[VEDA] NEO-Out Olarak Son Sözlerim

Alp Koltka - Ulusal Staj Değişimi Direktörü

to yere...@turkmsic.org, sc...@turkmsic.org, l...@turkmsic.org
Değerli Türk Tıp Öğrencileri Birliği Gönüllüleri,

Bu veda mektubunu kaleme alırken hissettiklerimi tam anlamıyla tarif edemiyorum, buruk bir sevinç demek en doğrusu olacak. Hiç bitmeyecekmişçesine yaşadığım SCOPE yolculuğumun sonuna geldiğimi bu kelimeleri yazarken daha iyi anlıyorum. İçimde acısıyla tatlısıyla bana yepyeni bir dünyanın kapılarını açan TurkMSIC’i ve SCOPE’yi daha ileriye, daha da güzel günlere taşıyacak gönüllülere bırakıyor olmanın huzuru var. Birlikte değişimlerimizi güzelleştirmek, ileriye götürmek ve insanların hayatına dokunmak için çalıştığımız tüm değişim gönüllülerine çok teşekkür ederim. Teşekkür faslına geçmeden önce gördüklerime ve yaşadıklarıma dayanarak birkaç tavsiye vermek istiyorum. Hepimiz gönüllü olarak, tıp öğrencileri olarak, gelecekteki meslektaşlar olarak bir tıp öğrencisinden daha fazlası olmak için yola çıkmış olsak da bahsettiğim durumların unutulduğunu, birliğimizin maalesef kişisel hırslara alet edildiğini gördüm. Bizden sonra gelecek tüm gönüllülerimizden birliğimizi huzur dolu ve her insan için güvenli bir birlik haline getirmelerini rica ediyorum. Şimdi ise TurkMSIC hayatımda yol arkadaşım, hikayemin bir parçası olan tüm dostlarıma teşekkür etmek istiyorum.

İlk teşekkürüm bu yolculuğun en başından itibaren beni hiç yalnız bırakmayan İstanbul Tıp Öğrencileri Birliği Aileme,

Beni bu birlik ile tanıştıran, o günden beri desteğini esirgemeyen ablam Betül Hillesiz’e 3 yıldır gerek okulda gerek TurkMSIC’te ne zaman ihtiyacım olsa yanımda olduğu için çok teşekkür ederim.

Staj Değişimi ailesine ilk adımımı atmamı sağlayan direktörlerim Hanzade ve İnan, sizlerin asistanı olduğum için çok mutluyum.

2020-2021 İstanbul TÖB Yönetim, Yürütme ve Denetim Kurulu: Sizlerle birlikte LEO’luk yapmış ve ailemizi güzel günlere götürmek için çalışmış olmak benim için çok büyük bir gurur kaynağıydı.

Canım eş direktörüm Zeynep İrem Zaim, seninle Parlayan Yıldızlar Takımı’nı yönetmiş olmaktan çok mutluyum, gerçekten bir yıldız gibi parlayan bir LEO çiftiydik.

Değerli başkanım Semih Çolak, seninle değişimlerimiz için gerçekten her şeyi yaptık yeri geldi yüzlerce dekonta tek tek baktık, yeri geldi saatlerce tüzük tartıştık, yeri geldi sabah 7’de beni evine aldın, incomingler için dekanlıkla görüşmeye gittik ve 6 dakikada yemeğinden yurduna hepsini ayarladık. Bir LEO’nun sahip olabileceği en iyi başkandın, her şey için teşekkür ederim.

2021-22 İstanbul TÖB Yönetim, Yürütme ve Denetim Kurulu: 1,5 ay boyunca sizlerin başkanı olmak benim için tarif edilemez bir gurur kaynağıydı. Seneyi sizlerle tamamlayamamış olsam da çalışmalarınızı her zaman mutlulukla izledim. Yerel birliğimizi ilerilere taşımakla kalmadınız, aynı zamanda TurkMSIC’in en geniş çaplı etkinliklerinden birine de mükemmel bir ev sahipliği yapmayı başardınız. Sizinle gurur duyuyorum.

Canım asistanım, VPE’m ve sonrasında 2021-22 İstanbul TÖB başkanı Buse Kıloğlu, online dönemden yüz yüze döneme geçişte asistanlıktan direkt olarak başkanlığa çıkmak gibi çok zor bir görevi büyük bir cesaret göstererek kabul ettin ve birliğimizi çok iyi şekilde yönettin. 4. Bölge Toplantısı’nda Yerel Birlik sunumunu izlerken hissettiğim mutluluk ve gururu dünmüş gibi hatırlıyorum. İyi ki başkanımız oldun.

Çok değerli 2021-22 İstanbul TÖB VPI’ı Elif Taşkın, seninle aynı yönetim kurulunda bulunmuş olmayı çok isterdim. Bu sene yerel birliğimizi birçok farklı şehirde, etkinlikte ve bir KÇG’de en güzel şekilde temsil ettin. Gözümü arkada bıraktırmadığın için ne kadar teşekkür etsem az.

İkinci teşekkürüm bu sene birlikte çalıştığımız ulusal yapılanma üyelerine,

2021-2022 Ulusal Yürütme Kurulu ve takımlar olarak çok zorlu bir yıl geçirdik, uzun bir aradan sonra yüz yüze ulusal etkinlikler düzenledik, değişimleri başlattık ve daha nice çalışmaları hep birlikte en güzel şekilde gerçekleştirdik. Zaman zaman anlaşmazlıklar yaşamış olsak bile hepinize çalışmalarınız için teşekkür eder ve hayatınızın kalanında mutluluk başarı ve huzur dilerim. Özel olarak teşekkür etmek istediğim isimler bulunmakta.

Elif Kiy, değişim perilerinden biri olduğum için çok mutluyum, birlikte Makedonya’dan Balıkesir’e gitmediğimiz etkinlik, başımıza gelmeyen olay kalmadı. Seni iyi ki tanıdım.

Enes Melih Ayata, iletişim ağı konusunda aynı düşünmesek bile seninle her zaman kaliteli bir şekilde fikir alışverişinde bulunabildik. Yerellerini her zaman en güzel şekilde savundun ve görevini hakkıyla yerine getirdin. 2 ay boyunca o bölge senin bu bölge benim koşturmak yorucu olsa da geri dönüp bakınca ne kadar keyifli olduğunu görüyorum. En yakın zamanda Tokat’a da gelmek isterim.

Ahmet Alp Çetinkaya, sene boyu bu birlik için ne kadar koşturduğunu birinci elden gözlemleme şansım oldu, bir anlaşmazlık olduğunda orta yolu bulmak için çok uğraştın, tüm çabaların için teşekkürler.

Gözde Sonay, Portekiz’de tanıştığımızda takım arkadaşı olacağımız aklımın ucundan geçmemişti, o sırada sana yerel birlik başkanı ve ulusal asistanlık aynı anda nasıl diye sormuştum, sen de çok yorucu olduğunu söylemiştin. Sonra ben olmak istediğimi söyleyince hemen güzel yanlarını saymıştın bu anımızı hatırladıkça gülüyorum. Seninle hem orada hem de Makedonya’da gezmekten çok keyif aldım. Antikacıları alt üst edip sevdiklerimize çok güzel hediyeler aldık, birlikte sahilde oturup SCOMExchange konuştuk, gerçekten iyi ki tanıştık.

Beyza Yılmaz, KÇG’lerimizi en güzel şekilde yürüttük ve PHEx’i birliğimize kazandırdık, yılbaşı gecesi başvuru formu okumamız ve düzeltmemiz, Makedonya’da PHEx’i sunmamız çok özel anılar olarak kalacak.

Semih Çolak, TurkMSIC’e adım attığımdan beri her zaman birlikte çalıştık ve bunun için kendimi çok şanslı hissediyorum. İyi ki beni LEO, başkan ve NEO olmaya motive ettin. Ne olursa olsun sana danışabileceğimi bilmek beni güvende hissettirdi. Bu sene de Genel Başkan olmanı görmek beni ne kadar mutlu etti kelimelere dökemem. Her zaman başkanım olacaksın. Yolun açık olsun.

Hülya Çağla Azaklı ve Enes Doğan Timurtaş, sizlere TurkMSIC’i daha güvenli bir birlik yaptığınız ve her zaman adil olmak için elinizden geleni yaptığınız için teşekkür ederim.

Çağın Bektaş, seninle UKT’de Bottas’ın galibiyetini izlemekten gece 3’te Moda Sahil’de midye yemeye sayısız anımız var. Çok iyi bir NPO olacağına eminim.

Ebru Göktaş, TurkMSIC’te işini senin gibi hakkıyla yapan çok az kişi gördüm. T4PE-O’ya katılmıştın ve oturum arasında yeni bir yerel birliğin kurulması için onlara sunum yapıyordun. Seninle her buluşmamızdan çok keyif aldım, iyi ki tanışmışız.

Ece Büyükköroğlu, Turco’nun anası, her etkinlik koynunda gezdirdin, 9. Bölge Toplantısı’nda hepimizi çok güzel ağırladın, Eskişehir’e geldik gezdirdin. Çorum’u da gezdirmeni dört gözle bekliyorum. Mükemmel bir genel sekreter olacağına eminim.

Hazar Ömer Elitaş, 5. Bölge’yi en güzel şekilde koordine ettin, gerçekten ayrılamayacak bir bölge bilincine ulaştıklarına inanıyorum. Şimdi de tüm yerellerimizi en iyi hallerine getirmek için çalışacaksın. Yolun açık olsun.

Pelin Bademkıran, seninle 4. Bölge Toplantısı’nda ayrılmış oturum odalarımızın yan yana olmasıyla tanıştık, çok güzel bir tesadüf oldu. Bu birlikte düşünce tarzını en beğendiğim savunuculardan birisin. TurkMSIC’i ihtiyacı olan değerlere kavuşturabileceğine ve çok başarılı bir NORA olacağına eminim.

İrem Yetik, dürüst olacağım seni yakından tanımadan önce biraz gıcık oluyordum ama bu sene boyunca gördüm ki bölgemizin sahip olabileceği en iyi koordinatördün. Başkanın olarak çalışamamış olsam da seninle bu şekilde tanışabildiğimiz için çok mutluyum.

Elif Gül Ant, SCOPE’den İç Takımına gitmiş olsan da bizi orada da en iyi şekilde temsil ettin, yeni görevinde de çok başarılı olacağına inanıyorum.

Ardıl Barış Doğu, seni her zaman kendi lügatıma da eklediğim ‘keyifli’ deyişinle, NFDP’de sunduğumuz boğma rakıyla ve sefalet köpke ile olan muazzam iletişiminle gerçekten keyifli bir şekilde hatırlayacağım. MM Delegasyonumuza tam anlamıyla renk kattın.

Gökçen İleri, seninle çok fazla konuşma fırsatım olmadı ancak o kadar pozitif bir enerjin var ki yazmadan edemedim. MM sayende çok daha güzel bir etkinlik oldu. Umarım gelecekte daha yakından tanışabiliriz.

Gökçe Deniz Eser, Berkay Öz, Elgin Koçubaba, Elif Sevde Meral, Gülce Ergün, Özge Özcan, Övgü Dila Nisa Sevil, Almina Akgün, Ahmet Hakan Beytut, Elif Özlem Güney, Gökçen Mumcuoğlu, İldem Öykü Ataş, Ayşe Nur Özen, Simay Erdağı; sizinle sene boyu çalışmak çok büyük bir keyifti, iyi ki aynı ulusal yapılanmanın içerisinde bulunduk.

Üçüncü olarak Staj Değişimi Ailem,

İki sene önce bir LEO olarak bu aileye katıldığımda bu kadar güzel insanlarla tanışacağımı asla tahmin edemezdim. Buradaki iki yılım için de bahsetmek istediğim çok özel insanlar var. LEO olarak görev aldığım 2020-2021 dönemiyle başlamak istiyorum.

Hiç bitmek bilmeyen enerjisiyle içindeki SCOPE sevgisini tüm LEO’larına aşılayan Begüm Ezelsoy. Şu an bu satırları kaleme alıyorsam en büyük sebeplerinden birisi sensin. Hem LEO’n hem NEO’n olarak görev almak benim için çok büyük bir onurdu.

Selefim Berat Akif Kaya, senin yerine göreve gelmiş olmak çok büyük bir gururdu. Staj Değişimi’ni senin kadar yaşayan kimseyi tanımadım. Gördüğün her ülkenin, tanıdığın her insanın kültüründen kendine katmayı başarıyorsun.

Sorumlu asistanım Tayfun Çağlar, LEO’luğumda her sorumda en hızlı şekilde yardımıma koştun, bir NEO-A olabilseydim senin gibi olmak isterdim. Birlikte görev aldığımız tüm LEO’lara da bu dönemi güzelleştirdikleri için çok teşekkür ederim.

Sıra 2021-22, yani bu mektubu kaleme alma nedenim olan muazzam dönemde. En başta canımız LEO’larımıza çok içten, kocaman bir teşekkür etmek istiyorum. Değişimlerin uzun bir aradan sonra tekrardan başladığı bu seneyi en güzel şekilde geçirdiniz. Hepinizi çok seviyorum ve hepinizle gurur duyuyorum.

Alper, Burcu, Doğa Sanem, Doğu, Elif Beyza, Enes, Özge, Selin ve Yağmur; bu sene hepinizle çalışma fırsatı yakaladığım için çok mutluyum, ailemize kattıklarınız için size ve takımlarınıza çok teşekkür ederim.

Biricik etkinliğimiz, göz bebeğimiz 14. T4PE-O’ya katılan tüm gönüllülerimize, bize harika bir şekilde kapılarını açan Balıkesir TÖB’e ve İstanbul’un yıllardır görmediği bir kar fırtınasında bizi Balıkesir’e götüren servisi ayarlayan T4PE-O’nun görünmez kahramanları Elif Nur, Naz ve Selin’e çok teşekkür ederim.

Son olarak Berkay Gündüz, Bilge Yiğit Elçi, Burcu Korkmaz, Mert Egemen Çalışkan, Özge Özaydın ve Serra Karamustafa yani 2021-2022 Ayrılmış Oturum Takımımız. İyi ki takımımıza başvurdunuz, sizin muazzam sunumlarınız sayesinde harika bir ayrılmış oturum verdik ve gönüllülerimizi yeni döneme hazırladık. Sizinle daha uzun süreler çalışmayı çok isterdim. Umarım SCOPE’de devam edersiniz ve çalışmalarınızı izleyebilirim.

Sıra bu mektubun en özel kısımlarından birinde, SCOPE ailem diyorsam çekirdek ailem diyebileceğim canım SCOPE UT’de.

Arda Can Akyüz, takımımızın yavru kuşu, hayatımda belki de senin kadar çalışkan kimseyi görmedim. Yeni bir LEO’yu takıma almalı mıyız sorusunu kendimize çok sormuştuk, kısa bir süre sonra doğru yaptığımızı gördük. Şimdi bakınca bu takımı sensiz düşünemiyorum bile. Aynı anda neredeyse hiçbir NEO’nun ilgilenmediği kadar yerel ile ilgilendin ve 4 KÇG’nin süpervizörlüğünü yaptın. Bu sene sen olmasaydın ne yapardım gerçekten bilmiyorum. Bu birliğe katacak çok şeyin olduğunu görebiliyorum ve bunları dört gözle bekliyorum.

Begüm Topkarcı, seninle SCOPE’den önce tanışamamış olmamıza hala inanamıyorum, ailelerimiz tanışıyorken, birbirimize 5 dakika uzakta liselerde okurken hiç denk gelemememiz geri dönüp bakınca ne kadar üzse de seni şimdi bu şekilde tanıyor olmak bir o kadar mutlu ediyor. EuRegMe’de bizi en mükemmel şekilde temsil ettiğin için ayrıca teşekkürler. Her yarışmanla tüm takımımız için gurur kaynağı oldun, umarım hayatın boyunca attığın her ok hedefi tam 10’dan vurur.

Osman Göktuğ Çolak, gönül isterdi ki bu seneyi hep birlikte tamamlayabilelim. Ancak kendin için en doğrusunu yaptın ve her zaman bu kararının arkasında olacağım. Yurt İçi Değişimleri senin kadar seven birine SCOPE’nin her zaman ihtiyacı olacak.

Hasan Kutay Ulusoy, geçtiğimiz sene online dönemde seni eğlenceli bir LEO olarak tanımıştım. Bu sene boyunca gördüm ki buzdağının görünen yüzü bile değil, sadece tepesiymiş. Seninle her konuda gülerek konuşabilmemiz, birlikte gitmediğimiz bölge kalmaması, bizi yurt içi yurt dışı demeden her yerde en iyi şekilde temsil etmen, LEO’larınla olan harika iletişimin, her şeyinle çok özeldin.

Merve Kapucu, takımımızın PR Kadını, bu sene çalışmalarımızı bu kadar güzel şekilde herkese gösterebildiysek, senin çalışmaların sayendeydi (kendi Instagram hesabım için de geçerli bu). Harika bir NEO-In olacağına ve SCOPE’yi çok çok iyi yerlere getireceğine eminim. Kocaman, sevgi dolu bir kalbin var, lütfen hep böyle kal.

Ozan Arlıer, seninle Portekiz’de aynı ranzada uyuyan iki yerel birlik başkanı olarak tanışmıştık, şimdi ise yeni NEO-Out olarak görevimi sana bırakmanın haklı gururunu yaşıyorum. Sene boyu ihtiyacımız olan her an tabiri caizse arkamızı topladın, sağ kolumuzdan çok daha fazlasıydın. Nasıl bir şeytan tüyün var bilmiyorum ama seni tanıyan kimsenin dilinden düşmüyorsun. Seneye rekor katılımlı, muazzam bir Değişim Sınavı yapacağına ve değişimlerimizi yeni zirvelere götüreceğine inancım sonsuz.

Egehan Devrim, Out’umun In’i, canımın içi. Şu an bu satırları kaleme alıyorsam başvururken eş direktörümün sen olacağını bilmemin çok ama çok büyük etkisi var bu durumda. Mektubumda senden bahsetmeden durmakta çok zorlandım, maceramın tamamında farklı şekillerde yanımdaydın. Hasta olduğum halde o CYCK’ya gelmek için çok uğraşmıştım, hayatımın en doğru kararlarından biriymiş, iyi ki gelmişim gerçekten. Bu sene yaptıklarımızı uzun uzun anlatırdım ama iki kelimeyle özetleyeceğim, değişimleri başlattık! Ve olabilecek en güzel şekilde yaptığımıza inanıyorum. İyi ki eş direktörün oldum ve böyle güzel bir aile kurduk.

Son olarak da bu mektupta özel bir yer ayırmak istediğim iki kişi var. Birincisi canım NORE’m, bu senenin bana kattığı en güzel insanlardan birisi olan Aysu Sude Dayan. Bu sene başımızdan geçen her şeyi anlatsam mektubum kitap olurdu herhalde. Tanıştığımız ilk günden çok iyi arkadaş olacağımızı hissetmiştim ama bu kadar yakın olacağımızı tahmin edemezdim. Gerek birlik içinde gerek kişisel hayatlarımızda seninle sayısız kriz atlattık. Bunların aramızdaki bağı çok daha güçlü kıldığına inanıyorum. Geri dönüp baktığımda ne kadar zor zamanlar geçirmiş olsak da senin arkadaşlığın hepsine değerdi. Gerçekten iyi ki varsın.
Bu sene hayatıma birçok muazzam insan girdi, ama bir tanesi hayatımı değiştirdi. En zor zamanlarımda yanımda oldun, en güzel zamanlarımı seninle geçirdim. Elif Taşkın, seni çok seviyorum, iyi ki varsın, iyi ki hayatımdasın, iyi ki hayatımsın.

Son kez turkuaz sevgilerimle,

Alp Koltka

Giden Öğrencilerden Sorumlu Staj Değişimi Ulusal Direktörü
National Exchange Officer for Outgoings

Türk Tıp Öğrencileri Birliği | TurkMSIC

Turkish Medical Students' International Committee
www.turkmsic.org

neo...@turkmsic.org
FacebookTwitterYouTubeInstagram

Feragatname: Bu e-postanın içeriği gizlidir ve yalnızca e-postada adı geçen alıcılara yöneliktir. Bu mesajın herhangi bir bölümünü, herhangi bir üçüncü şahısla, herhangi bir platformda Türk Tıp Öğrencileri Birliği'nin yazılı izni olmadan paylaşmak kesinlikle yasaktır. Bu mesajı yanlışlıkla aldıysanız lütfen göndereni uyarınız ve e-postayı gelen kutunuzdan kalıcı olarak siliniz.

Disclaimer: The content of this email is confidential and intended for the recipient(s) only. It is strictly forbidden to share any part of this message with any third party, in any platform, without the written consent of the Turkish Medical Students’ International Committee. If you received this message by mistake, please notify the sender, followed by its immediate deletion.