Belgacom Draadloos ADSL......troubles

1 view

Tom L.

Hallo iedereen,

Een kennis van me heeft zo'n draadloos adsl pakket van belgacom/skynet
aangeschaft. Dit pakket bestaat uit een Siemens Modem-Router en een Siemens
USB adapter. Nu wil dat ding nie goed starten :-( ....

het probleem:
hoe raak je op internet?

We hebben de modem-router netjes en correct geplaatst (zoals in het schema
die in de installatiegids stond)
Alsook de adapter (draadloze ontvanger) werd geinstalleerd op de PC die op
inet moet....
Alles blijkt in orde te zijn... de icoontjes staan in de systray en geven
aan dat er wel degelijk connectie is met de modem-router via de gekozen
draadloze communicatie, Signaalsterkte=Uitstekend en ook dat groene icoontje
duidt op een signaal van 100%
Maar we kunnen noch surfen,mailen of pingen ?

Zijn er personen die dat pakket ook hebben of dezelfde problemen
hebben/hadden ????
laat iets weten aub...

mvg

Tom L.

kan het zijn dat je eerst de router moet configureren door de router
rechtstreeks aan te sluiten met de meegeleverde ethernetkabel aan je PC ???

kan iemand dit bevestigen? ...

tia!

"Tom L." <tompoes88[[laatweg]]@pandora.be> schreef in bericht

john

"Tom L." <tompoes88[[laatweg]]@pandora.be> wrote in message

> kan het zijn dat je eerst de router moet configureren door de router
> rechtstreeks aan te sluiten met de meegeleverde ethernetkabel aan je PC
???

> kan iemand dit bevestigen? ...

heb een andere router, maar dat kan ik bevestigen :) configureer de
ethernetpoort van je pc
zodat die een ip adres krijgt dat in hetzelfde domein ligt als je router
(kijk in de documentatie
om te weten wat het standaard ip is van de router)

waarschijnlijk heeft het ding een webinterface en kan je vanaf dan de router
configureren via http://ipadresvanderouter

heb ook wat geduld, sommige wijzigingen lijken niet direct resultaat op te
leveren. open ook een dosbox en bekijk eens wat er staat als je ipconfig
start en dergelijke

Luc Van Bogaert

On Tue, 5 Aug 2003 21:26:38 UTC, "Tom L."
<tompoes88[[laatweg]]@pandora.be> wrote:

> het probleem:
> hoe raak je op internet?

Je moet idd je router nog configureren. Dat staat ongetwijfeld in de
documentatie die je erbij hebt gekregen. Configureren gebeurt dmv je
internet browser die je naar een welbepaalde URL stuurt. Die URL staat
in de manual....

--
Luc.
Come to Warpstock 2003! - <www.warpstock.org>

ON7RX

"Luc Van Bogaert" <luc.van...@invalid.skynet.be> schreef in bericht

> [...]
> documentatie die je erbij hebt gekregen. Configureren gebeurt dmv je
> internet browser die je naar een welbepaalde URL stuurt. Die URL staat

De siemens lijkt mij niet de beste keus , maar alles staat zeker duidelijk
in het nerderlands in de manual.
even snel doornemen die manual

Tom L.

jep ik had er vergeten bij te zetten dat ik naar het ip van de router moest
surfen en daar de configuratie doen

MAAR ... da is me slechts 1 keer gelukt :s

Ideefixx

> jep ik had er vergeten bij te zetten dat ik naar het ip van de router
moest
> surfen en daar de configuratie doen
>
> MAAR ... da is me slechts 1 keer gelukt :s

router een opnieuw inpluggen ( stroom ) , even wachten en dan de pc
herstarten
moet normaal wel lukken.
Maar de siemens heeft geen groot draadloos bereik + - 10m maar :-(

een betere keuze is een SMC, Linksys, of US-Robotics router

Daniel Lesenne

"Ideefixx" <idee...@hotmail.com.invalid> wrote in message

Hebt U een mening over Netgear?

john

Heb persoonlijk de Belkin 54g wireless router en voorlopig tevreden van

amarol

Ik heb dit ook reeds geïnstaller bij vrienden. Met de modem/router
geen probleem. Volgens het boekje en inderdaad eerst rechtstreek aan
de PC dmv vaste ethernet verbinding.
Heb wel problemen gehad met de WLAN in XP.
Helpdesk van Belgacom opgebeld: in de voormiddag zeer vriendelijke
persoon (kon mij allerdings niet helpen) 's avonds zou iemand anders
zelf opbellen, maar... dan maar zelf opgebeld en een zeer, zeer
onvriendelijke persoon die (weeral) denkt dat het allemaal prutsers
zijn .
Enfin, de WLAN heb ik dan op een onorthodoxe manier geïnstalleerd,
eerst inpluggen in USB dan software!!, en het ding werkt nu prima.

Tom L.

loool EERST INPLUGGEN en dan pas software installeren ;-)

typisch zeker... nochthans in de manual staat dat ge ZEKER EN VAST eerst
software installeren ....

"amarol" <roland_...@hotmail.com> schreef in bericht

mylar

In article <ExqYa.53215$F92....@afrodite.telenet-ops.be>, tompoes88
[[laatweg]]@pandora.be says...

k vraag mij toch af wa er zo mis is aan eerst inpluggen en dan software
installeren...
win herkend nieuw apparaat, vraagt drivers, je wijst naar de juiste map,
en voila installed...
De install software moet eerst nog de nodige "brol" installeren ofzo?
--
mylar

Tom L.

jah iedereen ... het hek is van de dam ;-)

het probleem was: ...... de lijn was reeds overbelast :sss
daarom kon het adsl signaal niet meer binnenkomen ...

er komt een technieker lang om da lijn wat op te krikken ... hopelijk wordt
het dan downen tegen lightspeed :D

grtz en tnx aan allen die geholpen hebben met tips of andere aanwijzingen!!

tnx!

"Tom L." <tompoes88[[laatweg]]@pandora.be> schreef in bericht

Ideefixx

"Daniel Lesenne" <les...@skynet.be> schreef in bericht

Ik dacht dat Netgear ook niet slecht was