Missa inte höstens första OWASP-event (Save the date)

Jonkoping chapter

to Jonkoping chapter
Nu är det dags för höstens första OWASP-event (Digital Edition)

- Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska krypto

När: 8 oktober
Tid: 19:00
Föreläsare: Jonathan Jogenfors

Innehåll
Man kan inte ha informationssäkerhet utan krypto. Sekretess, riktighet och tillgänglighet bygger alla på att vi har robusta metoder för att kryptera, skapa digitala signaturer och göra kontrollsummor. I detta föredrag får ni en snabbkurs i hur krypto fungerar och bra tips på hur man använder det på bästa sätt för att öka sin säkerhetsnivå. Vilka är de senaste trenderna, och vilka fallgropar bör man undvika? Målet är att ni ska sluta vara oroliga för krypto!

Om Jonathan Jogenfors Jonathan Jogenfors är kryptografiexpert som arbetar som senior informationssäkerhetskonsult på Atea i Jönköping. Han är med och driver OWASP JKPG och har tidigare varit forskningschef på Sectra Communications i Linköping där han arbetat med kryptoutrustning på högsta nivå. Utöver det är disputerad från Linköpings Universitet med en avhandling om kvantkryptering.

Varmt välkomna!

// OWASP JKPG Crew