Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

MXStream opzeggen: kan dat?

0 views
Skip to first unread message

Joost Witteveen

unread,
Jan 24, 2003, 5:30:23 AM1/24/03
to
Ja, ik weet dat het *kan*, MXStream opzeggen. Maar wat ik bedoel
is dat het mij lijkt (na het lezen van nieuwsgroepen hier, en eigen
ervaring) dat het *nooit* goed gaat. B.v. Planet die eerst het
verzoek van opzeggen negeert, vervolgens te laat doorspeelt naar KPN,
die je dan vrolijk een maand extra laat betalen voor het KPN-deel
van de MXStream aansluiting.

Nu begrijp ik dat je hier in de nieuwsgroepen vooral de klachten
hoort, en niet wanneer het wel goed gaat.

Dus daarom: is er hier iemand die successvol, en zonder problemen,
MXStream opgezegd heeft (vooral Planet lijkt de grootste problemen
te geven).

Planet (en ik neem aan de andere MXStream ISP's) geven aan dat je
een maand opzeg termijn hebt.
Dus, is er iemand die (schriftelijk) een maand van te voren MXStream
opgezegd heeft, en waarbij het dan daadwerkelijk gelukt is dat
Planet op tijd het verzoek doorgegeven heeft aan de KPN, zodat je
niet nog een halve maand (of langer) het MXStream deel aan de KPN
moest blijven doorbetalen?

Ik vraag het me erg af, maar wie weet, zijn er geluksvogels!

Groetjes,
joostje

Maurice Janssen

unread,
Jan 24, 2003, 6:21:09 AM1/24/03
to
Joost Witteveen wrote:
>Ja, ik weet dat het *kan*, MXStream opzeggen. Maar wat ik bedoel
>is dat het mij lijkt (na het lezen van nieuwsgroepen hier, en eigen
>ervaring) dat het *nooit* goed gaat. B.v. Planet die eerst het
>verzoek van opzeggen negeert, vervolgens te laat doorspeelt naar KPN,
>die je dan vrolijk een maand extra laat betalen voor het KPN-deel
>van de MXStream aansluiting.
>
>Nu begrijp ik dat je hier in de nieuwsgroepen vooral de klachten
>hoort, en niet wanneer het wel goed gaat.
>
>Dus daarom: is er hier iemand die successvol, en zonder problemen,
>MXStream opgezegd heeft (vooral Planet lijkt de grootste problemen
>te geven).

Ja hoor. Naar aanleiding van de prijsverhoging een jaar geleden heb ik
bij XS4ALL mijn mxstream abonnement opgezegd. Korte tijd later een
brief van KPN dat op 31 januari 2002 de stekker eruit zou gaan en dat
gebeurde ook netjes. Twee of drie weken later had ik ADSL via Cistron
(BBned).
De rekeningen van KPN klopten gewoon, maar XS4ALL berekende een maand te
lang de kosten door. Na een paar mailtjes was dat ook opgelost.

--
Maurice

Hebbes

unread,
Jan 24, 2003, 7:16:29 AM1/24/03
to

"Joost Witteveen" <joo...@foko.komputilo.org> schreef in bericht
news:slrnb325dv....@foko.komputilo.org...
>>
>knipje>>


> Planet (en ik neem aan de andere MXStream ISP's) geven aan dat je
> een maand opzeg termijn hebt.
> Dus, is er iemand die (schriftelijk) een maand van te voren MXStream
> opgezegd heeft, en waarbij het dan daadwerkelijk gelukt is dat
> Planet op tijd het verzoek doorgegeven heeft aan de KPN, zodat je
> niet nog een halve maand (of langer) het MXStream deel aan de KPN
> moest blijven doorbetalen?
>

> Groetjes,
> joostje

Bij mij is het met Planet vorig jaar prima verlopen. Ik had ivm de
prijsverhoging Planet opgezegd en1 maand later was ik afgesloten. Planet
heeft ook de incasso gestopt.. Niks aan de hand en bij KPN klopte het ook
allemaal.

Er is wel 1 maar!! Je gaat een contract aan voor 'n periode van telkens 1
jaar met ADSL, veranderen er voorwaardes dan heb je het recht om je niet aan
het jaarcontract te houden en kun je opzeggen. Denk niet dat je per maand op
kan zeggen. Je moet 1 maand voor het verstrijken van je ( jaar) abonnement
opzeggen.

Groet,

Henny


Kick Glorie

unread,
Jan 24, 2003, 9:09:39 AM1/24/03
to
Hebbes wrote:
> Er is wel 1 maar!! Je gaat een contract aan voor 'n periode van telkens 1
> jaar met ADSL, veranderen er voorwaardes dan heb je het recht om je niet
> aan het jaarcontract te houden en kun je opzeggen. Denk niet dat je per
> maand op kan zeggen. Je moet 1 maand voor het verstrijken van je ( jaar)
> abonnement opzeggen.

Dat is absoluut niet waar:

https://oms.xs4all.nl/adsl/vraagantwoord.php4#mijnafmelding_wanneer

"Wanneer kan ik mijn ADSL abonnement weer opzeggen?


De abonnementen ADSL van KPN en ADSL van XS4ALL kennen beiden een
contractduur van minimaal 1 jaar. Na het eerst jaar kunt u beide
abonnementen per maand opzeggen. Zegt u het ADSL-abonnement gedurende het
eerste jaar op, dan factureert zowel XS4ALL als KPN Telecom u de resterende
looptijd van de overeengekomen contractsduur.


Hoe zeg ik mijn ADSL abonnement op?


U kunt uw ADSL abonnement opzeggen door naar
http://oms.xs4all.nl/adsl/opzeggen/index.php3 te gaan.

Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een
opzegtermijn van 1 maand voor het einde van de overeengekomen periode van 1
jaar. Opzegging is zowel schriftelijk als per fax mogelijk. De opzegtermijn
vangt aan op de dag waarop XS4ALL de opzegging heeft ontvangen. Nadat
XS4ALL het volledig ingevulde ADSL-opzegformulier heeft ontvangen brengt
zij KPN Telecom hiervan op de hoogte. XS4ALL stuurt u vervolgens een
schriftelijke bevestiging van de opzegging.

U kunt hier ook aangeven of u alleen ADSL van KPN Telecom op wilt zeggen (op
die manier blijft uw Standaard Account, inclusief uw huidige
e-mailadres(sen), bij XS4ALL behouden), of dat u beide abonnementen op wilt
zeggen. "

Overigens geldt wat je zegt wel voor de nieuwe DSLexpress abonnementen van
Demon (die niet via KPN-ADSL, maar via BBNed werken).

Kick

Hebbes

unread,
Jan 24, 2003, 9:40:51 AM1/24/03
to

"Kick Glorie" <ki...@xs4all.nl> schreef in bericht
news:3e314ac5$0$138$e4fe...@dreader7.news.xs4all.nl...

> Hebbes wrote:
> > Er is wel 1 maar!! Je gaat een contract aan voor 'n periode van telkens
1
> > jaar met ADSL, veranderen er voorwaardes dan heb je het recht om je niet
> > aan het jaarcontract te houden en kun je opzeggen. Denk niet dat je per
> > maand op kan zeggen. Je moet 1 maand voor het verstrijken van je ( jaar)
> > abonnement opzeggen.
>
> Dat is absoluut niet waar:
>
Okč, foutje van deze kant. In het verleden ging men 'n abonnement aan voor 1
jaar en het werd automatisch verlengd voor 'n zelfde periode. Zo waren
volgens mij de voorwaarden. Ben ik niet helemaal op de hoogte.

groet,

Henny


Hebbes

unread,
Jan 24, 2003, 9:50:51 AM1/24/03
to

"Kick Glorie" <ki...@xs4all.nl> schreef in bericht
news:3e314ac5$0$138$e4fe...@dreader7.news.xs4all.nl...
>

Je hebt gelijk. Maar ik was wel 'n "geluksvogel" bij wie het allemaal goed
ging met opzeggen.

Groet,

Henny


Kick Glorie

unread,
Jan 24, 2003, 10:48:57 AM1/24/03
to
Hebbes wrote:
> Okč, foutje van deze kant. In het verleden ging men 'n abonnement aan voor
> 1 jaar en het werd automatisch verlengd voor 'n zelfde periode. Zo waren
> volgens mij de voorwaarden. Ben ik niet helemaal op de hoogte.

Voor zover ik weet, zijn de voorwaarden voor Mxstream^H^H^HKPN-ADSL nooit
anders geweest. Overigens is het geheel in lijn met andere KPN contracten;
een nieuwe telefoonlijn heeft ook een minimale contractsduur van 1 jaar,
waarna er per maand kan worden opgezegd....


Kick

Ilex

unread,
Jan 24, 2003, 2:53:45 PM1/24/03
to
"Joost Witteveen" <joo...@foko.komputilo.org> wrote in message
news:slrnb325dv....@foko.komputilo.org...

Als je de andere reacties zo leest lijkt me dat er weinig aan de hand is met
het opzeggen van ADSL. Ik heb hier ook wel een theorie over: volgens mij
zijn het altijd dezelfden waar alles bij misgaat, en ligt dat gewoon aan
henzelf. Bijvoorbeeld telefonisch opzeggen terwijl er in de voorwaarden
staat dat het schriftelijk moet.

Ilex


Greg

unread,
Jan 24, 2003, 3:08:54 PM1/24/03
to
On Fri, 24 Jan 2003 20:53:45 +0100, "Ilex" <hu...@netscape.net> wrote:

>> Ik vraag het me erg af, maar wie weet, zijn er geluksvogels!
>>
>> Groetjes,
>> joostje
>
>Als je de andere reacties zo leest lijkt me dat er weinig aan de hand is met
>het opzeggen van ADSL. Ik heb hier ook wel een theorie over: volgens mij
>zijn het altijd dezelfden waar alles bij misgaat, en ligt dat gewoon aan
>henzelf. Bijvoorbeeld telefonisch opzeggen terwijl er in de voorwaarden
>staat dat het schriftelijk moet.
>
>Ilex
>

Nou Ilex, ik kan je verzekeren dat ik alles heb gedaan volgens het
boekje.... Maar Planet vertikt het gewoon om brieven te lezen en laat
je vrolijk doorbetalen hoor.... zelfs na herhaaldelijk verzoeken....
Pas toen er brieven via de NLIP en Tros Radar bij hen binnenstroomden
konden ze ineens wel de brieven lezen.

Joost Witteveen

unread,
Jan 24, 2003, 5:57:31 PM1/24/03
to
In article <38733v49qtdc21nj7...@4ax.com>, Greg wrote:
> On Fri, 24 Jan 2003 20:53:45 +0100, "Ilex" <hu...@netscape.net> wrote:
>
>>> Ik vraag het me erg af, maar wie weet, zijn er geluksvogels!
>>>
>>> Groetjes,
>>> joostje
>>
>>Als je de andere reacties zo leest lijkt me dat er weinig aan de hand is met
>>het opzeggen van ADSL. Ik heb hier ook wel een theorie over: volgens mij
>>zijn het altijd dezelfden waar alles bij misgaat, en ligt dat gewoon aan
>>henzelf. Bijvoorbeeld telefonisch opzeggen terwijl er in de voorwaarden
>>staat dat het schriftelijk moet.
>>
>>Ilex
>>
>
> Nou Ilex, ik kan je verzekeren dat ik alles heb gedaan volgens het
> boekje.... Maar Planet vertikt het gewoon om brieven te lezen en laat
> je vrolijk doorbetalen hoor....

Precies. Ik kan dat zelf bevestigen. Mijn brieven zijn allemaal
aangetekend verstuurd, ik heb ze nooit gebeld om op te zeggen.

Groetjes,
joostje

/\/\@R(e|

unread,
Jan 24, 2003, 8:47:36 PM1/24/03
to
Joost Witteveen <joo...@foko.komputilo.org> schreef in
news:slrnb33h6r....@foko.komputilo.org:

Zelf zit ik nog midden in het opzegproces. Ik heb op 23-12 een fax en een
aangetekende brief verstuurd (die is op 24-12 ook ontvangen) en ik heb 23-1
een brief (dd. 20-1) ontvangen die de opzegging bevestigt.
Ik zou na 26-1 moeten worden afgesloten dus ik ben benieuwd of ze dat nog
voor elkaar krijgen bij KPN.
Dat hoop ik wel want de aanvraag bij Demon loopt al (en is de eerste keer
afgewezen omdat ik nog een verbinding had).

--
Marcel
Dacht je dat je de eerste was met die vraag?
http://www.google.com/
http://groups.google.com/

Jan van Aalderen (Z)

unread,
Jan 25, 2003, 1:54:06 AM1/25/03
to

Wellicht verwar je de abonnementperiode met de betaalperiode?

--
Vriendelijke groet,
Jan van Aalderen, Amstelveen
*-------------------------------------------------------------*
Wie mijn raad volgt, doet zulks geheel op eigen risico!
Reactie op usenetpostjes svp in de groep. Email zal bouncen.
*-------------------------------------------------------------*


Joost Witteveen

unread,
Jan 25, 2003, 8:34:58 AM1/25/03
to
In article <Xns930E1C69B17Ani...@130.133.1.4>, /\/\@R(e| wrote:

> Zelf zit ik nog midden in het opzegproces. Ik heb op 23-12 een fax en een
> aangetekende brief verstuurd (die is op 24-12 ook ontvangen) en ik heb 23-1
> een brief (dd. 20-1) ontvangen die de opzegging bevestigt.

Dan is het tot nu toe bij jou alvast stukken beter gegaan dan
bij mij.
Van Planet heb ik zelfs helemaal geen bevestingsbrief ontvangen
(zelfs niet na 8 maanden), ondanks dat ik 3 brieven verstuurt
heb, waarvan 2 aangetekend.
(Wel, veel te laat, een brief van KPN ontvangen over het
afsluiten).

> Ik zou na 26-1 moeten worden afgesloten dus ik ben benieuwd of ze dat nog
> voor elkaar krijgen bij KPN.
> Dat hoop ik wel want de aanvraag bij Demon loopt al (en is de eerste keer
> afgewezen omdat ik nog een verbinding had).

Success!

Groetjes,
joostje

0 new messages