Beste ouder(s),
Juf Karlijn haar stage zit erop, ik heb zin om met mijn kleuters terug aan de slag te gaan. Juf Karlijn zal ook nog af en toe te zien zijn in de klas en meedraaien.
We gaan maandag terug in de tijd, want héééééééél lang geleden leefden er dinosauriërs. Maar welke dino's waren er heel lang geleden? Wat is lang geleden? Hoe leefden ze en wat aten de dino's? Welke kleuren hadden ze? Waarom leven er nu geen dino's meer? En nog zo veel meer...
We gaan op een speelse manier meer te weten komen over deze bijzondere dieren. Hierbij staan we vooral stil bij patronen, tellen en meten, want hoe groot zou een dino zijn?
Het wordt een leuk en leerrijk thema.
Belangrijk:
- Vrijdag 1 mei is het geen school: Dag van de Arbeid.
Meebrengen:
- Dino's (speelfiguren of knuffels) om mee te spelen in de klas, enkel als je dit hebt liggen en dit tijdens het thema thuis gemist kan worden, niets kopen! Gelieve goed te voorzien van naam, zodat de dino's later terug met hun eigenaars mee naar huis kunnen.
- Lege "Flap de knutselmap" indien deze nog thuis ligt.
- Postmapje, indien dit nog thuis ligt.
- Strookje van de schoolreis zodat we het vervoer kunnen plannen en eventueel kunnen verder zoeken naar auto's.
Bosdag:
- Op donderdag 7 mei gaan we naar het bos, gelieve gepaste kledij aan te doen.
Turnen:
- Dinsdag 28 april, donderdag 30 april, maandag 4 mei en dinsdag 5 mei.
grrrrrrrrrrrrrrrr, vele dino-groetjes!
Juf Michèle
Klasleerkracht K2C