Jak napisać symbol funta?

offking

Witam.
Używam PC z WinXP Prof + SP2 w wersji PL. Klawiaturę mam QWERTY , jak to
w desktopie. Jako język klawiatury mam ustawiony Polski Programisty.
Czasem potrzebuję w pisanych treściach użyć symbolu waluty brytyjskiej
tzn funta. Bez zmiany języka na: Angielski (Wielka Brytania) nie mogę
napisać tego symbolu. Dodatkowych programów do klawiatury nie bardzo
chcę instalować. Czy Klawiatura Polski programisty nie ma symbolu
funta? a może jest sposób żeby zmusić windowsa żeby przypisał ten symbol
do jakiejś kombinacji klawiatury?Jakiś skrót zrobić albo coś?

Za Wszystkie porady dziękuję. Proszę o łopatologiczy sposób wyjaśniania
mi co , gdzie, jak kliknąć, wybrać, zaznaczyć.

Offking

Artur Grdeń

offking napisał(a):

układ polski programisty nie ma funka

menu start->programy->akcesoria->narzędzia systemowe->tablica znaków

ale ze skrótem klawiszowym ciężko chyba będzie bez użycia jakiegoś
dodatkowego softu, bo z alt+numeryczna chyba się nie da uzyskać

--
Artur Grdeń

Julia

Jeśli masz zainstalowanego Word'a to Wstaw/Symbol ?
Następnie skopiuj i wklej gdzie chcesz.

Pozdrawiam

offking

Artur Grdeń napisał(a):

> układ polski programisty nie ma funka
>
> menu start->programy->akcesoria->narzędzia systemowe->tablica znaków

Dziękuję wszystkim za pomoc. Korzystanie z tablicy znaków narazie
zaspokoi moją potrzebę na pisanie "?" .

Offking

kastoest...@gmail.com

Witam,

Z alt + num pad numbers możesz uzyskać wiele znaków. Jednak nie znalazłem jeszcze pełnej tabelki ze wszystkimi znakami, aż do 9999 by odnaleźć £.

Waldemar Wosiński

kastoest...@gmail.com

Wszedłem głębiej w temat.
Bazowo alt kody dotyczą tylko kodowania jakie stworzył MS dla polaków tj. CP1250. Nie istnieje w nim znak funta. Nie wiem na ile to było intencjonalne.

Na swoim kompie odblokowałem możliwość wprowadzania kodów UTF8 (Prawy Alt + "NumPad +" + kod szesnatkowy). Jest niestety wymagana prosta zmiana w rejestrze :(. Ponoć ten feature został dodany od Visty.
http://www.fileformat.info/tip/microsoft/enter_unicode.htm

Teraz mogę wpisywać £ kodem a3 .

Na linuksie (Ubuntu) jest to dużo prostsze. AltGr+shift+3 bez grzebania.

PS: Zakładam, że macie ustawiony polski układ klawiatury.

Waldemar Wosiński

michalszk...@gmail.com

Alt + shift i spróbuj po kolei każdy klawisz na klawiaturze a jak nie to sam alt plus klawisz na klawie i zmiaeniaj jęz. pisania jest kilka do wyboru ang. pl. programisty itp.

:: Marcin ::

W dniu 6.07.2018 o 20:04, michalszk...@gmail.com pisze:
> Alt + shift i spróbuj po kolei każdy klawisz na klawiaturze a jak nie to sam alt plus klawisz na klawie i zmiaeniaj jęz. pisania jest kilka do wyboru ang. pl. programisty itp.

£
Tablica znaków
i tu
Zestaw znaków: Unicode
Grupuj według: Podzakres Unicode
z listy wybierasz Waluta
£ jest trzeci od prawej (pod warunkiem, że czcionka ma ten glif - każda
w miarę współczesna powinna)
Marcin

--
nie wiem, a chciałbym wiedzieć, w informacji też nie wiedzą,
dokąd zmierza świat. nie wiem, a chciałbym wiedzieć.

a.ke...@gmail.com

Pod Linux'em z polskim układem klawiatury (polish legacy): ALT+SHIFT+3

kkonr...@gmail.com

W dniu piątek, 30 czerwca 2006 22:43:33 UTC+1 użytkownik offking napisał:
Ja mam linuxa ale myslę że mój sposób zadziała wszędzie na widows również.
Będziesz potrzebował libre office. Odpalisz edytor tekstu i klikniesz wstaw. Dalej wybierz znak specjalny - odpali ci się tablica znaków. Poszukaj swojego funta czy jakiego tam znaku potrzebujesz. Teraz wyświetlił ci się na ekranie - skopiuj go i wstaw gdzie ci potrzeba - sprawa załatwiona. Myślę że taką tablicę znajdziesz również w Wordzie jak również w open office czy chyba każdym innym edytorze tekstu.