Belgacom gelooft niet in goedkoper internet

Buck, Danny

Gelezen in de krant vandaag:

Belgacom gelooft niet in goedkoper internet

Belgacom houdt vast aan breedband-internettarieven van 30 tot 40 euro
per maand. Toestanden zoals in Nederland waar vanaf 9,95 euro
breedband aangeboden wordt, druisen in tegen rendabele groei, heet
het.

Volgens Scott Alcott, operationeel directeur van de divisie vaste
telefonie, wil Belgacom op termijn twee derde van de breedbandmarkt
voor Internet hebben, tegenover 62 % nu. Dat aandeel ligt in
Vlaanderen lager. In Belgiė kost breedband zo'n 40 euro per maand. De
light-versie kost net geen 30 euro per maand bij de grote spelers. In
Nederland kan het al vanaf 9,95 euro per maand, maar dan wel voor
lagere prestaties dan in ons land.

,,Aan een dergelijke afbraakstrategie doen we niet mee. Belgacom wil
rendabele groei. Wij zullen geen prijzenoorlog ontketenen'', zegt
Alcott. De introductie van de light-versie heeft geen kannibalisme
meegebracht voor het standaardproduct Go of Plus, zegt Belgacom.

ML

Buck, Danny wrote:
> [...]

> Alcott. De introductie van de light-versie heeft geen kannibalisme
> meegebracht voor het standaardproduct Go of Plus, zegt Belgacom.

Belgacom wil 2/3 van de breedbandmarkt of, maw, 66£ wat, eignelijk niet ver
is van hun huidige 62%. Zeer ambitieus is het niet !

Ten tweede, als je met buurlanden vergelijk, vergelijk appelen met
appelen : het is normaal dat een ADSL met 3 Mbps download duurder is dan
een met 256 kbps ! of niet soms ?
Bovendien, wat is breedband ? Er bestaat geen eenduidige definitie ervan
! Iedereen heeft zijn eigen definitie, zelfs BIPT geeft er geen (maar
wel OECD, FCC, ...)

ML

--
In order to contact me, please add 'biz.' between '@' and 'tiscali'

Wannes

> [...]

> voor Internet hebben, tegenover 62 % nu. Dat aandeel ligt in
> Vlaanderen lager. In Belgiė kost breedband zo'n 40 euro per maand.

Op kanaal Z gisteren :
Marktaandeel Belgacom voor nieuwe breedband klanten 53%

Uiteraard wil geen van beide hoofdrolspelers echt goedkoper internet.
Zij willen vooral het status-quo en daarmee de eigen positie behouden.
Telenet breedband marktleider in Vlaanderen, Belgacom in Belgiė.
Iedereen gelukkig.
De prijzen en specificaties zijn opvallend gelijklopend, wijzigingen in de
specificaties bij de éne grote speler worden gelijk overgenomen bij de
andere.

Stefaan

"Wannes" <Wan...@gmx.net.invalid> schreef in bericht

> Op kanaal Z gisteren :
> Marktaandeel Belgacom voor nieuwe breedband klanten 53%
>

> Uiteraard wil geen van beide hoofdrolspelers echt goedkoper internet.

Idd.
De enige bedoeling is winst maximalisatie,
wat met een relatief duurder product makkelijker wordt bereikt
dan met de lage snelheid/volume/ prijs producten in NL.

Het probleem in Belgie ligt bij de afgesloten, reeds verdeelde BB markt:
de hoofdrolspelers hebben geen enkel belang bij producten
die de winst verminderen.

De grofweg 50% vd klanten die slechts een fractie gebruiken
van hun volume en snelheid
krijgen geen véél goedkopere en meer passende aanbiedingen à la NL,
maar extra (betalende) diensten die de ARPU (winst per lijn/klant)
zo hoog mogelijk laten stijgen.

Belgie is op andere telecom vlakken ook een duur land:
kijk naar de gratis (500 EUR kado) camera-GSMs bij
Vodafone in NL, D, enz.
(hier verkocht door Belgacom Mobile)
om de extra (betalende) diensten van Vodafone Live te verkopen.

Wij betalen die 500 EUR in B *zelf als klant, om nadien de winst per lijn
door het gebruik vh dure apparaat zelf nog stevig te verhogen.
De wet die de consument moet "beschermen" (koppelverkoop verbod)
beschermt hier effectief de portemonee vd operator...

> Zij willen vooral het status-quo en daarmee de eigen positie behouden.

> Telenet breedband marktleider in Vlaanderen, Belgacom in België.
> Iedereen gelukkig.

idd - zelfs de klant,
met een dosis high-tech emo-marketing.

> De prijzen en specificaties zijn opvallend gelijklopend, wijzigingen in de
> specificaties bij de éne grote speler worden gelijk overgenomen bij de
> andere.

Ergo:
als consument hebben wij nog 1 keuze in dit land:
wel/niet kopen.

Wannes

> [...]

> (hier verkocht door Belgacom Mobile)
> om de extra (betalende) diensten van Vodafone Live te verkopen.
>
> Wij betalen die 500 EUR in B *zelf als klant

In Nederland betalen ze die GSM uiteindelijk ook zelf hoor :o)

Sibbe

"Buck, Danny" <geen_...@e-mail.invalid> schreef in bericht

Hmm, waarom bellen ze me dan op om te zeggen dat ze goedkoper zijn dan
Telenet? Het gesprek ging enkel over prijs, het verschil is "2 euro per
maand", waaw! Jammer dat hun telefoon op een jaar 600 euro duurder is voor
mij. Daar gaat hun 2 euro...

Sibbe

monnet

"Buck, Danny" <geen_...@e-mail.invalid> schreef in bericht

ja waarom zouden ze de prijs verlagen.
ten eerste men loopt naar telenet.
ten tweede men loopt naar belgacom adsl.
en als er zovelen dat produkt nemen waarom dan naar beneden aanpassen.
bij telenet antivirus 1.95 extra voor hun oude klanten.

dit voor 29,95 onbeperkt met alwaysadsl van versatel.
maar ja skynet heeft een eigen website , faktuurkes op brief naar huis.
bij versatel alles elektronisch zelfs fakturen in de mailbox.
zou dat de reden zijn dat het goedkoper is in vergelijking met belgacom.

wat telefoneren via vaste lijn betreft , daar zijn ook profijtjes te halen.
links en rechts met prefix nummers.

is juist hetzelfde met de elektriciteit.
de meesten zijn bij elektrabel.
en ja ze blijven daar.
voor een jaarverbruik is er een verschil van 200 ? voor amper 5000 kw.
zie vreg website. www.vreg.be
er is daar een speler ecop... die een tarief hanteert 24 op 24. aan 0.17 ?
cent all in.
de andere spelers hanteren 2 voudig uurtarief.
dus bij vergelijking opletten.

en dan bij de banken zijn er ook goedkope spelers.

dus allen een beetje aktie en misschien zakken dan de tarieven.

Dieter D'Hoker

Inderdaad, en dan ben je nog eens gebonden aan enkel en alleen die provider
voor de komende x tijd,
nee koppelverkoop moet verboden blijven IMHO,dat is een instrument dat enkel
en alleen tot uitwerking kan hebben dat echt concurentie minder kan spelen

Een echte prijsverlaging van de telecom moet er eentje zijn die komt van een
DRASTISCHE verlaging van de interconnectietarieven,
want die zijn in Belgiė op zijn minst gezegt ABSURD te noemen ...
Dat ik ""gratis"" bij een 24-maanden contract een mobieltje krijg met
camera waar ik wat belaberde fotootjes kan trekken terwijl ik een brood ga
kopen in de bakker, daar zit ik eerlijk gezegt niet echt op te wachten.

--
Dieter D'Hoker
news:free.nl.dieter.dhoker & news:alt.nl.fan.dieter.dhoker

Dieter D'Hoker

600 euro duurder ? verklaar u nader ...
Bel je enkel en alleen Telenet-nummers 24/7 ?

Stefaan

"Dieter D'Hoker" <webm...@neverseenbefore.com> schreef in bericht

> Inderdaad, en dan ben je nog eens gebonden aan enkel en alleen die
provider
> voor de komende x tijd,

idem in Belgie
(bv 15m contracten bij abonnementen),
bij Proximus identieke "Vodafone Live" GSMs, met menu's specifiek
gericht op het Proximus netwerk.

> nee koppelverkoop moet verboden blijven IMHO,dat is een instrument dat
enkel
> en alleen tot uitwerking kan hebben dat echt concurentie minder kan spelen

Klopt niet.

Bekijk de NL GSM markt:
koppelverkoop met gratis GSMs én zeer lage bel tarieven.
vb: zie www.spraakmakertele.com
en de site's van alle NL operators.

> [...]
> kopen in de bakker, daar zit ik eerlijk gezegt niet echt op te wachten.

U schat de situatie echt fout in:
de NL consument ontvangt bij een abonnement
- een gratis camera GSM (al snel 500 EUR winkelwaarde)
- een per/minuut prijs die veel lager ligt dan de Belgische

Terzijde: een 1.3 Mpixel camera maakt uitstekende foto's,
ą 500 EUR in Belgie, gratis in de buurlanden.

Stap een keertje de grens over en ga kijken in
de bekende GSM-keten shops.

Sibbe

> 600 euro duurder ? verklaar u nader ...
> Bel je enkel en alleen Telenet-nummers 24/7 ?

Zeker niet 24/7, minder dan 1 uur per dag. Bij Belgacom kost zo'n gesprek
ongeveer 4 keer zoveel. Maar ook naar Belgacomnummers bellen kost bij
Telenet minder dan als ik bij Belgacom zelf zou zitten... Heel vreemd.

Sibbe

Dieter D'Hoker

Dit ligt IMHO zeker niet aan die koppelverkoop hoor,
zo heeft de nederlandse GSM-markt veel meer spelers dan de Belgische,
zo heeft de Belgische telecom ookt e kampen met absurd hoge
interconenctietarieven,
zo kun je als concurrent zelfs geen lage prijzen aanbieden omdat je toch
niet onder die interconenctietarieven kan duiken ?

koppelverkoop van GSM zorgt IMHO NIET voor lagere prijzen voor consumenten
persé,
hoe zou het in godsnaam ook kunnen ? Die GSM's blijven geld kosten hoor, en
bedrijven blijven winst willen maken ...
De prisjverschillen NEderland - Belgie zijn dus op andere punten te
verklaren ...

> [...]
>
> Terzijde: een 1.3 Mpixel camera maakt uitstekende foto's,
> ą 500 EUR in Belgie, gratis in de buurlanden.

Dit is zeker niet gratis hoor, u betaald wel degelijk voor die GSM,
de prijs van je GSM zit in de prijs van je abbo,
dat je lagere beltarieven betaald in NL ligt volgens mij aan de fundamenteel
verschillende markt,
zo is vaste telefonie in NEderland ook veel goedkoper als in Belgiė.

Dieter D'Hoker

U vergeet dan wel dat je gratis en zonder enige verplichting de mogelijkheid
krijgt via alternatieve operatoren te bellen via je Belgacom,
en voor ELK tarief naar ELK netwerk in Belgiė kun je daar betere prijzen
krijgen als bij Telenet, Behalve naar Telenet-nummers,
maar dat ligt natuurlijk aan telenet die de interconnectietarieven zo hoog
maakt dat je zelfs voor veel minder naar de USA kutn bellen met
verschillende van deze alternatieve operatoren dan naar je buurman met
Telenet ...
Volgens mij ben je dus bijna altijd goedkoper af met Belgacom + carrier dan
Telenet, tenzij je hoofdzakelijk naar Telenet zelf belt ...

Kelly De Koninck

> [...]
fundamenteel
> verschillende markt,
> zo is vaste telefonie in NEderland ook veel goedkoper als in Belgiė.

Niet echt hoor. Een vaste lijn kost in Nl. 18,16 euro/maand, da's zelfs nog
meer dan de 16,80 die Belgacom aanrekent.
De tarieven/minuut lijken me op het eerste zicht wél iets lager.

Marc

Als je nu euphony 10Gb hebt aan 24,5 euro(trager) en
adsl voor studenten en leraars voor 25 euro(zelfde kwaliteit
als Tele/belga), dan....

Stefaan

> zo kun je als concurrent zelfs geen lage prijzen aanbieden omdat je toch
> niet onder die interconenctietarieven kan duiken ?

idd.
U raakt een centraal punt heel treffend.

Zolang deze situatie in B niet veranderd wordt
blijven wij helaas achter met hoge tarieven
en vooral,
geen echte concurrentie.

Wannes

> Stefaan on 01-09-2004 13:16 :

> idd. U raakt een centraal punt heel treffend.
>
> Zolang deze situatie in B niet veranderd wordt
> blijven wij helaas achter met hoge tarieven

De hoge interconnectiekost in Belgiė is er echter enkel naar mobiele
telefonie. De interconnectiekost naar vaste (Belgacom) telefoons is laag, zo
laag dat Telenet de interconnectie-kost naar Telenet nummers opgedreven
heeft.

Zo lang de andere spelers klein blijven doet Belgacom daar een goede zaak
aan. Die andere spelers verdienen dan enkel wat aan het bellen door de eigen
klanten, maar net daar moeten ze behoorlijk wat onder de Belgacom tarieven
blijven om klanten aan te trekken.

Francis

"Sibbe" <sib...@Kotmail.invalid.com> schreef in bericht

> "Buck, Danny" <geen_...@e-mail.invalid> schreef in bericht
<snip>

> [...]
> maand", waaw! Jammer dat hun telefoon op een jaar 600 euro duurder is voor

Als mijn vrouw één uurtje met haar moeder telefoneert ben ik bij Telenet
61,20 euro kwijt. Bij Belgacom over 3U 11,568 euro. Telenet goedkoper ? Laat
mij niet lachen.

houghi

Wannes wrote:
> [...]
> klanten, maar net daar moeten ze behoorlijk wat onder de Belgacom tarieven

Zodra de anderen wat groter worden gaan die Interconnectiekosten
aangepast worden.
--
http://www.houghi.org | | _)
\ \ \ /\ \ \ /\ \ \ / \ _ \ | | _` | \ | _ \ _|_` |

Wannes

> Francis on 01-09-2004 14:37 :

Francis <geen @ spam.invalid.no>

Dat snap ik dus niet.
Zoveel moeite doen, zelfs met een .invalid in je (vals) afzender adres, maar
er dan een bestaand top-level domain (.no = Noorwegen) achter kleven om tot
een bestaand domein te komen

Domain Name................: invalid.no
Organization Name..........: OMEGA VERKSTED
Post Address...............: co/ Omega Verksted, O S Bragstads Plass 2
Postal Code................: NO-7491
Postal Area................: Trondheim
Country....................: Norway

ook http://geen.invalid.no/ bestaat

Als je nu gewoon die .no eens weglaat ???

Wannes

> houghi on 01-09-2004 14:40 :

> Zodra de anderen wat groter worden gaan die Interconnectiekosten
> aangepast worden.

De anderen worden niet groot .

Al eens gekeken naar Telenet ?
Bedroevend telefonie-resultaat toch, op zoveel jaar - zeker als je bedenkt
dat zowat /iedereen/ hier stond te trappelen om eindelijk van "den RTT"
verlost te worden ?

Jean

Wannes wrote:

> ook http://geen.invalid.no/ bestaat

*.invalid.no bestaat, zelfs
http://sdfqsfqsdfqsdfqsdfqsfsfqsdfqsfqsfezarzerq.invalid.no :p

> Als je nu gewoon die .no eens weglaat ???

of vervangt door .blabla :D

--
Uw profiel pagina op het internet.
Snel, en volledig gratis.

Francis

"Wannes" <Wan...@gmx.net.invalid> schreef in bericht

Als je geen bestaand top-level domain gebruikt, weigert de server van
individual.net de post. Voor klachten moet je dus bij de universiteit van
berlijn zijn.

Dieter D'Hoker

Ze zijn dan ook duurder dan Belgacom (+carrier) voor alle tarieven, behalve
dan naar Telenet-nummers,
en dat is enkel en alleen te wijten aan het feit dat ze minder aanrekenen
zelf dan hun interconenctietarieven hoog zijn,
niet moeilijk om zo de goedkoopste hierop ter blijven ;)
Carriers op een Belgacomlijn zouden alleen goedkoper kunnen zijn voor
Telenet-nummers te bellen als ze hierop verlies maken,
en dat kunnen ze niet doen, straffer nog dat mogen ze niet doen van het BIPT
:)

Jonas Maebe

In article <2plvn3F...@uni-berlin.de>,
"Francis" <ge...@spam.invalid.no> wrote:

> Als je geen bestaand top-level domain gebruikt, weigert de server van
> individual.net de post. Voor klachten moet je dus bij de universiteit van
> berlijn zijn.

Nee, als jij je niet kan houden aan hun regels zonder iemand anders zijn
domein te misbruiken (het zou mij trouwens of verwonderen of dat
toegelaten is door hen), moet je hun server niet gebruiken.

Jonas

Dieter D'Hoker

Op http://www.upc.nl/ vond ik een prijs van 14,95euro /maand,
en daarbij hoort bv. een kost van maximaal 2,2cent/minuut als je naar een
regionaal nummer belt tijdens de PIEKuren.
Is eerste aanbeider die ik bekeken heb.

Dieter D'Hoker

Inderdaad, en die zullen je dan afsluiten van hun netwerk ;)

Dieter D'Hoker

BTW:
http://www.individual.net/rules.html
http://www.individual.net/faq.html#5.3

<quote>
Sender Address
The e-mail addresses given in "From:", "Reply-To:", and "Sender:" should be
your own and should be valid (= should not bounce because of invalidity).
Using addresses and name space of other people without their permission is
prohibited.
</quote>

Stefaan

"Kelly De Koninck" <nos...@pi.be> schreef in bericht

> fundamenteel
>
> Niet echt hoor.

Jawel hoor.

> Een vaste lijn kost in Nl. 18,16 euro/maand, da's zelfs nog
> meer dan de 16,80 die Belgacom aanrekent.

klopt, maar:

> De tarieven/minuut lijken me op het eerste zicht wél iets lager.

Iets lager?

Op KPN NL (www.kpn.com) blijken de minuut tarieven via
het Hollandse ex-monopolie
KPN tot 5x (vijf maal) goedkoper dan Belgacom

Met KPN, het "nederlandse belgacom"
kan er bv gebeld worden voor minder dan 1 (één eurocent)
per minuut
in het WE lokaal
http://www.kpn.com/kpn/show/id=282485/
en tot 3.5 cent nationaal piek (Belgacom 5.2)
(gewone tarieven, geen
ingekochte minuten of betalende kortingformules à la belgacom)

Via een NL carrier, bv
http://www.bel1601.nl kost het nationaal bellen in NL 0.5 CENT/minuut
(Belgacom 5.2 cent)

Belgacom is in vgl met "bel 1601.nl"
10 X
(tien maal) duurder.

Da's wel "iets".

(Cynisch: lees de "Belgacom duur? Fout" -reclame, zoek de fout)

Dieter D'Hoker

naar zonale Telenet-nummers betaal je met Belgacom zelfs 11,21 cent/minuut
dat is heel wat meer als die 00,05 cent ;)
En daar zullen de meeste alternatieve carriers niet veel minder gaan ....

Stefaan

> [...]
> dat zowat /iedereen/ hier stond te trappelen om eindelijk van "den RTT"

Klopt -helaas- voor de residentiele consument.

Ik ken het Telenet business plan niet,
maar ik betwijfel of ze kabeltelefonie rendabel krijgen.
Het blijft een kostelijke techniek waarmee
moeilijk te concurreren valt.

Wat ik nu zie is de nadruk op breedband, de proefdraaiende IDTV
en integratie - maw diensten die meerwaarde verlenen aan de
bestaande producten+ IDTV.

Vaste telefonie (muv easy-rider Belgacom) is momenteel
in veel EU markten een probleemkind -
mits de nodige integratie (bv de GSM deal met Base)
wordt het misschien nog wat.

Door de aard vd Belgische ISP/telecom markt
vrees ik voor een blijvende dominantie van Belgacom
op vast/mobiel/ISP gebied.

En daar worden wij als klant beslist niet beter van.

Wannes

> Francis on 01-09-2004 15:04 :

> Voor klachten moet je dus bij de universiteit van berlijn zijn.

Gebeurd.
Kom niet klagen achteraf ...

gandy

Francis wrote:
> Als mijn vrouw één uurtje met haar moeder telefoneert ben ik bij Telenet
> 61,20 euro kwijt. Bij Belgacom over 3U 11,568 euro. Telenet goedkoper ?
> Laat mij niet lachen.

Hoe kom je aan dat verschil, kan je dat eens uitleggen? Bellen tijdens de
piekuren/daluren, van welke operator naar welke, enz... Zit die moeder op
een 0903 nummer ofzo? :-p

Ik volg je redenering mee op http://www.vergelijking.be/vast/vast.php ;-)

JanC

Jean schreef:

> *.invalid.no bestaat, zelfs
> http://sdfqsfqsdfqsdfqsdfqsfsfqsdfqsfqsfezarzerq.invalid.no :p

> of vervangt door .blabla :D

.blabla is niet gereserveerd in RFC-2606.

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

Francis

"gandy" <nu...@example.net> schreef in bericht

Nogal eenvoudig : telenet wereld 2 : 102 cent/minuut
3U : 19,28 cent/minuut

Telenet = Meer dan 5x duurder

erik van westen

Buck, Danny wrote:

> [...]

> light-versie kost net geen 30 euro per maand bij de grote spelers. In
> Nederland kan het al vanaf 9,95 euro per maand, maar dan wel voor

Keep on dreaming. Dit is een geval van 'het gras is altijd groener bij de
buren'. Kijk eerst eens naar de voorwaarden die horen bij de *tijdelijke*
prijs van 9.95. Die wordt na een paar maanden vanzelf 35 euro.

> [...]
> Alcott. De introductie van de light-versie heeft geen kannibalisme
> meegebracht voor het standaardproduct Go of Plus, zegt Belgacom.

Da's logisch voor een monopolist. Helaas.

EJ
--
Remove geenspam. to email
See http://www.vanwesten.net for examples pf and ipf

Dieter D'Hoker

Inderdaad, ik daag je uit om gelijk welk tarief (binnen of buitenland) te
vinden dat bij Telenet goedkoper is dan bij Belgacom+ gratis carrier,
buiten naar Telenet zelf vind je NIETS volgens mij ...

gandy

Dieter D'Hoker wrote:
> Inderdaad, ik daag je uit om gelijk welk tarief (binnen of buitenland) te
> vinden dat bij Telenet goedkoper is dan bij Belgacom+ gratis carrier,
> buiten naar Telenet zelf vind je NIETS volgens mij ...

Voor vaste lijnen zou het wel eens kunnen. Maar carriers hebben, buiten
enkele uitzonderingen na, wel hogere kosten als je naar een GSM belt.

Anyway, dit geraakt off-topic.

Dieter D'Hoker

Ook naar GSM's heb ik betere tarieven met Belgacom + carrier hoor,
ik zie bv. dat Telenet naar proximus in het weekend de hele lage prijs (als
je kijtk naar de andere GSM-tarieven),
van 11cent hanteerd, wel met mijn carrier en via Belgacom betaal ik bv.
10,88 cent ...

Persoonlijk zie ik dus geen enkel argument meer om Telenet te nemen,
tenzij je echt elke dag 24/7 telenet-nummers belt of misschien als je gewoon
de moeite niet wil doen om je aan te sluiten met een carrier,
en die prijzen te vergelijken, en dan de last hebt dat je 2 facturen moet
betalen.
Persoonlijk zal ik nooit naar Telenet overstappen wel om de volgende
redenen:
1) Mensen die naar mij zouden willen bellen moeten de afschuwelijk hoge
interconnectietarieven betalen die Telenet durft aan te rekenen, dan kunnen
ze mij bijna evengoed op men GSM bellen.
2) Ik ben gebonden aan Telenet voor men telefoonverkeer, ik kan niet
kostenloos alternatieve carrier kiezen zoals bij Belgacom het geval is.
3) Ik ben geonden aan Telenet voor internet, bij een telefoonlijn van
Belgacom kan ik een waaier aan ADSL-providers kiezen, die in de meeste
gevallen stukken goedkoper zijn als Telenet, en betere voorwaarden bieden
IMHO (bv. hogere limieten)

Het enige postieve dat ik kan ontdekken aan Telenet is dat je internet kan
nemen zonder telefoonlijn er bij te moeten nemen,
maar dan nog kan ik bij Belgacom budgetline + goedkope ADSL-aanslutiing nog
goedkoper afzijn ...

Iedereen heeft natuurlijk zijn redenen waarom hij een bepaalde
operator/provider kiest,
maar persoonlijk zie ik GEEN ENKEL voordeel in Telenet-aansluiting ...

(zelfs voor kabelTV heb ik hier voor UPC gekozen ;)

Bajo

"erik van westen" <er...@geenspam.vanwesten.net.invalid> schreef in bericht

Belgacom heb ik al jaren afgezworen.
Een partij die je eerst jaren heeft uitgemolken omdat er geen alternatieven
waren, en nu nog steeds
weinig interessant is op zijn zachtst gezegd.
Laten we even naar DSL in Duitsland kijken
http://dsl.1und1.de/einsteiger.php?&srcArea=ln&page=features-uebersicht

Ik zal het commentaar aan jullie overlaten :)
interessant

Bajo

fr...@openminds.be

Bajo <nopufb....@ping.be> wrote:

> [...]
> http://dsl.1und1.de/einsteiger.php?&srcArea=ln&page=features-uebersicht

> Ik zal het commentaar aan jullie overlaten :)

absoluut NIET.

Hier is al meermaals over gepraat op deze ng. Je moet de kleine
lettertjes lezen en de duitse markt kennen eer je je beklaagt.

In Duitland verkopen ze nog altijd adsl zoals hier in t begin: je
betaalt voor het "dsl-signaal" op je lijn, en daarboven betaal je de
provider die je op dat signaal toegang geeft tot het internet (zoals dus
bij ons vroeger bv turboline + easynet afzonderlijk, om maar iets te
zeggen).

Als je dan gaat kijken wat een DTAG dsl lijntje van 2Mbps (wat daar dus
zeer hoog is!) kost, kom je aan dezelfde tarieven als hier.

Als je ze daar zegt dat je hier overal 4Mbps downstream kan krijgen voor
+/- 35 - 40 eur/maand, en daarenboven in de 3 grootste steden (in een
streek die maar 5, 6 "echte" steden telt!) 8Mbps down kan krijgen voor
40-45 eur per maand, geloof me vrij, dan zijn de meeste Duitsers
jaloers!

Vriendelijke groeten,
Frank Louwers

--
Openminds bvba www.openminds.be
Tweebruggenstraat 16 - 9000 Gent - Belgium