hosting bij TheFast

RedNucleus

Voor de mensen die wat info over TheFast zoeken omdat ze
geïnteresseerd zijn om daar hun hosting te nemen, wil ik even dit
posten. Ik beperk mij tot *feiten*, ik gooi niet met modder, en ik doe
dit niet anoniem.

TheFast.be werd zaterdagnamiddag 31/1/04 gehacked, dit is de
mededeling op hun service pagina hosting-info.be

"Ondanks talrijke veiligheidsmaatregelen werd onze server het voorwerp
van een attack door een groep hackers. Op alle sites verscheen een
melding van de hacker.
Alle sites worden teruggezet in de stand van de laatste backup. Dit
kan echter enkele uren in beslag nemen. Onze excuses voor de
ongemakken."

Op dit moment (zondagavond) liggen thefast en al hun sites nog steeds
op hun gat. Dit is tekenend voor hun gebrek aan stabiliteit en hun
onvermogen om snel iets op te lossen. Ik heb daar sedert oktober 2003
ook een account, en moet zeggen dat ondanks het feit dat die mensen
*zeer vriendelijk* zijn, onmiddellijk mails beantwoorden en problemen
snel trachten op te lossen, het toch allemaal wat amateuristisch
overkomt. Mijn geduld is alleszins op. Zaken zoals plots al uw SSL
pagina's disabelen, Php downgraden (zie andere posts in deze groups),
elke week ongeveer een uurtje (minimum) platgaan (in slechte gevallen
meerdere keren per week), dat kan niet echt de bedoeling zijn en ik
zie mij genoodzaakt naar een andere oplossing uit te kijken. Voor hun
goede bedoelingen alleen, ga ik niet betalen. Als anderen dat wel
willen doen is dat hun probleem... en wie dit leest, is gewaarschuwd.

mvg
Christophe Ons, Kessel-Lo

tom

RedNucleus wrote:
> Voor de mensen die wat info over TheFast zoeken omdat ze
> geīnteresseerd zijn om daar hun hosting te nemen, wil ik even dit

goedkoop is ... :)

wimpie

tom wrote:

> goedkoop is ... :)

Dure koop ? :)

PS 1-eurohosting.com ligt ook plat

--

Wim
mntr...@lnubb.pbz

Emailadres is versleuteld met ROT13
voor decryptie (en dus ook encryptie): http://www.rot13.com

RedNucleus

wimpie <mntr...@lnubb.pbz> wrote in message news:<6McTb.2553$n44.2...@phobos.telenet-ops.be>...

> Dure koop ? :)
>
> PS 1-eurohosting.com ligt ook plat

Tja, een mens leert bij. Maar : het is niet omdat je prijzen scherp
zijn, dat het oké is om mensen in de zeik te nemen. En da's ook de
reden waarom ik mijn ervaring hier post. Ik heb echt geen geld teveel
hoor, ik heb nog 8 maand vooraf betaalde hosting op een 250Mb account
tegoed bij TheFast maar ik "pak m'n boeltje daar in" en verhuis deze
week nog.

TheFast is niet enkel kommer en kwel, als je er geen probleem mee hebt
dat je site ongeveer elke week een uur of twee platgaat en je geen
e-mail bij hun hebt is het denk ik best oké. Maar zo stellen zij het
niet voor. Verwacht ook niet dat je veel feedback krijgt over
downtimes en zo, want meestal laten ze niks van zich horen, tenzij nu,
als 't echt wel wat heet onder hun voeten wordt. Het ergert me dan ook
mateloos dat ze zich véél beter voordoen dan ze zijn, zichzelf graag
een slachtoffer-rol aanmeten als er wat misgaat en bovendien mensen
zoals ik die concrete problemen aankaarten bestempelen als lieden die
"halve waarheden verkondigen", zoals op het webhostingtalk.nl forum.
Dat gaat mij te ver, want als er iets is wat zij net doen, dan is het
problemen wegwuiven of minimaliseren. In december zijn er ook redelijk
wat downtimes geweest (en voordat iemand zoals die Mario van TheFast
me weer een leugenaar noemt : ik heb de stats nog, jongen, bv. tweede
week december 96.86% uptime = meer dan 5 uur downtime die week,
voorlaatse week december 93.80% uptime met meer dan 10 uur downtime
over 2 dagen - dus hou vooral je bek maar in plaats van me publiek
voor leugenaar te verslijten) maar als je over zaken zoals het
herhaaldelijk platgaan van alles inclusief e-mail je beklag maakt bij
support dan luidt het antwoord dat 'er 1 probleem was geweest, en het
daarvoor liep als een trein'. DAT is botweg liegen. Ik heb uit ellende
weekly stats van internetseer genomen en die pikken niet eens alle
downtimes op want die checken niet contstant, en in nagenoeg elke
weelky stat zit een outage.
Maar zij vinden dat ze goed bezig zijn, en héél klantgericht. Er zijn
bijna elke week problemen en in die 4 maand dat ik er klant ben heb ik
twee keer een mail geweten over dat soort zaker. Voor de rest denken
ze blijkbaar dat iedereen in slaap ligt en niet ziet dat de hele boel
platgaat. Whatever. Ik ga er alleszins m'n centen niet meer aan
spenderen en wil gewoon tot slot mensen die TheFast overwegen
waarschuwen : als je 't belangrijk vind dat je site nagenoeg constant
(niet onder de 99%) bereikbaar is, zoals de meeste hosts adverteren en
beweren te doen : zoek dan iets anders. Want bij TheFast is het
blijkbaar : we talk the talk, but we don't walk the walk.

RedNucleus

rednucl...@yahoo.com (RedNucleus) wrote in message news:<c8da11fe.04020...@posting.google.com>...

update 8:28 : ieder mag hier het zijne van denken. The Fast belt mij
om 08:00 persoonlijk op met de melding dat als ik dit soort informatie
verspreid, ik wel "een brief in de bus zal krijgen". Wow, I'm
impressed, en al helemaal van idee veranderd. Al mijn weekly stats
staan plots op 100% en voor elke outage die er is geweest zit er nu
plots een e-mail met tekst en uitleg in m'n inbox. It's magic !
Vul voor uzelf in wat u van die werkwijze denkt, en by all means, neem
uw hosting bij dit bedrijf en geniet met volle teugen van het plezier
dat daarmee gepaard gaat ! Voor mij is het simpel : andere, naar mijn
mening degelijke hosting, en case closed.

Michael "BoGy" Bogaerts

"RedNucleus" <rednucl...@yahoo.com> schreef in bericht

en wat gaan ze dan doen???

zeggen dat je smet op de naam van hun bedrijf gooit door leugens te
vertellen??

zolang je de waarheid hier verteld, kunnen ze u niets doen, dat is namelijk
de basis voor het recht van vrije meningsuiting...

of niet soms ... thefastw...@pandora.be ... hahahahahahahahahahahaa
ik vind het iig hייl professioneel dat wanneer je iets aanbiedt/commercieel
bent, gebruik maakt van een "geleend" emailadres ...

mjah.. sommige grappen worden wel boring als je ze voor de tiende keer
hoort...

wimpie

Michael "BoGy" Bogaerts wrote:

mjah als ik op netcraft zie denk ik niet dat deze persoon liegt:

http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=www.thefast.be

Louis Manaerts

hallo,

Als ik van U was zou ik alle providers en hosters aanklagen en waarom
jezelf niet. Jij bent de enige die ik tegenkom op alle forums en
klagen dat jij kan.
MAN, wat ben jij een zagevent.

Ik heb gezocht op thefast maar ik krijg geen site te zien en verder
zie ik dat jij een vertrouwde website meld op webhostingtalk, namelijk
een site waar klanten terrecht kunnen voor de status, ik lees op die
pagina dat je dus wel op je site tercht kan en dat de ftp server
werken.

Ik vind dit tamelijk vlug want als je gehackt bent komt er veel bij
kijken. Ik weet daarvan ik heb zelf zo een bedrijf gehad en ik ben er
onderdoor gegaan dankzij mensen zoals u. het verwonderd mij dat die
mensen dit volhouden.

Ergens vermeld je ook dat ze u gebeld hebben, ik zou dit niet gedurfd
hebben maar je moet ballen aan je lijf hebben om dit te doen. ik wil
daarmee zeggen voor je dingen verkeerd begrijpt: Ik zou dat ook moeten
gedaan hebben in de tijd.
Ik heb tijd om te zagen en tijd om alles vol te lullen.

Als jij toch zo ontevreden bent waarom lullen en lullen en geen
oplossing zoeken voor uw eigen...zoek iets anders dan! Of begin zelf
een met zoiets...

Ik lees ook dat er veel downtime is bij thefast, wel dat is niet zo
goed en heel slecht voor hun. Ik zou dus ook niet blij zijn als dit
constant gebeurd.
Ik zou echt niet weten of dit waar is maar in het verleden heb ik
geleerd dat er mensen veel te snel reageren en nooit begrip tonen en
dat zal dan hier waarschijnlijk ook het geval zijn.

Het zou me niet verwonderen dat je hiervoor zult aangeklaagd worden.
Er zijn veel punten waar men u kan pakken op grond van de Belgische
wet, ik heb vroeger namelijk studies gevolgd over wetten en rechten.

Voor ik dit schreef heb ik twee dagen u opgevolgd en heb ook een en
ander wat gevonden van jouw. Jij bent ook geen heilig man...hé.
Maar hier ga ik het er niet over hebben omdat dit schending is op
privacy. Dat wat u ook doet in sommige regels.

Ik raad u aan om toch voorzichtig te zijn.

Groeten,
Louis

tom

wimpie wrote:

> mjah als ik op netcraft zie denk ik niet dat deze persoon liegt:
>
> http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=www.thefast.be

Ik had allang de boeken toegedaan ;-)

Dit verklaart ook waarom thefast op zoek is naar een managed solution
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=38512&highlight=Managed

timvm

"Louis Manaerts" <louis_m...@hotmail.com> schreef in bericht

Even serieus nu,
als je als klant betaald voor je webhosting verwacht je:

- een secure server
- je site die 24/24 7/7 te bereiken is
- Een rappe support

Waar je liever niet voor betaald:

- Begip tonen als er iets down is
- Het blijven aprecieren dat het gehacked is en dat die mensen constant
werken aan hun server

Neen zo gaat het niet als hoster hoef je te weten wat je klanten van je
verwachten. Je moet maar zorgen dat je zelf of je werknemers bekwaam zijn
een server te securen. Waar er niet veel aan kan worden gedaan is dos
attacks maar dan hoeft de hoster ook alle stappen die hij onderneemt door te
mailen naar hun klanten. Ook hoe het vervolg is gegaan, zoals priorweb
enkele maanden geleden heeft gedaan.

Mvg,

Tim Van Maele

Mplus

"RedNucleus" <rednucl...@yahoo.com> schreef in bericht

> Voor de mensen die wat info over TheFast zoeken omdat ze

Dergelijke hackerattacks komen ook bij anderen voor en ook met dagen
downtime tot gevolg, remember priorweb, basm, en ga zo maar door.
Eerlijk gezegd vind ik je een beetje zielig, sorry. Als het echt allemaal zo
slecht was had je al lang kunnen wegzijn. Als ik mijn vriend hoor valt het
allemaal best mee bij thefast. Er zijn wel eens wat korte downtimes geweest,
maar de service is er echt snel en goed. Niet te vergelijken met sommige
andere goedkope hosters.

Mplus :)

timvm

"Mplus" <mp...@pandora.be> schreef in bericht

> "RedNucleus" <rednucl...@yahoo.com> schreef in bericht

wanneer is priorweb hacked geweest?

tom

timvm wrote:

> wanneer is priorweb hacked geweest?

Sommige mensen kennen het verschil niet tussen een hack en een ddos;)

timvm

"tom" <gbz.q...@cevbejro.or> schreef in bericht

> Sommige mensen kennen het verschil niet tussen een hack en een ddos;)

lol