[İSTİFA] Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Ulusal Takımı ve Direktörü İstifası

Burak Şenocak | Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Ulusal Direktörü

to yere...@turkmsic.net, sc...@turkmsic.net, Ulusal Denetim Kurulu, Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Ulusal Takımı

Türk Tıp Öğrencileri Birliği Üyeleri,

     Geleceğin hekimlerinin, sağlık sunucularının ve toplumumuzun bilinçlenmesini hedefleyerek, cinsel sağlık ve üreme sağlığı haklarını bilen, benimseyen ve hayatında bilinçli davranabilen insanlar olmalarını eğitim yoluyla başarmak amacıyla; heyecan, motivasyon ve umutla başladığım 2020-2021 Dönemi  Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Ulusal Direktörlüğü görevimden istifa ettiğimi tarafınıza bildiriyorum. Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Çalışma Kolu ulusal takımımdaki yol arkadaşlarımın da hepsinin istifasını kabul ettiğimi böylece ulusal takım olarak topluca istifa ettiğimizi bilginize sunarım.

     Birlik ve dernek organlarında herhangi bir şekilde güven ortamı kalmamıştır. Psikolojik şiddete sözlü olan ve olmayan şekilde başvurmuş kişilerle yolumuza devam etmek istemiyorum. İnternet sitesinde sahteciliğe, dernekte usulsüzlüklere varan hataların işlendiği bu birlikte daha fazla durmak istemiyorum. Hayatta kalanların, şiddete maruz bırakılanların suçlandığı, faillerin aklandığı bu birlikte durmak istemiyorum.

     Dernek genel kurulunda sözlü bildirdiğim istifamı şu ana kadar resmi olarak sunmamamın tek sebebi ise STK niteliğinde işleyen SCORA Ulusal boyutundan dolayı dış paydaşlarla olan işlerin tamamlanmasıydı. Bu hafta da son olarak TurkMSIC'e bir dış paydaş tarafından yapılmak istenen bir bağışı ve iş birliğini detaylarını ayarlamaları üzerine Denetim ve Yönetim Kuruluna devretmiş olup buradan ayrılıyorum. Aktif yerelleri de paylaşmış bulunmaktayız.

     Türk Tıp Öğrencileri Birliğinde aktif görev aldığım dört yıl içerisinde LORA'lık, SCORA Medya ve İletişim Koordinatörlüğü, NORA Asistanlığı ve son olarak da NORA'lık görevlerimle birliğin üyelerine birçok kazanım ve fikir kattığıma inanıyorum. Birliğin bazı üyelerinin de bana birçok şey kattığı da doğrudur, hayatıma bu zamana kadar iyi anlamda dokunan insanlara çok teşekkür ederim. Sevgili takım arkadaşlarım Bade, Besti, Bora, Lara ve Murat ve koordinatörlerim Ege Mert,
Ertuğrul, Eylül, Firuze ve Zeynep sizler iyi ki vardınız. Bu sene sizsiz geçemezdi. Hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum. Umarım yollarımız hep kesişir! Değerli İnsan Hakları ve Barış Ulusal Takımına da teşekkürlerimi sunuyorum.

     SCORA gönüllüsü olarak geçirdiğim bu dört yıl içerisinde, yıllar sonra buraya dönüp baktığımda içinde çalışmış olmaktan gurur duyacağım bir SCORA görebilmek için çalıştım, ama zannetmiyorum ki TurkMSIC buna izin versin. Hayatına dokunduğum, kendini yetiştirip gelişimine katkıda bulunduğum tek bir insan bile varsa; bu, görevim sonlanırken duyduğum tek gururdur. TurkMSIC'tan yolu geçmiş SCORA gönüllülerinin, Türkiye'deki cinsel sağlık ve üreme sağlığı ve haklarına dair geliştirilecek politikalara yön vereceğini bilmek ise, buradaki emeklerimde yaşattığım en büyük heyecanım olmaya devam edecekti, fakat emeklerimin boşa gittiğini hissettim ve umudum dernek genel kurulu sonrası tükendi.

     Birliğin yeni eski her gönüllüsüne son bir akran tavsiyemle sözlerimi noktalayacağım. Birlikte edineceğiniz kazanımlar ve katacağınız kazanımlar değerli olacaktır bunda şüphe yok. Ancak sizlere tavsiyem görevlerinizi yerel direktörlük üzerine çıkartmamanız olacak. Ne kadar görev ve sorumluluk alırsanız o kadar zorbalığa maruz bırakılabiliyorsunuz. Burası yanlış giden çok şeye tepki gösteren ama başta tepki gösterdiği şeyleri kendisi uygulayan bir yer. Umarım bir gün bu sistem burada da değişecektir. Sizlere tavsiyem ise buralara harcayacağınız emeklerin yerine yeni yabancı diller, enstrümanlar öğrenmeniz, egzersizler yapmanız, farklı spor dallarıyla ilgilenmeniz, sanatla ilgilenmeniz, ikinci üniversiteler okumanız ve hobilerinizi geliştirmenizdir. Buradan çok daha fazla savunuculuk faaliyetleri gerçekleştirebileceğiniz, aktivizmi gerçekten hissedebileceğiniz STK'ler de bulunmakta. Keşke buraya harcadığım yılları geri alabilsem!

     Dilerim ki geçen her yıl, SCORA'yı bıraktığımdan çok daha iyi bir hale getirsin, SCORA her zaman yönetmeyi bilen, Türkiye'nin cinsel sağlık ve üreme sağlığı ihtiyaçlarını tam olarak özümseyebilen ve eksiklerine yönelik çözümler sunabilecek kapasiteye, teorik bilgiye ve deneyime sahip, dilde ve davranışlarında tam eşitlikçi NORA'ları, ulusal takımları ve LORA'ları eksiksiz olarak içinde barındırabilsin.

     Dilerim ki SCORA, bu yıl ve neredeyse geçen her yılda olduğu gibi, baskılara ve zorbalıklara boyun eğmesin, damgalamalara, ayrımcılığa, şiddete karşı her zaman dik durabilsin!

     Yaşasın hak mücadelesindeyken 'duyarcı tayfalar' diye suçlananlar...

SCORA.png

Burak ŞENOCAK

Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Ulusal Direktörü
National Officer on Sexual and Reproductive Health and Rights Including HIV&AIDS

Türk Tıp Öğrencileri Birliği | TurkMSIC
Turkish Medical Students International Committee
www.turkmsic.net
no...@turkmsic.net
buraks...@ogr.iu.edu.tr
+905398395650
FacebookTwitterYouTubeInstagram

Feragatname: Bu e-postanın içeriği gizlidir ve yalnızca e-postada adı geçen alıcılara yöneliktir. Bu mesajın herhangi bir bölümünü, herhangi bir üçüncü şahısla, herhangi bir platformda Türk Tıp Öğrencileri Birliği'nin yazılı izni olmadan paylaşmak kesinlikle yasaktır. Bu mesajı yanlışlıkla aldıysanız lütfen göndereni uyarınız ve e-postayı gelen kutunuzdan kalıcı olarak siliniz.

Disclaimer: The content of this email is confidential and intended for the recipient(s) only. It is strictly forbidden to share any part of this message with any third party, in any platform, without a written consent of the Turkish Medical Students’ International Committee. If you received this message by mistake, please notify the sender, followed by its immediate deletion.