PRIV by BlackBerry

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
全容が判明するには時間がかかりそうです。

http://blogs.blackberry.com/2015/09/priv-by-blackberry-first-official-images-2/

PRIV by BlackBerry: First Official Images

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
かなり厳しい状況のようです・・・

http://recode.net/2015/10/08/blackberry-may-quit-handsets-if-it-cant-make-money-by-next-year-says-ceo-john-chen/

BlackBerry May Quit Handsets if It Can’t Make Money by Next Year, Says CEO John Chen

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年10月10日土曜日 0時16分38秒 UTC+9 Skywalker:
画面の両端(左右)の曲率については未だよくわかりません。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年10月11日日曜日 12時38分50秒 UTC+9 Skywalker:

画面の両端(左右)の曲率については未だよくわかりません。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
DTEK by BlackBerry の詳細は未だ不明です。

http://ca.blackberry.com/smartphones/blackberry-priv/pre-register.html

PRIV has the authentic BlackBerry keyboard, legendary security, streamlined communications and productivity, combined with the wide world of Google Play™ store apps. It has been engineered with the world’s finest technology, and packaged in an ultra-thin, ergonomically perfect device with a keyboard hidden by SmartSlide technology.

- Stunning 5.4” dual-curved screen
- Long lasting 3410 mAh battery
- Both touch and physical keyboards
- Schneider-Kreuznach® certified camera
- Extraordinary audio quality

PRIV also introduces the exclusive DTEK™ by BlackBerry warning system app to provide you with the power of privacy.

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
ケースの写真が出回っているようです。

https://www.blackberrycentral.com/news/article/first-priv-accessories/

しん

to BlackBerry User Group Japan
こんにちはです。
blackberryの純正ケースは意外に良いデザインですよね。
早く本体とケースを同時発売して欲しいですね。

2015年10月16日金曜日 18時09分03秒 UTC+9 Skywalker:
ケースの写真が出回っているようです。

https://www.blackberrycentral.com/news/article/first-priv-accessories/

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
短い動画が掲載されています。

https://m.youtube.com/watch?v=uaL8QhdWuKU

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
日本国内のような販売方法で掲載されているため、本体価格がよくわかりません。

http://www.carphonewarehouse.com/phones/blackberry-priv/

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
縦・横・高さと重さが記載されています。

http://www.carphonewarehouse.com/phones/blackberry-priv/

Screen technology AMOLED

Device size 147 (184 opened) x 77.2 x 9.4 mm

Sim type Nano

Screen sharpness 540ppi

Device weight 192g

Screen size 5.4"

Screen resolution 2560 x 1440 pixels

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
BGM がいまひとつですが・・・

https://m.youtube.com/watch?v=5nO8EdLtJj0

umetaro

to BlackBerry User Group Japan
最初はなんでこんなgalaxyそっくり+KBの端末にしてしまったのかと思いましたが、Galaxyの販売台数を見てみると、
あえてそっくりにしてGalaxyユーザーを取り込み、500万台のノルマを達成しようという戦略的なもののように思えてきました。
うまく行けば達成可能かも。ハードウェア製造が延命できるのが今一番必要ですし、キャッシュが入りますからね

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年10月18日日曜日 1時00分14秒 UTC+9 umetaro:

> 最初はなんでこんなgalaxyそっくり+KBの端末にしてしまったのかと思いましたが、Galaxyの販売台数を見てみると、
> あえてそっくりにしてGalaxyユーザーを取り込み、500万台のノルマを達成しようという戦略的なもののように思えてきました。

価格が高めに設定されるようなので、たくさん売れるかどうか・・・

CrackBerry Image.jpg

kjorn wanida

to BlackBerry User Group Japan
微妙な機種です。これだけディスプレイ大きいのはビューア用途でしょうがそれに文章打ちやすいキーボードって、ま、いいとこ取り‎でしょうか…やっぱパスポートかなあ、最後のBBは。

Sent from BlackBerry Classic
  元のメッセージ
送信者: Skywalker
送信: 2015年10月19日(月曜日) 13:37
To: BlackBerry User Group Japan
返信先: bbu...@googlegroups.com
件名: 【BBUGJP:5124】 Re: PRIV by BlackBerry

価格が高めに設定されるようなので、たくさん売れるかどうか・・・

--
このメールは Google グループのグループ「BlackBerry User Group Japan」の登録者に送られています。
このグループから退会し、グループからのメールの配信を停止するには bbugjp+un...@googlegroups.com にメールを送信してください。

umetaro

to BlackBerry User Group Japan
写真ありがとうございます。画面サイズ的にもGalaxy plusなのでしょうか(Noteではあえてなく)
ブラックフライデーでも、クリスマス後でもいいから
値段300ドルくらいディスカウントしませんかね。

2015年10月19日月曜日 13時37分16秒 UTC+9 Skywalker:

価格が高めに設定されるようなので、たくさん売れるかどうか・・・

Message has been deleted

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年10月19日月曜日 20時19分11秒 UTC+9 kjorn wanida:
> 微妙な機種です。

画面の大型化は世界的な潮流ですが、Passport より軽いようなので、それなりに掌におさまるかもしれません。

CrackBerry Image(15).jpg

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
米ドル建ての価格は iPhone 6s Plus 並に高く設定されるようです。

http://www.apple.com/shop/buy-iphone/iphone6s

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
セキュリティに関する短い解説が掲載されています。

http://blogs.blackberry.com/2015/10/priv-is-for-private-how-blackberry-secures-the-android-platform/

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
追伸

古い記事ですが、こちらもご一読ください。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年9月29日火曜日 23時15分13秒 UTC+9 Skywalker:
全容が判明するには時間がかかりそうです。

http://blogs.blackberry.com/2015/09/priv-by-blackberry-first-official-images-2/

PRIV by BlackBerry: First Official Images

やっと(北米モデル STV100-1 の)全容が明らかになりましたが、下記URLは一旦公開された後に何故か閉鎖されました。ソフトバンクが使用している帯域の中ではLTEバンド8に非対応ですが、特に問題はなさそうです。Z30 および Q10 と同様に AMOLED のディスプレイが採用されています。

税抜き価格(US$ 749)は16GBの iPhone 6s Plus http://www.apple.com/shop/buy-iphone/iphone6s / http://www.apple.com/jp/shop/buy-iphone/iphone6s の価格(US$ 749、日本では 98,800円)と同じですが、 高いとみるべきか安いとみるべきか、難しいところです。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
転載します。

----------

In the Box:

You will receive:

• PRIV Smartphone (Quantity: 1)
• 3.5 mm stereo headset (Quantity:1)
• MicroUSB 2.0 cable (Quantity:1)
• +5V DC / 1.3A AC power adapter, OMTP Compliant (Quantity: 1)

The networks on which BlackBerry devices operate are provided by carriers independent from BlackBerry. BlackBerry will not be responsible for the operation, availability, coverage, services or range of those networks. Network coverage locally and while roaming outside of your carrier network will depend on your carrier’s network and their roaming agreements with other global carriers. You should always check with your carrier to confirm network coverage and availability.

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Baseline Software Support: Android 5.1.1 Lollipop

Size (LxWxD): 147 (184 opened) x 77.2 x 9.4mm

Weight (w/battery): 192g

Model Number: STV100-1

Processor:

• Qualcomm 8992 with 64 bit Dual-core 1.8 GHz Cortex-A57 and Quad-core 1.44 GHz CortexA53 (Snapdragon 808 Hexa-Core, 64 bit)
• Adreno 418, 600MHz GPU

Memory:

• 3GB Low Power RAM
• 32GB Flash
• Hot-swappable MicroSD slot (up to 2TB)

Expandable Memory:

• MicroSD slot located on top of device, accessible via pin-eject tray

Display:

• Curved 5.43”
• 2560 x 1440 resolution
• 540 DPI
• WQHD Plastic AMOLED
• High Brightness Mode for Outdoor Readability
• 24-bit color depth
• 16:9 aspect ratio
• Corning Gorilla Glass 4

Rear Facing Camera:

• 18MP Auto-Focus
• Optical Image Stabilization (OIS)
• Phase Detect Auto Focus (PDAF), Fast focus lock
• HDR
• 6-element f2.2 lens
• Back Side Illumination (BSI2) Stacked Sensor
• Dual Colour, Dual 2 mm2 LED Flash – Enhanced photo color balance
• 4k Video Recording: 30 fps, 1080p HD video recording at 60 fps, 6DOF video stabilization combined with OIS for incredibly smooth video
• 4x digital zoom
• Continuous & touch to focus, face detection, image stabilization
• Panorama, Burst, Live Filters
• Multi-Frame Low Light Enhancement

Front Facing Camera:

• 2MP Fixed-Focus, f2.8
• Large 1.75um pixel size
• Image & video stabilization
• 720p HD video recording
• 2x digital zoom
• Wide Selfie Mode (also known as Selfie Panorama)
• Multi-Frame Low Light Enhancement

Dedicated Keys:

Volume Up/Down, Mute, Lock(Power On/Off)

Notification:

Tone, vibrate, on-screen or LED indicator; notification options are user configurable

Touch Capabilities:

• 10-point multi-touch
• Supports Passive Stylus
• Glove Mode
• Capacitive Touch Keyboard: Allows navigation gestures, fine cursor control, swipe to select word predictions, swipe back for word deletion

Navigation: Capacitive Touch, capacitive 4-row keyboard (slider)

User Interface: Gesture control plus touch sensitive physical keyboard with gesture support

Keyboard:

• Physical Sliding Keyboard, with support for:
• Contextual auto-correction
• Contextual next word prediction
• Personalized learning engine

Keyboard Security: Password protection, Screen lock, and Sleep mode

Voice Input/output:

• Integrated speaker and 3 microphones
• BlackBerry Natural Sound enabled: Receiver cavity microphone monitors what the user hears and adjusts in real time for best performance. The system monitors speaker motion in real time to ensure maximum loudness without distortion
• Virtual Back Volume Speaker – high surface area material in the speaker cavity provides higher loudness in a more compact space
• Hands-free headset capable
• Bluetooth headset capable
• Integrated Hands-Free Speakerphone

Headset :

3.5 mm stereo

Ports and Connectivity:

• USB 2.0 Connector with SlimPort enabled
• USB 2.0 fully supported with standard microUSB 2.0 cable (included in box)
• Cabled-Video Out, 4k @30 fps, supported with standard SlimPort adaptor (not included in box). SlimPort adaptor cables exist to support the following video protocols: HDMI, VGA, DisplayPort 1.1, DisplayPort 1.2, DVI
• NFC

Power Adapter

• +5V DC / 1.3A AC power adapter, OMTP Compliant
• QC2.0 Enabled – Compatible with QC2 Chargers
• Dual mode Wireless Charging capable for Powermat (PMA) and Qi

Battery:

• 3410 (typ) 3360 (min) mAh 4.4V 680 Wh/L integrated non-removable battery
• Fast charge enabled

Battery Life:

• Mixed Usage: Up to 22.5 hours Δ

Δ 22.5 hours battery life is based on mixed usage scenario. Many factors affect battery life including but not limited to network, transmission environment, battery age, usage, location software and feature configuration.

Network

• FD-LTE 1, 2, 3, 4, 5, 7, 12, 17, 20, 29,30
• HSPA+ 1, 2, 4, 5/6, 8
• Quad band GSM/GPRS/EDGE

Wi-Fi:

• 802.11 b/g/n for 2.4GHz
• 802.11 a/n for 5GHz
• 802.11 ac for 5GHz
• 4G Mobile Hotspot
• Wi-Fi Direct 2x2 MIMO

Bluetooth Support:

Bluetooth 4.1 Low Energy (LE)

GPS

Assisted, Autonomous and Simultaneous GPS
Pre-loaded Google Maps
E911 supported

Advanced Sensors : Accelerometer, Magnetometer, Gyroscope, Time of Flight (ToF) Proximity, Ambient Light, Altimeter, Activity Monitor

SIM Interface

Nano SIM card (4FF)
Supports 1.8V and 3.0V cards

Recommended Temperature Parameters

Handheld - Operating: 0 to 35°C / 32 to 95°F
Handheld - Storage: -20 to 35°C / -4 to 95°F
Travel charger - Operating: 0 to 35°C / 32 to 95°F

Accessibility: HAC Rating: M3 T4

© 2015 BlackBerry. Trademarks, including but not limited to BLACKBERRY and EMBLEM & PRIV Design are the trademarks or registered trademarks of BlackBerry Limited, the exclusive rights to which are expressly reserved.

しん

to BlackBerry User Group Japan
こんばんはです。
値段高いっすねぇ~
モデルは北米モデル STV100-1のみですか?
DoCoMoならこのモデル買いなんでしょうか?

興味はありますがこれが売れないと噂のpassport2も出ないでしょうから
blackberryに協力する為にも欲しいですが、さすがに今回は悩みます。
皆様は今回買いますか~~?

2015年10月22日木曜日 15時11分56秒 UTC+9 Skywalker:

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
STV100-3 や STV100-4 の詳細については公式な発表はありませんが、STV100-1 と同様に高い値札が付きそうです。

Nexus 5X や Nexus 6P 並みの価格設定であれば販売台数が伸びるような気がしますが、iPhone 6 Plus と同じ価格設定のままでは Passport や Classic の販売台数を下回るかもしれません。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
STV100-1 / STV100-2 / STV100-3 がFCCに認証されました。

https://apps.fcc.gov/oetcf/eas/reports/GenericSearch.cfm?calledFromFrame=N

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
Rogers (カナダ)の税抜き価格は CAD 799.99 (約 USD 612)であると報告されています。(この価格で実際に注文予約したという書き込みも見られます。)

----------

#BlackBerry #Priv pricing: 799.99 CAD no-term, or 399.99 on a Rogers 2-yr Share Everything Plan

12:11 AM - 22 Oct 2015

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
誤った URL を引用してしまいました。正しくは https://twitter.com/nadimremtulla/status/656850392848863234 です。

2015年10月23日金曜日 12時21分21秒 UTC+9 Skywalker:

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
BlackBerry Limited の COO (ちょっぴりお茶目なおじさん)(CEO はちょっぴり偉いおじさん)である Marty Beard

が下記の通り発信しているので、Shop BlackBerry (おそらく米国とカナダのみ)で今日から受注が始まりそうです。

----------

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
受注が始まりましたが、税抜き価格は US$ 699 となりました。

http://store.shopblackberry.com/store/bbrryus/en_US/pd/productID.328095700/categoryID.70448700
IMG_20151023_223315.png
IMG_20151023_223346.png

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
メールも届きました。
IMG_20151023_224857.png

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
Shop BlackBerry に掲載されている価格は USD 699(税抜き) / CAD 899(税抜き) / GBP 559(20% のVAT込み) です。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
Shop BlackBerry UK では STV100-4 が、Shop BlackBerry US と Shop BlackBerry Canada では STV100-1 が販売されています。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
公式ブログでも発表されました。

http://blogs.blackberry.com/2015/10/priv-pre-order-begins-today/

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
ドイツでは 19% の Mehrwertsteuer 込みで EUR 799 で販売されています。

http://www.amazon.de/dp/B016J1A3H8

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
オバマ大統領やキャメロン首相やメルケル首相が購入するかどうか判りませんが・・・

http://blogs.blackberry.com/2015/10/privacy-on/

Privacy On

PRIV by BlackBerry

10.23.15 / John Chen

BlackBerry is the most trusted maker of secure hardware and software in the world today. World leaders including U.S. President Barack Obama, UK Prime Minister David Cameron, German Prime Minister Angela Merkel, leading government agencies, and the biggest businesses all depend on us.

I committed that we would release an Android phone only if we could make it, like everything else we produce: secure. We have – and so today is that day.

I’m proud to announce the world’s first BlackBerry smartphone powered by Android, PRIV, is available for pre-order today.

PRIV will be the solution for smartphone users who are learning daily of the lack of privacy they have on their current devices. PRIV will be the answer for former BlackBerry users who miss the physical keyboard but want more apps. And we’re responding to current – and prospective – BlackBerry users who need it all: choice, innovation, security, privacy and productivity.

Please visit www.blackberry.com/privacyon to learn more.

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
ルイス・ハミルトンが PRIV by BlackBerry を手にしています。

BlackBerry   @BlackBerry

#TheWon! Huge congratulations to @LewisHamilton, securing the #F1 Drivers’ Championship for the 2nd year in a row!

7:35 AM - 26 Oct 2015

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
いまひとつパッとしない画像が https://twitter.com/blackberry に掲載されています。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
30秒ちょっとありますが、インターネットCM用の映像でしょうか...https://www.youtube.com/watch?v=Xl-Zyy16Jn8

Message has been deleted

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
以前に公開された公式動画 https://www.youtube.com/watch?v=5nO8EdLtJj0 に加えて、新しい公式動画 https://www.youtube.com/watch?v=3d0bqe2Z7pI が公開されました。

しん

to BlackBerry User Group Japan
こんにちはです。
サイドの表示がいいですね(サムスンみたいですけど)笑
バッテリー以外も表示出来るのでしょうかね?
スルーするつもりがだんだん欲しくなってきました。

2015年10月29日木曜日 13時33分53秒 UTC+9 Skywalker:

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年10月29日木曜日 14時49分39秒 UTC+9 しん:

サイドの表示がいいですね(サムスンみたいですけど)笑
バッテリー以外も表示出来るのでしょうかね?

画面の端に何が表示されるのか、未だに情報はありません。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
開梱ビデオが追加されました。(説明を担当しているお姐さんのマニキュアの色がいまひとつですが...)

2015年10月16日金曜日 22時08分06秒 UTC+9 Skywalker:
短い動画が掲載されています。

https://m.youtube.com/watch?v=uaL8QhdWuKU

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
画面が賑やかです。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
予想外に早く11月6日からAT&Tが取り扱いを開始するそうです。

http://about.att.com/story/priv_by_blackberry_available.html

https://m.youtube.com/watch?v=-evl_MntjFg

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
売れ行き好調による遅延であれば問題ありませんが・・・

''The smartphone is expected to start shipping the week of November 9, 2015.''

http://shop.blackberry.com/store/bbrryus/en_CA/pd/productID.328095900/categoryID.70448700

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
別の開梱ビデオが掲載されています。

https://m.youtube.com/watch?v=IkMhQbYto2Y

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
他のメーカーであれば最初から白・赤・桃・金・銀・等々のバリエーションが用意されますが...

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
少し長めの動画も掲載されています。

https://www.youtube.com/watch?v=iZesbZ3CAJE

2015年11月3日火曜日 1時29分18秒 UTC+9 Skywalker:

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
中国語の動画 http://v.youku.com/v_show/id_XMTM3ODAxMDA0MA が掲載されていますが、ピクチャー・パスワードは健在なようです。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
追伸

ブラウザでも閲覧可能です。

http://help.blackberry.com/en/priv/5.1/

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Mitsuru Mikkaichi

to Skywalker
チラ読みしただけですけど日本語が選択でいるかは判らないみたいですね。

しかしガッツリ補助文字入ってる機種もあるんだなぁ。

  元のメッセージ
送信者: Skywalker
送信: 2015年11月6日(金曜日) 7:35
To: BlackBerry User Group Japan
返信先: bbu...@googlegroups.com
件名: 【BBUGJP:5308】 Re: PRIV by BlackBerry

User Guide が掲載されています。

http://help.blackberry.com/en/priv/5.1/user-guide-pdf/PRIV-5.1-User-Guide-en.pdf

--
このメールは Google グループのグループ「BlackBerry User Group Japan」の登録者に送られています。
このグループから退会し、グループからのメールの配信を停止するには bbugjp+un...@googlegroups.com にメールを送信してください。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
AT&T 版の開梱ビデオが掲載されています。(初期ブートにかなり時間がかかります。)

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
デモ(チュートリアル)が掲載されています。

http://demos.blackberry.com/priv-by-blackberry/na/ca/gen/

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
今日は解禁日・・・主要なサイトに多数の評価記事が掲載されています。

https://m.youtube.com/watch?v=gwDT-77xo_Y

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

Tomo Shimoda

to BlackBerry User Group Japan
ユーザーガイド見たら、下記記述が書いてありました。

Turn on Chinese and Japanese input methods
By default, Google™ Pinyin Input, Google™ Zhuyin Input, and Google™ Japanese Input are available on your device. Check Google Play™ for other Chinese and Japanese input methods.

Google日本語入力はデフォルトで入ってるみたいですね。ATOKもインストールすれば使えそうですね。

Mitsuru Mikkaichi

to Tomo Shimoda
‎>Google日本語入力はデフォルトで入ってるみたいですね。

おおおおおおおおおおおおっ!!!
一気に物欲大魔王に!w

送信者: Tomo Shimoda‎
送信: 2015年11月7日(土曜日) 11:34
To: BlackBerry User Group Japan
件名: 【BBUGJP:5318】 Re: PRIV by BlackBerry

--
このメールは Google グループのグループ「BlackBerry User Group Japan」に登録しているユーザーに送られています。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年11月7日土曜日 11時34分29秒 UTC+9 Tomo Shimoda:

[...]

先日来、この記述が気になっています...BlackBerry Keyboard アプリ(Android 用)は、もしかすると韓国語も含めて、CJK (Chinese / Japanese / Korean)非対応なのかもしれません。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan

IkuRo SATO

to bbu...@googlegroups.com
やー、なんかいまいちJohn Chenの意図が良く理解できないんですよね、私には。
もう一人のJohnじゃないですけど、
Still in trouble は同意します。

On Sunday, November 8, 2015, Skywalker <yha...@gmail.com> wrote:
CEO曰く・・・https://m.youtube.com/watch?v=s1wWxcE2eNw

--
このメールは Google グループのグループ「BlackBerry User Group Japan」の登録者に送られています。

このグループから退会し、グループからのメールの配信を停止するには bbugjp+un...@googlegroups.com にメールを送信してください。

Best regards,
-IKURO

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
2015年11月8日日曜日 14時05分34秒 UTC+9 Mai3531:
やー、なんかいまいちJohn Chenの意図が良く理解できないんですよね、私には。

QNX が完全子会社として Research In Motion (現 BlackBerry Limited) の傘下に入ったのが2010年、QNX に基づいた BlackBerry Tablet OS が発表されたのが2010年、同じくQNX に基づいた BBX (BlackBerry 10 OS)が発表されたのが2011年、Dev Alpha が世に出たのが2012年、Z10 と Q10 が発売されたのが2013年初、John Chen がちょっぴり偉いおじさん(CEO)になったのは2013年末です。

John Chen が数年早くCEOに就任していれば、BlackBerry 10 OS を経ることなく、BlackBerry OS (legacy OS) から Android OS へ移行する道を選択したかもしれません。

ean...@gmail.com

to BlackBerry User Group Japan
10月25日あたりにPre-Orderしましたが、いまだShippingされておらず。
今日確認したら、出荷は11月23日(今、Orderすれば、と思いたい)

いつ出荷されるのでしょうか・・・。

Skywalker

to BlackBerry User Group Japan
ちょっぴり偉いおじさんのインタビューが掲載されています。

http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000454851

BlackBerry's adoption of the Android operating system was a key part of its turnaround strategy, says CEO John Chen.