[DEĞİŞİM SINAVI 2022] Değişim Sınavı 2022'nin Ardından l Geri Bildirimleriniz

Ozan Arlıer | Giden Öğrencilerden Sorumlu Staj Değişimi Ulusal Direktörü

to yere...@turkmsic.org, sc...@turkmsic.org, sc...@turkmsic.org, l...@turkmsic.org, Staj Değişimi Ulusal Takımı, Araştırma Değişimi Ulusal Takımı, Aysu Sude Dayan, Merve Kapucu
Değerli Değişim Gönüllüleri ve Yerel Birlik Yöneticileri,

1923 yılında İstanbul Üniversitesi'nin duvarında bir ilan asılır. 'Avrupa'ya talebe yollanacaktır.' Ülke henüz daha savaştan yeni çıkmış, Lozan yeni imzalanmış ve yaşam şartları zorlu iken o zamanlar öğrenci olan Sadi Irmak; bu ilanı gördüğünde şaşırır. Yine de şansını denemek ister ve başvurur. O zamanın zor şartlarında genç Türkiye Cumhuriyeti, 11 tane öğrenciyi başvuranlar arasından seçer. Sadi Irmak da seçilen öğrencilerden biri olur. Mustafa Kemal Atatürk bizzat kendisi isminin yanına 'Berlin Üniversitesi'ne gitsin.' yazar.

Tabi ki zordur hiç yurtdışı görmeyen biri için bir anda seçilip gitmek. Elinde valiziyle Sirkeci Garı'na gittiğinde aklından birçok düşünce geçmektedir. Kendisi bu anları şöyle anlatır:

Vakit geldi, Sirkeci Garı'ndayım. Gitsem mi kalsam mı? Beni orada unuturlar mı? Para yollarlar mı? Tam gitmemeye karar verdiğim, geri döndüğüm anda bir posta müvezzi ismimi çağırdı: 'Mahmut Sadi! Mahmut Sadi! Bir telgrafın var.'  Benim diyerek telgrafı aldım, açtım. Aynen şöyle yazıyordu: 'Sizleri kıvılcımlar olarak gönderiyorum, alevler olarak geri dönmelisiniz. -Mustafa Kemal Atatürk.' Okuyunca düşündüklerimden olağanüstü utandım. Şimdi gel de gitme, git de çalışma. İşte ben bir satırlık telgrafın yarattığı bir bilim adamıyım.

Bu sabah saatlerinde Türk Tıp Öğrencileri Birliği olarak Türkiye'de yüzlerce tıp öğrencisinin hayatına dokunacak olan çok kutsal bir işi gerçekleştirmiş, bu süreçte görev alan tüm gönüllüler olarak 'kıvılcımlar' yaratmış bulunmaktayız. Ülkemizin neredeyse her köşesinde, 67 tane tıp fakültesinde eş zamanlı olarak, 9000'in üzerinde tıp fakültesi öğrencisi siz değerli gönüllülerimizin çabasıyla hayatlarını değiştirecek olan bir fırsatın ilk adımlarını atma şansı buldular. Biliyorum ki fırsat tanıyacağımız gönüllüler değişim programımız vasıtasıyla bu sene dünyanın pek çok farklı noktalarında 'hayatlarının içinde bir ay' değil 'bir aya sığdırılmış bir hayat'ı yaşama fırsatı elde edecekler, farklı ülkelerin sağlık sistemlerini tanıma şansı bulacaklar, bu doğrultuda kendilerini geliştirecekler ve birer alev olarak ülkemize kendilerini geliştirmiş bir şekilde geri gelecekler. Yerel birliklerimizdeki her bir değişim direktörümüzün, bu sene bu fırsatı tanıyacağımız giden öğrencilerden duyacakları teşekkürlerin, minnetterlığın onları ne kadar mutlu edeceğini kelimelerle tarif etmem çok zor, sizler bu süreç içerisinde ne kadar güzel bir işin parçası olduğunuzu çok daha iyi anlayacaksınızdır. Bu program bizlere yılların emaneti, bizlerden sonraki bayrak taşıyıcıları da sizler olacaksınız ve bugün bir kez daha anladım ki değişim programımızı çok daha ilerilere taşıyacak olan harika gönüllülere sahibiz.

Bu süreçte ulusal takımlar olarak sizlere elimizden geldiğince yardımcı olmaya, şartları sizler için kolaylaştırmaya çalıştık. Her türlü problemin üstesinden karşılıklı iletişim ve hoşgörüyle geldiğimizi düşünüyorum. Yine de herhangi bir kusurumuz, sizler için zorlayıcı bir şeye sebep olduysak affola. Her an ulaşılabilir olmaya ve yerel birliklerimizin problemlerini çözmeye özen gösterdik. Bizler için oldukça yoğun ve stresli bu süreçte illa ki bazı hatalarımız olmuştur, sizlerin de bizleri anlamanızı rica ederiz.

Süreci beraber ilerlettiğimiz değerli NORE'miz Berkay Öz'e, eş direktörüm Merve Kapucu'ya, var güçleriyle çalışan değerli Staj Değişimi Ulusal Takımı'ma ve Araştırma Değişimi Ulusal Takımı'na teşekkürlerimi sunarım. Ayrıca ulusal yapılanmamız içerisinde süreçte görev alan herkese çok teşekkür ederim.

Bir diğer büyük teşekkürüm de yerel birliklerinde bu süreçte görev alan başta Değişim Direktörleri olmak üzere tüm gönüllülerimize olacaktır. Türkiye'de TUS'tan sonra tıp öğrencileri arasındaki en büyük merkezi sınavı bir öğrenci birliği olarak gerçekleştirmemizin ne kadar harika bir iş olduğunun farkındasınızdır, bu sizlerin yoğun çabası ve hayran olduğum gönüllülüğünüz sayesindedir.

Süreçte bizlerden desteğini esirgemeyen sponsorumuz TUSDATA'ya değerli Tülay Hanım ve Lale Hanım nezdinde de teşekkürlerimi sunarım.

Değişim Sınavı 2022 süreciyle ilgili yerel birliklerimizin geri bildirimlerini de oldukça önemsemekteyiz. Bu hususta tarafınızdan bizlere süreçle ilgili geri bildirimlerinizi iletmenizi rica etmekteyiz. Buradan ulaşabileceğiniz formu (Açık link: https://forms.gle/wzKGGWKaVaNrRCUC7) 01.12.2022 tarihine kadar doldurarak bizlere geri bildirimlerinizi iletebilirsiniz. Formu Değişim Direktörleri ve Yerel Birlik Yöneticileri olarak ortak doldurmanızı tavsiye ederiz.

Tüm gönüllülerimize iyi çalışmalar ve güzel haftasonları dilerim.

Sevgilerimle,
Ozan Arlıer

Giden Öğrencilerden Sorumlu Staj Değişimi Ulusal Direktörü
National Exchange Officer for Outgoings

Türk Tıp Öğrencileri Birliği | TurkMSIC

Turkish Medical Students' International Committee
www.turkmsic.org

neo...@turkmsic.org
FacebookTwitterYouTubeInstagram

Feragatname: Bu e-postanın içeriği gizlidir ve yalnızca e-postada adı geçen alıcılara yöneliktir. Bu mesajın herhangi bir bölümünü, herhangi bir üçüncü şahısla, herhangi bir platformda Türk Tıp Öğrencileri Birliği'nin yazılı izni olmadan paylaşmak kesinlikle yasaktır. Bu mesajı yanlışlıkla aldıysanız lütfen göndereni uyarınız ve e-postayı gelen kutunuzdan kalıcı olarak siliniz.

Disclaimer: The content of this email is confidential and intended for the recipient(s) only. It is strictly forbidden to share any part of this message with any third party, in any platform, without the written consent of the Turkish Medical Students’ International Committee. If you received this message by mistake, please notify the sender, followed by its immediate deletion.