[TEMSİLİYET] Tıp Eğitimi Sistemleri Yaz Haftası 1. Gün Çıktıları Hk.

Reyhan İrem Ünlü I Ulusal Tıp Eğitimi Direktörü

Jun 21, 2024, 12:44:06 PMJun 21
to sc...@turkmsic.org, Ulusal Tıp Eğitimi Takımı
Değerli Tıp Eğitimi Gönüllüleri,

Umuyorum ki sevdiklerinizle beraber mutlu, huzurlu ve sağlıklı günler geçiriyorsunuzdur.

İşbu e-postayı IFMSA Tıp Eğitimi Sistemleri Program Koordinatörü tarafından düzenlenen ve katılım sağlamış olduğum "Tıp Eğitimi Sistemleri Yaz Haftasının (Medical Education Systems Summer Week)" 1. gün çıktılarını sizlerle paylaşmak adına yazmaktayım.

1. gün gerçekleştirilen sunumlarda değinilen önemli noktalara aşağıdan ve sizler için hazırladığım içerisinde bugünkü sunumlarda değinilen konuların detaylı versiyonunun yer aldığı İleri Okumalar Klasörüne buradan ulaşabilirsiniz.

  • Sunuma IFMSA Programlarının ne olduğundan bahsedilerek başlanıldı. Programın en az bir odak alanına hitap eden kayıtlı faaliyetlerin bir grubu olduğundan bahsedildi. IFMSA Programlarının Bulaşıcı Hastalıklar, Sağlık Sistemleri, Acil Durumlar Afet Riski ve İnsani Yardım Faaliyetleri, Tıp Eğitimi Sistemleri, Çevre ve Sağlık, Mental Sağlık, Sağlıkta Etik ve İnsan Hakları, Anne Sağlığı ve Güvenli Kürtaja Erişim, Cinsiyet Temelli Şiddet, Cinsel ve Üreme Sağlığı ve Haklarının Farkına Varılması, HIV/AIDS ve Diğer Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar, Tıbbi Becerilerin Öğretilmesi, Sağlıklı Yaşam Tarzı ve Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar olduğundan bahsedildi.

  • 2014 yılından önce Proje Destek Biriminin varlığından bahsedildi ve bu yıllarda odak noktasının projeler olmasından ötürü projelerin sonuçları ve etkileriyle ilgili bilgi eksikliklerinin bulunduğuna değinildi. 2014 sonrasında ise kurumsal reformların gerçekleştirilmesi sonucu IFMSA Aktivitelerden Sorumlu Başkan Yardımcısı (VPA) pozisyonuyla beraber programlarla ilgili büyük aşamaların kat edildiğine değinildi.

  • IFMSA Programlarına katılabilmek için “Kayıt (Enrollment) ve Raporlama (Reporting)” süreçlerinden ve bu süreçlerin farklılıklarından bahsedildi.

  • IFMSA Programlarına aktivite kayıtları yapmanın ne gibi avantajlar sağlayabileceğinden bahsedildi: Rex Crossley Ödülleri, Aktivite Fuarları, Uluslararası Tanınırlık vb.

  • IFMSA Programlarına raporlama yapmanın ne gibi avantajlar sağlayabileceğinden bahsedildi: Faaliyetlerden elde edilen istatiksel veriler, 15 Hazirandan önce raporlanan tüm faaliyetler vb.

  • Tıp Eğitimiyle ilişkili olan 2 programdan bahsedildi: Tıp Eğitimi Sistemleri Programı ve Tıbbi Becerilerin Öğretilmesi Programı.

  • Tıp Eğitimi Sistemleri Programının odak alanlarından bahsedildi: Tıp eğitiminde öğrenci katılımı, müfredat tasarlama ve geliştirme, kalite güvencesi ve akreditasyon, kapasite geliştirme, kariyer desteği vb.

  • Tıp Eğitimi Sistemlerinin “yeni önerilen” programının nihai hedeflerinden bahsedildi: Programın nihai hedefi, tıp öğrencilerini, tıp fakültelerinin öğretim üyeleriyle ortak olarak, uzun vadede tıp eğitimlerini aktif olarak dönüştürmeye dahil etmelerini sağlayacak temel yeterliliklerle donatarak genişletme girişimlerini ilerletmektir.

  • Resmi (formal) eğitim ve resmi olmayan (informal) eğitim arasındaki farklılıklardan bahsedildi.

  • Anlamlı öğrenci katılımında öğrencilerinin planlayıcı, araştırmacı, öğretici, değerlendirici, karar verici ve savunucu olduğundan bahsedildi.

  • Öğrencilerin eğitimde önemli olan şeyleri öğrenmesinin, eleştirel bir şekilde incelemesinin, platformlar geliştirmesinin ve savunmasının günümüz eğitiminde çok önemli olduğuna değinildi.

    Benim için oldukça verimli geçen bugünün çıktılarını sizlerle paylaşmaktan büyük bir mutluluk duyuyor, bahsedilen konuların sizlerin de çalışmalarına ilham olmasını diliyorum.

    Tıp Eğitimimizde Söz Sahibi Olabileceğimiz Yarınlara!..

    Sevgilerimle,

Reyhan İrem ÜNLÜ

Ulusal Tıp Eğitimi Direktörü
National Officer on Medical Education

Türk Tıp Öğrencileri Birliği | TurkMSIC
Turkish Medical Students International Committee

www.turkmsic.org

no...@turkmsic.org
reyhani...@gmail.com
+905449766187
FacebookTwitterYouTubeInstagram

Feragatname: Bu e-postanın içeriği gizlidir ve yalnızca e-postada adı geçen alıcılara yöneliktir. Bu mesajın herhangi bir bölümünü, herhangi bir üçüncü şahısla, herhangi bir platformda Türk Tıp Öğrencileri Birliği'nin yazılı izni olmadan paylaşmak kesinlikle yasaktır. Bu mesajı yanlışlıkla aldıysanız lütfen göndereni uyarınız ve e-postayı gelen kutunuzdan kalıcı olarak siliniz.

Disclaimer: The content of this email is confidential and intended for the recipient(s) only. It is strictly forbidden to share any part of this message with any third party, in any platform, without a written consent of the Turkish Medical Students’ International Committee. If you received this message by mistake, please notify the sender, followed by its immediate deletion.