
hé ;-)

> Maar het ergste is inderdaad dat ze de vooruitgang tegenhouden. Elk
> nieuw initiatief wordt bij voorbaat gefnuikt, omwille van de mogelijke
> risico's. Paranoia alom.

Wat is er mis met een conservatief financieel beleid op een moment dat het
economisch vierkant draait? Als je de keuze hebt tussen iets 10 eurocent
kost of gratis, waar gaat de consument het eerst naar graaien? Jouw
zienswijze hieromtrent is onbegrijpelijk, omdat je schijnbaar er niet in
slaagt je in de plaats van de producent te plaatsen. Het kopiėren is niet
enkel een software-probleem. Al jaren worden merkenkledij gekopieerd. De
strijd hiertegen is zéér onsuccesvol te noemen. Paranoia?

Tommy

ongelezen,
24 jul 2003, 02:18:1624-07-2003
aan
Weet je, vroeger was er identiek dezelfde discussie's over het
cassete-bandje......., nu, anno 2003 heb ik op mijn keten da cassetedeck nog
nooit gebruikt......
Ik vind het persoonlijk verloren moeite....
Ze hebben een paar jaar iets gevonden om die bandjes-copieren tegen te
gaan,de CD, nu zullen ze wel iets anders vinden om de mensen terug te laten
kopen....
Stop alle discussie, tis verloren moeite want geen mens houd dit tegen.

Tommy

Ghingis Khan

ongelezen,
24 jul 2003, 05:09:3424-07-2003
aan

"Hayek" <hay...@nospam.xs4all.nl> schreef in bericht

Mis, enkel de huurling vecht voor geld.
De *soldaat* vecht voor zijn land, of in opdracht van zijn land,
dat hij betaald word om te kunnen leven heeft er niets mee te maken.

Ghingis Khan

ongelezen,
24 jul 2003, 05:11:2224-07-2003
aan

"Tommy" <Tommy.Degrande@(remove-this)pandora.be> schreef in bericht

Geen mens niet, alle mensen samen wel. (utopie ?)
Stop het kopen van ceedee's en we gaan eens zien.

F u s t i g a t o r

ongelezen,
24 jul 2003, 05:28:3024-07-2003
aan
Vitae forma vocatur, Fullator <cleari...@cebam.net>, die Wed, 23
Jul 2003 21:37:11 GMT, in littera
<mhvthv8qem5p4kc7e...@4ax.com> in foro be.politics (et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Op Wed, 23 Jul 2003 23:14:32 +0200, schreef Hayek
><hay...@nospam.xs4all.nl> :

[over de moderne wilde copisten]

>(*) abysmaal: afgrondelijk. Fusti zegt verkeerdelijk abyssaal, omdat
>hij in het Latijn denkt (abyssus abyssum invocat). Maar in het
>Nederlands is het zoals in het Engels (abysmal).

Heehooo....

Wie is hier verkeerd?

1.======================
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=abyssaal
U hebt gezocht op abyssaal:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

abys新aal (bn.)
1 betr. hebbend op verschijnselen in de diepzee

2.===========================
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=abysmaal
U hebt gezocht op abysmaal:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale
Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat,
bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de
opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is.
===========

Kjoe-ie-die!

>Fullator.

Bede dus niet met mijn testikels spelen, hee Fullator!;-)))))
Schaf je liever zelf wat klootbescherming aan,
om te kunnen weerstaan aan de Fustigatoriaanse "achtervuurse"
(back-fire) tegenaanvallen!;-)))))
--
Fusti

F u s t i g a t o r

ongelezen,
24 jul 2003, 05:28:4124-07-2003
aan
Vitae forma vocatur, "Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr>, die
Thu, 24 Jul 2003 09:09:34 GMT, in littera
<inNTa.29570$F92....@afrodite.telenet-ops.be> in foro be.politics (et

aliis) vere scripsit quod sequitur:

proest... zelfs mega-proest!

Vraag dat es na bij om 't even welke militair van onze ABL:
die lacht je pal in je gezicht als je hem vragt waarvoor hij z'n job
doet.

--
Fusti

Meer berichten worden geladen.