Pseudotieteilijän käsikirja.

Osmo Sienimetsä

Ohje uskottavan mukatieteellisen teorian rakentajalle:

- Unohda heti alkuunsa kyyniset fyysikot, et tule koskaan saamaan teoriaasi
läpi sillä sektorilla. Keskity kadunmieheen.

-Kirjoita kirja, jonka aloitat selittämällä "tavalliselle
kaduntallaajallekin" sopivalla kielellä fysiikan lyhyen historian
Aristoteleestä Galilein kautta Einsteiniin. Jos et tiedä mitään fysiikan
historiasta, kopioi tämä osuus muista tiedettä popularisoivista kirjoista.
Tällä saavutat uskottavuutta lukioiden silmissä.

-Taustatieto-osasta on helppo siirtyä itse teoriaan, koska suurin osa
ihmisistä ei huomaa rajapintaa oikean fysiikan ja oman teoriasi välillä.
Tällöin voit ujuttaa lukijan tajuntaan mitä vain tieteelliseltä kuulostavaa
mitä tarvitset myöhemmin "teoriasi" perustelemiseen.

-Käsitteet kvanttivaahto, supersäie, madonreikä, sekä mustat ja valkoiset
aukot ovat erittäin käyttökelpoisia. Koska kaikki ovat kuulleet niistä,
mutta kukaan ei ymmärrä niiden syvempää olemusta, ovat ne erittäin hyviä
lumeteorian kulmakiviä. Niiden avulla on mahdollista todistaa ihan mitä
vain. Varo keksimästä liikaa omia ideoita, kopioi mieluummin muilta
pseudotieteilijöiltä, voit aina viitata heidän teoksiinsa.

- Kaikki teoriaasi tukevat tutkimukset on aina suorittanut "eräs alan
huippututkija."

-Perusta yhtiö, kerää sijoittajia. Muista edustava ulkoasu. Voit luvata
teoriasi mahdollistavan ihan mitä vain. Internet on tässä hyvä väline.

- Jos joku arvostelee teoriaasi, haasta oikeuteen kunnianloukkauksesta. USA
on pseudotieteilijöiden luvattu maa, jos mahdollista kirjoita kirjasi
suoraan englanniksi.

- Tunne rajasi. Lopulta teoriasi paljastuu kusetukseksi, mutta silloin sinun
tulee olla jo Bahamalla sijoittajien rahojen kanssa.

Ja eikun kaikki tiedettä tekemään. :)

Jaakko Raipala

Osmo Sienimetsä <sayno...@killallspammers.com> wrote:

Muuten hyvin, mutta yksi kohta meni täysin pieleen:

>- Tunne rajasi. Lopulta teoriasi paljastuu kusetukseksi, mutta silloin sinun
>tulee olla jo Bahamalla sijoittajien rahojen kanssa.

Siis... miksi? Mistä lähtien nämä kusettajat ovat joutuneet teoistaan
vastaamaan?

Kusetuksen paljastajiahan kusetut mieluiten sättivät.

(Follarit.)

jaakko hirvonen

"Osmo Sienimetsä" <sayno...@killallspammers.com> wrote in message

> Ohje uskottavan mukatieteellisen teorian rakentajalle:
>
> - Unohda heti alkuunsa kyyniset fyysikot, et tule koskaan saamaan
teoriaasi
> läpi sillä sektorilla. Keskity kadunmieheen.

Nimenomaan. Suomalaiset professorit ovat taantumuksellisia jarruja, jotka
virkansa menettämisen pelossa jumittavat saman vanhan parissa iänkaiken ja
sulkevat korvansa kaikelta vallankumoukselliselta. Lisäksi tarvittaessa voi
osoittaa, kuinka aihetta tutkittaisiin innokkaasti USA:ssa, ellei CIA olisi
uhkaillut paikallista tiedeyhteisöä hiljaiseksi. (-:

> [...]
> aukot ovat erittäin käyttökelpoisia. Koska kaikki ovat kuulleet niistä,
> mutta kukaan ei ymmärrä niiden syvempää olemusta, ovat ne erittäin hyviä

Suosittelen myös lämpimästi entropian, muutaman erilaatuisen energian ja
värähtelyjen hyödyntämistä.

> - Kaikki teoriaasi tukevat tutkimukset on aina suorittanut "eräs alan
> huippututkija."

...eräässä suuressa yliopistossa jossain vapaavalintaisessa kaukaisessa
tieteellisesti kunnostautuneessa valtiossa. On vain bonusta, jos mainitun
yliopiston osoitteesta tarkemmin tutkittaessa löytyy joko tyhjä tontti tai
lastentarha. Tietysti jotain ihan oikeasti olemassaolevia yliopistoja voi
myös hyödyntää, niin saa katu-uskottavia referenssejä.

> USA on pseudotieteilijöiden luvattu maa, jos mahdollista kirjoita kirjasi
> suoraan englanniksi.

Erityisesti tämän vuoksi on CIA:n mukanaolo oleellista. Samoin voi mainita
muutaman muun valtion viraston ja tietenkin armeijan salaiset
tutkimuslaboratoriot.

-jh